Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw92
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 147
    • Eteläkarjala

    Originally posted by mikaell View Post
    Ootko auton sielun elämää muuten tarkkailut?
    Mun mielestä kuullostaisi enemmän joltain anturi/sytkä häröltä, että päästötestissä näkyy. Nouseeko muutkin arvot yhtälailla yli sallitun kierroksilla?

    Halvin ja "helpoin" varmasti MHD:n softa.
    Mulla meni JB4:sella viime vuonna läpi ja tänä vuonna dp:t yms kilkkeet niin pienen poletuksen jälkeen ongelmitta.
    Tällähetkellä ei ole vehkeitä millä pääsisi mitenkään kovin syvälle. (Jos E-Karjalan alueella jollain on niin voisin tulla käymään, korvauksen kanssa toki.)

    Muut arvot olivat muistaakseni normaalissa. Auto viimeeksi katsastettu 2017 loppusyksystä. CO:kin tippui n.10-15min lämmittelyn jälkeen juuri ja juuri sallitun rajalle ja katsuri hyväksyi sen.Koodeja ei ole antanut ja hyvin on toiminut. Ensimmäinen katsastus meni vakiona hyvin läpi.
    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

    E92 325i
    E39 520i
    E46 316i

    Comment

    • juha_335i
      BTCF Member
      • Sep 2016
      • 44
      • Vantaa

      Originally posted by majgul View Post
      Itekki ajattelin päästölapun käydä hakemassa joku päivä. Katittomat dpt ja stage 2+ sisällä. Meneekö noilla läpi vai pitääkö kikkailla? Esim vakio softa sisälle tai vastaavaa?
      Eikös päästölapun voi hakea muualta ?
      Itellä samanlainen konffis ja tänä vuonna meni läpi ilman ylimääräisiä lämmittelyjä Toissa vuonna auto oli huollossa ja hakiessa muistin että vois ottaa päästölapun. Lähes kylmiltään auto tulille ja päästölappu kouraan muutamassa minuttissa. Kuten kuitenkin todettu niin autot ovat yksilöitä.
      Softaa en ole vakioksi jaksanut muuttaa.

      -juha
      ___________
      E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        HOX. Onnistuuko tmap sensorin vaihto N54 koneeseen ilman, että joutuu irroittamaan muovit/kaukalon edestä? Anturin saa varmaan irti, mutta minne se johdon toinen pää menee kiinni? Jonnekkin ilmanputsarikotelon alle?

        Kuva vitos sarjasta mutta about sama 3 sarjassa.



        tulipas pieni kuva....
        Last edited by reekoon; 05-07-2018, 15:41.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5430
          • S:t Karins

          Originally posted by reekoon View Post
          HOX. Onnistuuko tmap sensorin vaihto N54 koneeseen ilman, että joutuu irroittamaan muovit/kaukalon edestä? Anturin saa varmaan irti, mutta minne se johdon toinen pää menee kiinni? Jonnekkin ilmanputsarikotelon alle?

          Kuva vitos sarjasta mutta about sama 3 sarjassa.



          tulipas pieni kuva....
          Jos vakio suodatin, se pois. Sitten CP:stä mappi irti.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Jep just näin, n54techin sivuilta löytyi viellä kuvalliset ohjeetkin ja mitä pitää jb4:sesta kikkailla tuon vaihdon jälkeen.

            Tuosta viellä DIY
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              Kiitos.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by reekoon View Post
                Oikealle dynolle pitäisi lähteä käymään kun saa uudet tulpa ja tmap sensorin niin voisi kokeilla tuota map7 uudestaan j 100% e85 seosta
                Tää ei sit takuuvarmasti tule ilman lisäsyöttöä toimimaan vaan HPFP loppuu kesken.

                Itsellä toimi 100% E85 seoksella auto 14psi ahdoilla luotettavasti.

                Comment

                • puntalo
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 43
                  • Tampere

                  Täällä näkyi olevan juttua N20 TMAP -anturista edellisellä sivulla. Itselleni saapui kanssa kyseinen anturi + BMS:n adapteri tuota varten toissaviikolla. Autossa on vakioturbot, mutta e85 bef + map7 + E55 seos alkaa antamaan sellaisia ahtoja että monesti vaihteenvaihdossa pomppaa fail safen yli joka nyt 21 ja käsittääkseni vakio TMAP ei osaa lukea yli 21,5 ja oliko niin ettei ecukaan yli 22 tai jotain sinnepäin.

                  Onko teillä kovin monella muulla tuota N20 TMAPia asennettu vakioturbojen kanssa? Paremminhan kai tuo on tarkoitettu isommille turboille mutta ajattelin että pääsee tuosta omasta ongelmasta eroon tällä. Tosin lienee kyseenalaista kovin paljoa yli 20psi ahdoilla ajella vakioturboilla vai mitä mieltä olette mihin asti noita uskaltaa puskea? Turbot on juuri huollettu ja hukkaportit korjattu.

                  Anturi + adapteri ovat vielä paketissa, juuri alkuviikosta puhdistelin Burgerin kartiosuodattimet ja samalla katselin että en taida iltahämärässä pihalla alkaa tuota anturia vaihtamaan etten riko jotain vaikka helppo homma pitäisi ollakin.

                  Löytyisikö Pirkanmaan alueelta halukkaita tuon TMAP-anturin asentamiseen? Sopivaa korvausta vastaan toki.
                  BMW M3 E92 ACS3

                  Comment

                  • puntalo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 43
                    • Tampere

                    Originally posted by reekoon View Post
                    Yksi logi taas ~50% seos ja 5 kartta. Uudet tulpat edelleen saamatta, mutta miltä tuo näyttää?



                    Lisäksi autosta kuuluu nykyään sitä perinteistä ulvontaa, eli toden totta turbot varmaan kohta antautumassa. onhan niillä jo 170K ajettukkin.
                    Eli tämä ääni.



                    vastaavanlainen ääni siis kuuluu omasta. Koittanut googlettaa mikä olisi syy mutta ei selkeää vastausta. Vinkkejä?

                    Lisäksi latasin nyt tuon virtual dynon niin sen mukaan olis tämmöinen.

                    Mulla tuli kanssa tuo ujeltava ääni esiin kun lisäsi autoon rautaa, välijäähdytin, downpipet, ahtoputki ja TIALin dumppi. Aluksi en ääntä huomannutkaan, mutta kerran ikkuna auki ajaessa sen huomasin. Varsinkin kylmänä vielä selkeämmin ja miedolla kaasulla kierroksia nostaessa ja vauhtia kerätessä. Teetin juuri muutama viikko sitten turboille laakerihuollon ja hukkaporttihilut korjattiin myös. Tämä ääni ei kadonnut mihinkään, joten syynä ei välttämättä ole turbojen pyörivien osien kuluneisuus. Toki se niistäkin voi tulla, mutta jostain muualta oma autoni sen aikaan saa. Vielä en ole ujelluksen lähdettä löytänyt, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, olisiko esim JB4 menu 10-12 asetuksilla jotain merkitystä tähän.
                    BMW M3 E92 ACS3

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      Originally posted by puntalo View Post
                      Mulla tuli kanssa tuo ujeltava ääni esiin kun lisäsi autoon rautaa, välijäähdytin, downpipet, ahtoputki ja TIALin dumppi. Aluksi en ääntä huomannutkaan, mutta kerran ikkuna auki ajaessa sen huomasin. Varsinkin kylmänä vielä selkeämmin ja miedolla kaasulla kierroksia nostaessa ja vauhtia kerätessä. Teetin juuri muutama viikko sitten turboille laakerihuollon ja hukkaporttihilut korjattiin myös. Tämä ääni ei kadonnut mihinkään, joten syynä ei välttämättä ole turbojen pyörivien osien kuluneisuus. Toki se niistäkin voi tulla, mutta jostain muualta oma autoni sen aikaan saa. Vielä en ole ujelluksen lähdettä löytänyt, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, olisiko esim JB4 menu 10-12 asetuksilla jotain merkitystä tähän.
                      Saman äänen oon minäkin huomannut omassa. 172tkm ajettu. Stage 2+ ja muuten ihan vakio. Mulla kuuluu kylmällä koneella hiljaisessa ajossa. Auton huoltohistoria kunnossa. En jaksa uskoa, että turbot olis niin lopussa, että siitä johtuis tuo huilaava ääni. Hukkikset ei kilise omassa ainakaan. Lämpimänä ääntä ei kuulu :think
                      Voiskohan tuo kuulua esim ilmastointilaitteesta tjsp? :think
                      Olis mukava tietää tosiaan?
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Omaani meinasin tänään tässä etupihalla vaihtaa jos ei sada. Aja hämeenlinnaan niin vaihdetaan se tuossa samalla.

                        Originally posted by puntalo View Post
                        Täällä näkyi olevan juttua N20 TMAP -anturista edellisellä sivulla. Itselleni saapui kanssa kyseinen anturi + BMS:n adapteri tuota varten toissaviikolla. Autossa on vakioturbot, mutta e85 bef + map7 + E55 seos alkaa antamaan sellaisia ahtoja että monesti vaihteenvaihdossa pomppaa fail safen yli joka nyt 21 ja käsittääkseni vakio TMAP ei osaa lukea yli 21,5 ja oliko niin ettei ecukaan yli 22 tai jotain sinnepäin.

                        Onko teillä kovin monella muulla tuota N20 TMAPia asennettu vakioturbojen kanssa? Paremminhan kai tuo on tarkoitettu isommille turboille mutta ajattelin että pääsee tuosta omasta ongelmasta eroon tällä. Tosin lienee kyseenalaista kovin paljoa yli 20psi ahdoilla ajella vakioturboilla vai mitä mieltä olette mihin asti noita uskaltaa puskea? Turbot on juuri huollettu ja hukkaportit korjattu.

                        Anturi + adapteri ovat vielä paketissa, juuri alkuviikosta puhdistelin Burgerin kartiosuodattimet ja samalla katselin että en taida iltahämärässä pihalla alkaa tuota anturia vaihtamaan etten riko jotain vaikka helppo homma pitäisi ollakin.

                        Löytyisikö Pirkanmaan alueelta halukkaita tuon TMAP-anturin asentamiseen? Sopivaa korvausta vastaan toki.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Tää ei sit takuuvarmasti tule ilman lisäsyöttöä toimimaan vaan HPFP loppuu kesken.

                          Itsellä toimi 100% E85 seoksella auto 14psi ahdoilla luotettavasti.
                          Selvä. Tällä hetkellä tuollainen 60% seos näyttää logien mukaan hyvin toimivalta, ainoastaan että vaihtaessa kolmoselta neloselle ahdot menevät yli tuon fail safe arvon. Sen takia tuon uuden tmap sensorin hommasin. Tällä hetkellä auto tuntuisi toimivan parhaiten tuolla 6 kartalla jonka olen itse tehnyt. 5 kartta toimii kanssa, mutta en tykkää siitä kuinka sen luonne vaihtelee jatkuvasti eikä nyt jatkuvasti ole mahdollista ensin vetää kolmosella rajoittimelle kolme kertaa, että kartta alkaa toimia kunnolla.
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            Nyt uudet tulpat ja puolat matkalla. Tulpiksi otin

                            NGK 97506 2-Step Colder Spark Plug

                            ja puoliksi

                            NGK 48705 U5055


                            NGK:sta löytyi netistä ihan hyvää pörinää ja vastaa N55/N20 delphin puolia.
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 891
                              • Oulu

                              Originally posted by tommylee View Post
                              Saman äänen oon minäkin huomannut omassa. 172tkm ajettu. Stage 2+ ja muuten ihan vakio. Mulla kuuluu kylmällä koneella hiljaisessa ajossa. Auton huoltohistoria kunnossa. En jaksa uskoa, että turbot olis niin lopussa, että siitä johtuis tuo huilaava ääni. Hukkikset ei kilise omassa ainakaan. Lämpimänä ääntä ei kuulu :think
                              Voiskohan tuo kuulua esim ilmastointilaitteesta tjsp? :think
                              Olis mukava tietää tosiaan?
                              Prikulleen samanlailla omassa tuli esiin. En epäile turboja hetkeäkään että olisi antautumassa. Samaa ääntä monella ku tutki ulkomaan foorumeita, ja turbon vaihdolla ei monella parantunut. Kovaa ajoa vaan, jos ei savuta nii mitä sitä murehtimaan

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                Originally posted by majgul View Post
                                Prikulleen samanlailla omassa tuli esiin. En epäile turboja hetkeäkään että olisi antautumassa. Samaa ääntä monella ku tutki ulkomaan foorumeita, ja turbon vaihdolla ei monella parantunut. Kovaa ajoa vaan, jos ei savuta nii mitä sitä murehtimaan
                                Se on just näin bro!
                                Murehtii sitten, jos/kun jotain hajoaa.
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎