Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    Originally posted by majgul View Post
    Taas vaihteeksi pitäisi uutta ja kallista osaa tilata. Eli eilen syttyi engine fault, reduced power, flekti huusi täysillä ja oli pitkä startti. Vikakoodina 29f2.

    Käynnistelin 3 kertaa uusiksi ja aina tuli koodi. Että aika selvä peli että se hpfp tuli tiensä päähän.

    Uskaltaakohan tuolla ajaa nyt ollenkaan jos pintakaasulla ajelee? Esim. ajaa auto kotiin ja sitte korjaamolle kun uusi osa saapuu?

    Mistä porukka on tilaillut näihin niitä pumppuja, hirvitti ku katto netistä niin lähemmäs 1000€ uutena esim. bemariosista.
    Lainataan omaa kirjoitusta, eli foorumilta hankittu hpfp paikallaan ja auto rokkaa taas. Auton kun käynnistin ku olin korjaamolle ajamassa, nii käynnisty heti, eikä vikakoodia, eli toimi silloin. Matkan aikana heitti vian päälle ja erittäin rauhallisessa jännityksessä korjaamolle, onneksi sinne päästiin

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      mitäs virtuoosit sanoo tästä logista?

      map6 4 vaihde 60% seos

      FF vähän ehkä korkealla, mutta targettiin osuu silti omasta mielestä hyvin, eli jos olisi ahtovuoto jossain niin itse epäilisin hukkaporttia/sen läppää. Tuo vähän laski, kun sääfin sitä takimmaisen blommia kierroksen kireämmälle, koska rätinä kävi korvien väliin.



      autossa vielä vanhat puolat ja tulppat kiinni. Uudet venaa lattialla ja vaihdan ne ennen partyja.
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • mikaell
        BTCF Member
        • Jul 2017
        • 422
        • Kla

        Hyvä logi on, wgdc vs ff käppyrä on jo melko nätisti "käsi kädessä" jos jotain hieno säätöä haluat tehdä viellä niin dutybiasia säädät, noilla kierros alueilla missä FF käppyrä kulkee wgdc alapuolella niin saat nostettua sitä lähemmäs.

        Nelospytyssä jotain olemattoman pientä sytkähäröä, uudet tulpat kiinni ja niin maan perkeleesti lappua lattiaan.
        BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
        ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
        p. 040 166 7576 / Whatsapp

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Originally posted by mikaell View Post
          Hyvä logi on, wgdc vs ff käppyrä on jo melko nätisti "käsi kädessä" jos jotain hieno säätöä haluat tehdä viellä niin dutybiasia säädät, noilla kierros alueilla missä FF käppyrä kulkee wgdc alapuolella niin saat nostettua sitä lähemmäs.

          Nelospytyssä jotain olemattoman pientä sytkähäröä, uudet tulpat kiinni ja niin maan perkeleesti lappua lattiaan.

          Tuota


          Jos Duty Bias default arvo taulukossa on 0 (tai 50) niin tässä logissa kun esim FF menee wgdc alapuolella tuossa 5300-5900rpm niin pitääkö nyt duty biasia siis nostaa vähän eli, esim laittaa nyt aluksi nollan tilalle 50 läpi spektrumin ja sitten 5000-6000 rpm kohdalle laittaa esim 60?

          Koittanut tätä opiskella mutta en ihan vielä varma



          Toisaalta tuo ero on niin pieni ja pid gain 25% niin eikös tuo mahdu vielä ihan toleranssiin? Ainakin auto ei tunnu mitenkään epäloogiselta vaan veto on mielestäni tasainen ja varsinkin vaihtaessa kolmoselta neloselle ja neloselta vitosella tuntuu todella vahvalle ja kelaa vauhtia ihan että sen tuntee tuossa kuskinkin penkillä.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Tää on mun mielestä aika hyvin selkeytetty miten tota kuuluu säätää ja seuraa, helpottaako yhtään?


            Start with duty bias at 50
            FF should follow WGDC quite closely, when not in the spool up mode.

            If FF is below WGDC then raise it
            If FF is above WGDC then lower it
            FF raises or lowers the whole FF line across all engine speeds.

            If a particular engine speed is consistently above or below WGDC then use duty bias (in increments/decrements of 5) to adapt it. i.e. often for me 5000 rpm and above are too low as the little turbos have to work harder.
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              Originally posted by mikaell View Post
              Tää on mun mielestä aika hyvin selkeytetty miten tota kuuluu säätää ja seuraa, helpottaako yhtään?


              Start with duty bias at 50
              FF should follow WGDC quite closely, when not in the spool up mode.

              If FF is below WGDC then raise it
              If FF is above WGDC then lower it
              FF raises or lowers the whole FF line across all engine speeds.

              If a particular engine speed is consistently above or below WGDC then use duty bias (in increments/decrements of 5) to adapt it. i.e. often for me 5000 rpm and above are too low as the little turbos have to work harder.
              Noni. Siinähän tuokin toteaa että 5000 eteenpäin saa yleensä kasvattaa. Täytyy tänään kokeilla kasvattaa duty bias 55 5000-6000rpm ja muut 50. Kiitoskia. Näin tätä ounastelinkin mutta tuo oli selkeästi kiteytetty
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                Osaako kukaan sanoa tippuuko paljonkin tehoa jos vaihdan stage 2+ 98 mapista 95:n? On noita korjauksia muutama nii mietin pitäisikö vaihtaa, edelleen tankkaan 98 joka tapauksessa.

                Tuossa logi jos joku haluaa sanoa onko nuo korjaukset pahoja.

                Last edited by majgul; 17-07-2018, 23:45.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Oon tällä hetkellä Puolassa ja vaihdoin eilen E60 -> 95E10. Laiskahan tuo nyt on ku mikä.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by böntti View Post
                    Oon tällä hetkellä Puolassa ja vaihdoin eilen E60 -> 95E10. Laiskahan tuo nyt on ku mikä.
                    Eikö Puolassa ole niin halpaa viinaa että voisit kaataa suoraan tankkiin sitä?

                    Comment

                    • CoCo
                      Newbiemmer
                      • Jul 2016
                      • 9
                      • Lahti

                      Originally posted by mikaell View Post
                      On kyllä melkosen vanha, yleensä siinä itse JB4:sen boksissa lukee "g5-iso" tms jos on moinen.
                      Mutta ainahan sä voit kokeilla meneekö sinne uudempi firmware sisään, jos ei jostain syystä onnistu niin heittää erroria ja palauttaa sen edellisen.
                      Nyt ajettu uus firmware sisään ja auto toimii heikommin ku vakio ja muutenki paskasti eli näköjään oli väärä boksi ja päivitys.. Selvittelyiden jälkeen päässy tulokseen että vanhaa fw ei pysty ilmeisesti palauttamaan ja vanhoja päivityksiä ei mistään löydy sekä burgeri ei suostu vanhoja päivityksiä luovuttamaan vaan neuvoo ostamaan uuden jb4. Sinne siis meni 250e tuhka tuuleen ja tol jb4 voi heittää vaikka vesilintua

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Heitä kuikkaan se jb4 ja asenna MHd Flash.

                        Ps. Ei kait viina oo missään niin halpaa ku suomalaisen huoltoaseman pistoolissa, eurolla litra🤟.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by CoCo View Post
                          Nyt ajettu uus firmware sisään ja auto toimii heikommin ku vakio ja muutenki paskasti eli näköjään oli väärä boksi ja päivitys.. Selvittelyiden jälkeen päässy tulokseen että vanhaa fw ei pysty ilmeisesti palauttamaan ja vanhoja päivityksiä ei mistään löydy sekä burgeri ei suostu vanhoja päivityksiä luovuttamaan vaan neuvoo ostamaan uuden jb4. Sinne siis meni 250e tuhka tuuleen ja tol jb4 voi heittää vaikka vesilintua
                          Eikös noissa vanhoissa bokseissa ollut jotain diodeja jotka piti leikata poikki että toimii ne uudet firmikset niissä. En sit tiedä minkä ikäisissä tuo toimii.

                          Comment

                          • CoCo
                            Newbiemmer
                            • Jul 2016
                            • 9
                            • Lahti

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Eikös noissa vanhoissa bokseissa ollut jotain diodeja jotka piti leikata poikki että toimii ne uudet firmikset niissä. En sit tiedä minkä ikäisissä tuo toimii.
                            Jb4 G5 poistetaan pari diodia, jolloin siitä saadaan G5-ISO. En ole varma onko oma jb4 G5 vaiko G4:think Harmittaa, etten ostovaiheessa koko hommasta edes tiennyt. Pitää tänään duunipäivän jälkeen purkaa autoa, avata boksi ja kurkistaa miltä piirilevy näyttää. Mikäli se on tuo kivikautinen G4, niin täytynee ottaa pois kokonaan autosta.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5430
                              • S:t Karins

                              Ja tilalle tosiaan MHD.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Onko tuo matalapaine pumpun anturi missä kohtaa n54 moottoria. Välittömästi ku oli liikkeessä vaihdettu korkeapaine pumppu nii tuli vikakoodia lpfp Fuel pressure sensor electric. Mikähän tuohon olisi tullu? Liitin löysällä? Ei suostunut aluksi nollaamaan ja ajoin möykkyyn nii lähti pois. Tuli kuitenkin vähän ajan päästä takaisin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎