BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Nii ja millasilla tehoilla uskaltaa dct laatikkoa kiusata? Mielessä ollu laatikkoon ainaki laittaa xhp.
    Täällä oli yli 800hp/800nm eikä ongelmia. xHP:llä lisää paineita ja kestää tuhannen pintaan jos kaikki lähtökohtaisesti ehjää.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Okei, tuleeko se vakio ohjelma mhdn karttojen mukana? Ois mukava vaikka leima ohjelmaksi jättää tuo nykynen ku päästöt oli niin viimisen päälle hyvät tuolla, vai onko porukka leimannu vaikka ois joku stage2+ kartta käytössä?
    Mhd:n pitäisi hakea vakio softa tietokannasta mutta se saattaa ehkä herjata unsupported dme tms jos sulla on sielä jonku muun softa sisällä. Jokatapauksessa ton vakioflashin löytää netistä tai kysymällä mhd:lta sähköpostilla. Multakin saa jos sulla on ije0s (facelift) ecu. Tuolloin flashi ajetaan sisään custom flashinä jonka jälkeen voit lykätä ots stage 2:n perään. Huomioitavaa että on euro auton stock flash ettei tule niistä jenkkien bensahuuru systeemeistä vikakoodia.

    Mulla ainakin mennyt katittomilla dp:illä puhtaasti läpi, hyvä ehkä varman päälle vähän lämmitellä katteja mittaukseen ajaessa.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Ei oo tullut kokeiltua antaako flashata vanhan päälle, jokatapauksessa saat ladattua stock bin:n ja sitäkautta auton taas vakioksi jonka saat ainakin flashittyä mhd:lla.

    Dct:n kanssa vakioturboilla ei ongelmaa, viriturboilla vois vaatia vähän kartan säätöä väännön osalta. Vanha ohjelma kyllä poistuu, mutta tuskin sitä jäät kaipaamaan. Vakioksi tietty saat aina jatkossakin.

    Xhp skulaa kyllä hyvin tossa tuplakytkimessä, kaverille juuri tuo laitettiin, muuttuu vaihdot paljon sulavammaksi cruisatessa ja napakammaksi kiihdyttäessä.
    Okei, tuleeko se vakio ohjelma mhdn karttojen mukana? Ois mukava vaikka leima ohjelmaksi jättää tuo nykynen ku päästöt oli niin viimisen päälle hyvät tuolla, vai onko porukka leimannu vaikka ois joku stage2+ kartta käytössä?

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Mielessä ollu mhdn hommaaminen jos tässä alkaa hommaan välijäähyä ja alu ahtoputkea. Mulla on tällähetkellä auto ohjelmoitu ”perinteisesti” n. 360hp, niin pitääkö auto muuttaa ensin vakioksi ja sitte vasta flashata, vai voiko sen flashata sen valmiina olevan ohjelman päälle? Miten sitte takasin muuttaminen että saako sitä nykyistä ohjelmaa palautettua?

    Nii ja millasilla tehoilla uskaltaa dct laatikkoa kiusata? Mielessä ollu laatikkoon ainaki laittaa xhp.
    Ei oo tullut kokeiltua antaako flashata vanhan päälle, jokatapauksessa saat ladattua stock bin:n ja sitäkautta auton taas vakioksi jonka saat ainakin flashittyä mhd:lla.

    Dct:n kanssa vakioturboilla ei ongelmaa, viriturboilla vois vaatia vähän kartan säätöä väännön osalta. Vanha ohjelma kyllä poistuu, mutta tuskin sitä jäät kaipaamaan. Vakioksi tietty saat aina jatkossakin.

    Xhp skulaa kyllä hyvin tossa tuplakytkimessä, kaverille juuri tuo laitettiin, muuttuu vaihdot paljon sulavammaksi cruisatessa ja napakammaksi kiihdyttäessä.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Mielessä ollu mhdn hommaaminen jos tässä alkaa hommaan välijäähyä ja alu ahtoputkea. Mulla on tällähetkellä auto ohjelmoitu ”perinteisesti” n. 360hp, niin pitääkö auto muuttaa ensin vakioksi ja sitte vasta flashata, vai voiko sen flashata sen valmiina olevan ohjelman päälle? Miten sitte takasin muuttaminen että saako sitä nykyistä ohjelmaa palautettua?

    Nii ja millasilla tehoilla uskaltaa dct laatikkoa kiusata? Mielessä ollu laatikkoon ainaki laittaa xhp.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Tietäisikö kukaan z4:sen VRSF-outlet black friday tarjouksia? Itselle väärät 335i outletit sain foorumilaiselle menemään.
    Itse en ole nähnyt, mutta täältä itse meinasin tilata
    JB4, AWE, Evolution Racewerks, Tunes, Tuning, Power, Performance, BMW, 135, 335, 535, M3, M4, LED, boost, N54, N55, N20, N26, S55, B58, B48, Diesel, Toronto, Canada, e90post, bimmerpost, TrueNorth, downpipes, FMIC, Intake, DCI, Exhaust, OCC, Filter, Spacers, Performance, chip, VW, Audi

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by jkela View Post
    TTE:llä Black Friday tarjouksessa kaikki turbot -20%. Esim. TTE600:set ~2050e tai TTE680 2180e.
    TTE600 4445 UPGRADE TURBOCHARGERS  BMW N54    Welcome to our second N54 upgrade turbocharger step.  Still good spool…



    Itsellä kokemus TTE550 turboista oli hyvin positiivinen.
    Tietäisikö kukaan z4:sen VRSF-outlet black friday tarjouksia? Itselle väärät 335i outletit sain foorumilaiselle menemään.

    Leave a comment:


  • jkela
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Black friday lähestyy ja itse olen tälläinen vanhempi herrasmies niin en ole facebookissa, mihin tulee yleensä hyviä tarjouksia päivitetyille turboille n54:een.
    Viitsittekö linkata tänne jos näätte niitä. Lähinnä Pure ja muut laadukkaat kiinnostaa.

    TTE:llä Black Friday tarjouksessa kaikki turbot -20%. Esim. TTE600:set ~2050e tai TTE680 2180e.
    TTE600 4445 UPGRADE TURBOCHARGERS  BMW N54    Welcome to our second N54 upgrade turbocharger step.  Still good spool…



    Itsellä kokemus TTE550 turboista oli hyvin positiivinen.
    Last edited by jkela; 26-11-2020, 14:39. Reason: linkki

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Tänään tuo saapui ja alemmassa kuvassa zetan alkuperäinen outlet.

    Sopiiko vai onko 335i:ssä vielä jotain erillailla kuin zetassa? 335i outlet putkessa on taivutus. Miksi ja mitä se väistää/kiertää? Takaturbo on eri 35i:ssä ja 135i:ssä kuin 335i:ssä.



    Tuossa outlet putki vaan makaa jäähdytys putken päällä. Taivutus kohtahan menisi vähän pakosarjan päälle? Vähän mallailin niin voisi ehkä mennä :think
    Sitten harmittaa kun turbot on irti/vaihdettu ja auto pitäisi saada läjään ja väärä osa käsissä

    Kenelläkään tietoa?
    Tuo 335 kompurakotelon lähtö on eri kulmassa,

    Epäilen kyllä ettet noita zetaan saa. Kyllä nuo varmasti kaupaksi menee jos oikeanmalliset hankit.
    Last edited by tryffis; 22-11-2020, 22:09.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    onko täällä ketään kuka ajaa 100% e85

    miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
    Helpoimmillaan tuon saa toimimaan pelkällä custom-softalla, ei tarvitse vaihtaa mitään osia (oletan, että vakio bensapumppukin riittää). Tosin tuolloin pitää ajaa aina samalla seoksella.

    Mulla on custom-softa ja Motivin FlexFuel-kitti, joiden avulla seos voi olla mitä tahansa E85:n ja 98:n välillä. Ja softa on sitten tietysti säädetty vaihdettujen osien mukaan.

    Eli aika pienellä vaivalla voi alkaa ajamaan E85:lla mutta ne käytännön hyödyt siinä ovat varmaan aika minimaaliset jos auto on vakio. Sitten kun aletaan virittämään N54:sta niin etanoli on oikein mainio polttoaine.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    onko täällä ketään kuka ajaa 100% e85

    miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
    Tarkennusta ensin, onko auto vakio vai ohjelmoitu. Jos ohjelmoitu mitä tehty, moni asia vaikuttaa tähän pelkällä e85 ajamisella.

    Leave a comment:


  • 599gtb
    replied
    onko täällä ketään kuka ajaa 100% e85

    miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Nämä on zetan hienouksia, että on eri osia moottorin ympärillä, mitä 335i:ssä .
    Taka inlet on samalla osanumerolla 13717556550 zetassa, mitä 335i:ssä. Tämä oli helppo vaihtaa kun tilaa on hyvin . Ahtoputki(chargepipe) välijäähdyltä kaasuläpälle on eri ja turboilta lähtevä ahtoputket välijäähdyttimelle on eri (outlet).
    Kerkesimpä tuossa hetki sitten tilamaan isomman kaksiosaisen alumiini outletin ja varmaan munilleen meni sekin. Zetassa alkuperäinen numero 11657568239 ja 335i:ssä 11657556551. Erillaisiahan nuo on. Katsotaan, että meneekö myyntiin tuo tilaamani outlet kunhan se saapuu :think
    Turbot on ostolistalla ja blackfriday tarjouksia myös kyttäämässä. Ompahan talvella puuhaa.




    Tänään tuo saapui ja alemmassa kuvassa zetan alkuperäinen outlet.

    Sopiiko vai onko 335i:ssä vielä jotain erillailla kuin zetassa? 335i outlet putkessa on taivutus. Miksi ja mitä se väistää/kiertää? Takaturbo on eri 35i:ssä ja 135i:ssä kuin 335i:ssä.



    Tuossa outlet putki vaan makaa jäähdytys putken päällä. Taivutus kohtahan menisi vähän pakosarjan päälle? Vähän mallailin niin voisi ehkä mennä :think
    Sitten harmittaa kun turbot on irti/vaihdettu ja auto pitäisi saada läjään ja väärä osa käsissä

    Kenelläkään tietoa?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Kyselin Turbotohtorilta heidän stage3 pakettia omiin vanhoihin runkoihin ja hinta on 1950€. Uusiin runkoihin 2490€.
    Alla speksit.


    Perusspeksit / Stage 2:
    CNC -koneistetut kompressorikotelot
    Suuremmat MFS -kompressorisiipipyörät
    Parannettu painelaakerointi
    9-lapaiset turbiinit (OE 35,1/39,8mm)
    VSR -tasapainotettu
    +490hv, nopea spoolaus

    Stage 3:
    CNC -koneistetut kompressorikotelot
    Suuremmat MFS -kompressorisiipipyörät
    Suuremmat 9-lapaiset Hi-Flow turbiinisiivet (37,7/43,5mm)
    Parannettu painelaakerointi
    VSR -tasapainotettu
    +550hv, hyvä spoolaus

    Finnturbon stage2 siis 450€ halvempi ja saa suunnilleen samat tehot kuin Turbotohtorin stage 3 :think

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Kiitos

    Näitä katellut http://pureturbos.eu/n54-pure-stage2...o-upgrade.html ja hinnaksi jäisi nyt 2125€. Onko sitten oikeasti hyötyä esim. Finn Turbon 1500€ huolto/päivytyspakettiin :think
    Tuo alennushinta alkaa olla jo ihan ok Puren stage 2 -turboille. Jostain syystä Pure ei itse myy niiden Euroopan sivuilla edullisempaa mutta todella paljon kehuttua 600-mallia - tuossa olisi hinta-laatu vielä paremmin kunnossa. Mutta esim. ML Perfomance myy ja kannattaa seurata, jos sieltä jotain Black friday -alennuksia tulisi: https://www.mlperformance.co.uk/coll...upgrade-turbos (ML:n normihinta ei ole mikään kovin erikoinen).

    Leave a comment:

Working...
X