Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tnurmine
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 98
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by tryffis View Post
    Tätä on jo monesti vatvottu tälläkin foorumilla, et voi vaihtaa ellet satu löytämään samalla indexillä olevaa...
    No mä ainakin vaihdoin vain yhden ja eri indexillä.

    Ajattelin niin, että 170tkm ajetussa koneessa ei yksi "väärä" indexi ole millään muotoa vaikuttamassa kokonaissuorituskykyyn 😀

    Comment

    • mirrinmurkina
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 161
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by tnurmine View Post
      No mä ainakin vaihdoin vain yhden ja eri indexillä.

      Ajattelin niin, että 170tkm ajetussa koneessa ei yksi "väärä" indexi ole millään muotoa vaikuttamassa kokonaissuorituskykyyn 😀

      Minä olen vaihtanut kaksi 12 indeksillä olevaa. Loput ovat alkuperäistä 3- indeksiä. Kyllä se on aina auttanut.
      Kohta voisi vaihtaa loput neljä, ainakin jos sillä halvemmalla osanumerolla saa ostettua.
      f10 535xi vm2011
      ---
      ex:
      e92 335i vm2007
      e90 320i vm2005
      e46 328CiA vm1999

      Comment

      • mirrinmurkina
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 161
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Georgios Terziakis View Post
        Tarkotin että voisko vaihtaa esim 1sylinteristä suuttimen päittäin tuon 6sylinterin kanssa, niin olis voinut varmistaa että vika varmasti suuttimessa.
        Mut laitetaan suuttimet vaihtoon
        (150000km ajettu ja puolat jouduin vaihtamaan ennen talvea, ja nyt suuttimet, se siitä bemarin laadusta)

        Voi vaihtaa, mutta kärjen teflon- tiiviste pitää vaihtaa uuteen myös.
        Tässä moottorissa on tietyt tyyppiviat.
        f10 535xi vm2011
        ---
        ex:
        e92 335i vm2007
        e90 320i vm2005
        e46 328CiA vm1999

        Comment

        • hardyy
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 113
          • suomi

          #19
          Mites JB4 menu 10 ja 12 kannatas säätää että sais tota hukkaporttien ääntelyä vähän paremman kuuloseks :think

          Comment

          • tommylee
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 292
            • Haukipudas / Kello

            #20
            Originally posted by mirrinmurkina View Post
            Voi vaihtaa, mutta kärjen teflon- tiiviste pitää vaihtaa uuteen myös.
            Tässä moottorissa on tietyt tyyppiviat.
            Näin on. Ja eikös nuo index 12 suuttimet ole parannettuja, ettei niitä tartte ihan heti vaihtaa?
            :think
            Ex: BMW 330 Xd E90
            Ex:BMW 335Xi E90
            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

            Comment

            • mirrinmurkina
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 161
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by tommylee View Post
              Näin on. Ja eikös nuo index 12 suuttimet ole parannettuja, ettei niitä tartte ihan heti vaihtaa?
              :think

              Index 12 on tainnut olla jo vuodesta 2016 markkinoilla eli uudempaa versiota tuskin enää tulee. Kai ne nyt on saatu kestämään.
              Autokeskukselta vielä saa sitä halvempaa osanumeroa (ainakin tilattua). Hinta oli noussut, nyt yli 140€.
              f10 535xi vm2011
              ---
              ex:
              e92 335i vm2007
              e90 320i vm2005
              e46 328CiA vm1999

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #22
                Originally posted by hardyy View Post
                Mites JB4 menu 10 ja 12 kannatas säätää että sais tota hukkaporttien ääntelyä vähän paremman kuuloseks :think
                menu 10 vaikuttaa tuohon hukkaporttien asentoon. Oletus on 3000rpm. Laskemalla tätä pienemmäksi portin asento muuttuu ja rätinä saattaa loppua, mutta vaikuttaa lineaarisesti suoraan turbo viiveeseen. Kokeilemalla selviää. Jos huonossa kunnossa, niin voi olla että vasta 800-1000rpm kohdalla hiljenee.

                menu 12 on solenoidien säätö miten ne toimivat tyhjäkäynnillä/puolikaasulla. Oletus on 2800 ja ainakin omassani jouduin muuttamaan tämän 2200 arvoon, että yliahtaminen puolikaasulla loppui. Tämä ilmeni siis siten, että jos ajoi motarilla vaikka 120km/h ja lähti kiihdyttämäään kevyellä kaasulla siten, että ei vaihda pienempää vaihdetta, niin helposti nappasi map4 päälle boost over targetin takia, vaikka ei oikeasti edes mene. Tuossa on koodissa virhe ja sitä oli käsitelty juuri edellisessä N54 viritys topikissa joka nyt suljettu.


                Itselleni tuli juuri viestim että suudet 12 index suuttimet ovat tulleet ja perjantaina menee kaikki 6 vaihtoon. Tilaus oli tehty kun vielä vanha hinta oli voimassa joten sillä hinnalla ne myös sai.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 502
                  • Kouvola

                  #23
                  Originally posted by hardyy View Post
                  Mites JB4 menu 10 ja 12 kannatas säätää että sais tota hukkaporttien ääntelyä vähän paremman kuuloseks :think
                  Onhan siellä myös se Future Use D (bit 128) anti rattle toiminto mitä voi koettaa.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • erttuli
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2017
                    • 32
                    • Finland

                    #24
                    Jos löytyy pikkasen aikaa, niin kannattaa pikkuisella avaimella (taisi olla 10mm) säätää tuota taaemman turbon hukkaportin "vartta"
                    Liikuttelemalla vartta edestakaisin huomaa miksi se rallattaa..




                    Kyllä toi hiljeni, vuosi sitten tuli säädettyä. Ruosteessa oli mutteri. Ruosteenpoistoa mutteriin ja antaa irtautua. Rallatus väheni arviolta 70%. Eikä tarvii käyttää noita fixejä mitkä aiheuttaa turbolagia. Kädet saa kyllä olla pienet, että mahtuu tonne.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1788
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Silmaauki View Post
                      Kävin perjaintaina marmorilla tilaamassa noita halvempia suuttima kolmen satsin. Niillä ei ollut siellä mitään tietoa, millä aikataululla voisi saada. Katsotaan...
                      Ja tänään kävin hakemasaa noi suuttimet. Joten taas niitä saa.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Inspector
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 68
                        • Suomi

                        #26
                        Arvoisat MHD softien käyttäjät;

                        Jos lataan autooni katittoman softan, niin poistaako se kattien jälkeiset lambdat itsestään vai pitääkö tehdä jotain muuta kikkailua?

                        Autossa nyt vakio DP:t vielä paikoillaan ja stage1+.

                        Ongelmana takalambdan vikakoodi, ei vissiin tykännyt
                        Eilisestä kuumuudesta+ Malmin kentällä kiihdyttelystä.
                        16 vetoa melko peräkanaa ja alkoi humpaamaan tyhjäkäynti melko rajusti.

                        Mitä haittaa voisi olla jos autossa vielä katit paikoillaan ja lataan katittoman softan?

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 502
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by Inspector View Post
                          Arvoisat MHD softien käyttäjät;

                          Jos lataan autooni katittoman softan, niin poistaako se kattien jälkeiset lambdat itsestään vai pitääkö tehdä jotain muuta kikkailua?

                          Autossa nyt vakio DP:t vielä paikoillaan ja stage1+.

                          Ongelmana takalambdan vikakoodi, ei vissiin tykännyt
                          Eilisestä kuumuudesta+ Malmin kentällä kiihdyttelystä.
                          16 vetoa melko peräkanaa ja alkoi humpaamaan tyhjäkäynti melko rajusti.

                          Mitä haittaa voisi olla jos autossa vielä katit paikoillaan ja lataan katittoman softan?
                          Eikös ne takalambdat vain monitoroi kattien kuntoa, mutta eivät puutu säätämiseen mitenkään? Eli voiko tyhjäkänti probleema johtua takalambdasta? Fiksummat varmasti vielä vastaa tarkemmin.
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            #28
                            Originally posted by Inspector View Post
                            Arvoisat MHD softien käyttäjät;

                            Jos lataan autooni katittoman softan, niin poistaako se kattien jälkeiset lambdat itsestään vai pitääkö tehdä jotain muuta kikkailua?

                            Autossa nyt vakio DP:t vielä paikoillaan ja stage1+.

                            Ongelmana takalambdan vikakoodi, ei vissiin tykännyt
                            Eilisestä kuumuudesta+ Malmin kentällä kiihdyttelystä.
                            16 vetoa melko peräkanaa ja alkoi humpaamaan tyhjäkäynti melko rajusti.

                            Mitä haittaa voisi olla jos autossa vielä katit paikoillaan ja lataan katittoman softan?

                            Oman tiedon mukaan kattien jälkeiset lambdat haistelee kattien kuntoa, mutta niillä on tehtävä myös polttoainetrimmien säätelyssä eli toimivat yhdessä etummaisten lambdojen kanssa. Tähän liittyy lambdojen ikääntyminen jne. Tarkemmin en osaa kertoa, mutta kaikki lambdat olisi hyvä olla kuitenkin kunnossa ja asennettuna oli siinä lambdojen välissä minkälainen putki tahansa.

                            MHDn softista en osaa sanoa, että onko "katittomuus" herja poistettu, mutta sen voi jokainen tehdä itsekin, kun flässää auton ja laittaa rastia ruutuun optionseista tai jättää ruksimatta.
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5402
                              • S:t Karins

                              #29
                              Originally posted by Inspector View Post
                              Arvoisat MHD softien käyttäjät;

                              Jos lataan autooni katittoman softan, niin poistaako se kattien jälkeiset lambdat itsestään vai pitääkö tehdä jotain muuta kikkailua?

                              Autossa nyt vakio DP:t vielä paikoillaan ja stage1+.

                              Ongelmana takalambdan vikakoodi, ei vissiin tykännyt
                              Eilisestä kuumuudesta+ Malmin kentällä kiihdyttelystä.
                              16 vetoa melko peräkanaa ja alkoi humpaamaan tyhjäkäynti melko rajusti.

                              Mitä haittaa voisi olla jos autossa vielä katit paikoillaan ja lataan katittoman softan?
                              MHD:llä ei ole erillisä softia katillisille/katittomille moottoreille. MHD softaa flässätessä voit laittaa täpän options valikossa kohtaan OEM cat jos autossa on OEM DP:t. (ainakin F sarjassa, E sarjaa en tarkkaan muista) Perusoletuksena softassa on se ettei etucatteja ole, ja se herja on poistettu. Itse etulambdat toimivat edelleen normaalisti (takalambdat on "kylmät"?).
                              Last edited by Tommix; 07-06-2019, 09:49.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Georgios Terziakis
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 370
                                • Imatra

                                #30
                                Originally posted by Silmaauki View Post
                                Ja tänään kävin hakemasaa noi suuttimet. Joten taas niitä saa.
                                Viime viikolla kysyin autokeskuksesta suuttimia, tarjouksen sain vain niistä kalliimmista versioista.
                                Schmiedmannilla eivät olleet varmoja saako halvempia suuttimia enää, varastossa heillä ei niitä ollut.
                                Joutunee englannista tilaamaan setin.
                                BMW 335i coupe -06
                                BMW 330i coupe -00
                                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎