BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tryffis
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Tuo N54:seen yleensä asennettava painepuolen öljynkeruusäiliöä kerää öljyä käsittääkseni käytännössä vain täyskaasulla, joten eipä tuollainen ainakaan omassa käytössäni (=katuajo) kerännyt juuri mitään. Kyseessä lienee siis vastaavanlainen kuin tämä? https://burgertuning.com/products/bm...an-for-n54-bmw Eipä kai tuon täyttyminen sinänsä mitään haittaa sillä siellä kanavissahan se majoneesimöhjä muutenkin olisi

    Heitin vesilintua tuolla painepuolen öljynkeruusäiliöllä ja asensin itselleni imupuolen öljynkeruusäiliön Rob Beckin tuotteista kasattuna https://www.rbturbo.com/products/acc...ternal-pcv-kit ja näköjään myös Burgerilta saa tuollaisen https://burgertuning.com/products/n5...m-side-occ-kit. Ainakin tuo kerää öljyä ja tuon avulla ei nimenomaan imukanavat karstoitu normaaliajossa.

    Varmaan radalla on enemmän hyötyä tuosta painepuolen öljynkeruusta mutta jos itse tässä lähtisi radalle niin asentaisin tuon painepuolen öljynkeruusäiliön takaisin...

    Juurikin kyseisen mallinen katiska. Mietin että oisko tuo vesisotku kumminkin muodostunut vasta tuolla säiliössä ja lähtenyt jo valumaan takapakkia lohkoon päin kun säiliö täys. En ole ite täysin kyllä perillä milloin tuo venttiili oikein aukeaa ja sulkeutuu, ilmeisesti ainakin vacuumilla on kiinni. Jokatapauksessa eiköhän se työnnä kaiken ulos kun uutta huurua puskee kanavista ylöspäin.

    Tuollainen täysin ulkoinen pcv olisi varmaan hyvä upgrade, olitko blokannut noita kanavia kans mistä tuossa rb:n linkissä oli juttua?

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Realoem:stä en moista löydä. Onko tää vain aftermarket osa, vai kenties ihan tehtaalla laitettu?
    Aftermarket.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Realoem:stä en moista löydä. Onko tää vain aftermarket osa, vai kenties ihan tehtaalla laitettu?

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Oil Catch Can, voi lisätä huohotukseen keruusäiliön öljylle, vähentää imupuolen karstoittumista.

    Omakin meni päästöistä nyt viimein heittämällä läpi, nyt on sitten kaikki suuttimet index 12 ja hienosti pelaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Noniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
    Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.

    Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?

    Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.
    Mikäs tämä OCC on? Millä hakusanoilla tai mistä kaaviosta sitä voisi vaikka realoem:stä hakea?

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Noniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
    Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.

    Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?

    Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.


    Tuo N54:seen yleensä asennettava painepuolen öljynkeruusäiliöä kerää öljyä käsittääkseni käytännössä vain täyskaasulla, joten eipä tuollainen ainakaan omassa käytössäni (=katuajo) kerännyt juuri mitään. Kyseessä lienee siis vastaavanlainen kuin tämä? https://burgertuning.com/products/bm...an-for-n54-bmw Eipä kai tuon täyttyminen sinänsä mitään haittaa sillä siellä kanavissahan se majoneesimöhjä muutenkin olisi

    Heitin vesilintua tuolla painepuolen öljynkeruusäiliöllä ja asensin itselleni imupuolen öljynkeruusäiliön Rob Beckin tuotteista kasattuna https://www.rbturbo.com/products/acc...ternal-pcv-kit ja näköjään myös Burgerilta saa tuollaisen https://burgertuning.com/products/n5...m-side-occ-kit. Ainakin tuo kerää öljyä ja tuon avulla ei nimenomaan imukanavat karstoitu normaaliajossa.

    Varmaan radalla on enemmän hyötyä tuosta painepuolen öljynkeruusta mutta jos itse tässä lähtisi radalle niin asentaisin tuon painepuolen öljynkeruusäiliön takaisin...

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Noniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
    Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.

    Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?

    Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.


    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Oliko mitään puhetta, että valitsevat ns. parhaat päältä uusien aihioiksi? Siellä kun on hyllyt väärällään vanhoja runkoja, niin mennee muuten helposti arpapeliksi, vaikkei silmä tai kilometrimäärä kaikkea tietysti kerrokaan.
    Ei kyllä tullut puheeksi, mutta toivottavasti siellä nyt osattais vähän katsoa mistä oisi rebuildiksi asti. Voihan se olla et siellä on otettu eri pinoon niitä parhaimpia just tuohon tarkotukseen, tiedä sitten..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Teholuokka on aika sama kuin Fin-Turbon molemmilla yllä mainituilla versiolla eli noin 500-550 WHP.
    Onko tästä jotain faktaa että kairaamattomalla pakopesällä/isommalla pakosiivellä mennään yli 600 kone hv:n?
    Olen nähnyt lappuja finturbon hybrideillä 550 hv konetehoa.

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    200€ pantti rungoille, palautellaan sitten kun lähettää rungot takaisin. Toki saa suoraan omiinkin runkoihin tehdä jos ei ole kiirettä saada autoa ajoon.
    Oliko mitään puhetta, että valitsevat ns. parhaat päältä uusien aihioiksi? Siellä kun on hyllyt väärällään vanhoja runkoja, niin mennee muuten helposti arpapeliksi, vaikkei silmä tai kilometrimäärä kaikkea tietysti kerrokaan.


    Originally posted by BMW View Post
    Asiallinen kirjoitus
    Kiitos vaan, kerrotaan lisää kokemuksia sitä mukaan kun niitä saadaan.
    Last edited by palze; 28-10-2020, 16:02.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Heikkiher View Post
    Kyllä suojakumit oli valmiina ainakin noissa Spidaneissa ja omana aikanani en huomannu että olisivat mitenkään huonot olleet.
    Tilaan gkn/löbro. Näytti olevan sama lafka ja tekee kuulemma erittäin hyvää jälkeä. Uskon että kumit on laadukkaat noissa. Nuo on niitä uudelleen rakennettuja vetareita ja 190€ kipale. Ei paha verrattuna uuteen.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by jessemikkola View Post
    Se varmaan riippuu et kuinka muoviset suojakumit on nii varmast menee nopeest suomen keleissä rikki. Mut eiköhän paremmissa tarvike osis ole iha laadukkaat kumit. Paljon sulla metrejä takana et alkanu etuvetarit ravistamaa?
    Ei ravistaa yhtään. Pientä väljyyttä löytyi ja kuuluu välillä napsumista. Kilometrejä nyt 176t. Etu oikea siis väljänä.

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    200€ pantti rungoille, palautellaan sitten kun lähettää rungot takaisin. Toki saa suoraan omiinkin runkoihin tehdä jos ei ole kiirettä saada autoa ajoon.
    Okei kiitos!

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Asiallinen kirjoitus Jos Finturbolta ostaa vanhoihin runkoihin tehdyt ahtimet niin joutuuko maksaa pantin kunnes toimittanut omat rungot?
    200€ pantti rungoille, palautellaan sitten kun lähettää rungot takaisin. Toki saa suoraan omiinkin runkoihin tehdä jos ei ole kiirettä saada autoa ajoon.

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Tarkoitan siis tätä läpivientiä: https://ibb.co/z6Vb4Qz
    Eli vaikka tuon läpiviennin holkin ja muut osat vaihtaa, niin kuulemma itse rungon materiaali saattaa pettää, jolloin ollaan taas lähtöruudussa. Tuo lautausten liitospintakin saattaa pehmentyä kyllä, mutta siitä ei puhelimessa puhuttu.

    Hukkisten ohjauskin...
    Asiallinen kirjoitus Jos Finturbolta ostaa vanhoihin runkoihin tehdyt ahtimet niin joutuuko maksaa pantin kunnes toimittanut omat rungot?

    Leave a comment:

Working...
X