Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markojs
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 160
    • Kirkkonummi

    Originally posted by Krampus View Post
    Kevyesti lämpöä harmaaseen liittimeen ja vetää irti putken. Alumiiniholkki pitäisi mennä siten putken sisään.
    Okei eli siitä lähtee harmaan osan lisäksi se pieni pätkä mustaakin osaa?
    no sitten voi käydä järkeen jo. Kiitos!

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 373
      • Keski-Suomi

      Originally posted by Markojs View Post
      Okei eli siitä lähtee harmaan osan lisäksi se pieni pätkä mustaakin osaa?
      no sitten voi käydä järkeen jo. Kiitos!


      Niin lähtee. Eli liitin lisältää sen harmaan kääntöosan ja pienen pätkän mustaa.
      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • Markojs
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 160
        • Kirkkonummi

        Nyt on ekat savut otettu uusilla ahtimilla ja pari kysymystä tietäville.
        Netistä muutaman diy:n pohjalta tehnyt ja pari poikkeamaa niihin liittyen.

        1) Jäähdytysnesteen täyttö ja ilmaus, ohjeessa oli että ilmausruuvi ja korkki veks
        ja sitten lisäilee samalla tarpeen mukaan. No vesipumppu kun lähti päälle niin tuolta
        ilmausruuvin reiästähän tuli lorinana tavaraa? laitoin ruuvin takaisin ja avasin ehkä kierroksen ja rättiä alle.
        Normaalia ja tulikohan tuo ilmattua nyt oikein? varmaan joku 3min kesti prosessi.

        2) Jäähdytysnesteen ilmauksen jälkeen otin takapenkin alta bensapumpun johdon irti,
        laitoin auton laturiin ja starttasin (ohjeessa sanottiin että crank for 90seconds to prime turbos)
        No eihän tuo junnannut kun jonkun 20sec ehkä kerrallaan niin tein muutaman kerran, ajanee saman asian?

        näitten jälkeen flashasin uudestaan mhd:lla ja ruksasin tuon n20 tmap sensorin ja käynnistin niin ei ainakaan vikavaloja taikka koodeja pukannut.
        Käytin autoa ehkä reilu 10min ja tarkistin ettei missään ole vuotoja. Helvetistihän toi nakuttaa/tikittää mutta vaimenee vissiin
        "normaaliksi" kun laittaa moottorisuojan takasin paikoilleen.

        3) Ei ilmeisesti ole mitään sisäänajo tarvetta uusilla turboilla, normaalisti öljynlämmöt kohilleen ja hanaa vaan?

        4) Custom softanhan kaikki modatut ahtimet varmasti vaativat (ainaki hyötyjä haettaessa) ja semmonen on tekeleillä lähiaikoina
        mutta voiko nyt väliaikasesti testailla, ajaa ja antaa happea normaalisti tuolla samalla mhd ots stage 2+ kartalla vaiko jotain haittapuolia?

        Siinä nyt noi mitä jäipi askaruttamaan.
        Kiitos
        Last edited by Markojs; 04-06-2020, 20:29.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1788
          • Turku

          Miten ja minkä ohjeen mukaan sä jäähdytysnesteen ilmauksen teit?

          Ainakin minä tein sen korkki ja ilmausruuvi kiinni. Toki täyttö pitää tehdä ilmausruuvi auki, jotta ilmatkin tulee ulos.

          Ilmausohje: https://www.youtube.com/watch?v=OhZTKPW-lUM
          Last edited by Silmaauki; 04-06-2020, 21:24.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • Markojs
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 160
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Silmaauki View Post
            Miten ja minkä ohjeen mukaan sä jäähdytysnesteen ilmauksen teit?

            Ainakin minä tein sen korkki ja ilmausruuvi kiinni. Toki täyttö pitää tehdä ilmausruuvi auki, jotta ilmatkin tulee ulos.

            Ilmausohje: https://www.youtube.com/watch?v=OhZTKPW-lUM
            https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=995387

            Oli ilmausruuvi täytössä auki mutta käsitin että pitää olla myös tuossa ilmausprosessissa :think

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1788
              • Turku

              ^No, jo on typerä ohje. Kai se ilmaus onnistuu, mutta toi sotkee paikat aika hyvin.

              Olen toki kerran tehnyt tuon "ilmauksen" korkki auki, mutta se oli testatakseni sen toimiiko vesipumppu. Jos ei ruiki, niin ei toimi.
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • Markojs
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 160
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Silmaauki View Post
                ^No, jo on typerä ohje. Kai se ilmaus onnistuu, mutta toi sotkee paikat aika hyvin.
                Samaa ajattelin kun rupesi ruikkimaan, mutta joo eli varmaan onnistu siis ihan hyvin
                vaikka suljinkin ruuvin kesken ilmausprosessin.

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 502
                  • Kouvola

                  Originally posted by Markojs View Post
                  Samaa ajattelin kun rupesi ruikkimaan, mutta joo eli varmaan onnistu siis ihan hyvin
                  vaikka suljinkin ruuvin kesken ilmausprosessin.
                  Ruuvi auki täytetty ja kiinni ilmattu täälläkin.

                  Ja on tosiaankin melkonen mekkala sisälle ilman sitä tuliseinän levyä missä on konepellin tiiviste ja moottorikoppaa.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • tryffis
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 271
                    • Vantaa

                    Originally posted by Markojs View Post
                    Nyt on ekat savut otettu uusilla ahtimilla ja pari kysymystä tietäville.
                    Netistä muutaman diy:n pohjalta tehnyt ja pari poikkeamaa niihin liittyen.

                    1) Jäähdytysnesteen täyttö ja ilmaus, ohjeessa oli että ilmausruuvi ja korkki veks
                    ja sitten lisäilee samalla tarpeen mukaan. No vesipumppu kun lähti päälle niin tuolta
                    ilmausruuvin reiästähän tuli lorinana tavaraa? laitoin ruuvin takaisin ja avasin ehkä kierroksen ja rättiä alle.
                    Normaalia ja tulikohan tuo ilmattua nyt oikein? varmaan joku 3min kesti prosessi.
                    Ilmaus kestää 12minuuttia, että joku on tainut mennä solmuun jos vain 3min ilmasit.
                    Ise olen täyttänyt tuon desin ylimääräistä jo ennen ilmausta, kun tuntuu senverran yleensä menemään tavaraa ilmatessa. Korkkia ei saa avata ilmauksen aikana, ja täyttö tehdään ilmausruuvi auki, vaikka en oikein ymmärrä tämän ideaa kun korkki on jokatapauksessa auki mistä ilma pääsee ylös.

                    bemarin ohjeet niin ei tarvii arvuutella: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...-check/OasQXAj
                    Last edited by tryffis; 05-06-2020, 09:03.

                    Comment

                    • palze
                      BTCF Member
                      • Apr 2018
                      • 77
                      • Helsinki

                      Originally posted by Markojs View Post
                      4) Custom softanhan kaikki modatut ahtimet varmasti vaativat (ainaki hyötyjä haettaessa) ja semmonen on tekeleillä lähiaikoina
                      mutta voiko nyt väliaikasesti testailla, ajaa ja antaa happea normaalisti tuolla samalla mhd ots stage 2+ kartalla vaiko jotain haittapuolia?
                      Voi ajaa, mutta koska OTS-kartat olettavat vakioturbojen (ja vakio-inlettien) olevan paikallaan, tarjoiltu WGDC on tehokkaammille ahtimille turhan suurta. Seurauksena siis syntyy overboostia, jota ECU sitten korjailee kaasua sulkemalla (throttle position laskee lokissa).
                      Last edited by palze; 05-06-2020, 09:08.

                      Comment

                      • Juikee
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2015
                        • 41
                        • Tornio

                        Suutinasiaa taas. Vaihtelin tulpat jotta näkisi että mitkä suuttimet kusee. 1. Suutin oli märkä päältä ja tulpasta. 2 ja 3 pytyssä olikin sitte harmaat suuttimet osanumerolla 13537589048 eli N53 suuttimet...

                        4,5,6 oli ok, kaikissa pytyissä index 09, kaksi tosiaan väärällä osanumerolla, myös index 09. Elikkä näillä näkymin riittää kun 3 uusii.

                        Comment

                        • Markojs
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 160
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by tryffis View Post
                          Ilmaus kestää 12minuuttia, että joku on tainut mennä solmuun jos vain 3min ilmasit.
                          Ise olen täyttänyt tuon desin ylimääräistä jo ennen ilmausta, kun tuntuu senverran yleensä menemään tavaraa ilmatessa. Korkkia ei saa avata ilmauksen aikana, ja täyttö tehdään ilmausruuvi auki, vaikka en oikein ymmärrä tämän ideaa kun korkki on jokatapauksessa auki mistä ilma pääsee ylös.

                          bemarin ohjeet niin ei tarvii arvuutella: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...-check/OasQXAj
                          Jees, ilmailin uudestaan vielä noilla ohjeilla ja meni justiinsa noin

                          Originally posted by palze View Post
                          Voi ajaa, mutta koska OTS-kartat olettavat vakioturbojen (ja vakio-inlettien) olevan paikallaan, tarjoiltu WGDC on tehokkaammille ahtimille turhan suurta. Seurauksena siis syntyy overboostia, jota ECU sitten korjailee kaasua sulkemalla (throttle position laskee lokissa).
                          Hyvä tietää.

                          Comment

                          • Markojs
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 160
                            • Kirkkonummi

                            Eilinen tuli ajeltua ongelmitta tuolla stage 2+ kartalla ja tänään
                            ajattelin lyödä tuon Stage 2+ E50 kartan sisään ja vähän totutella
                            viinaan ennen tuota custom softaa. Ajelin rauhakseen jonkun tunnin parin
                            tuolla että kerkeepi sekoittua varmasti ja sitten pakko oli kerran polkasta
                            kolmosella niin syttyihän se puolimoottorivalo ekaa kertaa itsellänikin

                            Eli missfires 5 ja 6 sylintereissä, no poistin koodit ja taas pelas
                            ja eikun uudestaan niin sama homma heti, otin login jos joku viisaampi
                            osaa neuvoa mitä tässä vaihetaan vielä ennen custom softaa.
                            Itellä tulee tulpat ehkä mieleen mutta onko jostain isommasta kyse kenties?
                            Railipaineet kans vähän pistää silmään ei oo aikasemmin tullu tuommosia dippauksia.
                            Ja logista huomaa että yliahtaa hiukan juuri kuten palze mainitsikin..

                            https://datazap.me/u/beisofmarko/sta...og=0&data=3-21

                            Auto on FBO + stage 2lpfp + inlets + modatut ahtimet
                            - alkuperäiset tulpat + puolat (uusittu viime keväänä)
                            - Index 12 suuttimet
                            - Pähkinäpuhallettu joku 20tkm sitten

                            Että rupeenko tilailemaan 1 tai 2 astetta kylmempiä tulppia vai jotain isompaa :think
                            edit: Kävin ainakin hakemassa nuo NGK:n 97506 tulpat ja vaihtelen ne huomenna jollain 0,55 kärkivälillä
                            ja 5 + 6 cyl puolat ristiin muitten kanssa niin kattoo jahka näillä selviäs
                            Last edited by Markojs; 07-06-2020, 16:51.

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              Originally posted by Markojs View Post
                              Eilinen tuli ajeltua ongelmitta tuolla stage 2+ kartalla ja tänään
                              ajattelin lyödä tuon Stage 2+ E50 kartan sisään ja vähän totutella
                              viinaan ennen tuota custom softaa. Ajelin rauhakseen jonkun tunnin parin
                              tuolla että kerkeepi sekoittua varmasti ja sitten pakko oli kerran polkasta
                              kolmosella niin syttyihän se puolimoottorivalo ekaa kertaa itsellänikin

                              Eli missfires 5 ja 6 sylintereissä, no poistin koodit ja taas pelas
                              ja eikun uudestaan niin sama homma heti, otin login jos joku viisaampi
                              osaa neuvoa mitä tässä vaihetaan vielä ennen custom softaa.
                              Itellä tulee tulpat ehkä mieleen mutta onko jostain isommasta kyse kenties?
                              Railipaineet kans vähän pistää silmään ei oo aikasemmin tullu tuommosia dippauksia.
                              Ja logista huomaa että yliahtaa hiukan juuri kuten palze mainitsikin..

                              https://datazap.me/u/beisofmarko/sta...og=0&data=3-21

                              Auto on FBO + stage 2lpfp + inlets + modatut ahtimet
                              - alkuperäiset tulpat + puolat (uusittu viime keväänä)
                              - Index 12 suuttimet
                              - Pähkinäpuhallettu joku 20tkm sitten

                              Että rupeenko tilailemaan 1 tai 2 astetta kylmempiä tulppia vai jotain isompaa :think
                              edit: Kävin ainakin hakemassa nuo NGK:n 97506 tulpat ja vaihtelen ne huomenna jollain 0,55 kärkivälillä
                              ja 5 + 6 cyl puolat ristiin muitten kanssa niin kattoo jahka näillä selviäs
                              Jatkossa kun ajat seoksella niin ei se vaadi tunnin tai kahden tunnin ajoja jotta keitos on valmis. Itse annan jo vartin ajon jälkeen happea. Muutenkin sanoisin että mitä vahvempi seos, sitä vähemmän on vaaraa että seos olisi täysin poskellaan. Itse tankkaan viinat pohjalle ja bensaa päälle. Ennemmin hieman liikaa viinaa jos ei ole sekoittunut täysin kuin että liikaa 98
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • Markojs
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 160
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by BMW View Post
                                Jatkossa kun ajat seoksella niin ei se vaadi tunnin tai kahden tunnin ajoja jotta keitos on valmis. Itse annan jo vartin ajon jälkeen happea. Muutenkin sanoisin että mitä vahvempi seos, sitä vähemmän on vaaraa että seos olisi täysin poskellaan. Itse tankkaan viinat pohjalle ja bensaa päälle. Ennemmin hieman liikaa viinaa jos ei ole sekoittunut täysin kuin että liikaa 98
                                Juurikin näin, ensi kertaa vaan viinaa meni tankkiin ja paljon rojua vaihdettu niin otellu hissukseen aluksi ja tarkkaillut lähinnä miten pelittää.
                                tyhjään tankkiin vedin testieräks 22l e85 ja 18l 98 niin varmaan aika lähellä e50 nopeella matikalla.

                                No täytyy logailla kuhan saapi tulpat ja puolat vaihdettua huomenna josko missfiret katoiasi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎