Nyt on ekat savut otettu uusilla ahtimilla ja pari kysymystä tietäville.
Netistä muutaman diy:n pohjalta tehnyt ja pari poikkeamaa niihin liittyen.
1) Jäähdytysnesteen täyttö ja ilmaus, ohjeessa oli että ilmausruuvi ja korkki veks
ja sitten lisäilee samalla tarpeen mukaan. No vesipumppu kun lähti päälle niin tuolta
ilmausruuvin reiästähän tuli lorinana tavaraa? laitoin ruuvin takaisin ja avasin ehkä kierroksen ja rättiä alle.
Normaalia ja tulikohan tuo ilmattua nyt oikein? varmaan joku 3min kesti prosessi.
2) Jäähdytysnesteen ilmauksen jälkeen otin takapenkin alta bensapumpun johdon irti,
laitoin auton laturiin ja starttasin (ohjeessa sanottiin että crank for 90seconds to prime turbos)
No eihän tuo junnannut kun jonkun 20sec ehkä kerrallaan niin tein muutaman kerran, ajanee saman asian?
näitten jälkeen flashasin uudestaan mhd:lla ja ruksasin tuon n20 tmap sensorin ja käynnistin niin ei ainakaan vikavaloja taikka koodeja pukannut.
Käytin autoa ehkä reilu 10min ja tarkistin ettei missään ole vuotoja. Helvetistihän toi nakuttaa/tikittää mutta vaimenee vissiin
"normaaliksi" kun laittaa moottorisuojan takasin paikoilleen.
3) Ei ilmeisesti ole mitään sisäänajo tarvetta uusilla turboilla, normaalisti öljynlämmöt kohilleen ja hanaa vaan?
4) Custom softanhan kaikki modatut ahtimet varmasti vaativat (ainaki hyötyjä haettaessa) ja semmonen on tekeleillä lähiaikoina
mutta voiko nyt väliaikasesti testailla, ajaa ja antaa happea normaalisti tuolla samalla mhd ots stage 2+ kartalla vaiko jotain haittapuolia?
Nyt on ekat savut otettu uusilla ahtimilla ja pari kysymystä tietäville.
Netistä muutaman diy:n pohjalta tehnyt ja pari poikkeamaa niihin liittyen.
1) Jäähdytysnesteen täyttö ja ilmaus, ohjeessa oli että ilmausruuvi ja korkki veks
ja sitten lisäilee samalla tarpeen mukaan. No vesipumppu kun lähti päälle niin tuolta
ilmausruuvin reiästähän tuli lorinana tavaraa? laitoin ruuvin takaisin ja avasin ehkä kierroksen ja rättiä alle.
Normaalia ja tulikohan tuo ilmattua nyt oikein? varmaan joku 3min kesti prosessi.
Ilmaus kestää 12minuuttia, että joku on tainut mennä solmuun jos vain 3min ilmasit.
Ise olen täyttänyt tuon desin ylimääräistä jo ennen ilmausta, kun tuntuu senverran yleensä menemään tavaraa ilmatessa. Korkkia ei saa avata ilmauksen aikana, ja täyttö tehdään ilmausruuvi auki, vaikka en oikein ymmärrä tämän ideaa kun korkki on jokatapauksessa auki mistä ilma pääsee ylös.
4) Custom softanhan kaikki modatut ahtimet varmasti vaativat (ainaki hyötyjä haettaessa) ja semmonen on tekeleillä lähiaikoina
mutta voiko nyt väliaikasesti testailla, ajaa ja antaa happea normaalisti tuolla samalla mhd ots stage 2+ kartalla vaiko jotain haittapuolia?
Voi ajaa, mutta koska OTS-kartat olettavat vakioturbojen (ja vakio-inlettien) olevan paikallaan, tarjoiltu WGDC on tehokkaammille ahtimille turhan suurta. Seurauksena siis syntyy overboostia, jota ECU sitten korjailee kaasua sulkemalla (throttle position laskee lokissa).
Suutinasiaa taas. Vaihtelin tulpat jotta näkisi että mitkä suuttimet kusee. 1. Suutin oli märkä päältä ja tulpasta. 2 ja 3 pytyssä olikin sitte harmaat suuttimet osanumerolla 13537589048 eli N53 suuttimet...
4,5,6 oli ok, kaikissa pytyissä index 09, kaksi tosiaan väärällä osanumerolla, myös index 09. Elikkä näillä näkymin riittää kun 3 uusii.
Ilmaus kestää 12minuuttia, että joku on tainut mennä solmuun jos vain 3min ilmasit.
Ise olen täyttänyt tuon desin ylimääräistä jo ennen ilmausta, kun tuntuu senverran yleensä menemään tavaraa ilmatessa. Korkkia ei saa avata ilmauksen aikana, ja täyttö tehdään ilmausruuvi auki, vaikka en oikein ymmärrä tämän ideaa kun korkki on jokatapauksessa auki mistä ilma pääsee ylös.
Voi ajaa, mutta koska OTS-kartat olettavat vakioturbojen (ja vakio-inlettien) olevan paikallaan, tarjoiltu WGDC on tehokkaammille ahtimille turhan suurta. Seurauksena siis syntyy overboostia, jota ECU sitten korjailee kaasua sulkemalla (throttle position laskee lokissa).
Eilinen tuli ajeltua ongelmitta tuolla stage 2+ kartalla ja tänään
ajattelin lyödä tuon Stage 2+ E50 kartan sisään ja vähän totutella
viinaan ennen tuota custom softaa. Ajelin rauhakseen jonkun tunnin parin
tuolla että kerkeepi sekoittua varmasti ja sitten pakko oli kerran polkasta
kolmosella niin syttyihän se puolimoottorivalo ekaa kertaa itsellänikin
Eli missfires 5 ja 6 sylintereissä, no poistin koodit ja taas pelas
ja eikun uudestaan niin sama homma heti, otin login jos joku viisaampi
osaa neuvoa mitä tässä vaihetaan vielä ennen custom softaa.
Itellä tulee tulpat ehkä mieleen mutta onko jostain isommasta kyse kenties?
Railipaineet kans vähän pistää silmään ei oo aikasemmin tullu tuommosia dippauksia.
Ja logista huomaa että yliahtaa hiukan juuri kuten palze mainitsikin..
Auto on FBO + stage 2lpfp + inlets + modatut ahtimet
- alkuperäiset tulpat + puolat (uusittu viime keväänä)
- Index 12 suuttimet
- Pähkinäpuhallettu joku 20tkm sitten
Että rupeenko tilailemaan 1 tai 2 astetta kylmempiä tulppia vai jotain isompaa :think
edit: Kävin ainakin hakemassa nuo NGK:n 97506 tulpat ja vaihtelen ne huomenna jollain 0,55 kärkivälillä
ja 5 + 6 cyl puolat ristiin muitten kanssa niin kattoo jahka näillä selviäs
Eilinen tuli ajeltua ongelmitta tuolla stage 2+ kartalla ja tänään
ajattelin lyödä tuon Stage 2+ E50 kartan sisään ja vähän totutella
viinaan ennen tuota custom softaa. Ajelin rauhakseen jonkun tunnin parin
tuolla että kerkeepi sekoittua varmasti ja sitten pakko oli kerran polkasta
kolmosella niin syttyihän se puolimoottorivalo ekaa kertaa itsellänikin
Eli missfires 5 ja 6 sylintereissä, no poistin koodit ja taas pelas
ja eikun uudestaan niin sama homma heti, otin login jos joku viisaampi
osaa neuvoa mitä tässä vaihetaan vielä ennen custom softaa.
Itellä tulee tulpat ehkä mieleen mutta onko jostain isommasta kyse kenties?
Railipaineet kans vähän pistää silmään ei oo aikasemmin tullu tuommosia dippauksia.
Ja logista huomaa että yliahtaa hiukan juuri kuten palze mainitsikin..
Auto on FBO + stage 2lpfp + inlets + modatut ahtimet
- alkuperäiset tulpat + puolat (uusittu viime keväänä)
- Index 12 suuttimet
- Pähkinäpuhallettu joku 20tkm sitten
Että rupeenko tilailemaan 1 tai 2 astetta kylmempiä tulppia vai jotain isompaa :think
edit: Kävin ainakin hakemassa nuo NGK:n 97506 tulpat ja vaihtelen ne huomenna jollain 0,55 kärkivälillä
ja 5 + 6 cyl puolat ristiin muitten kanssa niin kattoo jahka näillä selviäs
Jatkossa kun ajat seoksella niin ei se vaadi tunnin tai kahden tunnin ajoja jotta keitos on valmis. Itse annan jo vartin ajon jälkeen happea. Muutenkin sanoisin että mitä vahvempi seos, sitä vähemmän on vaaraa että seos olisi täysin poskellaan. Itse tankkaan viinat pohjalle ja bensaa päälle. Ennemmin hieman liikaa viinaa jos ei ole sekoittunut täysin kuin että liikaa 98
Jatkossa kun ajat seoksella niin ei se vaadi tunnin tai kahden tunnin ajoja jotta keitos on valmis. Itse annan jo vartin ajon jälkeen happea. Muutenkin sanoisin että mitä vahvempi seos, sitä vähemmän on vaaraa että seos olisi täysin poskellaan. Itse tankkaan viinat pohjalle ja bensaa päälle. Ennemmin hieman liikaa viinaa jos ei ole sekoittunut täysin kuin että liikaa 98
Juurikin näin, ensi kertaa vaan viinaa meni tankkiin ja paljon rojua vaihdettu niin otellu hissukseen aluksi ja tarkkaillut lähinnä miten pelittää.
tyhjään tankkiin vedin testieräks 22l e85 ja 18l 98 niin varmaan aika lähellä e50 nopeella matikalla.
No täytyy logailla kuhan saapi tulpat ja puolat vaihdettua huomenna josko missfiret katoiasi.
Comment