Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KtKtuned
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 127
    • Finland

    En jaksanut vielä googletella hirveästi ,mutta onko antaa vinkkiä/linkkiä EU alueelta saataviin Race Catteihin. Semmosiin ,mitkä ei heitä vikakoodeja asennuksen jälkeen.
    Tyhjien pönttöjen kanssa en ala säätämään.
    Nyt iski päivitysvimma ja intercooleri myös menee vaihtoon.
    BMW 335i E90 -07

    Comment

    • tryffis
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 271
      • Vantaa

      Originally posted by KtKtuned View Post
      En jaksanut vielä googletella hirveästi ,mutta onko antaa vinkkiä/linkkiä EU alueelta saataviin Race Catteihin. Semmosiin ,mitkä ei heitä vikakoodeja asennuksen jälkeen.
      Tyhjien pönttöjen kanssa en ala säätämään.
      Nyt iski päivitysvimma ja intercooleri myös menee vaihtoon.
      Olettaen että tarkoitat downpipen katteja niin taidat olla jokatapauksessa autoon laittamassa softaa, esim. mhd:lla dp:jen katit valitaan rasti ruutuun meiningillä.

      Näissähän tosiaan ne jälkimmäiset katit jää paikalleen joten mitään ongelmaa leimalla tai muitakaan hajuhaittoja tule.

      Toki rahalla saa, esim. wagnerilla laadukkaat kisakatilliset putket. Vrsf tekee kyllä kans, muistaakseni hieman tukkosemmalla kennolla.
      Last edited by tryffis; 20-05-2019, 08:51.

      Comment

      • works
        BTCF Member
        • Nov 2013
        • 123
        • Espoo

        Tosiaan normi-N54:een ei kauheesti kannata kattella catillisia downpipejä kun alempaa löytyy vielä toiset cattimatit jotka kun muistaa lämmitellä tarpeeks niin menee päästöistä läpi heilahtamalla.

        VRSF:n catittomat ovat kuulemma sopineet alle ilman mitään ongelmia. Mun MTC:n putket resonoi hieman ja niitä en voi suositella sopivuutensa osalta.
        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1838
          • Turku

          Originally posted by Silmaauki View Post
          Onkos kukaan suuttimia huollattanut? Esim. Finjector näyttäisi tekevän suutimien huoltoa. Onko kokemuksia huollosta ja kuinka pitkään ne huolletut suuttimet kestää?

          Omassa N54:ssä on kylmänä käyntihäiriöitä ja mitä ilmeisimmin suutimet ovat syypäänä (tulpat ja puolat jo vaihdettu). Tämä voisi olla yksi vaihtoehto.
          Finjectorilta tuli vastaus ettei näihin piezosuuttimiin huolto pysty juurikaan vaikuttamaan, joten eivät niitä huolla.

          Joten sitä vaihtoehtoa ei tämän pidempään harkita.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by works View Post
            Ja jos *35i omistajia kiinnostaa joko upgreidata potentiaalisesti tulevaisuudessa crapouttaava MSD80 uudemmalla MSD81:llä ja/tai päivittää se 1M:n ROM:lla, read on:

            Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums


            Tuossa threadissa on paljon muutakin DME-kultaa kaivettavissa DIY henkiselle ihmiselle. Ihanaa että jotkut jaksavat tehdä omasta researchistaan julkista kun heillä ei ole palavaa halua tahi tarvetta tehdä löydöksillään fyrkkaa.
            Jos joku haluaa msd81 omaansa, löytyy yksi hyllystä.
            edit. Ja Tunnit saa samalla rahalla nollille, eli voit laittaa minkä softan haluat!
            Last edited by suppari; 20-05-2019, 22:23.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • KtKtuned
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 127
              • Finland

              Originally posted by works View Post
              Tosiaan normi-N54:een ei kauheesti kannata kattella catillisia downpipejä kun alempaa löytyy vielä toiset cattimatit jotka kun muistaa lämmitellä tarpeeks niin menee päästöistä läpi heilahtamalla.

              VRSF:n catittomat ovat kuulemma sopineet alle ilman mitään ongelmia. Mun MTC:n putket resonoi hieman ja niitä en voi suositella sopivuutensa osalta.
              Joo katittomat downpipet olis tietenkin edullisemmat ja hengittävämmät ,mutta olen kuullut myös ongelmista niiden kanssa.
              Ei tekis mieli aina katsastuksessa jännittää ,meneekö tällä kertaa läpi.
              Ja on ne joillekkin vikakoodiakin pukanneet käytössä.
              BMW 335i E90 -07

              Comment

              • jessemikkola
                BTCF Member
                • Dec 2014
                • 83
                • Kuusankoski

                Originally posted by KtKtuned View Post
                Joo katittomat downpipet olis tietenkin edullisemmat ja hengittävämmät ,mutta olen kuullut myös ongelmista niiden kanssa.
                Ei tekis mieli aina katsastuksessa jännittää ,meneekö tällä kertaa läpi.
                Ja on ne joillekkin vikakoodiakin pukanneet käytössä.
                Muista et niist kateist täytyy löytyä E-hyväksyntä ku muuten ei katsastusmiehelle kelpaa 😁

                Comment

                • TMB
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 124
                  • Oulu

                  Originally posted by KtKtuned View Post
                  Joo katittomat downpipet olis tietenkin edullisemmat ja hengittävämmät ,mutta olen kuullut myös ongelmista niiden kanssa.
                  Ei tekis mieli aina katsastuksessa jännittää ,meneekö tällä kertaa läpi.
                  Ja on ne joillekkin vikakoodiakin pukanneet käytössä.
                  Hakee päästö- ja OBD-laput jostakin muualta etukäteen, ni ei tartte jännittää niitten kanssa.

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Oma kokemus kun kävin hakemassa joskus päästökappua muualta oli se, että kun softasta napsii kattien vikakoodit pois, niin obd readiness kattien kodalla ei mun muistaakseni toetudu. Menin konttorille ja katsuri sano ettei lappu kelpaa vaikka arvot muuten oli hyvät.
                    Mutta jos katsuri mittaa arvot itse, niin hänellä on enemmän natsoja ja voi hyväksyä tuloksen, jos lambda ja muut arvot täyttyy.
                    Etanolin kanssa ei ikinä mitään ongelmia saada autoa läpi päästöistä. Arvot olleet aina tosi hyvät.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      Originally posted by KtKtuned View Post
                      Joo katittomat downpipet olis tietenkin edullisemmat ja hengittävämmät ,mutta olen kuullut myös ongelmista niiden kanssa.
                      Ei tekis mieli aina katsastuksessa jännittää ,meneekö tällä kertaa läpi.
                      Ja on ne joillekkin vikakoodiakin pukanneet käytössä.
                      No miksi ne DP:t sitten pitää vaihtaa jos ei catittomia laita? Aika turha vaihtaa kun ei siitä mitään varsinaista hyötyä saa. Minä penkitin E93:n kaikki vakio-osat paikoillaan MHD Stage 2 E98:lla 390 hv...
                      Jos et koko ajan nilkka suorana aja, niin orkkikset on ihan hyvä vaihtoehto.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Originally posted by jessemikkola View Post
                        Onko muilla ollu ongelmaa pintakaasulla kiihdyttäessä 80-110 välillä joskus saattaa nykästä pari kertaa. Logia en oo saanu otettua ku tietenkään sillo se ei oireile ku yrittää toistaa vikaa. Eikä jätä vikakoodia. Sen verran kuunnellu moottoria et ahdot luultavasti nousee reilusti ku imuilman suhina kuuluu ja sit nykäsee yleensä. Voiko ongelma olla yliahto pintakaasulla ja suojana vetää kaasuläpän hetkeks kiinni? Vai onko kellään heittää jotain? Muuten auto toimii normaalisti.
                        Ja ongelma ollu satunnainen jo viimekesäst asti sen jälkee ku softattu.

                        Autossa kiinni dp:t, dci, mhd stage 2+. tulpat ja puolat vaihdettu alle 5tkm sitten.
                        Todennäköisesti aivan sama mitä tuossa muutama rivi ylempänä pohdittu/käsitelty minun ja yarskin toimesta.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • KtKtuned
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 127
                          • Finland

                          Originally posted by Tommix View Post
                          No miksi ne DP:t sitten pitää vaihtaa jos ei catittomia laita? Aika turha vaihtaa kun ei siitä mitään varsinaista hyötyä saa. Minä penkitin E93:n kaikki vakio-osat paikoillaan MHD Stage 2 E98:lla 390 hv...
                          Jos et koko ajan nilkka suorana aja, niin orkkikset on ihan hyvä vaihtoehto.
                          Voi olla et annan olla ihan vakiona koko downpipet ,ne vaan joutuu kirvottamaan irti turbon imupuolen falskaamisen takia ja siinä samassa olis vaihtokin mennyt. Catittomia en kumminkaan missään nimessä laita.
                          BMW 335i E90 -07

                          Comment

                          • tommylee
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 292
                            • Haukipudas / Kello

                            Originally posted by Tommix View Post
                            No miksi ne DP:t sitten pitää vaihtaa jos ei catittomia laita? Aika turha vaihtaa kun ei siitä mitään varsinaista hyötyä saa. Minä penkitin E93:n kaikki vakio-osat paikoillaan MHD Stage 2 E98:lla 390 hv...
                            Jos et koko ajan nilkka suorana aja, niin orkkikset on ihan hyvä vaihtoehto.
                            Siis oliko nimenomaan mhd stage 2? Vai stage 2+? Omassa nyt 2+ mut 95 kartta. 98 toki ajelen.
                            Vai muuten ihan stockkina mennään, eikä ongelmia ole ollut. iat pysyy kurissa normi ajelulla. Ja en vetele koko aikaa lappu tulipellissä. Satunnaiset kiihdytykset ei aiheuta ongelmia.
                            Radalle ei kiinnosta mennä repimään, siellä varmaan lämmöt alkais karkaamaan..
                            Ex: BMW 330 Xd E90
                            Ex:BMW 335Xi E90
                            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5419
                              • S:t Karins

                              Originally posted by tommylee View Post
                              Siis oliko nimenomaan mhd stage 2? Vai stage 2+? Omassa nyt 2+ mut 95 kartta. 98 toki ajelen.
                              Vai muuten ihan stockkina mennään, eikä ongelmia ole ollut. iat pysyy kurissa normi ajelulla. Ja en vetele koko aikaa lappu tulipellissä. Satunnaiset kiihdytykset ei aiheuta ongelmia.
                              Radalle ei kiinnosta mennä repimään, siellä varmaan lämmöt alkais karkaamaan..
                              Stage 2+ siellä oli.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • -CMS-
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 84
                                • Helsinki

                                Osaisiko joku ehdottaa mahdollista syytä moottorin turhan pitkälle käynnistykselle (n. 5-7 sek) lämpimänä ja ajettaessa 5/6 98E + 1/6 E85 -seoksella?

                                Kylmäkäynnistys normaali ja lämmin käynnistyskin ongelmaton, jos moottorin käynnistää pian sammuttamisen jälkeen. Jos kuitenkin käyntilämpötilaan ajetun moottorin jättää 1-2 tunniksi kököttämään ja koittaa sen jälkeen käynnistää, tulee tuo hieman nolottavan pitkä käynnistys.

                                Tämä on alkanut ilmenemään nyt keväällä, kun olen vaihtanut pelkästä 98E:stä em. seokseen. Pelkällä 98E:llä ei mielestäni tee tuota.

                                Potilaana 2009 E92 335xi N54-moottorilla. Tulpat ja puolat vaihdettu n. kuukausi takaperin imukanavien nuohouksen yhteydessä. Ei ongelmia vedoissa. Autossa JB4 (ajelen 2-kartalla) ja tietääkseni MHD back-end flash.

                                Suuttimetko?
                                Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                                Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎