Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #61
    Originally posted by DieselPower View Post
    Hmm..:think kävin tsekkailee niin pää oli puhdas. Autolle edellisen omistajan toimesta ajeltu termarit pimeenä ilmeisesti aika pitkään.. Termarit tuli vaihdettua ja lämmöt olivat ajossa 88-91 ja ajattelin että samantien ois pärähtäny dpf:än puhdisus päälle mutta ei.. Ideoita? Veikkaan että aika tukossa on.
    Auto piuhan päähän ja koodit lukemaan. Kuten tuossa edellä sanottiin, niin siellä voi olla vikakoodia joka estää polton. Samalla katsoo mitkä ne vastapaineet nyt on. Profiilissa kun ei ole paikkakuntaa, niin kenenkään foorumilaisen hankala tarjota apua.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • DieselPower
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 27
      • Finland

      #62
      Originally posted by HTK12 View Post
      Auto piuhan päähän ja koodit lukemaan. Kuten tuossa edellä sanottiin, niin siellä voi olla vikakoodia joka estää polton. Samalla katsoo mitkä ne vastapaineet nyt on. Profiilissa kun ei ole paikkakuntaa, niin kenenkään foorumilaisen hankala tarjota apua.
      Tänään kattelin vikakoodit niin eipä siellä mitään dpf viittaavaan ollut eikä muutenkaan mitään ihmeellistä. Sen olen kanssa huomannu että jos matkalla vähän polettelee autoa ja kun jättää pihaan niin putkesta jää leijailemaan savua. Tänään kattelin itseasiassa hallissa tarkemmin rööriä lampunkanssa niin mustahan se olikin sisältä kokonaan.

      Comment

      • DieselPower
        Newbiemmer
        • Jan 2019
        • 27
        • Finland

        #63
        Originally posted by HTK12 View Post
        Auto piuhan päähän ja koodit lukemaan. Kuten tuossa edellä sanottiin, niin siellä voi olla vikakoodia joka estää polton. Samalla katsoo mitkä ne vastapaineet nyt on. Profiilissa kun ei ole paikkakuntaa, niin kenenkään foorumilaisen hankala tarjota apua.
        Etelä-Karjalan alueelta kyselen, jos joku pientä korvausta vastaan voisi ne vastapaineet tsekkailla. Mietin myös että koneella voisin laittaa pakkopolton päälle, kannattaako kokeilla? Autolla ihme kyllä ei mitään laiskuisoireita kummiskaan ole.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #64
          Originally posted by DieselPower View Post
          Etelä-Karjalan alueelta kyselen, jos joku pientä korvausta vastaan voisi ne vastapaineet tsekkailla. Mietin myös että koneella voisin laittaa pakkopolton päälle, kannattaako kokeilla? Autolla ihme kyllä ei mitään laiskuisoireita kummiskaan ole.
          Jos vastapaineet on kunnossa, niin eipä siinä siitä pakkopoltosta mitään hyötyä ole.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • DieselPower
            Newbiemmer
            • Jan 2019
            • 27
            • Finland

            #65
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jos vastapaineet on kunnossa, niin eipä siinä siitä pakkopoltosta mitään hyötyä ole.
            Juu u en osaa siitä sanoa, autolla menty kummiski yli 310tkm ja ajettu termarit pimeenä niin luulis sen purkin olevan tukossa.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by DieselPower View Post
              Juu u en osaa siitä sanoa, autolla menty kummiski yli 310tkm ja ajettu termarit pimeenä niin luulis sen purkin olevan tukossa.
              Jos se on tukossa, niin siitä tulee vikakoodia, olettaen ettei kukaan ole mitään ihan paskaa softaa sinne laittanut. Toki se DPF on voitu myös jossain vaiheessa tyhjätä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • DieselPower
                Newbiemmer
                • Jan 2019
                • 27
                • Finland

                #67
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos se on tukossa, niin siitä tulee vikakoodia, olettaen ettei kukaan ole mitään ihan paskaa softaa sinne laittanut. Toki se DPF on voitu myös jossain vaiheessa tyhjätä.
                Jepjep. Auton pakokaasun haju on kyllä siis täysin puhdas diesel haju ja siis ihan sellanen et kyllä pakkasella käy henkeen. Osaako täällä kukaan sanoa että haiseeko pakokaasut noissa bemareissa miltään dpfän kanssa? Ja eipä mitään softaa ole, ainoastaan racechip laitettu jonkun omistajan toimesta joka ei ilmeisesti vaikuta muuhunkuin commonrailin syöttöihin ja ahtopaineisiin?

                Comment

                • amisqo
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 1612
                  • Vantaa

                  #68
                  Originally posted by DieselPower View Post
                  Jepjep. Auton pakokaasun haju on kyllä siis täysin puhdas diesel haju ja siis ihan sellanen et kyllä pakkasella käy henkeen. Osaako täällä kukaan sanoa että haiseeko pakokaasut noissa bemareissa miltään dpfän kanssa? Ja eipä mitään softaa ole, ainoastaan racechip laitettu jonkun omistajan toimesta joka ei ilmeisesti vaikuta muuhunkuin commonrailin syöttöihin ja ahtopaineisiin?
                  Mikä sul niiku tässä on se perimmäinen ongelma?

                  Termarit kunnos, ei koodeja ja auto pelittää? Putkenpäät saat kirkkaaks jo painepesulla se ei kerro mitään jos peset autoa joka pv. Dpf antaa vikavalon jos tukossa ja koodia. Jos autos haisee ni ei sielä pönttöä enään ole. Varmuudella saat sen selville ku otat auton ylös ja tarkastat onko se avattu vai ei.
                  G30 530e iPerfomance M-sport -18
                  Ex: F30 330D M-sport -15
                  Ex: E90 330D M-sport -06
                  Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                  Ex: e30 320i -89
                  Ex: e30 318iS -90

                  Comment

                  • DieselPower
                    Newbiemmer
                    • Jan 2019
                    • 27
                    • Finland

                    #69
                    Originally posted by amisqo View Post
                    Mikä sul niiku tässä on se perimmäinen ongelma?

                    Termarit kunnos, ei koodeja ja auto pelittää? Putkenpäät saat kirkkaaks jo painepesulla se ei kerro mitään jos peset autoa joka pv. Dpf antaa vikavalon jos tukossa ja koodia. Jos autos haisee ni ei sielä pönttöä enään ole. Varmuudella saat sen selville ku otat auton ylös ja tarkastat onko se avattu vai ei.
                    Eipä virallisesti mitään vikaan ollutkaan, epäilen vaan hieman asiaa. Nyt sitten huomasinkin että löytyy oikeasti joku probleema. Tyhjäkäynnillä lämpimänä koko auto vispailee ja kierrokset vähän heittelee. Moottorin ääni siinä heitellessä kuulostaa samaa mitä youtubessa oli jollain kun imusarjan läpät alko temppuilemaan. Vikakoodeja kun ei antanut ja nyt alkaa olla puntti housussa jos läpät katkeaa . Videota en saanut laitettua. Täsmääkö oireet läppiin vai onko suuttimissa ongelma? Kulkee normaalisti

                    Comment

                    • miskila
                      BTCF Member
                      • Apr 2017
                      • 44
                      • Ilmajoki

                      #70
                      Vika löytyi
                      Last edited by miskila; 27-01-2019, 15:24.
                      E46 M3 -01

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1821
                        • N/A

                        #71
                        Originally posted by miskila View Post
                        Vika löytyi
                        Hienoa! Mihin ongelmaan ja millainen ratkaisu?
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • DieselPower
                          Newbiemmer
                          • Jan 2019
                          • 27
                          • Finland

                          #72
                          Mielenkiintoista.. tuli tänään käytettyä vapaapv imusarjan läppien purkuun että saa itselle mielenrauhan ovatko ne siellä vai ei. No kaikkihan meni hyvin ja sain purettua. Läppien luona joku alipaineletku heilui vapaana jostain suurehkosta liittimestä joka tulee ilmeisesti siihen läppäkotelon venttiiliin tms kiinni.. No mutta koko imusarjahan oli oikeasti aivan puhdas vaikka siellä läpät kyllä paikallaan olivatkin. Silti ne pois otin ja perinteisellä ruuvi + liima systeemillä tukkoon. Vähän jäi häiritsemään kun 1 ruuvi ei kiristynyt mutta toivotaan että hoitaa hommansa kun liimaa kummiskin reilusti jokapaikassa. Kysymys sitten kuuluukin että onkohan sitten tarkoituksella ollut letku nypätty ettei läpät liiku? Ei kummiskaan ollut tukittu tms.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by DieselPower View Post
                            Mielenkiintoista.. tuli tänään käytettyä vapaapv imusarjan läppien purkuun että saa itselle mielenrauhan ovatko ne siellä vai ei. No kaikkihan meni hyvin ja sain purettua. Läppien luona joku alipaineletku heilui vapaana jostain suurehkosta liittimestä joka tulee ilmeisesti siihen läppäkotelon venttiiliin tms kiinni.. No mutta koko imusarjahan oli oikeasti aivan puhdas vaikka siellä läpät kyllä paikallaan olivatkin. Silti ne pois otin ja perinteisellä ruuvi + liima systeemillä tukkoon. Vähän jäi häiritsemään kun 1 ruuvi ei kiristynyt mutta toivotaan että hoitaa hommansa kun liimaa kummiskin reilusti jokapaikassa. Kysymys sitten kuuluukin että onkohan sitten tarkoituksella ollut letku nypätty ettei läpät liiku? Ei kummiskaan ollut tukittu tms.
                            Kannattaa tukkia ylimääräinen letkun pää. Se aiheuttaa turhaa huohotusta koneesta.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Aanold
                              Bimmer Rookie
                              • May 2015
                              • 90
                              • Vantaa

                              #74
                              Originally posted by DieselPower View Post
                              Jepjep. Auton pakokaasun haju on kyllä siis täysin puhdas diesel haju ja siis ihan sellanen et kyllä pakkasella käy henkeen. Osaako täällä kukaan sanoa että haiseeko pakokaasut noissa bemareissa miltään dpfän kanssa? Ja eipä mitään softaa ole, ainoastaan racechip laitettu jonkun omistajan toimesta joka ei ilmeisesti vaikuta muuhunkuin commonrailin syöttöihin ja ahtopaineisiin?
                              Minulla DPF pestiin viime syksynä kun oli täynnä, taas mennään. Diesel haisee takana.

                              Comment

                              • DieselPower
                                Newbiemmer
                                • Jan 2019
                                • 27
                                • Finland

                                #75
                                Originally posted by fraatti View Post
                                Kannattaa tukkia ylimääräinen letkun pää. Se aiheuttaa turhaa huohotusta koneesta.
                                Jep, tänää jos pääsee kasailemaan nippuun niin ihmettelen lisää mikä homma.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎