Kokemuksia tuosta Helixin overdrive hpfp pumppumodista?
Tuotto tuntuu valmistajan mukaan riittävän mukavan pitkälle.
Kellään täälläpäin maailmaa käytössä?
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tottakai toimii, se on kiinni siitä miten ajaa, sitä yritin itse puolestani sanoa. Kuitenkin jos 2+ tehoja haluaa käyttää, sahaa omaa oksaansa ellei tue viritystä vähintäänkin tulpilla ja ahtoputkella,mutta jos autolla ajetaan mummoa kirkkoon, se kyllä toimii.
Originally posted by palze View PostRadalla se onkin pakollinen, ei sitä kukaan ole tietääkseni kiistänyt. Mutta kuten alla yritin sanoa, en epäile yhtään, etteikö esim. tommyleen auto toimisi vakiokamoilla 2+-softalla ihan hyvin ns. peruskäytössä.
Leave a comment:
-
-
Eli kun lämpötila nousee, niin samassa tilavuudessa on vähemmän happea. Tämä oli ihan hyvä for-dummies infopläjäys.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMiten tuo ilmanoton ilman lämpötilan kasvu vaikuttaa yleisellä tasolla turbon toimintaan? Onko tästä jotain for-dummies opasta tai pystyykö joku sen lyhyesti selittämään?
Tuo iat on siis välijäähdyttimen jälkeisestä ahtoputkesta mitattu lämpö. Ei sillä turbon toimintaan ole juuri merkitystä, se ahtaminen sen ilman kuumentaa. Moottoriin sillä onkin sitten jo iso vaikutus.
Mitä viileämpää ilmaa = enemmän happea = enemmän tehoa. Kun sylinteri pysyy viileämpänä saadaan enemmän ennakkoa ilman nakutusta = tehoa.
Edit:
Ymmärtääkseni dme alkaa korjaamaan tuota ajotuskäyrää jo ennenkuin nakutusta tapahtuu, pelkän iat:n perusteella ja vasta kun anturi tunnistaa koputusta niin alkaa näkymään korjauksina logissa. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.Last edited by tryffis; 15-09-2020, 22:51.
Leave a comment:
-
-
Kyl se vaan niin menee jos lähden tehonälkää ruokkimaan, täl kuitenkin pakko välillä päästä radalle, joten isompi cooleri tuntuu heti alkuun tärkeältä. Onks noista ollut sivuoireita talvipakkasilla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: