BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • temexian
    replied
    https://datalogs.spoolstreet.com/gra...10-42-07.3562/ osaako joku kertoo näyttääkö toi ihan ok vai onko jotain huolta opetellessa vielä menee ja mhd stage 2+ bensakartta.

    Leave a comment:


  • raswa
    replied
    Originally posted by JarCosta View Post
    Jokos täällä on porukalla kokemuksia tuosta XHP:n Flashista tuon 7-vaihteisen DCT-laatikon kanssa?

    Jos oikein ymmärsin niin vaatii sekä lisenssin ja Map Packagen oston, onko tuon 400€ investoinnin arvoinen myös tällä laatikolla? :think
    Mitä arvoa raha nyt edustaa, mutta ehdottomasti vakiota vertaamalla parempi. Vaihdot napakampia ja modernimmalla älyllä. En palaisi itsekään vakion.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by JamppaZ154 View Post
    schrickin jyrkemmät nokat...
    Onko kukaan koittanut soveltaa n54:een n53:n nokka-akseleita? Pikaisen fanssisurffailun perusteella saattaisivat sopia, kun nokka pukit ovat samat. Oikeastaan ainoastaan imupuolen vanosyksikkö on eri numerolla näiden moottoreiden jakopäissä. Perinteisesti vaparimoottorin nokat ovat olleet turboa kireämpiä.

    Leave a comment:


  • JamppaZ154
    replied
    Tietääkö kukaan, että löytyykö täältä Suomesta luotettavaa ja asiansa osaavaa pajaa/yksityistä, jolla olisi kokemusta N54:n purkamisesta/kasaamisesta? :think

    Tarkoituksena olisi ottaa kone auki, vaihtaa takomännät, -veivit, vahvemmat runkolaakerit sekä kk-laakerit, uusi kampura (vanhan vauhtipyörän pää todennäköisesti vääntynyt), arp- kansipultit ja kk-pultit, hammastettu crankhubi sekä jos täällä on mahdollista css-closed deck konversio ja vähintään kannen koneistus.

    (Jos rahaa jää kaiken tämän jälkeen, niin ehkä mahdollisesti yläkerran porttaus, ferrean venttiilit, jouset yms. ja schrickin jyrkemmät nokat... mutta jääköön nähtäväksi ja paino sanalla ehkä)

    Plussaa olisi jos löytyisi läheltä Etelä-Karjalaa, mutta kaikki otetaan huomioon ettei tarvitsisi jenkkilään tai britteihin lähettää, näin netin välityksellä kun ei muita oikein vastaan vielä tullut..

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by JarCosta View Post
    Joo, lueskelinkin jostain toisesta ketjusta kokemuksistasi. Lähinnä mietin kun tuo laatikko nyt vakionakin on suhteellisen nopea, että kuinka suuri ero on.

    Olitko testannut todellisuudessa eroa 0-100km/h tai muussa todellisesti mitattavissa olevassa?
    En ole testannut aikoja ja luulen että niissä ei loppupelissä paljon eroa tule. Laatikko toimii vaan mielestäni niin paljon paremmin XHp kanssa verrattuna vakioon. Vaihdotkin on ainakin stage3 paljon nopeammat kuin vakio softalla.
    Samoin launch controlin kierroksia pystyy muuttamaan itse.
    Itseä myös ärsytti vakio softassa automaattisesti isommalle vaihtava vaihde ominaisuus ja tämä poistuu XHp:ssä kun on kaikki ajoavut pois päältä.

    Leave a comment:


  • JarCosta
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Minulla on Zetassa Stage3 ja on tuon 400€ arvoinen.
    Kun on kaikki avut pois ei vaihda itsestään isompaan, tämä on esim. rata-ajossa hyvä ja kyllä vaihdot on nopeampia kuin vakiossa.
    En vaihtais takas vakioon.
    Joo, lueskelinkin jostain toisesta ketjusta kokemuksistasi. Lähinnä mietin kun tuo laatikko nyt vakionakin on suhteellisen nopea, että kuinka suuri ero on.

    Olitko testannut todellisuudessa eroa 0-100km/h tai muussa todellisesti mitattavissa olevassa?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by JarCosta View Post
    Jokos täällä on porukalla kokemuksia tuosta XHP:n Flashista tuon 7-vaihteisen DCT-laatikon kanssa?

    Jos oikein ymmärsin niin vaatii sekä lisenssin ja Map Packagen oston, onko tuon 400€ investoinnin arvoinen myös tällä laatikolla? :think
    Minulla on Zetassa Stage3 ja on tuon 400€ arvoinen.
    Kun on kaikki avut pois ei vaihda itsestään isompaan, tämä on esim. rata-ajossa hyvä ja kyllä vaihdot on nopeampia kuin vakiossa.
    En vaihtais takas vakioon.

    Leave a comment:


  • JarCosta
    replied
    Jokos täällä on porukalla kokemuksia tuosta XHP:n Flashista tuon 7-vaihteisen DCT-laatikon kanssa?

    Jos oikein ymmärsin niin vaatii sekä lisenssin ja Map Packagen oston, onko tuon 400€ investoinnin arvoinen myös tällä laatikolla? :think

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Originally posted by yarski View Post
    En nyt oo guru mutta...
    Duty bias -arvolla saa boost-käyrän muotoa muutettua mutta mun silmään toi seuraa targettia niin nätisti että en vaivautuisi.
    Vai onko toi säännöllistä että että aina kulkee target/boost samoin, useassa eri logissa ? Sitten ehkä jotain hienosäätöä voi koittaa.
    Loppupään piikki, se nyt tulee väkisin kun kaasuläppä sulkeutuu ja turbot vielä työntää ahtoa... onko sulla dumppi ?
    Se ainakin helpottaa mutta ei poista kokonaan.
    Juu on Turbosmartin tekele.. Joo nätisti se seuraa targettia, mutta vähän ärsyttää kun ton ahtojen pienen aaltoilun tuntee ja tahtotila olisi, että veto kovenee kun kierrokset nousee

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Originally posted by Venom View Post
    JB4 guruille kysymys..
    Haen tässä säätöjä 98 bensalle ja nyt ollaan reilussa 21psi:ssä ilman ennakoiden korjauksia..
    Pieni kysymys koskien boost targettia.. Eli oheisesta logista näkee, että 3000-5000 välissä ollaan ensin aavistuksen yli targetin ja sitten tiputaan vähän alle.. Ei mistään isoista heittelyistä ole kysymys, mutta haluaisin kuitenkin pysyä mahdollisimman lähellä pyyntiä.. Eli mitä lähteä muuttamaan, että saadaan ahdot mahdollisimman lähelle pyyntiä?
    Ja onko tuolle loppupään piikille mitään tehtävissä kun päästetään jalka kaasulta?
    https://datazap.me/u/venom/n54-pump-...ata=1-3-4-8-20
    En nyt oo guru mutta...
    Duty bias -arvolla saa boost-käyrän muotoa muutettua mutta mun silmään toi seuraa targettia niin nätisti että en vaivautuisi.
    Vai onko toi säännöllistä että että aina kulkee target/boost samoin, useassa eri logissa ? Sitten ehkä jotain hienosäätöä voi koittaa.
    Loppupään piikki, se nyt tulee väkisin kun kaasuläppä sulkeutuu ja turbot vielä työntää ahtoa... onko sulla dumppi ?
    Se ainakin helpottaa mutta ei poista kokonaan.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    JB4 guruille kysymys..

    Haen tässä säätöjä 98 bensalle ja nyt ollaan reilussa 21psi:ssä ilman ennakoiden korjauksia..

    Pieni kysymys koskien boost targettia.. Eli oheisesta logista näkee, että 3000-5000 välissä ollaan ensin aavistuksen yli targetin ja sitten tiputaan vähän alle.. Ei mistään isoista heittelyistä ole kysymys, mutta haluaisin kuitenkin pysyä mahdollisimman lähellä pyyntiä.. Eli mitä lähteä muuttamaan, että saadaan ahdot mahdollisimman lähelle pyyntiä?

    Ja onko tuolle loppupään piikille mitään tehtävissä kun päästetään jalka kaasulta?

    Leave a comment:


  • Korrte
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Nopea ja edullinen haastava varmasti, mutta jos nopeesti haluat niin bemariosilta löytyy.
    joo, sieltä pistin tilaukseen

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Nopea ja edullinen haastava varmasti, mutta jos nopeesti haluat niin bemariosilta löytyy.

    Leave a comment:


  • Korrte
    replied
    Hpfp

    Mistäs on väki tilannu korkeapumppuja? Nopea toimitus ja edullinen hinta etusijalla.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Vaihteistoltaan ohjelmoitua nyt käyty ihmettelemässä ja koeajamassa + muut höpinät päälle, iso kiitos tästä.

    Pikaisella pyörähdyksellä en mitään negatiivista huomannut, tuntui toimivan kuin vaihteiston pitääkin.

    Tehdasohjelmaan nähden tuntuis vaihtohetki menevän nopeammin, mutta mistään yö/päivä muutoksesta ei kuitenkaan kyse.

    Erot voivat korostua kun lappu lattiassa radalla mennään ja koneesta kutiteltu enemmän vääntöä, nyt kun tuolla liikenteen joukossa yrittää testailla, on sellaista itsensä kiduttamista kun pitää varoa ettei nopeus laukkaa liian korkeaksi.

    Joku Mexicolainen lenttokenttä pitäs läheltä löytää jossa vois testailla enemmän...:think
    Last edited by ritariässä; 21-09-2020, 10:37.

    Leave a comment:

Working...
X