Omalla riskillä, lähinnä katalysaattori voi mennä, jos huonosti käy ja röpöttää. Nokananturilta tuo kuulostaa, vaikka oireet ovatkin erilaiset kuin omassa N43:ssa hiljattain.
Käy ja kukkuu hyvin. 2a82 sieltä tuli kun kävi paremman johdon nokassa. Nollaamalla katosi myös moottorivalo. Kiitos @DerPastor
Ei tule lämmintä E91 sisään.
Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?
Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?
Ei tule lämmintä E91 sisään.
Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?
Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?
Tarkasta mittaristosta nouseeko moottorin lämmöt normaaleihin lukemiin.
Ei tule lämmintä E91 sisään.
Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?
Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?
Näissä harvemmin ilmausongelmia on. Lämmintä tulee ilman lisävesipumppuakin. Näissä on lämppärin kennossa sähkövastukset, joten lämpöä pitäisi pukata jo viileämmälläkin koneella. Ainakin omassa tulee todella kuumaa ilmaa kabiiniin jo kun nesteen lämmöt päälle 70 asteen. Syynä voi olla kennoa ohjaava ilmaläppä joka jumissa. Onko vikakoodit luettu?
Näissä harvemmin ilmausongelmia on. Lämmintä tulee ilman lisävesipumppuakin. Näissä on lämppärin kennossa sähkövastukset, joten lämpöä pitäisi pukata jo viileämmälläkin koneella. Ainakin omassa tulee todella kuumaa ilmaa kabiiniin jo kun nesteen lämmöt päälle 70 asteen. Syynä voi olla kennoa ohjaava ilmaläppä joka jumissa. Onko vikakoodit luettu?
Viimeksi kun vikakoodit luin Carlyllä niin joku vika koodi taisi läpästä olla. (LIN-väylässä taka vasen moottori/PTC-lämmitin). Ei tullut kuitenkaan uudestaan nollauksen jälkeen.
Aiemmin tuli muuten ihan lämmintä mutta matkustajalle kylmää. Nyt ei tule muutenkaan. Googlettelin noita oireita ja sen perusteella vois olla lämppärin kennosta jokin toinen osio tukossa. Lisävesipumppu oli pitkään toimimattomana ja silloin oli ihan lämpimät oltavat.
Vesipumpulla tarkoitin sitä ihan perus-vesipumppua. Varmaan kuitenki tulisi varoituksia ylikuumenemisesta näilläkin keleillä jos se ei toimi?
Tarkasta mittaristosta nouseeko moottorin lämmöt normaaleihin lukemiin.
Töistä lähtiessä tarkistelin piilovalikosta noita lämpöjä.
Turunväylälle Kehä I:ltä liittyttäessä oli noussut 66 asteeseen.
Turunväylää kun paahtoi reilua satasta Nummelaan asti nousi lämmöt 84.
Nummelan jälkeen tippui sitten reiluun 50 asteeseen kun piti ajella hitaampien perässä.
Ei kuitenkaan nyt niin kylmältä tuntunut kuin aamulla, mutta ehkä tuo termarivialta vaikuttais? :think
Töistä lähtiessä tarkistelin piilovalikosta noita lämpöjä.
Turunväylälle Kehä I:ltä liittyttäessä oli noussut 66 asteeseen.
Turunväylää kun paahtoi reilua satasta Nummelaan asti nousi lämmöt 84.
Nummelan jälkeen tippui sitten reiluun 50 asteeseen kun piti ajella hitaampien perässä.
Ei kuitenkaan nyt niin kylmältä tuntunut kuin aamulla, mutta ehkä tuo termarivialta vaikuttais? :think
Kyllä moottorin lämpöjen pitäisi pysyä vakiona kokoajan lämmettyään.
Egr sekä moottorin termari vaihtoon, varsinkin jos ei tietoa koska vaihdettu.
Oiskohan vinkkejä miten voisin yrittää selvittää 320d 06 m47 motilla, onko autossa vielä dpf purkki paikallaan ? Aloin siis epäilemään että sitä ei ole koska rööristä tuleva haju on puhas diiseliauton haju, dpf:än kanssa olevassa audissahan esim ei haise takana mikään. Minkälaista päästölappua teillä on tullu dpf:än kanssa? Kyseisessä autossa edellisessä katsastuksessa päästö ollut 0,66. Ainoa minkä keksin näin kotiolosuhteissa niin seurailla että polttaako dpf itseään vai ei. Muita ideoita?
Oiskohan vinkkejä miten voisin yrittää selvittää 320d 06 m47 motilla, onko autossa vielä dpf purkki paikallaan ? Aloin siis epäilemään että sitä ei ole koska rööristä tuleva haju on puhas diiseliauton haju, dpf:än kanssa olevassa audissahan esim ei haise takana mikään. Minkälaista päästölappua teillä on tullu dpf:än kanssa? Kyseisessä autossa edellisessä katsastuksessa päästö ollut 0,66. Ainoa minkä keksin näin kotiolosuhteissa niin seurailla että polttaako dpf itseään vai ei. Muita ideoita?
Dpf paikallaan niin pakoputkenpää käytännössä kirkas jos on musta niin putkea käsitelty jotenkin.
Muistaakseni päästölappu niin matala,että mittalaitteen virhemarginaali samaa luokkaa...
Hmm..:think kävin tsekkailee niin pää oli puhdas. Autolle edellisen omistajan toimesta ajeltu termarit pimeenä ilmeisesti aika pitkään.. Termarit tuli vaihdettua ja lämmöt olivat ajossa 88-91 ja ajattelin että samantien ois pärähtäny dpf:än puhdisus päälle mutta ei.. Ideoita? Veikkaan että aika tukossa on.
Hmm..:think kävin tsekkailee niin pää oli puhdas. Autolle edellisen omistajan toimesta ajeltu termarit pimeenä ilmeisesti aika pitkään.. Termarit tuli vaihdettua ja lämmöt olivat ajossa 88-91 ja ajattelin että samantien ois pärähtäny dpf:än puhdisus päälle mutta ei.. Ideoita? Veikkaan että aika tukossa on.
Jos siellä on aiheeseen liittyen aktiivinen vikakoodi, niin ei lähde regenerointi päälle ennen nollauksia.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment