Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2014
    • 519
    • Sisä-Savo

    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    Ei se ihan tavatonta ole että piuha olis rikki mutta varmaan olet jo sen testannut eri kaapelilla? Imurilla tietty kantsii kokeilla että tulisiko sieltä jotain paskaa liittimen sisältä pois. Sitten uusi liitin hankintaan. Samaa teki vaimon volvon aux liitin. Uusi hankittiin.
    Tunai on suoraan liitettynä, kuten sinullakin. Täytyy ottaa tuo liitin irti ja puhdistella. Löytyi ulkomaanfoorumilta vastaavanlaista vikaa, joka korjaantui puhdistelemalla.
    KTM 990 Adventure
    Passat GTE

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      Quote:
      Originally Posted by Smistik View Post
      Auto oli hetken kunnossa mutta pieni epäilys on että jossain edelleen jotain vikaa. E91 320d manuaali ja ohjelmoitu. Kulkee hyvin kylmänä ja lähtee vääntämään melko alhaalta. Kuitenkin käyntilämpösenä tuntuu että tehot katoaa välillä johonkin. Esim 6 vaihteella 1700-2000rpm vilposella koneella kiihtyy hyvin, mutta kuumana jos pistää kaasun pohjaan niin ehkä 2sek tuntuu nykäsevän mutta kiihtyvyys jatkuu hiukan puutuneena mutta kiihtyy kuitenkin suht ok. Yli 3000rpn kulkee aika hyvin tästä huolimatta. Autossa on uusi tehdas turbo Mitsu. Itsellä ei mahdollisuutta logittaa niin en saa ahtoarvoja tms. logia. Tänään töistä tullessa motarilla testailin, niin mielestäni ei oikein kulkenut jälleen. Auto seisoi n. tunnin eli ei ihan kylmä, mutta heti oli paljon virkeämmän tuntuinen ja hyökkäsi heti aika alhaisilta kierroksilta.

      Imuvuoto, ahtovuoto, joku anturi leipoo lämpösenä? Ehdotuksia?

      Originally posted by Smistik View Post
      Tänään kokeilin sammuttaa auton eräässä risteyksessä. Avain pois ja käynnistys. Auto toimi taas eli meneekö jokin vikatila päälle? Ei kyllä sinänsä tunnu limp modelta kun kulkee kuitenkin normaalin vakioauton lailla.
      Ei tähän olisi kellään mitään arvioita? Voiko viallinen MAF tehdä tuota, voisin tosin kuvitella että oireet olisivat vielä rajummat ettei kulkisi juuri ollenkaan mihinkään. Mites joku paineanturi?
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1768
        • vihti

        mystinen hajoaminen

        Eli e92 330dA mystisesti lakkasi toimimasta, lauantaina oli käytössä viimeks ja silloin ei ollut mitään oireita. Auto on ollut paikallaan käytännössä koko tammikuun.

        Maanantaina töihin lähtiessä ei jaksanut pyörittää konetta ollenkaan, illemmalla kokeiltiin konehuoneen kautta antaa virtaa uudesta yariksesta, pyöritti ilosesti mut ei lähteny kone käymään. Akku käytännössä ihan romu oletin. Samana iltana hinurikuski tuli hakemaan auton viereiselle korjaamolle laittoon ja hän liitti sitten konehuoneen navoista jonkun järeemmän 12v akun(oli sitä mieltä et varmaan lähtee )ja taas pyöri hyvin mut ei käyntiin.

        No korjaamolla ovat kokeilleet ehjällä akulla ja koodia puskee jokapaikasta(nii varmaa jos lepojännite pudonnu sinne 12.0V tuntumaan ) ja eivät hekään saa konetta käymään.

        Mitäköhän tässä vois olla, itellä vahva epäilys et ews synkka hukassa koska auton jännite pudonnut liian alas liian pitkäksi aikaa? tai sitten siirtopumppukin on jotenkin tässä samalla hajonnut? Alkaa vähä ketuttaa...

        E: Vai eiko 330d tykkää nesteen proo dieselistä?
        Last edited by naikou; 12-02-2019, 22:10. Reason: hekoheko
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by naikou View Post
          Eli e92 330dA mystisesti lakkasi toimimasta, lauantaina oli käytössä viimeks ja silloin ei ollut mitään oireita. Auto on ollut paikallaan käytännössä koko tammikuun.

          Maanantaina töihin lähtiessä ei jaksanut pyörittää konetta ollenkaan, illemmalla kokeiltiin konehuoneen kautta antaa virtaa uudesta yariksesta, pyöritti ilosesti mut ei lähteny kone käymään. Akku käytännössä ihan romu oletin. Samana iltana hinurikuski tuli hakemaan auton viereiselle korjaamolle laittoon ja hän liitti sitten konehuoneen navoista jonkun järeemmän 12v akun(oli sitä mieltä et varmaan lähtee )ja taas pyöri hyvin mut ei käyntiin.

          No korjaamolla ovat kokeilleet ehjällä akulla ja koodia puskee jokapaikasta(nii varmaa jos lepojännite pudonnu sinne 12.0V tuntumaan ) ja eivät hekään saa konetta käymään.

          Mitäköhän tässä vois olla, itellä vahva epäilys et ews synkka hukassa koska auton jännite pudonnut liian alas liian pitkäksi aikaa? tai sitten siirtopumppukin on jotenkin tässä samalla hajonnut? Alkaa vähä ketuttaa...

          E: Vai eiko 330d tykkää nesteen proo dieselistä?
          Kuten itsekin epäilet, todennäköisesti ajoneston synkka hukassa. DDE:ltä yleensä vikakoodi EWS Tampering.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by naikou View Post
            Eli e92 330dA mystisesti lakkasi toimimasta, lauantaina oli käytössä viimeks ja silloin ei ollut mitään oireita. Auto on ollut paikallaan käytännössä koko tammikuun.

            Maanantaina töihin lähtiessä ei jaksanut pyörittää konetta ollenkaan, illemmalla kokeiltiin konehuoneen kautta antaa virtaa uudesta yariksesta, pyöritti ilosesti mut ei lähteny kone käymään. Akku käytännössä ihan romu oletin. Samana iltana hinurikuski tuli hakemaan auton viereiselle korjaamolle laittoon ja hän liitti sitten konehuoneen navoista jonkun järeemmän 12v akun(oli sitä mieltä et varmaan lähtee )ja taas pyöri hyvin mut ei käyntiin.

            No korjaamolla ovat kokeilleet ehjällä akulla ja koodia puskee jokapaikasta(nii varmaa jos lepojännite pudonnu sinne 12.0V tuntumaan ) ja eivät hekään saa konetta käymään.

            Mitäköhän tässä vois olla, itellä vahva epäilys et ews synkka hukassa koska auton jännite pudonnut liian alas liian pitkäksi aikaa? tai sitten siirtopumppukin on jotenkin tässä samalla hajonnut? Alkaa vähä ketuttaa...

            E: Vai eiko 330d tykkää nesteen proo dieselistä?
            Ilman koodeja mahdoton sanoa. Jos sieltä synkka pielessä tulee siitä koodia. Mites rail&siirtopaineet?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1768
              • vihti

              normi rytäämössä(uudehko ketjukorjaamo) ei taida olla edes inpaa lähelläkään, että en tiedä mitä ne nykyajan monimerkkitesterit kertoo bemujen sielunelämästä. Huoltoneuvojatäti oli kuullut että jotain polttoainepuolen vikakoodeja olivat saaneet luettua sieltä mut kun koitin kysyä et mitä sinne jää kun ensin tyhjentää vikamuistin....ei osannut sanoa

              Taidanpa käydä tallikaverin kanssa inpalla kokeilee ews synkkaa ja vikamuistit tyhjäks sitten näkee miten käy. tarviiko muuten molemmat avaimet olla paikalla synkatessa? Kun toinen on nimittäin hävinnyt jo ajat sitten edellisellä rouvalla joka tällä päristeli. Ainakin bmw prätkissä riittää että ne avaimet on paikalla mitkä halutaan synkata ja loput jää sinne muistiin kaiketi mut ei toimi enää.

              E: korjaamolla epäiltiin kuulemma jotakin johtosarjavikaa ja huomenna joku sähköguru rupee käymään tota autoa läpi ja jos ei sen jälkeen ala toimia niin nostavat kädet pystyyn saa nähdä nitä lysti kustantaa...
              Last edited by naikou; 12-02-2019, 23:07.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2000
                • Tampere/kainuu

                Originally posted by naikou View Post
                normi rytäämössä(uudehko ketjukorjaamo) ei taida olla edes inpaa lähelläkään, että en tiedä mitä ne nykyajan monimerkkitesterit kertoo bemujen sielunelämästä. Huoltoneuvojatäti oli kuullut että jotain polttoainepuolen vikakoodeja olivat saaneet luettua sieltä mut kun koitin kysyä et mitä sinne jää kun ensin tyhjentää vikamuistin....ei osannut sanoa

                Taidanpa käydä tallikaverin kanssa inpalla kokeilee ews synkkaa ja vikamuistit tyhjäks sitten näkee miten käy. tarviiko muuten molemmat avaimet olla paikalla synkatessa? Kun toinen on nimittäin hävinnyt jo ajat sitten edellisellä rouvalla joka tällä päristeli. Ainakin bmw prätkissä riittää että ne avaimet on paikalla mitkä halutaan synkata ja loput jää sinne muistiin kaiketi mut ei toimi enää.

                E: korjaamolla epäiltiin kuulemma jotakin johtosarjavikaa ja huomenna joku sähköguru rupee käymään tota autoa läpi ja jos ei sen jälkeen ala toimia niin nostavat kädet pystyyn saa nähdä nitä lysti kustantaa...
                Olisiko paha rasti viedä auto bmw korjaamolle ja saada vikadiagnoosi ja korjaus?
                Last edited by zakspeed; 13-02-2019, 05:27. Reason: Kirjoitusvirhe
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Insto
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 59
                  • Lahti

                  Mikä mahtaa olla liitteen kuvassa ympyröidyn muovikotelon osanumero tms.?

                  Omassa samaa ongelmaa kun tässä https://static.schmiedmann.dk/Produc...266937_big.jpg eli ilmansuodattimelta tuleva putki ei pysy paikallaan, koska vastakappale on murtunut. Tekis mieli vaihtaa kun tuohan hörppii ilmaa suodattimen ohi ja ties mitä lintuja ja pikkunisäkkäitä sinne päätyy :think
                  Attached Files
                  MB S213 -17, 127tkm -
                  Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                  Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                  Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                  Ex: E46 318i -98

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by naikou View Post
                    normi rytäämössä(uudehko ketjukorjaamo) ei taida olla edes inpaa lähelläkään, että en tiedä mitä ne nykyajan monimerkkitesterit kertoo bemujen sielunelämästä. Huoltoneuvojatäti oli kuullut että jotain polttoainepuolen vikakoodeja olivat saaneet luettua sieltä mut kun koitin kysyä et mitä sinne jää kun ensin tyhjentää vikamuistin....ei osannut sanoa

                    Taidanpa käydä tallikaverin kanssa inpalla kokeilee ews synkkaa ja vikamuistit tyhjäks sitten näkee miten käy. tarviiko muuten molemmat avaimet olla paikalla synkatessa? Kun toinen on nimittäin hävinnyt jo ajat sitten edellisellä rouvalla joka tällä päristeli. Ainakin bmw prätkissä riittää että ne avaimet on paikalla mitkä halutaan synkata ja loput jää sinne muistiin kaiketi mut ei toimi enää.

                    E: korjaamolla epäiltiin kuulemma jotakin johtosarjavikaa ja huomenna joku sähköguru rupee käymään tota autoa läpi ja jos ei sen jälkeen ala toimia niin nostavat kädet pystyyn saa nähdä nitä lysti kustantaa...
                    Et sä siinä avainta synkkaa, vaan DDE-EWS synkan teet. Eli yksi avain riittää ja loput avaimet toimii normaalisti vaikka eivät ole paikalla. Itsekin suosittelisin viemää jonnekkin, jossa on BMW osaamista.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      Originally posted by Insto View Post
                      Mikä mahtaa olla liitteen kuvassa ympyröidyn muovikotelon osanumero tms.?

                      Omassa samaa ongelmaa kun tässä https://static.schmiedmann.dk/Produc...266937_big.jpg eli ilmansuodattimelta tuleva putki ei pysy paikallaan, koska vastakappale on murtunut. Tekis mieli vaihtaa kun tuohan hörppii ilmaa suodattimen ohi ja ties mitä lintuja ja pikkunisäkkäitä sinne päätyy :think
                      Mulla murenee melkein joka rempassa joku muoviosa...ei kiva.

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17855
                        • PKS

                        Originally posted by insto View Post
                        mikä mahtaa olla liitteen kuvassa ympyröidyn muovikotelon osanumero tms.?
                        13717791985
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                        E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                        E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • NixuBoss
                          Newbiemmer
                          • Mar 2016
                          • 1
                          • Vantaa

                          Vikakoodi

                          Autona e90 320d ja auto antaa vikakoodiksi 93B2 - Battery safety terminal - Intermittent.


                          Mitä netistä lukenut niin viittaisi akkukaapelin suojausnapaan, jossa vika.
                          Tilasinkin tuon jo uuden johdon https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-12-9-217-031


                          Kysely vain että onko muilla ollut samoja ongelmia ja mistä muualta voi lähteä etsimään vikaa jos ei tuolla korjaannu?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by NixuBoss View Post
                            Autona e90 320d ja auto antaa vikakoodiksi 93B2 - Battery safety terminal - Intermittent.


                            Mitä netistä lukenut niin viittaisi akkukaapelin suojausnapaan, jossa vika.
                            Tilasinkin tuon jo uuden johdon https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-12-9-217-031


                            Kysely vain että onko muilla ollut samoja ongelmia ja mistä muualta voi lähteä etsimään vikaa jos ei tuolla korjaannu?
                            Jos ei tuolla tule kuntoon, niin liittimien ja johtojen tarkistus välillä airbagohjainlaite -> BST. Kyllä noissa on joskus vikoja ollut. Vaatii sitten koodien nollauksen osan vaihdon jälkeen, ei katoa itsestään.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Insto
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 59
                              • Lahti

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              13717791985
                              Kiitokset!

                              Originally posted by Insto View Post
                              Omassa samaa ongelmaa kun tässä https://static.schmiedmann.dk/Produc...266937_big.jpg eli ilmansuodattimelta tuleva putki ei pysy paikallaan, koska vastakappale on murtunut. Tekis mieli vaihtaa kun tuohan hörppii ilmaa suodattimen ohi ja ties mitä lintuja ja pikkunisäkkäitä sinne päätyy :think
                              Katoinkin ilmeisesti väärin, tuo putkihan johtaa tuohon suodattimen ulkopinnalle, joten ei tuosta varsinaista haittaa lienekään. Lähinnä kauneusvirhe kun putket repsottaa...
                              MB S213 -17, 127tkm -
                              Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                              Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                              Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                              Ex: E46 318i -98

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by NixuBoss View Post
                                Autona e90 320d ja auto antaa vikakoodiksi 93B2 - Battery safety terminal - Intermittent.


                                Mitä netistä lukenut niin viittaisi akkukaapelin suojausnapaan, jossa vika.
                                Tilasinkin tuon jo uuden johdon https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-12-9-217-031


                                Kysely vain että onko muilla ollut samoja ongelmia ja mistä muualta voi lähteä etsimään vikaa jos ei tuolla korjaannu?
                                Yleensä se vika on siinä kaapelipaukulle tulevassa pienessä liittimessä, ei itse paukussa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎