Originally posted by temeee.
View Post
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by temeee. View PostOkei, tuleeko se vakio ohjelma mhdn karttojen mukana? Ois mukava vaikka leima ohjelmaksi jättää tuo nykynen ku päästöt oli niin viimisen päälle hyvät tuolla, vai onko porukka leimannu vaikka ois joku stage2+ kartta käytössä?
Mulla ainakin mennyt katittomilla dp:illä puhtaasti läpi, hyvä ehkä varman päälle vähän lämmitellä katteja mittaukseen ajaessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tryffis View PostEi oo tullut kokeiltua antaako flashata vanhan päälle, jokatapauksessa saat ladattua stock bin:n ja sitäkautta auton taas vakioksi jonka saat ainakin flashittyä mhd:lla.
Dct:n kanssa vakioturboilla ei ongelmaa, viriturboilla vois vaatia vähän kartan säätöä väännön osalta. Vanha ohjelma kyllä poistuu, mutta tuskin sitä jäät kaipaamaan. Vakioksi tietty saat aina jatkossakin.
Xhp skulaa kyllä hyvin tossa tuplakytkimessä, kaverille juuri tuo laitettiin, muuttuu vaihdot paljon sulavammaksi cruisatessa ja napakammaksi kiihdyttäessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by temeee. View PostMielessä ollu mhdn hommaaminen jos tässä alkaa hommaan välijäähyä ja alu ahtoputkea. Mulla on tällähetkellä auto ohjelmoitu ”perinteisesti” n. 360hp, niin pitääkö auto muuttaa ensin vakioksi ja sitte vasta flashata, vai voiko sen flashata sen valmiina olevan ohjelman päälle? Miten sitte takasin muuttaminen että saako sitä nykyistä ohjelmaa palautettua?
Nii ja millasilla tehoilla uskaltaa dct laatikkoa kiusata? Mielessä ollu laatikkoon ainaki laittaa xhp.
Dct:n kanssa vakioturboilla ei ongelmaa, viriturboilla vois vaatia vähän kartan säätöä väännön osalta. Vanha ohjelma kyllä poistuu, mutta tuskin sitä jäät kaipaamaan. Vakioksi tietty saat aina jatkossakin.
Xhp skulaa kyllä hyvin tossa tuplakytkimessä, kaverille juuri tuo laitettiin, muuttuu vaihdot paljon sulavammaksi cruisatessa ja napakammaksi kiihdyttäessä.
Leave a comment:
-
-
Mielessä ollu mhdn hommaaminen jos tässä alkaa hommaan välijäähyä ja alu ahtoputkea. Mulla on tällähetkellä auto ohjelmoitu ”perinteisesti” n. 360hp, niin pitääkö auto muuttaa ensin vakioksi ja sitte vasta flashata, vai voiko sen flashata sen valmiina olevan ohjelman päälle? Miten sitte takasin muuttaminen että saako sitä nykyistä ohjelmaa palautettua?
Nii ja millasilla tehoilla uskaltaa dct laatikkoa kiusata? Mielessä ollu laatikkoon ainaki laittaa xhp.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostTietäisikö kukaan z4:sen VRSF-outlet black friday tarjouksia? Itselle väärät 335i outletit sain foorumilaiselle menemään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jkela View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostBlack friday lähestyy ja itse olen tälläinen vanhempi herrasmiesniin en ole facebookissa, mihin tulee yleensä hyviä tarjouksia päivitetyille turboille n54:een.
Viitsittekö linkata tänne jos näätte niitä. Lähinnä Pure ja muut laadukkaat kiinnostaa.
TTE:llä Black Friday tarjouksessa kaikki turbot -20%. Esim. TTE600:set ~2050e tai TTE680 2180e.
TTE600 4445 UPGRADE TURBOCHARGERS BMW N54 Welcome to our second N54 upgrade turbocharger step. Still good spool…
Itsellä kokemus TTE550 turboista oli hyvin positiivinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostTänään tuo saapui ja alemmassa kuvassa zetan alkuperäinen outlet.
Sopiiko vai onko 335i:ssä vielä jotain erillailla kuin zetassa? 335i outlet putkessa on taivutus. Miksi ja mitä se väistää/kiertää? Takaturbo on eri 35i:ssä ja 135i:ssä kuin 335i:ssä.
Tuossa outlet putki vaan makaa jäähdytys putken päällä. Taivutus kohtahan menisi vähän pakosarjan päälle? Vähän mallailin niin voisi ehkä mennä :think
Sitten harmittaa kun turbot on irti/vaihdettu ja auto pitäisi saada läjään ja väärä osa käsissä
Kenelläkään tietoa?
Epäilen kyllä ettet noita zetaan saa. Kyllä nuo varmasti kaupaksi menee jos oikeanmalliset hankit.Last edited by tryffis; 22-11-2020, 22:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 599gtb View Postonko täällä ketään kuka ajaa 100% e85
miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
Mulla on custom-softa ja Motivin FlexFuel-kitti, joiden avulla seos voi olla mitä tahansa E85:n ja 98:n välillä. Ja softa on sitten tietysti säädetty vaihdettujen osien mukaan.
Eli aika pienellä vaivalla voi alkaa ajamaan E85:lla mutta ne käytännön hyödyt siinä ovat varmaan aika minimaaliset jos auto on vakio. Sitten kun aletaan virittämään N54:sta niin etanoli on oikein mainio polttoaine.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 599gtb View Postonko täällä ketään kuka ajaa 100% e85
miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
Leave a comment:
-
-
onko täällä ketään kuka ajaa 100% e85
miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostNämä on zetan hienouksia, että on eri osia moottorin ympärillä, mitä 335i:ssä.
Taka inlet on samalla osanumerolla 13717556550 zetassa, mitä 335i:ssä. Tämä oli helppo vaihtaa kun tilaa on hyvin. Ahtoputki(chargepipe) välijäähdyltä kaasuläpälle on eri ja turboilta lähtevä ahtoputket välijäähdyttimelle on eri (outlet).
Kerkesimpä tuossa hetki sitten tilamaan isomman kaksiosaisen alumiini outletin ja varmaan munilleen meni sekin. Zetassa alkuperäinen numero 11657568239 ja 335i:ssä 11657556551. Erillaisiahan nuo on. Katsotaan, että meneekö myyntiin tuo tilaamani outlet kunhan se saapuu :think
Turbot on ostolistalla ja blackfriday tarjouksia myös kyttäämässä. Ompahan talvella puuhaa.
Tänään tuo saapui ja alemmassa kuvassa zetan alkuperäinen outlet.
Sopiiko vai onko 335i:ssä vielä jotain erillailla kuin zetassa? 335i outlet putkessa on taivutus. Miksi ja mitä se väistää/kiertää? Takaturbo on eri 35i:ssä ja 135i:ssä kuin 335i:ssä.
Tuossa outlet putki vaan makaa jäähdytys putken päällä. Taivutus kohtahan menisi vähän pakosarjan päälle? Vähän mallailin niin voisi ehkä mennä :think
Sitten harmittaa kun turbot on irti/vaihdettu ja auto pitäisi saada läjään ja väärä osa käsissä
Kenelläkään tietoa?
Leave a comment:
-
-
Kyselin Turbotohtorilta heidän stage3 pakettia omiin vanhoihin runkoihin ja hinta on 1950€. Uusiin runkoihin 2490€.
Alla speksit.
Perusspeksit / Stage 2:
CNC -koneistetut kompressorikotelot
Suuremmat MFS -kompressorisiipipyörät
Parannettu painelaakerointi
9-lapaiset turbiinit (OE 35,1/39,8mm)
VSR -tasapainotettu
+490hv, nopea spoolaus
Stage 3:
CNC -koneistetut kompressorikotelot
Suuremmat MFS -kompressorisiipipyörät
Suuremmat 9-lapaiset Hi-Flow turbiinisiivet (37,7/43,5mm)
Parannettu painelaakerointi
VSR -tasapainotettu
+550hv, hyvä spoolaus
Finnturbon stage2 siis 450€ halvempi ja saa suunnilleen samat tehot kuin Turbotohtorin stage 3 :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostKiitos
Näitä katellut http://pureturbos.eu/n54-pure-stage2...o-upgrade.html ja hinnaksi jäisi nyt 2125€. Onko sitten oikeasti hyötyä esim. Finn Turbon 1500€ huolto/päivytyspakettiin :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: