BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Samaa mietiskelly, vaihdan omaan nyt vielä tulpat varalta ja sen jälkeen stage 1 e30 kartta sisään ja johonkin korjaamolle mittailemaan päästöjä. Siihen taitaa riittää vakio Bensapumppu vielä?
-
Onko kokemusta saako paremmat pakokaasuarvot etanolikartalla E40 vai bensakartalla? Luulis, että etanolikartalla, mutta onko kokemuksia?
Leave a comment:
-
Eikös e90:ssä keski- ja takapöntöt mene yhteen ja pakokaasut sekoittuu keskenään?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=18_0684
Leave a comment:
-
Nyt on taas päästöhommia ihmetelty lisää. Pakoputkessa ei näy vuotoja missään, pultit ja lambdat on tiukasti kiinni.
Nappasin imusarjan irti ja näky oli yllättävän siisti, luultavasti on joskus kanavat puhallettu kun kaikkien kanavien seinät näkyi, ruskeahko väri vain pinnassa. itse venttiileissä oli jonkin verran karstaa, takimmaisissa pahemmin.
Inpalla kyttäilin vähän arvoja ja kaikki pysyy vihreällä, pakonokka kulkee ilmeisesti vähän myöhäsellä kun vanoksia seurailin, eli ketju on ilmeisesti vähän venynyt mutta vanokset pystyy asian vielä korjaamaan kun ei vikakoodeja ole(?). Mitähän tuolle tekee?? Jos vuotavat suuttimet on tuhonnut katalysaattorin tai molemmat etummaiset, muuttuuko tilanne huonommaksi vai paremmaksi jos ne ottaa pois? Lähinnä takakattien toimintaa mietin, sotkeeko rikkinäiset etukatit niitten toimintaa?
E. 1,2,3 suuttimet on muuten vielä vanhat, index 9. MHD:n logista näkee että hieman hitaammin nousee afr maximiin kuin 2 bank, eli vähän ne suuttimet saattaa olla huonona, mutta afr nousee silti sinne maxiin. Katsuri mittasi siitä kuskinpuolen putkesta vain ne päästöt, eikös se ole 1 bank?Last edited by Juikee; 17-10-2020, 19:01.
Leave a comment:
-
Originally posted by temexian View Posthttps://datazap.me/u/jera97/log-1602...26-27-28-29-30
Nonii uutta yritystä nyt stage 2 98 bensalla saako tuosta nyt paremmin selkoa ja osaako joku kertoa tyhmälle enempi tuosta? 🤔😁
Jos sulla on boost sensor koodi (kuva tuossa ylempänä) joka ei clearaamalla lähde niin eiköhän siellä ole sitten oikeasti rautavikaa ja moottori sen verran vikatilassa että se menee limp-modeen. Requestattu loadi login mukaan täyttyy, eli DME ei edes yritä puskea konetta kovempaa kuin mitä se nyt tekee.
Muutes, tulevaisuudessa kun logitat, niin DSC kokonaan pois päältä ja 2500rpm lappu lattiaan, eikä näin hitaasti poljinta syöttäen kuten tässä.
Leave a comment:
-
Kesällä vaihdoin muistaakseni 1 Bankin takalambdan ja samalla tutkailin dp:n ja loppuputkiston liitosta katittomien putkien vaihtoa ajatellen ja kauhistelin että pultit on varmaan iäksi kiinni, silloin ei siinä liitoksessa näkynyt vuotoa. Nyt kun vaihtelin etulambdat niin myöskään turbojen dp liitoksissa ei näkynyt vuotoja. Toki huonostihan sinne näki.. pitää käydä läpi vielä uudestaan! Katsuri epäili että katissa olis vikaa, mutta tuskin kaikki 4 kattia on 220tkm kohdalla finaalissa
2 Bankin suuttimet vaihdettu myös kesällä.
Leave a comment:
-
Sulla on O2 koholla tuossa. Oletko varma että ei vuoda putki ym jostain :thinkOriginally posted by Juikee View PostOnko kellään täällä ideoita kun ei mene päästöistä läpi tuo oma kampe? Vakio downpipet jne, eli kaikki 4 kattia pitäisi löytyä. Välijäähdytin ja kartiosuodattimet. Vakio softalla katsastus.
CO%: 0,91
CO2: 14,00
HC: 106
O2: 0,71
Lambda 1,002
Laitoin hyllystä uudet orkkis Bosch etulambdat sekä uudet puolat. Tulpat tarkastin, OK, vaihdettu kesällä (1000km sitten). Nollasin lambda adaptaatiot jne. Jälkitarkastukseen paremmin käyvällä ja kuumaksi poljetulla autolla:
CO%: 0,95 sallittu 0,2
CO2: 14,00
HC: 155 sallittu 100
O2: 0,82
Lambda: 1,005
Leave a comment:
-
Onko kellään täällä ideoita kun ei mene päästöistä läpi tuo oma kampe? Vakio downpipet jne, eli kaikki 4 kattia pitäisi löytyä. Välijäähdytin ja kartiosuodattimet. Vakio softalla katsastus.
CO%: 0,91
CO2: 14,00
HC: 106
O2: 0,71
Lambda 1,002
Laitoin hyllystä uudet orkkis Bosch etulambdat sekä uudet puolat. Tulpat tarkastin, OK, vaihdettu kesällä (1000km sitten). Nollasin lambda adaptaatiot jne. Jälkitarkastukseen paremmin käyvällä ja kuumaksi poljetulla autolla:
CO%: 0,95 sallittu 0,2
CO2: 14,00
HC: 155 sallittu 100
O2: 0,82
Lambda: 1,005
Leave a comment:
-
Ei ole vielä tuota ominaisuutta apissa, eli tarvitsee tietokoneelle imasta datalogi esim usb johdon avulla. Tai voi varmaan suoraan luuristakin uploadaa, vai?Originally posted by temexian View PostKoitin ottaa uuden login ja datazappii mutta tulee vaan noin onko ideaa mistä kiikastaa? ��
Logit löytyy puhelimesta omasta MHD kansiosta ja sieltä datalogs, tietokoneelta sitten kirjaudut tuonne datazap ja uploadaat koneeltas sinne sen logitiedoston.
Voi olla muitakin tapoja mutta tuollain itse ainakan uppailen.Last edited by Markojs; 15-10-2020, 22:00.
Leave a comment:
-
-
-
Vähän näyttäisi että 2 bankissa kusee vähän joku suutin, muuta tuosta on paha kertoa.
Leave a comment:
-
Tuosta logista on paha sanoa hirveästi mitään..Originally posted by temexian View Posthttps://datalogs.spoolstreet.com/gra...10-42-07.3562/ osaako joku kertoo näyttääkö toi ihan ok vai onko jotain huolta opetellessa vielä menee ja mhd stage 2+ bensakartta.
Voisit nollata mhd apista loggaus parametrit mitä nauhoitetaan, ja kokeile ottaa sen jälkeen uusi logi. Sitten voisit ladata sen login tänne: datazap.meLast edited by Zoppa; 13-10-2020, 21:17.
Leave a comment:
Leave a comment: