BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P33P33
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Juu on toi kova kyllä silti lähinnä vertauksena mitä itse noita jenkki foorumeita yms kytännyt niin 500-600hv (moottoritehoa) ottavat 25-28psi.
    Kai niissä sitten on viellä isommat ja tuottavammat turbot yms. :think


    Mulla itsellä loppui tuotto kesken jo tuossa 1.6bar nurkilla aikalailla finturbon tekemät nekin olisko stage2 ollut hyvin kyllä kestäneet ei valittamista sen suhteen löylyä sais enemmän kyllä olla

    Tuossa yhdesta fin turbon stage 2 ahtimilla olevasta tuli 570hv koneesta 50/50 seoksella. Ahtoja oli luokkaa 26-28psi. Tämä oli R-Motorsportilla.


    Originally posted by works View Post
    Melkeen kuin mekaanisesti ahdettu, nättiä Mites tossa alussa sun throttle position ja accelerator pedal position on hassusti, pedaalia on 40% mutta throttle on kokonaan auki?



    Onko sulla Helixissä pelkästään pitkät pultit vai lisäkiinnike kans? Nimim. Pari Kertaa Tullu Harkittua.

    Noinhan tuo saattaa tietyissä tilanteissa mennä. Kaaspolkimen asennolla annetaan periaatteessa vääntötoive ja 40% polkimen asennolla pyytää 90% maksimiväännöstä. Boost ja load targettihan on joo aika korkeella, niin siks kaasuläppäkin on jo täysin levällään, koska pyritään saavuttamaan tuo targetti. Sen verran näillä ahtimilla jo kestää tuo herääminen, että pienillä kierroksilla tollanen tilanne tulee helposti mahdolliseksi. Sit oikeestaan, kun kierroksia on yli 3000 ja annetaan saman verran kaasua ni saattais käydä niin, että kaasuläppä rajottais ahtojen nousua jos WGDC kartat on päin mäntyä. Monta muuttujaa, joiden toiminta paljastuu vaan logien kautta.

    Moni saattaa huomata, että tulee overboost vikakoodi vaikka annetaan vaan kevyesti kaasua vaikka motarin rampissa, joka korjautuu sillä että ahtopainekarttoja eli WGDC bank arvoa otetaan alaspäin. Ei tarvitse kaasuläpäjällä rajottaa vaan rajotus tapahtuu turbojen päässä ja kaasut virtaa nätisti avonaisen kaasuläpän ohi. Kaasuläppä ja ilma yleensäkin on tässä ECUssa ns. slow path ja ignition on fast path. Eli aina, kun pitää rajottaa vääntöä, niin se tehdään lähtökohtasesti aina ensin sytkällä ja jossei se riitä, niin se tehdään ilman kautta eli kaasuläppää kiinni.



    Mulla on helixissä myös tukirauta, eikä ainakaan vielä oo hajonnu/murtunu mikään paikka. Käynnistäessä noi tahtoo hetken rallattaa, mutta mulla on kartat sitä kylmäkäynnistys rallatusta varten.


    Originally posted by tryffis View Post
    Mutta se stage 4 on ollutkin kyllä vasta beta-vaiheessa ja ilmeisesti useampi revisio tehty. Oliko p33p33:llä mikä käytössä? Miehekkäät paineet näyttäis linjoissa pysyvän

    Mulla on se 3x versio. Ja tosiaan 2x 450 walbro tankissa. Myös helixin kanssa paineet kyykkää, jossei LPFP tuota tarpeeks.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Tuota helixiä on tullut tääläkin mietittyä että pääsisi ajamaan 100% viinasotkulla. Mhd:llakin on kyllä nykyään se coil cut optiona jos noihin pi-hommiin sekaantuu, saapahan vähän mielenrauhaa. Toki ei varmaan tuolla kahden järjestelmän syötöllä pääse ikinä niin tarkkaan säätöön kuin käyttämällä pelkästään omia suuttimia..

    Tosta helixin stage 4:sta on vaan tullut jotain kauhutarinoita vastaan liittyen sen aiheuttamaan tärinään tuossa apulaiteketjussa. Joku väitti jopa öljypumpun pultin irronneen ja siitä nyt voi sitten arvata miltä jakopään ja alakerran romut näyttää senjälkeen..

    Mutta se stage 4 on ollutkin kyllä vasta beta-vaiheessa ja ilmeisesti useampi revisio tehty. Oliko p33p33:llä mikä käytössä? Miehekkäät paineet näyttäis linjoissa pysyvän

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Mulla ollu nyt vajaan vuoden verran kiinni. Hyvin on pelittäny. Vaatii myös riittävästi soppaa tankista, että kokonaisuus toimii. 560hv pyöriltä mitattu pelkällä etanolilla ja ei ainakaan vielä näy merkkejä tuoton hiipumisesta.


    Tästä voi vakoilla logia.

    https://datazap.me/u/pekkapalo/e85-r...-21-22&solo=21

    Melkeen kuin mekaanisesti ahdettu, nättiä Mites tossa alussa sun throttle position ja accelerator pedal position on hassusti, pedaalia on 40% mutta throttle on kokonaan auki?


    Onko sulla Helixissä pelkästään pitkät pultit vai lisäkiinnike kans? Nimim. Pari Kertaa Tullu Harkittua.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Juu on toi kova kyllä silti lähinnä vertauksena mitä itse noita jenkki foorumeita yms kytännyt niin 500-600hv (moottoritehoa) ottavat 25-28psi.
    Kai niissä sitten on viellä isommat ja tuottavammat turbot yms. :think

    Mulla itsellä loppui tuotto kesken jo tuossa 1.6bar nurkilla aikalailla finturbon tekemät nekin olisko stage2 ollut hyvin kyllä kestäneet ei valittamista sen suhteen löylyä sais enemmän kyllä olla

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Ei voi, kun hattua nostaa isot on boooooollssit äijjällä +30psi stock block itsellä teki 1.6bar nurkilla jo pahaa.
    Ootko paljon kilometrejä tuolla setupilla ottanut?

    Jätän tämän vain tähän:
    No joku 15tkm ollu ahdot tuolla 30psi hujakoilla. Mä lähinnä testailen ja optimoin softaa omaks iloks ja annan samalla fin turbolle palautetta miten niiden turbot pelaa. Vähän tämmöstä pioneeri luontosta touhuu. En harrasta ratapäiviä enkä muutenkaan ajele koko aikaa kaasu pohjassa. Satunnaisia kiihdytyksiä lähinnä ja testailua.

    Eihän se ahtopaine itsessään oo se juttu vaikka aiheuttaakin ikäviä lieveilmiöitä. Enemmän se lopullinen ilman määrä siellä sylinterin sisällä ratkasee miten vehkeet lopulta kestää. Itellä vääntöhuiput tulee nyt selkeesti myöhemmin ku vakio turboilla joissa oli joskus älytön vääntö turhankin pienillä kierroksilla

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Entisellä 335 n54 oli ajettu 135 tkm kun tuli mulle. 135-145tkm 430hv ja 145-190tkm 600hv. 190tkm kohdalla tuli uudella omistajalla veivi lohkosta läpi.
    Autolla ajettiin satoja varttimaililähtöjä ja kymmeniä ratapäiviä.
    Yllättävän hyvin nämä n54 kestää vakio sisukaluilla.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mulla on xhp stage 3 omassa. Kiinnostaako vertailla?

    Houkutteleva ajatus, laitan privaa ja katsotaan osuuko aikataulut yhteen.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Koneelle ei oo tehty mitään. Kaikki ympäriltä onkin oikeestaan päivitetty. Turbot on fin turbon heidän stage 3:set muokattuna vielä isommalla kompura siivellä. Pakopesät edelleen vakiokokoiset ja niihin niin suuri turbiiniakseli kun mahdollista. Kompurasiipi on Garrettin profiililla oleva 19T kokoluokan billetti.
    Taitaa olla ainoat tällä hetkellä mitä he ovat tehneet. Pakopainenipat on myös asennettu, mutta en ole ehtinyt vielä niitä mittailemaan.
    Ei voi, kun hattua nostaa isot on boooooollssit äijjällä +30psi stock block itsellä teki 1.6bar nurkilla jo pahaa.
    Ootko paljon kilometrejä tuolla setupilla ottanut?

    Jätän tämän vain tähän:

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Pitäs jossain xhp muokattua automaattia ajaa kun tota suositellaan.

    Mielestäni vakio-ohjelmalla sporttipuolta käyttäen jo aika jämäkkä.

    Toki nyt tällä vajaatehoisella ajaa ja muutenkin suuren ajan kuin vanha mummo niin ei parempaa täs vaiheessa kaipaa.

    Muutenkin tää 6hp....iso harppaus 5hp... kuminauhoihin nähden
    Mulla on xhp stage 3 omassa. Kiinnostaako vertailla?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by strmix View Post
    Minkälainen setuppi sulla on, kun yli 30 psi ahtojakin?
    Kellari on varmaan vahvistettu?
    Koneelle ei oo tehty mitään. Kaikki ympäriltä onkin oikeestaan päivitetty. Turbot on fin turbon heidän stage 3:set muokattuna vielä isommalla kompura siivellä. Pakopesät edelleen vakiokokoiset ja niihin niin suuri turbiiniakseli kun mahdollista. Kompurasiipi on Garrettin profiililla oleva 19T kokoluokan billetti.
    Taitaa olla ainoat tällä hetkellä mitä he ovat tehneet. Pakopainenipat on myös asennettu, mutta en ole ehtinyt vielä niitä mittailemaan.

    Leave a comment:


  • Niklas335i
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Pitäs jossain xhp muokattua automaattia ajaa kun tota suositellaan.

    Mielestäni vakio-ohjelmalla sporttipuolta käyttäen jo aika jämäkkä.

    Toki nyt tällä vajaatehoisella ajaa ja muutenkin suuren ajan kuin vanha mummo niin ei parempaa täs vaiheessa kaipaa.

    Muutenkin tää 6hp....iso harppaus 5hp... kuminauhoihin nähden
    Xhp stage 3 ainakin eroa kuin yöllä ja päivällä vakioon verrattuna, lisäksi jos tykkää leikkiä niin voi vetää rajoitinta vasten eikä vaihda isommalle. Iso suositus stage kolmoselle

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Pitäs jossain xhp muokattua automaattia ajaa kun tota suositellaan.

    Mielestäni vakio-ohjelmalla sporttipuolta käyttäen jo aika jämäkkä.

    Toki nyt tällä vajaatehoisella ajaa ja muutenkin suuren ajan kuin vanha mummo niin ei parempaa täs vaiheessa kaipaa.

    Muutenkin tää 6hp....iso harppaus 5hp... kuminauhoihin nähden

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Mulla ollu nyt vajaan vuoden verran kiinni. Hyvin on pelittäny. Vaatii myös riittävästi soppaa tankista, että kokonaisuus toimii. 560hv pyöriltä mitattu pelkällä etanolilla ja ei ainakaan vielä näy merkkejä tuoton hiipumisesta.



    Tästä voi vakoilla logia.

    https://datazap.me/u/pekkapalo/e85-r...-21-22&solo=21
    Minkälainen setuppi sulla on, kun yli 30 psi ahtojakin?
    Kellari on varmaan vahvistettu?

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Mulla ollu nyt vajaan vuoden verran kiinni. Hyvin on pelittäny. Vaatii myös riittävästi soppaa tankista, että kokonaisuus toimii. 560hv pyöriltä mitattu pelkällä etanolilla ja ei ainakaan vielä näy merkkejä tuoton hiipumisesta.



    Tästä voi vakoilla logia.

    https://datazap.me/u/pekkapalo/e85-r...-21-22&solo=21
    Mahtavaa.
    Itsellä alkupään n55 missä sama hpfp kuin n54 ja isompi hyrrä tietysti mielessä.
    Eli jos sille tielle lähtee niin omaan mieleen tuo on fiksuin tapa saada paketti toimimaan juuri tuohon teholuokkaan.
    Ei oikein kiinnosta nämä Lisäsuuttimet yms viritykset.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Kokemuksia tuosta Helixin overdrive hpfp pumppumodista?
    Tuotto tuntuu valmistajan mukaan riittävän mukavan pitkälle.
    Kellään täälläpäin maailmaa käytössä?

    Mulla ollu nyt vajaan vuoden verran kiinni. Hyvin on pelittäny. Vaatii myös riittävästi soppaa tankista, että kokonaisuus toimii. 560hv pyöriltä mitattu pelkällä etanolilla ja ei ainakaan vielä näy merkkejä tuoton hiipumisesta.



    Tästä voi vakoilla logia.

    Leave a comment:

Working...
X