Originally posted by majgul
View Post
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Lainataan omaa kirjoitusta, eli foorumilta hankittu hpfp paikallaan ja auto rokkaa taas. Auton kun käynnistin ku olin korjaamolle ajamassa, nii käynnisty heti, eikä vikakoodia, eli toimi silloin. Matkan aikana heitti vian päälle ja erittäin rauhallisessa jännityksessä korjaamolle, onneksi sinne päästiin
-
mitäs virtuoosit sanoo tästä logista?
map6 4 vaihde 60% seos
FF vähän ehkä korkealla, mutta targettiin osuu silti omasta mielestä hyvin, eli jos olisi ahtovuoto jossain niin itse epäilisin hukkaporttia/sen läppää. Tuo vähän laski, kun sääfin sitä takimmaisen blommia kierroksen kireämmälle, koska rätinä kävi korvien väliin.
autossa vielä vanhat puolat ja tulppat kiinni. Uudet venaa lattialla ja vaihdan ne ennen partyja.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Hyvä logi on, wgdc vs ff käppyrä on jo melko nätisti "käsi kädessä" jos jotain hieno säätöä haluat tehdä viellä niin dutybiasia säädät, noilla kierros alueilla missä FF käppyrä kulkee wgdc alapuolella niin saat nostettua sitä lähemmäs.
Nelospytyssä jotain olemattoman pientä sytkähäröä, uudet tulpat kiinni ja niin maan perkeleesti lappua lattiaan.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
Originally posted by mikaell View PostHyvä logi on, wgdc vs ff käppyrä on jo melko nätisti "käsi kädessä" jos jotain hieno säätöä haluat tehdä viellä niin dutybiasia säädät, noilla kierros alueilla missä FF käppyrä kulkee wgdc alapuolella niin saat nostettua sitä lähemmäs.
Nelospytyssä jotain olemattoman pientä sytkähäröä, uudet tulpat kiinni ja niin maan perkeleesti lappua lattiaan.
Tuota
Jos Duty Bias default arvo taulukossa on 0 (tai 50) niin tässä logissa kun esim FF menee wgdc alapuolella tuossa 5300-5900rpm niin pitääkö nyt duty biasia siis nostaa vähän eli, esim laittaa nyt aluksi nollan tilalle 50 läpi spektrumin ja sitten 5000-6000 rpm kohdalle laittaa esim 60?
Koittanut tätä opiskella mutta en ihan vielä varma
Toisaalta tuo ero on niin pieni ja pid gain 25% niin eikös tuo mahdu vielä ihan toleranssiin? Ainakin auto ei tunnu mitenkään epäloogiselta vaan veto on mielestäni tasainen ja varsinkin vaihtaessa kolmoselta neloselle ja neloselta vitosella tuntuu todella vahvalle ja kelaa vauhtia ihan että sen tuntee tuossa kuskinkin penkillä.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Tää on mun mielestä aika hyvin selkeytetty miten tota kuuluu säätää ja seuraa, helpottaako yhtään?
Start with duty bias at 50
FF should follow WGDC quite closely, when not in the spool up mode.
If FF is below WGDC then raise it
If FF is above WGDC then lower it
FF raises or lowers the whole FF line across all engine speeds.
If a particular engine speed is consistently above or below WGDC then use duty bias (in increments/decrements of 5) to adapt it. i.e. often for me 5000 rpm and above are too low as the little turbos have to work harder.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
Noni. Siinähän tuokin toteaa että 5000 eteenpäin saa yleensä kasvattaa. Täytyy tänään kokeilla kasvattaa duty bias 55 5000-6000rpm ja muut 50. Kiitoskia. Näin tätä ounastelinkin mutta tuo oli selkeästi kiteytettyOriginally posted by mikaell View PostTää on mun mielestä aika hyvin selkeytetty miten tota kuuluu säätää ja seuraa, helpottaako yhtään?
Start with duty bias at 50
FF should follow WGDC quite closely, when not in the spool up mode.
If FF is below WGDC then raise it
If FF is above WGDC then lower it
FF raises or lowers the whole FF line across all engine speeds.
If a particular engine speed is consistently above or below WGDC then use duty bias (in increments/decrements of 5) to adapt it. i.e. often for me 5000 rpm and above are too low as the little turbos have to work harder.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Osaako kukaan sanoa tippuuko paljonkin tehoa jos vaihdan stage 2+ 98 mapista 95:n? On noita korjauksia muutama nii mietin pitäisikö vaihtaa, edelleen tankkaan 98 joka tapauksessa.
Tuossa logi jos joku haluaa sanoa onko nuo korjaukset pahoja.
Last edited by majgul; 17-07-2018, 23:45.
Comment
-
Oon tällä hetkellä Puolassa ja vaihdoin eilen E60 -> 95E10. Laiskahan tuo nyt on ku mikä
.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Nyt ajettu uus firmware sisään ja auto toimii heikommin ku vakio ja muutenki paskasti eli näköjään oli väärä boksi ja päivitys.. Selvittelyiden jälkeen päässy tulokseen että vanhaa fw ei pysty ilmeisesti palauttamaan ja vanhoja päivityksiä ei mistään löydy sekä burgeri ei suostu vanhoja päivityksiä luovuttamaan vaan neuvoo ostamaan uuden jb4. Sinne siis meni 250e tuhka tuuleen ja tol jb4 voi heittää vaikka vesilintuaOriginally posted by mikaell View PostOn kyllä melkosen vanha, yleensä siinä itse JB4:sen boksissa lukee "g5-iso" tms jos on moinen.
Mutta ainahan sä voit kokeilla meneekö sinne uudempi firmware sisään, jos ei jostain syystä onnistu niin heittää erroria ja palauttaa sen edellisen.
Comment
-
Heitä kuikkaan se jb4 ja asenna MHd Flash.
Ps. Ei kait viina oo missään niin halpaa ku suomalaisen huoltoaseman pistoolissa, eurolla litra🤟.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Eikös noissa vanhoissa bokseissa ollut jotain diodeja jotka piti leikata poikki että toimii ne uudet firmikset niissä. En sit tiedä minkä ikäisissä tuo toimii.Originally posted by CoCo View PostNyt ajettu uus firmware sisään ja auto toimii heikommin ku vakio ja muutenki paskasti eli näköjään oli väärä boksi ja päivitys.. Selvittelyiden jälkeen päässy tulokseen että vanhaa fw ei pysty ilmeisesti palauttamaan ja vanhoja päivityksiä ei mistään löydy sekä burgeri ei suostu vanhoja päivityksiä luovuttamaan vaan neuvoo ostamaan uuden jb4. Sinne siis meni 250e tuhka tuuleen ja tol jb4 voi heittää vaikka vesilintua
Comment
-
Jb4 G5 poistetaan pari diodia, jolloin siitä saadaan G5-ISO. En ole varma onko oma jb4 G5 vaiko G4:think Harmittaa, etten ostovaiheessa koko hommasta edes tiennyt. Pitää tänään duunipäivän jälkeen purkaa autoa, avata boksi ja kurkistaa miltä piirilevy näyttää. Mikäli se on tuo kivikautinen G4, niin täytynee ottaa pois kokonaan autosta.Originally posted by brainsurgery View PostEikös noissa vanhoissa bokseissa ollut jotain diodeja jotka piti leikata poikki että toimii ne uudet firmikset niissä. En sit tiedä minkä ikäisissä tuo toimii.
Comment
-
Ja tilalle tosiaan MHD.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Onko tuo matalapaine pumpun anturi missä kohtaa n54 moottoria. Välittömästi ku oli liikkeessä vaihdettu korkeapaine pumppu nii tuli vikakoodia lpfp Fuel pressure sensor electric. Mikähän tuohon olisi tullu? Liitin löysällä? Ei suostunut aluksi nollaamaan ja ajoin möykkyyn nii lähti pois. Tuli kuitenkin vähän ajan päästä takaisin
Comment
Comment