Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vesc
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 10
    • Vantaa

    Puolimoottorivaloa pukkas ja 2a82 koodia anto. Solenoidien puhdistuksen jälkeen koodi tuli vartin ajon jälkeen uudelleen. Uutta solenoidia vaan?

    N54techiltä: "Also of note, you might get the code once or twice more as oil works its way back into the mechanism, but then it should go away for a while."

    Onko tuossa perää?

    Edit: Joo, kyllähän ne koodit hävisivät yhden kerran jälkeen.
    Last edited by vesc; 29-06-2018, 00:59.

    Comment

    • mikaell
      BTCF Member
      • Jul 2017
      • 422
      • Kla

      On perää, mulla heitti muutaman kerran puhdistuksen jälkeen samaa koodia, kun pienemmälle vaihto kovilla kiekoilla.

      Pari kertaa nollaili ja oli no fucks given, eipä oo paholaisia enään näkynyt.
      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
      p. 040 166 7576 / Whatsapp

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Yksi logi taas ~50% seos ja 5 kartta. Uudet tulpat edelleen saamatta, mutta miltä tuo näyttää?



        Lisäksi autosta kuuluu nykyään sitä perinteistä ulvontaa, eli toden totta turbot varmaan kohta antautumassa. onhan niillä jo 170K ajettukkin.
        Eli tämä ääni.



        vastaavanlainen ääni siis kuuluu omasta. Koittanut googlettaa mikä olisi syy mutta ei selkeää vastausta. Vinkkejä?

        Lisäksi latasin nyt tuon virtual dynon niin sen mukaan olis tämmöinen.

        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          N54techistä tulikin jo vastaus bms:lta että logi näyttäisi hyvälle. Onko porukka testannut tuota virtual dynoa sellaisella autolla jolla ajettu ihan oikea dyno, että kuinka tarkasti tuo näyttää. Jotkut väittävät että jopa vain 5% heittoja olisi. Oikealle dynolle pitäisi lähteä käymään kun saa uudet tulpa ja tmap sensorin niin voisi kokeilla tuota map7 uudestaan j 100% e85 seosta
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Logi näytti munkin silmään hyvältä ainut mihin kiinnitin huomiota niin imuilman lämpöön aika korkealle menee mielestäni siihen nähden, että sulla on välijäähdytinkin vihdettu. Itsellä oli tyyliin samat lämmöt radalla vakio coolerilla hetkellisesti, tosin sulla varmasti tulee noi alas huomattvasti nopeemmin.

            Mitä tohon virtuaalidynoon tulee, pitäisi melko realistinen olla mitä foorumeilta kyttäilyt penkki vs virtuaalidyno papereita. -5-10% niin ei varmasti kaukana ole.
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Originally posted by mikaell View Post
              Logi näytti munkin silmään hyvältä ainut mihin kiinnitin huomiota niin imuilman lämpöön aika korkealle menee mielestäni siihen nähden, että sulla on välijäähdytinkin vihdettu. Itsellä oli tyyliin samat lämmöt radalla vakio coolerilla hetkellisesti, tosin sulla varmasti tulee noi alas huomattvasti nopeemmin.

              Mitä tohon virtuaalidynoon tulee, pitäisi melko realistinen olla mitä foorumeilta kyttäilyt penkki vs virtuaalidyno papereita. -5-10% niin ei varmasti kaukana ole.
              Eikö tuo ole fahrenheittiä tuo iat? eli about 40c. Itellä pahimmillaan 100 f nousee vedossa. Eli ei kait tuo 40 celsiusta paljoa vielä ole lämpötilaksi?

              Miten tuon virtual dynon saa, voisin itekkin kokeilla!

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                Originally posted by reekoon View Post
                Yksi logi taas ~50% seos ja 5 kartta. Uudet tulpat edelleen saamatta, mutta miltä tuo näyttää?



                Lisäksi autosta kuuluu nykyään sitä perinteistä ulvontaa, eli toden totta turbot varmaan kohta antautumassa. onhan niillä jo 170K ajettukkin.
                Eli tämä ääni.



                vastaavanlainen ääni siis kuuluu omasta. Koittanut googlettaa mikä olisi syy mutta ei selkeää vastausta. Vinkkejä?

                Lisäksi latasin nyt tuon virtual dynon niin sen mukaan olis tämmöinen.

                Itsellä kuuluu myös vähän samantyylinen ääni, mutta se on sellainen kimakka hurina joka alkaa 1500-1700rpm kohdalla, ääni koveni kun vaihdoin pipet, inletit ja ahtoputken. Mielestäni kuitenkin ei noin rouheva ollut kuin videossa. Kuulostaa omassa enemmänkin turbon spoolaukselta.

                Osaisko joku sanoa nopiaa onko tuollaisesta correctioneista haittaa mitä itsellä oli, ku haluais varma olla.

                Last edited by majgul; 30-06-2018, 13:33.

                Comment

                • Markojs
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 160
                  • Kirkkonummi

                  Onko merkki että alkaa kytkimen vaihto olemaan edessä?

                  mhd stage 2+, vrsf dpt, dci, vrsf IC.

                  Välillä tuntuu että kakkosella kun ampuu ja vaihtaa kolmoselle nopeasti niin
                  ihan kuin kytkintä luistattamalla alkais vetämään taas eli semmosella viiveellä
                  jatkuu vedot.
                  Myös kerran nelosella kun veti niin kesken vetoa jossain 4 - 5k rpm alko
                  ottamaan yhtäkkiä enempi kierroksia mutta vauhti ei tuntunut kasvavan samassa linjassa enään?

                  2 kesää sitten turbot uusittu ja yhteydessä kerrottiin että kytkin on aika kuluneen näköinen mutta ottaa hyvin vielä.

                  Jos nyt oireet viittaa niin onko se sitten tuo 335is / 550i kytkin paketti mikä ois
                  hyvä näillä modeilla ja tavoitteilla <500hp ?

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    Bimmerpartyt lähenee joten varmuuden vuoksi autoon uudet tulpat ja puolat. Mitkä sinne nyt kannattaa laittaa? Lisäksi öljyt pitää vaihtaa kertaalleen vielä sitä ennen, niin mobil1 5w30 vaiko joku muu parempi?

                    Kolmanneksi toi fuel open loop. Minkälaisia arvoja jengi on käyttänyt. Koittanut sitä opiskella ja selkeää vastausta ei löytynyt. Itsellä nyt kiinteästi laitettu 75 siihen arvoksi ja logien mukaan trimmit tuollaisella 60% seoksella maks 30 luokkaa. Onko tuota hyötyä alkaa säätämään tai laittaa siihen se itsestään oppiva päälle?

                    Tmap sensori toivottavasti saapuu tällä viikolla vielä. Inlet/outlet hommat pitäisi vielä hankkia paremmat. Orkkikset ilmeisesti aika ahdistavat ja tietty ne on muovia. Kenen valmistajan putkia kannattaisi katella. Ebaysta saa kohtuu edullisesti tietty, mutta istuuko ne?
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • mikaell
                      BTCF Member
                      • Jul 2017
                      • 422
                      • Kla

                      FOL:issa nyrkki sääntönä, mitä isompi luku esim. 90, kertoo, että kone kaipaisi lisää soppaa (hpfp kyykkää) ja trimssit tod. näköisesti myös melko tapissa ja taas toinen ääripää esim. 40, että käy todella rikkaalla.
                      Tuosta välistä, kun löytyy ja trimmit ok kuten tässä tapauksessa sulla on, en FOL:iin itse ainakaan koskisi.

                      JB4 säätää itse kyllä aika hyvin tota FOL:ia eli toisaalta itsestään oppiva on hyvä niin jos sitä jaksaa seurailla on äkkiä viinan läträilyn kanssa kartalla missä mennään jos FOL alkaa hakeutumaan 90 nurkille.
                      Last edited by mikaell; 04-07-2018, 17:12.
                      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                      p. 040 166 7576 / Whatsapp

                      Comment

                      • Bmw92
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 147
                        • Eteläkarjala

                        Hoi kansalaiset, onko burgeri nyt halvin paikka hommata jb4? Tai sattuuko kellään pyörimään nurkissa ja haluaisi siitä luopua?

                        Auto ei mene kunnolla päästöistä läpi nykyisellä softalla ja katittomilla dpeillä. Pitänyt rueta miettimään jotain muuta. En jaksaisi joka vuosi olla noita putkia ruuvamassa edestakaisin..
                        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                        E92 325i
                        E39 520i
                        E46 316i

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Bmw92 View Post
                          Hoi kansalaiset, onko burgeri nyt halvin paikka hommata jb4? Tai sattuuko kellään pyörimään nurkissa ja haluaisi siitä luopua?

                          Auto ei mene kunnolla päästöistä läpi nykyisellä softalla ja katittomilla dpeillä. Pitänyt rueta miettimään jotain muuta. En jaksaisi joka vuosi olla noita putkia ruuvamassa edestakaisin..
                          Mikäs niissä päästöissä oikein tökkii tarkalleen ottaen?
                          Itellä e50 seoksella aina ollu loistavat päästölukemat. Ja mikä softa sulla on käytössä?
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Itekki ajattelin päästölapun käydä hakemassa joku päivä. Katittomat dpt ja stage 2+ sisällä. Meneekö noilla läpi vai pitääkö kikkailla? Esim vakio softa sisälle tai vastaavaa?

                            Comment

                            • Bmw92
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 147
                              • Eteläkarjala

                              Originally posted by P33P33 View Post
                              Mikäs niissä päästöissä oikein tökkii tarkalleen ottaen?
                              Itellä e50 seoksella aina ollu loistavat päästölukemat. Ja mikä softa sulla on käytössä?
                              CO arvot pomppaa ylös kun alkaa nostaa kierroksia. Tyhjäkäynnillä normilukemat. Customsofta.
                              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                              E92 325i
                              E39 520i
                              E46 316i

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                Ootko auton sielun elämää muuten tarkkailut?
                                Mun mielestä kuullostaisi enemmän joltain anturi/sytkä häröltä, että päästötestissä näkyy. Nouseeko muutkin arvot yhtälailla yli sallitun kierroksilla?

                                Halvin ja "helpoin" varmasti MHD:n softa.
                                Mulla meni JB4:sella viime vuonna läpi ja tänä vuonna dp:t yms kilkkeet niin pienen poletuksen jälkeen ongelmitta.
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎