Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by tiakri View Post
    Tutkin vähän vielä noita jarrulevyjä niin etulevyissä (etenkin kuskinpuoleisessa) ulkoreunassa noin 1-1,5mm korkea ohut reuna johon ilmeisesti palat eivät ole ottaneet kiinni.. Voisikohan olla syy tuossa? Hella Pagidin uudet levyt ja palat vaihdettu reilu vuosi sitten.

    Kattelin myös samalla että 20km työmatkan jäljiltä mikään levy ei erityisen lämmin.
    Sulla taitaa olla levyt vaihtokunnossa. Jos sulla on siellä nyt 1-1.5mm "huuli", niin silloin kulumaan on levyssä 2-3mm (olettaen, että levy on kulunut tasaisesti ja samanlainen huuli molemmilla puolilla levyä), eli aika reilusti. Kannattaa ainakin mitata se levyjen todellinen paksuus.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Lpv
      Newbiemmer
      • May 2017
      • 27
      • Suomi

      Kuskin penkki

      Ongelmana on kun ei sähkösäätö penkissä toimi alaspäin, 1 kohdan muistia kun painaa penkki laskeutuu alaspäin.. Lähtisikö vika uudella säätöelementillä?

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        n52b30 käy rikkaalla käynnistettäessä, haju oikein pistää nenään. Tyhjäkäynti myös hyppii 100rpm suuntaansa parikymmentä sekuntia ennen kuin tasottuu normaaliksi ja pakoputkenpäät mustat. Vanoksen soleinoidit tarkastettu, disat katottu, lambdat tarkastettu ja päästöt puhtaasti läpi, ei vikakoodeja. Suuttimet vielä työlistalla, mutta tuleeko keneltäkään vielä muita ideoita (muuta kuin imuvuodot)?
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by Skunkki^ View Post
          n52b30 käy rikkaalla käynnistettäessä, haju oikein pistää nenään. Tyhjäkäynti myös hyppii 100rpm suuntaansa parikymmentä sekuntia ennen kuin tasottuu normaaliksi ja pakoputkenpäät mustat. Vanoksen soleinoidit tarkastettu, disat katottu, lambdat tarkastettu ja päästöt puhtaasti läpi, ei vikakoodeja. Suuttimet vielä työlistalla, mutta tuleeko keneltäkään vielä muita ideoita (muuta kuin imuvuodot)?
          Oma 335i teki tuota käynnistyksen jälkeistä humppausta mulle tullessaan(en siis tiedä kuinka kauan ko. ongelma oli autossa ollut) ja se eskaloitu toisen pre-cat lambdan toimintakyvyn loppumiseen yhtäkkiä. Ei tosin lähtenyt humppaamaan, jos ei antanut kevyesti kaasua heti kylmänä käynnistettyään. Lopulta rötäs ja pätki niin helvetisti
          Last edited by McBeast; 05-08-2019, 13:38.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • Georgios Terziakis
            BTCF Member
            • Sep 2010
            • 373
            • Imatra

            Korkeussäädettävän alustan muutoskatsastus tyssäsi alkuperäiseen napa-kaari -mitan puutteeseen.
            Olisiko kennelläkään normikorkuista E92:sta mistä kävisi mittaamassa korkeudet edestä ja takanta?
            BMW 335i coupe -06
            BMW 330i coupe -00
            Ja pari vanhempaa menOpeliä

            Comment

            • Jupi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2019
              • 150
              • Tampere

              ProTooliin oli ilmestynyt vikakoodi EPS: 63F2 - Terminal status implausible.
              Ohjaustehostimeen viittaa mutta mitä tuo mahtaa tarkoittaa ja pitäisikö huolestua?
              E90 318i -09

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                Korkeussäädettävän alustan muutoskatsastus tyssäsi alkuperäiseen napa-kaari -mitan puutteeseen.
                Olisiko kennelläkään normikorkuista E92:sta mistä kävisi mittaamassa korkeudet edestä ja takanta?
                Katsot suoraan BMW viralliset mitat esim. newtis.info:sta. Siellä toki mitat on kaaresta vanteen alareunaan, mutta ei pitäisi olla liian hankala tajua inssin tuosta mitasta mitkä mitat sinne otteeseen laittaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5426
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                  Korkeussäädettävän alustan muutoskatsastus tyssäsi alkuperäiseen napa-kaari -mitan puutteeseen.
                  Olisiko kennelläkään normikorkuista E92:sta mistä kävisi mittaamassa korkeudet edestä ja takanta?
                  Itsellä ei ole ikinä orkkis mittoja muutoskatsastuksessa kysytty. Vain uusi mitta mitattu. Ja eikös tuon alkuperäisen mitan luulisi katsurin löytävän koneelta?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Georgios Terziakis
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 373
                    • Imatra

                    Joo, eipä oo ennen kysytty alkuperäisiä mittoja, katottu vaan että maavaraa on tarpeeks ja laitettu uudet mitat ylös.
                    Ja tuota ihmettelin itsekin ettei trafin tiedoista löydy alkuperäisiä mittoja, mutta ei kuulemma löydy.
                    Pitää ottaa nuo mitat tuolta newtis.info:sta talteen, josko ne kelpais.
                    BMW 335i coupe -06
                    BMW 330i coupe -00
                    Ja pari vanhempaa menOpeliä

                    Comment

                    • iasm
                      Newbiemmer
                      • Aug 2019
                      • 2
                      • kajaani

                      E93 mykkänä

                      Morjens foorumilaisille,



                      Pari kuukautta sitten hankittu 2010 325dA E93 otti sitten ja jätti käynnistymättä ilman ennakko oireita. Ei edes yritä, mittarissa ei pala mitään valoja virtojen ollessa päällä(airbag valot kylläkin). Radio, valot, ikkunat, comfort acces,i-drive näyttö toimii mutta puhallin ei. Rattilukko ei mene päälle.



                      Vikakoodit olen koittanut lukea mutta ei pääse sisään Delphi merkkisellä tietokone ohjelmalla. Virrat obd portista kuitenkin sai.



                      Akkua ladattu
                      dde rele uusi
                      maakaapeli ehjännäköinen, maadoitin apuvirtakaapelilla
                      sulakkeet ehjät
                      ei havaittua kosteutta



                      Täältä olen etsinyt muttei ole vielä vinkit tärpännyt ja omat rajat ja tietämys alkaa tulemaan jo vastaan. Olisiko Kajaanissa tai lähialueella ketään, jolla bmw koodinkukija ja mielenkiintoa jelpata (korvausta vastaan toki).


                      Merkkihuollonmies tuumaili, että tietty määrä tiettyjä vikakoodeja saa auton "lukkoon" ja kuittaamalla ne homma ok. Liekkö perää??
                      Voiko esim.jos akun varaus käy alhaalla saada edellä mainitun tllan aikaan?


                      EDIT: vika korjattu. Rattilukko hajonnut auki asentoon joten auto ei ottanut/saanut herätevirtaa virtanapille eikä myöskään antanut vikakoodia. Luuli olevansa kunnossa. Kesti vaan reilu pari kk löytää vika
                      Last edited by iasm; 24-11-2019, 18:34. Reason: Ratkaisu

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        Originally posted by iasm View Post
                        Merkkihuollonmies tuumaili, että tietty määrä tiettyjä vikakoodeja saa auton "lukkoon" ja kuittaamalla ne homma ok. Liekkö perää??
                        Voiko esim.jos akun varaus käy alhaalla saada edellä mainitun tllan aikaan?
                        Ei siellä sellaisia tiloja ole. Testerillä pitäisi nyt päästä kiinni mistä homma kiikastaa. Ole johonkin foorumilaiseen yhteydessä jolta löytyy testeri näille bemareille.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Auton "sisäinen verkko" muodostuu eri ohjainlaitteiden välille can-väylästä.
                          Väylässä on tietty kapasiteetti, jos väylässä liikkuu syystä, tahi toisesta johtuen todella paljon dataa, alkaa väylän välittämän tiedon perillekulku hidastumaan ja tietyn viiveajan jälkeen järjestelmä antaa asiasta can-väylävian, vaikka kaikki toimisikkin.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            .
                            Semmoista kysyisin, että minulla on cabrioletissa "yksinkertaiset" xenonit. Siis niissä joku läppä muttaa polttin kuviota lähivaloiksi, tai kaukovaloksi.
                            Sisemmät on H3,set, uudet, muttei ne syty milloinkaan, mikähän niiden fokus on ?
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Semmoista kysyisin, että minulla on cabrioletissa "yksinkertaiset" xenonit. Siis niissä joku läppä muttaa polttin kuviota lähivaloiksi, tai kaukovaloksi.
                              Sisemmät on H3,set, uudet, muttei ne syty milloinkaan, mikähän niiden fokus on ?
                              Eli sulla autossa bi-xenonit? Silloin ne normi halogeenit siellä pitkissä on väläyttämistä varten. Nämä voi koodata lisäpitkiksi, mutta kesällä ei ainakaan ole hyvä idea pidemmässä ajossa, lämpenee umpio liikaa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Markojs
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 160
                                • Kirkkonummi

                                E92 "kartta" lokero mikälie ovipahvissa näyttäisi olevan vaihdettava / erillinen osa.
                                Osaako joku sanoa miten irtoaa? ei ainakaan näy mitään kiinnikkeitä.
                                Osa numero 1: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_6407

                                E: selvisikin jo, oli vaan klipsit hyvässä jemmassa kuoren alla
                                Last edited by Markojs; 12-08-2019, 19:26.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎