BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • temexian
    replied
    Kyllä nyt vastustaa. Onko porukalla antaa neuvoja mistä ettiä vikaa. Mhd stage 0 nyt sisällä stage 2 oli alkuun ahtoputki räjähti ja se vaihdettiin samalla vaihdettiin samassa rytäkässä hajonnut map anturi. Nyt ihan sama mikä kartta niin normaalisti ajellessa ei mitään ongelmaa mutta vähän kun antaa kenkää. Menee vikatilaan. Antaa vikakoodeja
    2DED power management closed-circuit
    30FE turbocharger charge-air pressure too high
    3100 boost-pressure control deactivation

    Logissa ahdot käy korkeimmillaan ~0.5bar stage 0 kartalla

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Nuo tuossahan nuo speksit tulikin jo aika kattavasti edelliseltä. Nuo hydrat kyllä polttelisi itseäkin mutta sitten vaatii jo pi/helixiä ja kaikkea muuta mukavaa että saisi kaiken niistä irti. Äkkiä laskun määrä vaan kasvaa kun touhuun taas innostuu

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Itsellä olis sama homma edessä zetaan ja pyöritellyt mielessä eri vaihtoehtoja. Itsellä hukkikset jumittaa mutta ei vielä puhalla öljyjä ulos. Kiinalaisia ei tosiaan kannata hommata, kokemusta on edellisessä autossa. Minkä hintaiset noi Finn turbon stage 2 on ? Onko ne td04 osilla jo ?
    Turbotohtorilla olis 2200€ uusiin runkoihin tehdyt :think
    Purea sais Belgiasta alkaen 2500€-3500€ riippuen mallista.
    Nuo stage 2:set on 1490+pantti 200€ tehtynä vanhoihin runkoihin. Aika kaikenkattavasti tuossa kaikki kuluva osa uusitaan niin en näkisi suurta ongelmaa käyttää vanhoja runkoja.

    Tiivistetysti sähköpostista kopioitua:

    - turboissa uusi laakeripesä
    - 9 lapainen HF –profiilin turbiiniakseli
    - Iso MFS billett imusiipi
    - Pakopesän Wastegate flappersarja + holkit

    Tietysti tuossa on vielä mainitsematta tuo kotelon koneistus ja uudelleenrakennus.

    Eli käytännössä td04 romut td03 kopassa voisi sanoa?Kyllä niiltä taitaa saada td04 koteloihin tehtynä, mutta hinta varmaan aika eri luokkaa. Noita aitoja td04 koteloita ei taida juurikaan olla muilla kuin rb/mmp 1k/vtt ja hydra.

    Monet käyttää kanssa tuota valettua kiina-runkoa, missä sitten häviää se loistava orkkis pakosarja. Se on tuplapeltiä ilmavälillä ja eristää hyvin lämpöä.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Fin turbo muokkaa omat vanhat rungot noin 1300-1400€ riippuen hukkisten kunnosta, mutta suosittelevat kokonaan uusia runkoja.
    Heillä taitaa tätä nykyä olla omassa hyllyssäkin vanhoja runkoja joihin tekevät päivitykset noin 1500€ hintaan. Kokonaan uudet rungot taisi olla 2100-2200€.
    Sitten ne stage 3:set tulee valurunkoihin ja td04 hiluilla. Niillä on sitten hinta siellä 3000€ paremmalla puolen.
    Heidän stage 2 ahtimet taitaa olla turb. Ex 41,5mm ja comp ind 41,5mm
    Stage3 on sitten millin suurempi eli 42,5mm

    Turbotohtorin ahtimista vähemmän tietoa mutta heillä tubiinisiiven mitat turb, 37,7/43,5mm, comp siivestä ei tietoa.(omistajan välittämää tietoa)
    Turbotohtorin ahtimet kyllä herää todella hyvin, mutta tuotto hiukan huonompi kuin fin turbon stage2. Nämä omaa tulkintaa perustuen logeihin, joita olen softannut.
    Yhdet TTE550 ahtimet kerkesi olemaan softattavana. Niissä tuntuu tuotto olevan fin turbon stage3 tasoa, ehkä jopa hieman parempi.

    Itse jos nykyään valkkaisin turbot itselleni, niin Hydra performance HP800 ahtimet ois varmaan valinta, hinta ennen tulleja ja posteja oli jotain 2400-2500€, vaatii heidän outletit. Myös TTH680 ahtimet vaikuttaa kiinnostavilta, mutta he ei osaa markkinoida niitä kovin hyvin. Pitäis kysyä suoraan s postilla, jotta sais parempaa tietoa. Ebaystä löytyy ja suht ok hintakin.

    Jos meinaa ajella yhdella walbrolla ja orkkis HPFP systeemillä, niin fin turbon stage 2 on oikein mainio yhdistelmä tuolle bensan tuotolle. 570hv tullut tällä kokoonpanolla Ritolan penkissä. Ahtoja 25-26psi

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Herätellääs vielä keskustelua ikuisuusaiheesta eli modatut turbot. Vakioturbot siis sanoivat itsensä viime alastaron päivillä itsensä irti, öljyä palaa, rallattelee ja ahdotkin hävinneet. Tässä on nyt tullut pyöriteltyä useampaa vaihtoehtoa turboille, pure /tte/kiina ja muita pienempien pajojen tekeleitä. No, kiinat on kyllä pois kuvioista kun niissä on nyt yllätysyllätys alkanut failure rate kasvamaan aika kovaksi kun porukalla kilsoja kertynyt.

    Uusimpana olisi nyt sitten mielessä ne paljon puhutut fin-turbon stage 2:set. Hinnaltaan kyllä erittäin kilpailukykyiset vrt. muiden vastaaviin. Nykyään taidetaan tuo laakeripesä uusia niissäkin niin sitä ongelmaa mitä oli aikoinaan modatuissa ei pitäisi enää olla.

    Itsellä ei kuitenkaan niinkään hakusessa se huipputeho vaan tasaiset käyrät ja hyvä spoolaus. Ostovalinta on kyllä tämänkin johdosta kallistunut tuonne fin-turbon puoleen.

    Heittäkää kommenttia ja kokemusta eri upgrade turboista. P33p33:llä taitaa ainakin olla paljonkin kokemusta näistä finturbon puhaltimista monella konfiguraatiolla. Td04 pesäthän olisi aina optimaaliset kun tuonne senkokoista siipeä työnnetään. Jos saatais tehtyä mullekkin customsofta samalla kun suoritettais se aivan liian pitkään venynyt pähkinäpuhallus
    Itsellä olis sama homma edessä zetaan ja pyöritellyt mielessä eri vaihtoehtoja. Itsellä hukkikset jumittaa mutta ei vielä puhalla öljyjä ulos. Kiinalaisia ei tosiaan kannata hommata, kokemusta on edellisessä autossa. Minkä hintaiset noi Finn turbon stage 2 on ? Onko ne td04 osilla jo ?
    Turbotohtorilla olis 2200€ uusiin runkoihin tehdyt :think
    Purea sais Belgiasta alkaen 2500€-3500€ riippuen mallista.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Herätellääs vielä keskustelua ikuisuusaiheesta eli modatut turbot. Vakioturbot siis sanoivat itsensä viime alastaron päivillä itsensä irti, öljyä palaa, rallattelee ja ahdotkin hävinneet. Tässä on nyt tullut pyöriteltyä useampaa vaihtoehtoa turboille, pure /tte/kiina ja muita pienempien pajojen tekeleitä. No, kiinat on kyllä pois kuvioista kun niissä on nyt yllätysyllätys alkanut failure rate kasvamaan aika kovaksi kun porukalla kilsoja kertynyt.

    Uusimpana olisi nyt sitten mielessä ne paljon puhutut fin-turbon stage 2:set. Hinnaltaan kyllä erittäin kilpailukykyiset vrt. muiden vastaaviin. Nykyään taidetaan tuo laakeripesä uusia niissäkin niin sitä ongelmaa mitä oli aikoinaan modatuissa ei pitäisi enää olla.

    Itsellä ei kuitenkaan niinkään hakusessa se huipputeho vaan tasaiset käyrät ja hyvä spoolaus. Ostovalinta on kyllä tämänkin johdosta kallistunut tuonne fin-turbon puoleen.

    Heittäkää kommenttia ja kokemusta eri upgrade turboista. P33p33:llä taitaa ainakin olla paljonkin kokemusta näistä finturbon puhaltimista monella konfiguraatiolla. Td04 pesäthän olisi aina optimaaliset kun tuonne senkokoista siipeä työnnetään. Jos saatais tehtyä mullekkin customsofta samalla kun suoritettais se aivan liian pitkään venynyt pähkinäpuhallus

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Jep, aloin nyt nuita tulppia vaihtamaan niin 1 bankissa on aika synkkää vrt. 2 bankkiin kuvassa vasemmalta oikealle 6-5-4-3-2-1. 3 suutinta tilattu...taas. Jospa tuohon ei tarvis nyt ihan heti laittaa mitään, paitsi toki se parempi lpfp etanolia varten
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JamppaZ154
    replied
    Originally posted by Juikee View Post
    ~220tkm ajettu, 1 bankissa joku suutin vuotaa vähän, luultavasti 1 pytty kun sen tulppa oli hieman tummempi kuin muut. Ei paljoa kylläkään, tulppia oon käytelly irti ja aina ne on kuivia ollu. Liitteenä kuva logista, juuri vähän myöhemmin nousee 1 Bankin afr maximiin moottorijarrulla.

    Kesällä kun vaihdoin 2 Bankin suuttimet niin ei tahtonut mennä seokset maximiin moottorijarrulla ollenkaan ja käynnistyshäröilyjä oli myös.

    Kansivioista lukenu kans, mutta en oikein haluais uskoa että olis siinä vikaa näillä kilsoilla, hc oli ekalla mittauksella kuitenki vain 6 yli sallitun... Pitänee leimata vanha Volvo takasin ajoon

    Jos ei uusilla tulpilla ja etanoliseoksella mene läpi niin pitää varmaan alkaa suunnittelemaan isompaa remonttia ja jättää seisomaan.
    Jos ei uusilla tulpilla, suuttimilla ja kateilla + adaptaatioiden nollauksella korjaannu, niin kannen pariin

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    ~220tkm ajettu, 1 bankissa joku suutin vuotaa vähän, luultavasti 1 pytty kun sen tulppa oli hieman tummempi kuin muut. Ei paljoa kylläkään, tulppia oon käytelly irti ja aina ne on kuivia ollu. Liitteenä kuva logista, juuri vähän myöhemmin nousee 1 Bankin afr maximiin moottorijarrulla.

    Kesällä kun vaihdoin 2 Bankin suuttimet niin ei tahtonut mennä seokset maximiin moottorijarrulla ollenkaan ja käynnistyshäröilyjä oli myös.

    Kansivioista lukenu kans, mutta en oikein haluais uskoa että olis siinä vikaa näillä kilsoilla, hc oli ekalla mittauksella kuitenki vain 6 yli sallitun... Pitänee leimata vanha Volvo takasin ajoon

    Jos ei uusilla tulpilla ja etanoliseoksella mene läpi niin pitää varmaan alkaa suunnittelemaan isompaa remonttia ja jättää seisomaan.
    Attached Files
    Last edited by Juikee; 18-10-2020, 17:34.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Onko paljon ajettu? Voiko suuttimet vuotaa? Mulla oli joskus HC liian korkea ja vika oli kannessa, venttiilit falskas..

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Jep, niinhän se pitäisi ehjän auton mennä. Keksisi vain että mikä mättää.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Just perjantaina kävin katsastamassa kärryn eikä mitään ongelmaa 98:lla päästöjen kanssa.. Katittomat downpipet on ja Trebilan 98 softa.. Eikä tarvinnut edes polkea vaan suoraan normiajosta sisään ja hyvät päästöt..

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Juikee View Post
    Pitää laittaa se stage 1 e30 kartta sisään ja tankata sellanen e30-e40 seos tankkiin, eiköhän se sillä mene! Toki hyvähän se olis "vika" löytää, että miksei se mene nyt läpi...
    Nollaa samalla kaikki adaptaatiot. Kerran kaverilla ei mennyt viritetty n54 läpi päästöistä ja nollas arvot, ei ongelmia päästöissä.

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Pitää laittaa se stage 1 e30 kartta sisään ja tankata sellanen e30-e40 seos tankkiin, eiköhän se sillä mene! Toki hyvähän se olis "vika" löytää, että miksei se mene nyt läpi...

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    E50 kartalla menee ainakin päästöistä läpi vaikka etukatit puuttuisi.
    Itse ajelen MHD V7.1 E60 kartalla ja silti E70 seoksella ja ei ongelmia päästöjen kanssa vaikka tyhjät downpipet.

    Leave a comment:

Working...
X