Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5453
    • S:t Karins

    Originally posted by reekoon View Post
    Pöydällä on tuo uusi 3.5bar mutta pitäisi nyt alkaa opiskelemaan miten se pitää asentaa, kun pulgNplay se ei ollut.
    Kyllä se ainakin minulla aina on ollut ihan plug'n'play, sekä pelkällä MHD softalla että JB4:lla. Vain täppä asetuksiin että ko. anturi on käytössä. Sulla täytyy olla tuo anturi joko väärä tai rikki?:think
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • yarski
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 312
      • Rauma

      Originally posted by Tommix View Post
      Kyllä se ainakin minulla aina on ollut ihan plug'n'play, sekä pelkällä MHD softalla että JB4:lla. Vain täppä asetuksiin että ko. anturi on käytössä. Sulla täytyy olla tuo anturi joko väärä tai rikki?:think
      Sama juttu täällä. Asennus ja täppä jb4 asetuksiin ja kovaa ajoa
      Anturissa tai adapterissa vikaa ?
      G26 i4 M50 supercharged
      ex: F36 440i xdrive msport
      ex: E91 335 lci xdrive msport

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3439
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Originally posted by yarski View Post
        Sama juttu täällä. Asennus ja täppä jb4 asetuksiin ja kovaa ajoa
        Anturissa tai adapterissa vikaa ?
        Näin pelkään. Tosin nyt alkoi auto savuttamaan öljynvaihdon jälkeen kohtuullisesti aina kun ajaa isommalla vaihteella hiljenpaa esim 80km/h vitosella. Todennäköisesti turbojen tiivisteet finaalissa. Vittu.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by reekoon View Post
          Näin pelkään. Tosin nyt alkoi auto savuttamaan öljynvaihdon jälkeen kohtuullisesti aina kun ajaa isommalla vaihteella hiljenpaa esim 80km/h vitosella. Todennäköisesti turbojen tiivisteet finaalissa. Vittu.
          Nollaa ne future use D bitit. Oot rastitellut sellaisia joista ei yhtään tiedä mitä ne tekee jos ei ole erikseen säätänyt autoa niitä varten.

          Comment

          • Wibu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 62
            • Pälkäne

            Kiitos neuvosta. Nyt pitäis olla päivitetty uusimpaan.
            Ja tossa uus logi.

            Comment

            • CoCo
              Newbiemmer
              • Jul 2016
              • 9
              • Lahti

              Ostin reilu kk sitten käytettynä jb4 ja pitäis päivittää firmware. Aloin epäröimään, että voiko uusimman päivityksen tehdä suoraan, koska nykyinen versio on todella vanha 27/13/2. Tarviikohan piirilevystä poistaa diodeita vai onko kyseinen versio jo non-iso?

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                Originally posted by Wibu View Post
                Kiitos neuvosta. Nyt pitäis olla päivitetty uusimpaan.
                Ja tossa uus logi.
                https://www.dropbox.com/s/kep3rmdol1...56_10.csv?dl=0
                Todennäköisesti isompi ahtovuoto menee todella kauan, että kerää ahtopaineet edes targetin lähelle aloita vaikka katsomalla kaikki alipaineletkut jossain letkussa todennäköisesti murtuma mikä menee hukkaportille/solenoideihin/alipainesäiliöön.

                Kovemmassa kiihdytyksessä käy laihalla, sytkäennakot heittelevät kohtuu paljon ja pyydettyä ahtopainetta ei saavuteta/menee todella kauan, että kerää paineet. Myös FOL arvo viittaisi bensansaanti ongelmiin.
                Last edited by mikaell; 14-07-2018, 15:56.
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • Wibu
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 62
                  • Pälkäne

                  Originally posted by mikaell View Post
                  Todennäköisesti isompi ahtovuoto menee todella kauan, että kerää ahtopaineet edes targetin lähelle aloita vaikka katsomalla kaikki alipaineletkut jossain letkussa todennäköisesti murtuma mikä menee hukkaportille/solenoideihin/alipainesäiliöön.

                  Kovemmassa kiihdytyksessä käy laihalla, sytkäennakot heittelevät kohtuu paljon ja pyydettyä ahtopainetta ei saavuteta/menee todella kauan, että kerää paineet.
                  Myös FOL arvo viittaisi bensansaanti ongelmiin.
                  Mitäs tolle laihalla käymiselle, sytkäennakkolle ja bensan saannille vois tehä? Täytyy käydä letkut läpi.. Autolla on tosiaan ajettu 200tkm ja alkuperäset turbot edelleenkin.
                  Last edited by Wibu; 14-07-2018, 18:27.

                  Comment

                  • mikaell
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 422
                    • Kla

                    Ensin letkut lävitse mahd. ahtovuotojen löytämiseksi.
                    Tämän jälkeen jb4:sen asetukset takaisin alkup. arvoihin, jonka jälkeen resetoit viellä adaptaatiot.
                    Nyt ne jb4:sen säädöt on vähän niinkun mitä sattuu, kun map5 sulla käytössä ja se on säädellyt niitä sielun elämän mukaan.

                    Sitten uutta logia ja katotaan muuttuiko mihinkään suuntaan (näin minä tekisin ensi alkuun.)

                    N54 JB4 Default Settings:

                    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                    p. 040 166 7576 / Whatsapp

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3439
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by mikaell View Post
                      Ensin letkut lävitse mahd. ahtovuotojen löytämiseksi.
                      Tämän jälkeen jb4:sen asetukset takaisin alkup. arvoihin, jonka jälkeen resetoit viellä adaptaatiot.
                      Nyt ne jb4:sen säädöt on vähän niinkun mitä sattuu, kun map5 sulla käytössä ja se on säädellyt niitä sielun elämän mukaan.

                      Sitten uutta logia ja katotaan muuttuiko mihinkään suuntaan (näin minä tekisin ensi alkuun.)

                      N54 JB4 Default Settings:

                      Siis onko duty bias kohdassa 50 default? Itsellä on 0 siinä ollut aina
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • mikaell
                        BTCF Member
                        • Jul 2017
                        • 422
                        • Kla

                        On default asetukset noi 0 ja 50 on sama asetus joten nou hätä.
                        BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                        ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                        p. 040 166 7576 / Whatsapp

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 294
                          • Klaukkala

                          Olikos täällä jossain joku "perusresepti" tuplaturbollisen 2009 335ci optimoimiseen? Kaverin puolesta tiedustelen. Eli välijäähyn saattais suostua vaihtaan, muuten vakio (ellei sitten jotain helppoa ja hyvin perusteltua modausta vois laittaa). JB4, MHD...?
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5453
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Paarma78 View Post
                            Olikos täällä jossain joku "perusresepti" tuplaturbollisen 2009 335ci optimoimiseen? Kaverin puolesta tiedustelen. Eli välijäähyn saattais suostua vaihtaan, muuten vakio (ellei sitten jotain helppoa ja hyvin perusteltua modausta vois laittaa). JB4, MHD...?
                            Pelkkä MHD softa ja sillä pääsee sinne 360 - 390 hv asti, jos enemmän haluaa niin sitten katittomat DP:t ja iso cooleri. Kaverille vois sopia pelkkä MHD.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Paarma78
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 294
                              • Klaukkala

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Pelkkä MHD softa ja sillä pääsee sinne 360 - 390 hv asti, jos enemmän haluaa niin sitten katittomat DP:t ja iso cooleri. Kaverille vois sopia pelkkä MHD.
                              Ehdotan tätä lähestymistapaa!
                              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                Originally posted by CoCo View Post
                                Ostin reilu kk sitten käytettynä jb4 ja pitäis päivittää firmware. Aloin epäröimään, että voiko uusimman päivityksen tehdä suoraan, koska nykyinen versio on todella vanha 27/13/2. Tarviikohan piirilevystä poistaa diodeita vai onko kyseinen versio jo non-iso?
                                On kyllä melkosen vanha, yleensä siinä itse JB4:sen boksissa lukee "g5-iso" tms jos on moinen.
                                Mutta ainahan sä voit kokeilla meneekö sinne uudempi firmware sisään, jos ei jostain syystä onnistu niin heittää erroria ja palauttaa sen edellisen.
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎