Originally posted by AnttiJuhani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Quote:
Originally Posted by Smistik View Post
Auto oli hetken kunnossa mutta pieni epäilys on että jossain edelleen jotain vikaa. E91 320d manuaali ja ohjelmoitu. Kulkee hyvin kylmänä ja lähtee vääntämään melko alhaalta. Kuitenkin käyntilämpösenä tuntuu että tehot katoaa välillä johonkin. Esim 6 vaihteella 1700-2000rpm vilposella koneella kiihtyy hyvin, mutta kuumana jos pistää kaasun pohjaan niin ehkä 2sek tuntuu nykäsevän mutta kiihtyvyys jatkuu hiukan puutuneena mutta kiihtyy kuitenkin suht ok. Yli 3000rpn kulkee aika hyvin tästä huolimatta. Autossa on uusi tehdas turbo Mitsu. Itsellä ei mahdollisuutta logittaa niin en saa ahtoarvoja tms. logia. Tänään töistä tullessa motarilla testailin, niin mielestäni ei oikein kulkenut jälleen. Auto seisoi n. tunnin eli ei ihan kylmä, mutta heti oli paljon virkeämmän tuntuinen ja hyökkäsi heti aika alhaisilta kierroksilta.
Imuvuoto, ahtovuoto, joku anturi leipoo lämpösenä? Ehdotuksia?
Originally posted by Smistik View PostTänään kokeilin sammuttaa auton eräässä risteyksessä. Avain pois ja käynnistys. Auto toimi taas eli meneekö jokin vikatila päälle? Ei kyllä sinänsä tunnu limp modelta kun kulkee kuitenkin normaalin vakioauton lailla.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
mystinen hajoaminen
Eli e92 330dA mystisesti lakkasi toimimasta, lauantaina oli käytössä viimeks ja silloin ei ollut mitään oireita. Auto on ollut paikallaan käytännössä koko tammikuun.
Maanantaina töihin lähtiessä ei jaksanut pyörittää konetta ollenkaan, illemmalla kokeiltiin konehuoneen kautta antaa virtaa uudesta yariksesta, pyöritti ilosesti mut ei lähteny kone käymään. Akku käytännössä ihan romu oletin. Samana iltana hinurikuski tuli hakemaan auton viereiselle korjaamolle laittoon ja hän liitti sitten konehuoneen navoista jonkun järeemmän 12v akun(oli sitä mieltä et varmaan lähtee)ja taas pyöri hyvin mut ei käyntiin.
No korjaamolla ovat kokeilleet ehjällä akulla ja koodia puskee jokapaikasta(nii varmaa jos lepojännite pudonnu sinne 12.0V tuntumaan) ja eivät hekään saa konetta käymään.
Mitäköhän tässä vois olla, itellä vahva epäilys et ews synkka hukassa koska auton jännite pudonnut liian alas liian pitkäksi aikaa? tai sitten siirtopumppukin on jotenkin tässä samalla hajonnut? Alkaa vähä ketuttaa...
E: Vai eiko 330d tykkää nesteen proo dieselistä?E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostEli e92 330dA mystisesti lakkasi toimimasta, lauantaina oli käytössä viimeks ja silloin ei ollut mitään oireita. Auto on ollut paikallaan käytännössä koko tammikuun.
Maanantaina töihin lähtiessä ei jaksanut pyörittää konetta ollenkaan, illemmalla kokeiltiin konehuoneen kautta antaa virtaa uudesta yariksesta, pyöritti ilosesti mut ei lähteny kone käymään. Akku käytännössä ihan romu oletin. Samana iltana hinurikuski tuli hakemaan auton viereiselle korjaamolle laittoon ja hän liitti sitten konehuoneen navoista jonkun järeemmän 12v akun(oli sitä mieltä et varmaan lähtee)ja taas pyöri hyvin mut ei käyntiin.
No korjaamolla ovat kokeilleet ehjällä akulla ja koodia puskee jokapaikasta(nii varmaa jos lepojännite pudonnu sinne 12.0V tuntumaan) ja eivät hekään saa konetta käymään.
Mitäköhän tässä vois olla, itellä vahva epäilys et ews synkka hukassa koska auton jännite pudonnut liian alas liian pitkäksi aikaa? tai sitten siirtopumppukin on jotenkin tässä samalla hajonnut? Alkaa vähä ketuttaa...
E: Vai eiko 330d tykkää nesteen proo dieselistä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostEli e92 330dA mystisesti lakkasi toimimasta, lauantaina oli käytössä viimeks ja silloin ei ollut mitään oireita. Auto on ollut paikallaan käytännössä koko tammikuun.
Maanantaina töihin lähtiessä ei jaksanut pyörittää konetta ollenkaan, illemmalla kokeiltiin konehuoneen kautta antaa virtaa uudesta yariksesta, pyöritti ilosesti mut ei lähteny kone käymään. Akku käytännössä ihan romu oletin. Samana iltana hinurikuski tuli hakemaan auton viereiselle korjaamolle laittoon ja hän liitti sitten konehuoneen navoista jonkun järeemmän 12v akun(oli sitä mieltä et varmaan lähtee)ja taas pyöri hyvin mut ei käyntiin.
No korjaamolla ovat kokeilleet ehjällä akulla ja koodia puskee jokapaikasta(nii varmaa jos lepojännite pudonnu sinne 12.0V tuntumaan) ja eivät hekään saa konetta käymään.
Mitäköhän tässä vois olla, itellä vahva epäilys et ews synkka hukassa koska auton jännite pudonnut liian alas liian pitkäksi aikaa? tai sitten siirtopumppukin on jotenkin tässä samalla hajonnut? Alkaa vähä ketuttaa...
E: Vai eiko 330d tykkää nesteen proo dieselistä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
normi rytäämössä(uudehko ketjukorjaamo) ei taida olla edes inpaa lähelläkään, että en tiedä mitä ne nykyajan monimerkkitesterit kertoo bemujen sielunelämästä. Huoltoneuvojatäti oli kuullut että jotain polttoainepuolen vikakoodeja olivat saaneet luettua sieltä mut kun koitin kysyä et mitä sinne jää kun ensin tyhjentää vikamuistin....ei osannut sanoa
Taidanpa käydä tallikaverin kanssa inpalla kokeilee ews synkkaa ja vikamuistit tyhjäks sitten näkee miten käy. tarviiko muuten molemmat avaimet olla paikalla synkatessa? Kun toinen on nimittäin hävinnyt jo ajat sitten edellisellä rouvalla joka tällä päristeli. Ainakin bmw prätkissä riittää että ne avaimet on paikalla mitkä halutaan synkata ja loput jää sinne muistiin kaiketi mut ei toimi enää.
E: korjaamolla epäiltiin kuulemma jotakin johtosarjavikaa ja huomenna joku sähköguru rupee käymään tota autoa läpi ja jos ei sen jälkeen ala toimia niin nostavat kädet pystyynsaa nähdä nitä lysti kustantaa...
Last edited by naikou; 12-02-2019, 23:07.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View Postnormi rytäämössä(uudehko ketjukorjaamo) ei taida olla edes inpaa lähelläkään, että en tiedä mitä ne nykyajan monimerkkitesterit kertoo bemujen sielunelämästä. Huoltoneuvojatäti oli kuullut että jotain polttoainepuolen vikakoodeja olivat saaneet luettua sieltä mut kun koitin kysyä et mitä sinne jää kun ensin tyhjentää vikamuistin....ei osannut sanoa
Taidanpa käydä tallikaverin kanssa inpalla kokeilee ews synkkaa ja vikamuistit tyhjäks sitten näkee miten käy. tarviiko muuten molemmat avaimet olla paikalla synkatessa? Kun toinen on nimittäin hävinnyt jo ajat sitten edellisellä rouvalla joka tällä päristeli. Ainakin bmw prätkissä riittää että ne avaimet on paikalla mitkä halutaan synkata ja loput jää sinne muistiin kaiketi mut ei toimi enää.
E: korjaamolla epäiltiin kuulemma jotakin johtosarjavikaa ja huomenna joku sähköguru rupee käymään tota autoa läpi ja jos ei sen jälkeen ala toimia niin nostavat kädet pystyynsaa nähdä nitä lysti kustantaa...
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Mikä mahtaa olla liitteen kuvassa ympyröidyn muovikotelon osanumero tms.?
Omassa samaa ongelmaa kun tässä https://static.schmiedmann.dk/Produc...266937_big.jpg eli ilmansuodattimelta tuleva putki ei pysy paikallaan, koska vastakappale on murtunut. Tekis mieli vaihtaa kun tuohan hörppii ilmaa suodattimen ohi ja ties mitä lintuja ja pikkunisäkkäitä sinne päätyy :thinkMB S213 -17, 127tkm -
Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
Ex: E46 318i -98
Comment
-
-
Originally posted by naikou View Postnormi rytäämössä(uudehko ketjukorjaamo) ei taida olla edes inpaa lähelläkään, että en tiedä mitä ne nykyajan monimerkkitesterit kertoo bemujen sielunelämästä. Huoltoneuvojatäti oli kuullut että jotain polttoainepuolen vikakoodeja olivat saaneet luettua sieltä mut kun koitin kysyä et mitä sinne jää kun ensin tyhjentää vikamuistin....ei osannut sanoa
Taidanpa käydä tallikaverin kanssa inpalla kokeilee ews synkkaa ja vikamuistit tyhjäks sitten näkee miten käy. tarviiko muuten molemmat avaimet olla paikalla synkatessa? Kun toinen on nimittäin hävinnyt jo ajat sitten edellisellä rouvalla joka tällä päristeli. Ainakin bmw prätkissä riittää että ne avaimet on paikalla mitkä halutaan synkata ja loput jää sinne muistiin kaiketi mut ei toimi enää.
E: korjaamolla epäiltiin kuulemma jotakin johtosarjavikaa ja huomenna joku sähköguru rupee käymään tota autoa läpi ja jos ei sen jälkeen ala toimia niin nostavat kädet pystyynsaa nähdä nitä lysti kustantaa...
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Insto View PostMikä mahtaa olla liitteen kuvassa ympyröidyn muovikotelon osanumero tms.?
Omassa samaa ongelmaa kun tässä https://static.schmiedmann.dk/Produc...266937_big.jpg eli ilmansuodattimelta tuleva putki ei pysy paikallaan, koska vastakappale on murtunut. Tekis mieli vaihtaa kun tuohan hörppii ilmaa suodattimen ohi ja ties mitä lintuja ja pikkunisäkkäitä sinne päätyy :think
Comment
-
-
Originally posted by insto View Postmikä mahtaa olla liitteen kuvassa ympyröidyn muovikotelon osanumero tms.?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Vikakoodi
Autona e90 320d ja auto antaa vikakoodiksi 93B2 - Battery safety terminal - Intermittent.
Mitä netistä lukenut niin viittaisi akkukaapelin suojausnapaan, jossa vika.
Tilasinkin tuon jo uuden johdon https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-12-9-217-031
Kysely vain että onko muilla ollut samoja ongelmia ja mistä muualta voi lähteä etsimään vikaa jos ei tuolla korjaannu?
Comment
-
-
Originally posted by NixuBoss View PostAutona e90 320d ja auto antaa vikakoodiksi 93B2 - Battery safety terminal - Intermittent.
Mitä netistä lukenut niin viittaisi akkukaapelin suojausnapaan, jossa vika.
Tilasinkin tuon jo uuden johdon https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-12-9-217-031
Kysely vain että onko muilla ollut samoja ongelmia ja mistä muualta voi lähteä etsimään vikaa jos ei tuolla korjaannu?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View Post13717791985
Originally posted by Insto View PostOmassa samaa ongelmaa kun tässä https://static.schmiedmann.dk/Produc...266937_big.jpg eli ilmansuodattimelta tuleva putki ei pysy paikallaan, koska vastakappale on murtunut. Tekis mieli vaihtaa kun tuohan hörppii ilmaa suodattimen ohi ja ties mitä lintuja ja pikkunisäkkäitä sinne päätyy :thinkMB S213 -17, 127tkm -
Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
Ex: E46 318i -98
Comment
-
-
Originally posted by NixuBoss View PostAutona e90 320d ja auto antaa vikakoodiksi 93B2 - Battery safety terminal - Intermittent.
Mitä netistä lukenut niin viittaisi akkukaapelin suojausnapaan, jossa vika.
Tilasinkin tuon jo uuden johdon https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-12-9-217-031
Kysely vain että onko muilla ollut samoja ongelmia ja mistä muualta voi lähteä etsimään vikaa jos ei tuolla korjaannu?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment