BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tryffis
    replied
    Hyvä juttu että lähti auto rokkaamaan !
    Last edited by tryffis; 20-09-2020, 06:49.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tätä täällä kai joku suositteli niin ostin tän mutta en oo kyllä vieläkään kokeillut:


    Speksejä tuolle ei oikein kunnolla tunnu olevan missään, mutta siinä on kuitenkin supply mode säädettävällä jännitteellä ja ilmeisesti 40A maksimivirralla.
    Mäkääntyisin tuossa hintaluokassa tähän suuntaan:

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    no mulla on tämä

    ja sillä + kaapelilla onnistui toi Crimsonin bemun softaus.
    ja käyntiin se lähti - nyt ei muuta kuin omat kamat tilaukseen ja softaa hieromaan, aihio on hyvä

    vaikka siellä sivuilla lukee "Ei sovellu auton ohjelmistopäivityksien aikaiseksi virtalähteeksi! "
    niin todistetusti toimii silti, ei vaan saa koittaa käyntiin kun virtalähde on kiinni. täältä foorumilta löytyy joku ketju missä lisää juttua aiheesta.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Crimson King View Post
    Ajattelin että kävisin tänään katsomassa jos löytäisin sen virtalähteen. Onko mitään vinkkiä heittää minkälaista pitäis lähteä hakemaan?
    Tätä täällä kai joku suositteli niin ostin tän mutta en oo kyllä vieläkään kokeillut:


    Speksejä tuolle ei oikein kunnolla tunnu olevan missään, mutta siinä on kuitenkin supply mode säädettävällä jännitteellä ja ilmeisesti 40A maksimivirralla.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 19-09-2020, 19:46.

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Nuissa monissa "älylatureissakin" löytyy yleensä Supply-mode. Pyrkii pukkaamaan silloin tasaista jännitettä kokoajan.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Tuo kaapeli kyllä passaa, tarviit tuon kaapelin lisäksi tosiaan otg adapterin, jonka urospää riippuu tabletista/puhelimesta löytyvästä liitännästä.

    Itsellä tämä https://www.my-obd.de/diagnose-inter...ol-carly.?c=0# pitäs olla ihan laadukas piuha, jos tulisi saksasta nopeammin kuin tuo bimmergeeksin.

    Laturin tulis olla vähintään 30A, mutta varmaan selkinnee kuvio jos edelläpostannut näyttää sulle homman.

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Originally posted by Crimson King View Post
    Kiitti sulle vastauksista.

    Ajattelin että kävisin tänään katsomassa jos löytäisin sen virtalähteen. Onko mitään vinkkiä heittää minkälaista pitäis lähteä hakemaan?

    Olisi kiva jos jostain saisi sitä kaapelia lainaan niin voisi sen kanssa kokeilla alkuun. Stressitaso on tällä hetkellä kohtuu korkealla kun auto ei käynnisty.
    Voin lainata kaapelia ja virtalähdettä myös.
    Käyttö tietty täysin omalla vastuulla, laita vaikka privaa koordinaateista...

    Leave a comment:


  • Crimson King
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Joo se menee samalla jos sulla ei ole aikaisemmin ollut softaa autossa. Siihenkin luulisin todellisuudessa tuon 7A laturin riittävän, mutta noi älylaturit on välillä vähän mystisiä että lataako vai ei, sentakia pitäis olla ihan virtalähde. Kannattaa kysellä alueellisilta forumeilta sitä kaapelia lainaan. Yks toimiva laturi on tietysti käynnissä oleva toinen auto, kaapelit kiinni ja saisit sen jänniteongelman poissuljettua.

    Kiitti sulle vastauksista.

    En viitsinyt jättää yöksi lataamaan vaan kävin hetki sitten laittamassa akun lataukseen. Oli melkein tyhjä eilisen jälkeen. Se tästä nyt vielä puuttuu että akku tyhjenee kokonaan ja en saa ovia auki..

    Tarvii odotella että lataa sitä aukkua ennen kun kokeilen uudelleen sitä ecun kirjoitusta, tabletilla tällä kertaa.

    Ajattelin että kävisin tänään katsomassa jos löytäisin sen virtalähteen. Onko mitään vinkkiä heittää minkälaista pitäis lähteä hakemaan?

    Katselin myös sitä kaapelia. Tiedätkö sopiiko tuo mun autoon? Auto oli manuaali n54 5/2008 https://www.bimmergeeks.net/product-...eeks-pro-cable

    Tuolla on lisävalinnoissa micro-usb tai usb-c. Pitääkö niistä ottaa toinen? Puhelimena tosiaan se Galaxy S7 ja tabettina Lenovo TAB M10

    Olisi kiva jos jostain saisi sitä kaapelia lainaan niin voisi sen kanssa kokeilla alkuun. Stressitaso on tällä hetkellä kohtuu korkealla kun auto ei käynnisty.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Crimson King View Post
    En ole varma osaanko nyt selittää tämän oikein, mutta siis nyt oli eka kerta kun yritin sitä flashia säätää. Ei ole vielä tehty mitään runkoflashia. Eikö se nyt mene siinä samalla kun sitä custom-karttaa kirjoitetaan vai pitääkö se jotenkin ensin tehdä? Tarvis apuja näiden kanssa kun olen ihan pihalla.

    Yritin ensin sen errorin jälkeen jatkaa suoraan siitä, mutta tuli teksti: failed to write the ecu, unable to erase memory. Siihen auttoi kun sammutti sekä auton että MHD:n ja kokeili uudelleen. Sen jälkeen tuli taas se failed to write the ecu kun pääsin sinne 65%.
    Joo se menee samalla jos sulla ei ole aikaisemmin ollut softaa autossa. Siihenkin luulisin todellisuudessa tuon 7A laturin riittävän, mutta noi älylaturit on välillä vähän mystisiä että lataako vai ei, sentakia pitäis olla ihan virtalähde. Kannattaa kysellä alueellisilta forumeilta sitä kaapelia lainaan. Yks toimiva laturi on tietysti käynnissä oleva toinen auto, kaapelit kiinni ja saisit sen jänniteongelman poissuljettua.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    INPA ja suuttimien arvoja katsoo onko vihreällä vai punaisella alueella.
    Tai antaa yön yli seistä auton ja ottaa sitten tulpat irti > onko jossain tulpassa bensaa varma vuoto.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Kysytäänpäs vähän ajatuksia suuttimien vaihtoon..

    Eli kyseessä siis -07 335:nen vähän piristettynä (470whp) Aavistuksen tuoksahtaa bensa ja ehkä hivenen on epätasainen tyhjäkäynti. Tsekkasin suuttimet ja kaikki on index 01, eli lienevät alkuperäiset..

    Mistäs tuon suuttimien mahdollisen vuotamisen voisi helposti indikoida? Ei huvikseen viitsi vaihtaa, mutta näillä on nyt ajettu ~150 tkm eli voisi ehkä jopa ennakoivasti suuttimet uusia..

    Leave a comment:


  • Crimson King
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Kyllä tuollaisen älylaturinkin pitäisi riittää tuohon kartanvaihtoon jos vain akku on kunnossa. Monesti tulee itse nakeltua ihan lennosta karttoja ilman mitään laturia.

    Ilmeisesti sulla on kuitenkin se pitkä runkoflashi tehty? Enpä oo ite saanu ikinä erroria vaikka kuinka olis luukkuja auottu, tota turvavyöhommaa en oo tainu ikinä tehdä. 1-virroilla ei kannata flashätä, sillä saa vehkeen kyllä jumiin.. Meinas olla kerran tilanne päällä kun nakkasin norjanreissulla ennen rajaa bensasoftaa sisään ykkösillä Poistaa kartan mutta ei alota uuden flashiä, ja uudella yrityksellä väittää että väärä dme. Sai senkin kuitenkin kikkailtua custom flashin kautta.

    Kyllä mä melkein hankkisin tuon kaapelin tohon rinnalle, käyttelee sit tota palikkaa vaikka logittamiseen.

    Ilmeisesti olet kuitenkin saanut aina flashättyä uudelleen vaikka on jäänyt kesken, vai oletko jatkanut failannutta flashiä?

    En ole varma osaanko nyt selittää tämän oikein, mutta siis nyt oli eka kerta kun yritin sitä flashia säätää. Ei ole vielä tehty mitään runkoflashia. Eikö se nyt mene siinä samalla kun sitä custom-karttaa kirjoitetaan vai pitääkö se jotenkin ensin tehdä? Tarvis apuja näiden kanssa kun olen ihan pihalla.

    Yritin ensin sen errorin jälkeen jatkaa suoraan siitä, mutta tuli teksti: failed to write the ecu, unable to erase memory. Siihen auttoi kun sammutti sekä auton että MHD:n ja kokeili uudelleen. Sen jälkeen tuli taas se failed to write the ecu kun pääsin sinne 65%.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Crimson King View Post

    Hyvinvointini on taas vaakalaudalla jos en saa sitä pelittämään. Nyt auto ei käynnisty kun ecun ohjelmointi jäi kesken.

    Kyllä tuollaisen älylaturinkin pitäisi riittää tuohon kartanvaihtoon jos vain akku on kunnossa. Monesti tulee itse nakeltua ihan lennosta karttoja ilman mitään laturia.

    Ilmeisesti sulla on kuitenkin se pitkä runkoflashi tehty? Enpä oo ite saanu ikinä erroria vaikka kuinka olis luukkuja auottu, tota turvavyöhommaa en oo tainu ikinä tehdä. 1-virroilla ei kannata flashätä, sillä saa vehkeen kyllä jumiin.. Meinas olla kerran tilanne päällä kun nakkasin norjanreissulla ennen rajaa bensasoftaa sisään ykkösillä Poistaa kartan mutta ei alota uuden flashiä, ja uudella yrityksellä väittää että väärä dme. Sai senkin kuitenkin kikkailtua custom flashin kautta.

    Kyllä mä melkein hankkisin tuon kaapelin tohon rinnalle, käyttelee sit tota palikkaa vaikka logittamiseen.

    Ilmeisesti olet kuitenkin saanut aina flashättyä uudelleen vaikka on jäänyt kesken, vai oletko jatkanut failannutta flashiä?

    Leave a comment:


  • Crimson King
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Eikös tämä mene näin:

    - MHD-wifiadapteri obd-porttiin ja kännykällä siihen wifi-verkkoon yhteys, eli valitset laitteen wifi-verkoista MHD:n ja kytkeydyt siihen. Kun kerrankin olet siihen (eli autoon) kytkeytynyt, MHD appi muistaa sun vinnin, se muistaa aina viimeisen auton vinnin, mihin on kytkeytynyt viimeksi

    - Tämän jälkeen katkaiset yhteyden MHD-wifistä ja aktivoit normaaliin tapaan lisenssin sille vinnille. Aktivoinnin aikana ei tarvi olla kytkeytyneenä MHD-wifiin, sillä se aktivoi lisenssin sille vinnille, mikä oli viimeksi kiinni. (Jos käytät kaapelia, se viimeisin on tietnekin senhetkinen)

    Piti sua tästä kiitellä eli pelitti se aktivointi

    Mutta. Nyt ollaankin sitten seuraavan ongelman edessä eli jostain syystä en saa kirjoitettua sitä custom-karttaa kun joka kerta yhteys katkeaa puhelimen ja sen langattoman MHD:n palikan väillä syystä x. 6 kertaa kokeilin ja korkeintaan 65% pääsi ennen syntax erroria.

    Puhelimena on Galaxy S7. Voiko ne ongelmat johtua tuosta puhelimesta? Vai laturista? Mulla on kaverilta lainassa ctekin multi xs 7000 laturi. Ei vissiin riitä tuo vaan pitäisi olla järeämpi laturi?

    Tein mielestäni asiat oikein eli luurista lentotila+wifi päälle, valot ja ilmastoinnit kiinni, en koskenut polkimiin tai avannut ovia jne. Turvavyötä en laittanut. Voiko se vaikuttaa tuohon?

    Hyvinvointini on taas vaakalaudalla jos en saa sitä pelittämään. Nyt auto ei käynnisty kun ecun ohjelmointi jäi kesken.

    Auttakaa nyt joku

    Kysyn taas että onko Pori/Rauma/Tampere/Turku-akselilla kaveria jolla olisi lainata sitä kaapelia henkisen tuen lisäksi? Laturiakin voisin lainata tähän hätään.

    Vaivannäöstä korvaus totta kai.

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Kaasuläppä ja ilma yleensäkin on tässä ECUssa ns. slow path ja ignition on fast path. Eli aina, kun pitää rajottaa vääntöä, niin se tehdään lähtökohtasesti aina ensin sytkällä ja jossei se riitä, niin se tehdään ilman kautta eli kaasuläppää kiinni.

    Totta, kun asiaa vähän ajettelee niin tämähän käy hyvinkin järkeen. Kiitos selvennyksestä

    Leave a comment:

Working...
X