Taas vaihteeksi pitäisi uutta ja kallista osaa tilata. Eli eilen syttyi engine fault, reduced power, flekti huusi täysillä ja oli pitkä startti. Vikakoodina 29f2.
Käynnistelin 3 kertaa uusiksi ja aina tuli koodi. Että aika selvä peli että se hpfp tuli tiensä päähän.
Uskaltaakohan tuolla ajaa nyt ollenkaan jos pintakaasulla ajelee? Esim. ajaa auto kotiin ja sitte korjaamolle kun uusi osa saapuu?
Mistä porukka on tilaillut näihin niitä pumppuja, hirvitti ku katto netistä niin lähemmäs 1000€ uutena esim. bemariosista.
Lainataan omaa kirjoitusta, eli foorumilta hankittu hpfp paikallaan ja auto rokkaa taas. Auton kun käynnistin ku olin korjaamolle ajamassa, nii käynnisty heti, eikä vikakoodia, eli toimi silloin. Matkan aikana heitti vian päälle ja erittäin rauhallisessa jännityksessä korjaamolle, onneksi sinne päästiin
FF vähän ehkä korkealla, mutta targettiin osuu silti omasta mielestä hyvin, eli jos olisi ahtovuoto jossain niin itse epäilisin hukkaporttia/sen läppää. Tuo vähän laski, kun sääfin sitä takimmaisen blommia kierroksen kireämmälle, koska rätinä kävi korvien väliin.
Hyvä logi on, wgdc vs ff käppyrä on jo melko nätisti "käsi kädessä" jos jotain hieno säätöä haluat tehdä viellä niin dutybiasia säädät, noilla kierros alueilla missä FF käppyrä kulkee wgdc alapuolella niin saat nostettua sitä lähemmäs.
Nelospytyssä jotain olemattoman pientä sytkähäröä, uudet tulpat kiinni ja niin maan perkeleesti lappua lattiaan.
BMWHUOLLOTJAKORJAUKSET ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä! p. 040 166 7576 / Whatsapp
Hyvä logi on, wgdc vs ff käppyrä on jo melko nätisti "käsi kädessä" jos jotain hieno säätöä haluat tehdä viellä niin dutybiasia säädät, noilla kierros alueilla missä FF käppyrä kulkee wgdc alapuolella niin saat nostettua sitä lähemmäs.
Nelospytyssä jotain olemattoman pientä sytkähäröä, uudet tulpat kiinni ja niin maan perkeleesti lappua lattiaan.
Tuota
Jos Duty Bias default arvo taulukossa on 0 (tai 50) niin tässä logissa kun esim FF menee wgdc alapuolella tuossa 5300-5900rpm niin pitääkö nyt duty biasia siis nostaa vähän eli, esim laittaa nyt aluksi nollan tilalle 50 läpi spektrumin ja sitten 5000-6000 rpm kohdalle laittaa esim 60?
Koittanut tätä opiskella mutta en ihan vielä varma
Toisaalta tuo ero on niin pieni ja pid gain 25% niin eikös tuo mahdu vielä ihan toleranssiin? Ainakin auto ei tunnu mitenkään epäloogiselta vaan veto on mielestäni tasainen ja varsinkin vaihtaessa kolmoselta neloselle ja neloselta vitosella tuntuu todella vahvalle ja kelaa vauhtia ihan että sen tuntee tuossa kuskinkin penkillä.
Tää on mun mielestä aika hyvin selkeytetty miten tota kuuluu säätää ja seuraa, helpottaako yhtään?
Start with duty bias at 50
FF should follow WGDC quite closely, when not in the spool up mode.
If FF is below WGDC then raise it
If FF is above WGDC then lower it
FF raises or lowers the whole FF line across all engine speeds.
If a particular engine speed is consistently above or below WGDC then use duty bias (in increments/decrements of 5) to adapt it. i.e. often for me 5000 rpm and above are too low as the little turbos have to work harder.
BMWHUOLLOTJAKORJAUKSET ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä! p. 040 166 7576 / Whatsapp
Tää on mun mielestä aika hyvin selkeytetty miten tota kuuluu säätää ja seuraa, helpottaako yhtään?
Start with duty bias at 50
FF should follow WGDC quite closely, when not in the spool up mode.
If FF is below WGDC then raise it
If FF is above WGDC then lower it
FF raises or lowers the whole FF line across all engine speeds.
If a particular engine speed is consistently above or below WGDC then use duty bias (in increments/decrements of 5) to adapt it. i.e. often for me 5000 rpm and above are too low as the little turbos have to work harder.
Noni. Siinähän tuokin toteaa että 5000 eteenpäin saa yleensä kasvattaa. Täytyy tänään kokeilla kasvattaa duty bias 55 5000-6000rpm ja muut 50. Kiitoskia. Näin tätä ounastelinkin mutta tuo oli selkeästi kiteytetty
Osaako kukaan sanoa tippuuko paljonkin tehoa jos vaihdan stage 2+ 98 mapista 95:n? On noita korjauksia muutama nii mietin pitäisikö vaihtaa, edelleen tankkaan 98 joka tapauksessa.
Tuossa logi jos joku haluaa sanoa onko nuo korjaukset pahoja.
On kyllä melkosen vanha, yleensä siinä itse JB4:sen boksissa lukee "g5-iso" tms jos on moinen.
Mutta ainahan sä voit kokeilla meneekö sinne uudempi firmware sisään, jos ei jostain syystä onnistu niin heittää erroria ja palauttaa sen edellisen.
Nyt ajettu uus firmware sisään ja auto toimii heikommin ku vakio ja muutenki paskasti eli näköjään oli väärä boksi ja päivitys.. Selvittelyiden jälkeen päässy tulokseen että vanhaa fw ei pysty ilmeisesti palauttamaan ja vanhoja päivityksiä ei mistään löydy sekä burgeri ei suostu vanhoja päivityksiä luovuttamaan vaan neuvoo ostamaan uuden jb4. Sinne siis meni 250e tuhka tuuleen ja tol jb4 voi heittää vaikka vesilintua
Nyt ajettu uus firmware sisään ja auto toimii heikommin ku vakio ja muutenki paskasti eli näköjään oli väärä boksi ja päivitys.. Selvittelyiden jälkeen päässy tulokseen että vanhaa fw ei pysty ilmeisesti palauttamaan ja vanhoja päivityksiä ei mistään löydy sekä burgeri ei suostu vanhoja päivityksiä luovuttamaan vaan neuvoo ostamaan uuden jb4. Sinne siis meni 250e tuhka tuuleen ja tol jb4 voi heittää vaikka vesilintua
Eikös noissa vanhoissa bokseissa ollut jotain diodeja jotka piti leikata poikki että toimii ne uudet firmikset niissä. En sit tiedä minkä ikäisissä tuo toimii.
Eikös noissa vanhoissa bokseissa ollut jotain diodeja jotka piti leikata poikki että toimii ne uudet firmikset niissä. En sit tiedä minkä ikäisissä tuo toimii.
Jb4 G5 poistetaan pari diodia, jolloin siitä saadaan G5-ISO. En ole varma onko oma jb4 G5 vaiko G4:think Harmittaa, etten ostovaiheessa koko hommasta edes tiennyt. Pitää tänään duunipäivän jälkeen purkaa autoa, avata boksi ja kurkistaa miltä piirilevy näyttää. Mikäli se on tuo kivikautinen G4, niin täytynee ottaa pois kokonaan autosta.
Onko tuo matalapaine pumpun anturi missä kohtaa n54 moottoria. Välittömästi ku oli liikkeessä vaihdettu korkeapaine pumppu nii tuli vikakoodia lpfp Fuel pressure sensor electric. Mikähän tuohon olisi tullu? Liitin löysällä? Ei suostunut aluksi nollaamaan ja ajoin möykkyyn nii lähti pois. Tuli kuitenkin vähän ajan päästä takaisin
Comment