Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jessemikkola
    BTCF Member
    • Dec 2014
    • 83
    • Kuusankoski

    Nyt kelien kylmettyä huomannut ettei enää oikei lämpene työmatka ajossa (n. 10km seka-ajoa). Lämmöt noin 80-90. Onks näis n54+automaatti mitää muita termareita ku se mikä on vesipumpun vieressä? Viime talvena vaihdoin sen termarin. Vaikuttaako mhd veden jäähdytys asetukset kuinka paljon normi ajoon? En oo niitä kyl säätäny mihinkää suuntaan.

    Comment

    • JamppaZ154
      Newbiemmer
      • Oct 2019
      • 19
      • Lappeenranta

      Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen kytkinremontin suhteen.

      Elikkäs autona 2008 335i N54 manuaali-askilla ja kiinni pitäisi laittaa ClutchMastersin FX725 kakslevynen kytkin. Ongelmana nyt ilmeisesti siis paineasetelman reiän halkaisija, joka on pienempi kuin aikaisemmassa asetelmassa. Mahtuu siis laatikonakselin ympärille mutta ei enää sen holkin tai "kauluksen" päälle joka siinä akselin ympärillä on osan matkaa, mitä pitkin painelaakeri siis liikkuu.
      Kuuluuko sen siitä reiästä sopia vai olenko nyt hakoteillä ja joku muu jää kantamaan? :think

      Ja sen verran vielä että kaikki osat vauhtipyörä mukaanlukien ovat uusia ja kytkinpaketin mukana tulleita, osanumerot tarkastettu, eli pitäisi olla ihan oikea kytkinkin. En ymmärrä..

      Comment

      • erttuli
        Bimmer Rookie
        • Jul 2017
        • 32
        • Finland

        Originally posted by jessemikkola View Post
        Nyt kelien kylmettyä huomannut ettei enää oikei lämpene työmatka ajossa (n. 10km seka-ajoa). Lämmöt noin 80-90. Onks näis n54+automaatti mitää muita termareita ku se mikä on vesipumpun vieressä? Viime talvena vaihdoin sen termarin. Vaikuttaako mhd veden jäähdytys asetukset kuinka paljon normi ajoon? En oo niitä kyl säätäny mihinkää suuntaan.

        Hitaasti lämpenee täälläkin, jos ei ole hidasajoa ja valoissa seisomista.

        Motaria tai maantietä saa ajaa pitkän siivun ennen kuin alkaa mittari liikkua.
        Vaikuttaa normaalilta, ainakin minusta. MHD normaali jäähdytysasetus. Eikä tuo asetus vaikuta mitään ennen kuin tietty lämpötila on saavutettu.

        Ei tuo kesälläkään ihan hetkessä nouse 90-110 välille.

        Comment

        • Muumi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1702
          • Rovaniemi

          Onko näitä N54 moottoreita suomessa viritelty reilummin?
          Eli meinaan 900-1000 hepan luokkaan.
          Lähinnä alakerran kestävyys, onko kukaan tehnyt/teettänyt closed deck lohkoa?
          Pysyykö alkuunkaan nipussa?
          Miten kannen virtaus?
          Vakiona kanavat aika surkean ahtaan näköiset. Mihinkähän asti riittänee?
          Amerikan Joet kyllä mainostaa kaikenlaista, mutta ovat tunnetusti kovia liiottelemaan.

          Juuri purin moisen moottorin, eikä kyllä oikein vakuuttanut.
          E24 635csi

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5402
            • S:t Karins

            Kiertokanget antautuu 600 hv:n jälkeen aika herkästi.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5402
              • S:t Karins

              Originally posted by erttuli View Post
              Hitaasti lämpenee täälläkin, jos ei ole hidasajoa ja valoissa seisomista.

              Motaria tai maantietä saa ajaa pitkän siivun ennen kuin alkaa mittari liikkua.
              Vaikuttaa normaalilta, ainakin minusta. MHD normaali jäähdytysasetus. Eikä tuo asetus vaikuta mitään ennen kuin tietty lämpötila on saavutettu.

              Ei tuo kesälläkään ihan hetkessä nouse 90-110 välille.
              Mittariston lämpömittari näyttää öljyn läpötilaa, ei jäähdytysnesteen. Näissä voi olla isokin ero tilanteesta riippuen.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 502
                • Kouvola

                Originally posted by erttuli View Post
                Hitaasti lämpenee täälläkin, jos ei ole hidasajoa ja valoissa seisomista.

                Motaria tai maantietä saa ajaa pitkän siivun ennen kuin alkaa mittari liikkua.
                Vaikuttaa normaalilta, ainakin minusta. MHD normaali jäähdytysasetus. Eikä tuo asetus vaikuta mitään ennen kuin tietty lämpötila on saavutettu.

                Ei tuo kesälläkään ihan hetkessä nouse 90-110 välille.
                Vedenlämmöt nousee kyllä jb4:lla seurattuna nopeasti ja lämmintä tulee sisälle aika nopsaan. Öljyn lämpöjen nousuun yli 70 asteeseen pitää näillä nollakeleillä ajaa n. 15km maantietä. Nämä omia kokemuksia omasta laitteesta.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • jessemikkola
                  BTCF Member
                  • Dec 2014
                  • 83
                  • Kuusankoski

                  Originally posted by mmie View Post
                  Vedenlämmöt nousee kyllä jb4:lla seurattuna nopeasti ja lämmintä tulee sisälle aika nopsaan. Öljyn lämpöjen nousuun yli 70 asteeseen pitää näillä nollakeleillä ajaa n. 15km maantietä. Nämä omia kokemuksia omasta laitteesta.
                  No sit ei näköjään kannata huolestua. Täytyy taas jotain pientä pahvia virittää keulalle ku pakkaset tulee, ei vajaa lämpösenä oo tervettä ajella ja ei viitti työmatkaa pidentää ajamalla hurua pitkin kyliä

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5402
                    • S:t Karins

                    Originally posted by jessemikkola View Post
                    No sit ei näköjään kannata huolestua. Täytyy taas jotain pientä pahvia virittää keulalle ku pakkaset tulee, ei vajaa lämpösenä oo tervettä ajella ja ei viitti työmatkaa pidentää ajamalla hurua pitkin kyliä
                    Jos nykyautoon (varsinkin bensamoottoriseen) pitää virittää jotain pahvia keulaan niin jotain on rikki kuten esim termari.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • jessemikkola
                      BTCF Member
                      • Dec 2014
                      • 83
                      • Kuusankoski

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Jos nykyautoon (varsinkin bensamoottoriseen) pitää virittää jotain pahvia keulaan niin jotain on rikki kuten esim termari.
                      Siis kyl auto lämpenee hyvin jos ajaa. Mut mun ajot on tosi vähäisiä normaalisti n.9km siivu. Eli auto ei täysissä lämmöissä käy välttämättä moneen kuukauteen. Moottoria ajetellen vain voisi pahvin laittaa. Termari vaihdettu viime syksynä.

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        Originally posted by jessemikkola View Post
                        Siis kyl auto lämpenee hyvin jos ajaa. Mut mun ajot on tosi vähäisiä normaalisti n.9km siivu. Eli auto ei täysissä lämmöissä käy välttämättä moneen kuukauteen. Moottoria ajetellen vain voisi pahvin laittaa. Termari vaihdettu viime syksynä.
                        Mitä on tapahtunut ajamisen ilolle?
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5402
                          • S:t Karins

                          Originally posted by jessemikkola View Post
                          Siis kyl auto lämpenee hyvin jos ajaa. Mut mun ajot on tosi vähäisiä normaalisti n.9km siivu. Eli auto ei täysissä lämmöissä käy välttämättä moneen kuukauteen. Moottoria ajetellen vain voisi pahvin laittaa. Termari vaihdettu viime syksynä.
                          Toi on kyllä lyhyt matka ajaa (isolla koneella/automaatilla) kylmällä autolla, onko mitään esilämmitystä käytössä?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • jessemikkola
                            BTCF Member
                            • Dec 2014
                            • 83
                            • Kuusankoski

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Toi on kyllä lyhyt matka ajaa (isolla koneella/automaatilla) kylmällä autolla, onko mitään esilämmitystä käytössä?
                            Säteilylämmitin öljypohjassa ja vaa toiseen suuntaa ajaessa mahdollisuus lämmittää.

                            Comment

                            • jessemikkola
                              BTCF Member
                              • Dec 2014
                              • 83
                              • Kuusankoski

                              Vaihdoin tänää dci:iit orkkis suodattimee. Jos sillä sais vähennettyä konehuoneen ilmavirtausta. Täytyy aamulla sit kattoo onko mitää vaikutusta.

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 502
                                • Kouvola

                                Originally posted by jessemikkola View Post
                                Vaihdoin tänää dci:iit orkkis suodattimee. Jos sillä sais vähennettyä konehuoneen ilmavirtausta. Täytyy aamulla sit kattoo onko mitää vaikutusta.
                                Ei tuosta äkkiä ajateltuna pitäs kyllä kovinkaan suurta eroa tulla, jos on kaikki konehuoneen tiivisteet paikallaan.
                                Ne öljyt vaan lämpenee kohtuu hitaasti. Niin ne lämpenee jäähdytysnesteeseen verrattuna hitaasti muissakin laitteissa, harva vaan sitä tietää kun ei ole öljynlämpömittaria kovinkaan monessa kamppeessa.
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎