Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by amisqo View Post
    Siks asiaa suuresti ihmettelenki. Kuukaus sitte kattelin koodit ja kaikki hehkut oli ehjänä ainakin silloin 😂 pitää seurailla. Lähinä mietin vaan ton huomuoblingin merkitystä, koska jostai syystähän sekin soi.
    No se gongihan nyt soi vähän jokaasiasta, niin itse en siihen niin kiinnitä huomiota ennen käynnistämistä. Avaimet virtalukossa, gong, mustan jään gong jne. jne. Itseäni enemmän kiinnostaisi miksi auto ei lähde heti käyntiin näin lämpimillä keleillä. Ei ihan hirveästi naurata, jos on autolla jossain reissussa ja sattuu kovempi pakkanen ja autoa ei saa käyntiin. Näissä on pikahehkut, niin maksimi hehkutus aika muistaakseni ~2.5s kun jäähdytysneste on ~-25c tms.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1612
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by HTK12 View Post
      No se gongihan nyt soi vähän jokaasiasta, niin itse en siihen niin kiinnitä huomiota ennen käynnistämistä. Avaimet virtalukossa, gong, mustan jään gong jne. jne. Itseäni enemmän kiinnostaisi miksi auto ei lähde heti käyntiin näin lämpimillä keleillä. Ei ihan hirveästi naurata, jos on autolla jossain reissussa ja sattuu kovempi pakkanen ja autoa ei saa käyntiin. Näissä on pikahehkut, niin maksimi hehkutus aika muistaakseni ~2.5s kun jäähdytysneste on ~-25c tms.
      Koodit kävin katteleen DISsillä ja joka pytystä antoi "4252DDE: Glow plug, activation, open circuit"

      Eli ilmeisesti ohjainlaite sanonu ittensä irti
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        #33
        Kuinka usein olette tsekanneet egr:n likaisuutta? Entä onko joku suositeltava tapa tai setti miten olette tämän saastuttajan poistaneet käytöstä?

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1612
          • Vantaa

          #34
          Originally posted by aku1979 View Post
          Kuinka usein olette tsekanneet egr:n likaisuutta? Entä onko joku suositeltava tapa tai setti miten olette tämän saastuttajan poistaneet käytöstä?
          No emt voiks sitä ny oikee tsekkaa. Pönttö tyhjäks tai suora downpipe ja ohjelmoinnilla poltto veks
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by amisqo View Post
            No emt voiks sitä ny oikee tsekkaa. Pönttö tyhjäks tai suora downpipe ja ohjelmoinnilla poltto veks
            Kai egr :n nyt voi tarkastaa ku irrottaa ja putsaa vaan. Amisqolla taitaa mennä DPF ja EGR nyt sekaisin
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by janne30 View Post
              Kai egr :n nyt voi tarkastaa ku irrottaa ja putsaa vaan. Amisqolla taitaa mennä DPF ja EGR nyt sekaisin
              Juu näinhän se. Ei se kyllä mulla ainakaan kovin nopeasti mene pahaksi niin kuin pelotellaan. Ehkä m57 ei kärsi kyseisestä ongelmasta. Olisi kuitenkin hyvä päästä eroon koko kikottimesta, joten suositelkaa jos on kokemuksia jostain delete setistä mikä todettu hyväksi.

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by aku1979 View Post
                Juu näinhän se. Ei se kyllä mulla ainakaan kovin nopeasti mene pahaksi niin kuin pelotellaan. Ehkä m57 ei kärsi kyseisestä ongelmasta. Olisi kuitenkin hyvä päästä eroon koko kikottimesta, joten suositelkaa jos on kokemuksia jostain delete setistä mikä todettu hyväksi.
                Mä tilasin bimmertune nettikaupasta e46 m57n mosaan täydellisen egr delete kitin. Sai sen egr lauhduttimenki pois koneen etuosasta, se oli hyvä setti.
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by janne30 View Post
                  Mä tilasin bimmertune nettikaupasta e46 m57n mosaan täydellisen egr delete kitin. Sai sen egr lauhduttimenki pois koneen etuosasta, se oli hyvä setti.
                  Ok, kiitos vinkistä!

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1612
                    • Vantaa

                    #39
                    Originally posted by janne30 View Post
                    Kai egr :n nyt voi tarkastaa ku irrottaa ja putsaa vaan. Amisqolla taitaa mennä DPF ja EGR nyt sekaisin
                    hupsista juu niin meni

                    mulla menny huoltokirjan mukaan eka egr vaihtoon 120tkm. Ja itellä on vaa softallisesti otettu pois käytöstä 170tkm kohalla.
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • tuoasm
                      BTCF Member
                      • Jun 2015
                      • 106
                      • joensuu

                      #40
                      Mulla taas kilometrejä jo m57:lla 410tkm ja egr edelleen käytössä, kertaakaan ei oo putsattu ja viimeks kun käytin auki kaasuläppää vaihtaessa oli vaan pieni karstakerros imusarjassa.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by tuoasm View Post
                        Mulla taas kilometrejä jo m57:lla 410tkm ja egr edelleen käytössä, kertaakaan ei oo putsattu ja viimeks kun käytin auki kaasuläppää vaihtaessa oli vaan pieni karstakerros imusarjassa.
                        Paikkojen tukkeutuminen taitaa riippua paljon myös siitä millaista ajoa autolla ajetaan. Matka-ajo karstoittanee paikkoja vähemmän....
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • kermis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 64
                          • Salo

                          #42
                          Bmw e90 330i taas vittuilee. Auto toiminut ihan ok, mutta nyt kun päivällä iskin päälle niin moottorivalo alkoi palamaan. Auto on nyt 18kkn ajan tehnyt sillointällöin sellaista, kun pistää päälle ja siitä iskee pakille on alkanut täriswmään aivan vitusti ja auto sammuu. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toiminut ihan ok. Välillä valoihin pysähtyessä kierrokset tippuneet toosi alas ja tuntuu, että kohta sammuu.

                          Kesällä putsattiin vanokset ihan jollain bräkleenillä ja paineilmalla puhallettiin. Tämä auttoi tuohon, ettei kierrokset tipu valoissa. Nyt ne ovat kylläkin joskus taas vähän tippuneet. Maf putsattiin myös samalla electronic sprayllä. Yhä näiden jälkeen on randomisti tehnyt tuota vitullista tärinää ja auton sammumista.





                          Tllaisen vikakoodin nyt antoi kun palaa moottorivalo. Autolla ajaa normaalisti, ainakin kaupunkiolosuhteissa, motarille en ole vielä mennyt kokeilemaan onko tehot tallella.

                          Asentotunnistin? Olisko turun seudulla joku liike mistä saisi uuden osan, jotta saisi asap vaihdettua

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            #43
                            Lue tai luetuta kunnon testerillä tuo koodi, että saa jotain tolkkua. Nokan virhe asentoonhan tuo viittaa, mutta kumpaan.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • kermis
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2017
                              • 64
                              • Salo

                              #44
                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Lue tai luetuta kunnon testerillä tuo koodi, että saa jotain tolkkua. Nokan virhe asentoonhan tuo viittaa, mutta kumpaan.
                              Uskaltaakohan autolla ajaa? Nyt turussa ja saloon pitäisi päästä. Jos joku anturivika, voiko tehdö jotain vahinkoa?

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by kermis View Post
                                Uskaltaakohan autolla ajaa? Nyt turussa ja saloon pitäisi päästä. Jos joku anturivika, voiko tehdö jotain vahinkoa?
                                Omalla riskillä, lähinnä katalysaattori voi mennä, jos huonosti käy ja röpöttää. Nokananturilta tuo kuulostaa, vaikka oireet ovatkin erilaiset kuin omassa N43:ssa hiljattain.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎