BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• raswa
    replied
    Mistä tilasit outlettia? Pitäis omaan 335XI:hin tilata ja oon koittanu löytää muualta ku jenkeistä, joka olisi vielä järkevään hintaan.

Leave a comment:

• Krampus
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Niin tietenkin tätä sillä tarkoitetaan. Zetassa taka inlettikin hiukan erilainen kuin 335, niin arvelin tätä ja ei tullut tuo outlet mieleenkään.
    Nämä on zetan hienouksia, että on eri osia moottorin ympärillä, mitä 335i:ssä .
    Taka inlet on samalla osanumerolla 13717556550 zetassa, mitä 335i:ssä. Tämä oli helppo vaihtaa kun tilaa on hyvin . Ahtoputki(chargepipe) välijäähdyltä kaasuläpälle on eri ja turboilta lähtevä ahtoputket välijäähdyttimelle on eri (outlet).
    Kerkesimpä tuossa hetki sitten tilamaan isomman kaksiosaisen alumiini outletin ja varmaan munilleen meni sekin. Zetassa alkuperäinen numero 11657568239 ja 335i:ssä 11657556551. Erillaisiahan nuo on. Katsotaan, että meneekö myyntiin tuo tilaamani outlet kunhan se saapuu :think
    Turbot on ostolistalla ja blackfriday tarjouksia myös kyttäämässä. Ompahan talvella puuhaa.

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by Juikee View Post
    Eiköhän sillä tarkoiteta sitä kuuman puolen ahtoputkea (chargepipe), eli ns "outlettejä".
    Niin tietenkin tätä sillä tarkoitetaan. Zetassa taka inlettikin hiukan erilainen kuin 335, niin arvelin tätä ja ei tullut tuo outlet mieleenkään.

Leave a comment:

• Juikee
    replied
    Eiköhän sillä tarkoiteta sitä kuuman puolen ahtoputkea (chargepipe), eli ns "outlettejä".

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Pure ilmoittaa että bensalla noilla stage 2 turboilla on penkitetty 497 whp eli about 550 hv konetehoa. Samaan pystyy Finturbo omilla hybrideillä?

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Kuulostaa kyllä oudolta myös mun mielestä.

Minun tietääkseni ainakin 135:ssa ja 335:ssa on sama chargepipe (ostin aikanaan chargepipen ja silloin kaikissa oli sopivuus sekä 135 että 335). Ja chargepipehan tulee välijäähdyttimeltä kaasuläppään eikä ole missään suoranaisessa tekemisissä turbojen kanssa... Onkohan tässä tapauksessa nyt mennyt termit sekaisin ja tuolla chargepipellä tarkoitetaan jotain muuta osaa mitä me oletamme?
    Todennäköisesti, tuolla voidaan tarkoittaa takimmaista inlettiäkin :think

Leave a comment:

• eljas
    replied
    Chargerpipeä ihmettelen, että täytyy myös vaihtaa, zetassa se menee kyllä eri reittiä kuin 335, mutta silti :think
    (Can be installed on 135/535/Z4/RHD335 if the chargepipe and rear turbo return coolant line is converted to LHD 335i)
    Kuulostaa kyllä oudolta myös mun mielestä.

Minun tietääkseni ainakin 135:ssa ja 335:ssa on sama chargepipe (ostin aikanaan chargepipen ja silloin kaikissa oli sopivuus sekä 135 että 335). Ja chargepipehan tulee välijäähdyttimeltä kaasuläppään eikä ole missään suoranaisessa tekemisissä turbojen kanssa... Onkohan tässä tapauksessa nyt mennyt termit sekaisin ja tuolla chargepipellä tarkoitetaan jotain muuta osaa mitä me oletamme?

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    www.pureturbos.eu tuli mainos vastaan, -15% koko valikoima 27.11-4.12
    Kiitos

Näitä katellut http://pureturbos.eu/n54-pure-stage2...o-upgrade.html ja hinnaksi jäisi nyt 2125€. Onko sitten oikeasti hyötyä esim. Finn Turbon 1500€ huolto/päivytyspakettiin :think
    Näissähän on nuo valetut pakosarjatkin. Samoin tuon takaturbon jäähdytysputki pitää vaihtaa 335 vastaavaksi. Chargerpipeä ihmettelen, että täytyy myös vaihtaa, zetassa se menee kyllä eri reittiä kuin 335, mutta silti :think
    (Can be installed on 135/535/Z4/RHD335 if the chargepipe and rear turbo return coolant line is converted to LHD 335i)

Leave a comment:

• tryffis
    replied
    Black friday lähestyy ja itse olen tälläinen vanhempi herrasmies niin en ole facebookissa, mihin tulee yleensä hyviä tarjouksia päivitetyille turboille n54:een.
    Viitsittekö linkata tänne jos näätte niitä. Lähinnä Pure ja muut laadukkaat kiinnostaa.
    www.pureturbos.eu tuli mainos vastaan, -15% koko valikoima 27.11-4.12

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Black friday lähestyy ja itse olen tälläinen vanhempi herrasmies niin en ole facebookissa, mihin tulee yleensä hyviä tarjouksia päivitetyille turboille n54:een.
    Viitsittekö linkata tänne jos näätte niitä. Lähinnä Pure ja muut laadukkaat kiinnostaa.

Leave a comment:

• mikaell
    replied
    Tuo Hexoni kyllä kairattu ihan tappiin,, hah..
    Mut faktahan on se, että ikinä ei oo tarpeeks tehoa ja järki tulee siinä vaiheessa, kun kanki tulee morottaa lohkosta sit mietitään taas sen tehon tarvetta uudelleen..

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Millaiset oli ahtopaineet Hexoneilla?
    Originally posted by Tommix View Post
    Nyt ollaan muistin varassa ja aikaa on jo vierähtänyt jokunen vuosi...
    Mutta 27 - 29 psi väittäisin.
    Juu 27-28psi tuli se 600hv

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Nyt ollaan muistin varassa ja aikaa on jo vierähtänyt jokunen vuosi...
    Mutta 27 - 29 psi väittäisin.

Leave a comment:

• Krampus
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    On tuossa Finturbon ja Hexon RR600 pakosiivessä vielä vähän eroa, tässä Hexon:

610 hv penkitetty Hexoneilla.
    Last edited by Krampus; 10-11-2020, 20:26. Reason: typo

Leave a comment:

• tommi69
    replied
    Mulla oli finnturbon ahtimet metanooliruiskulla: 526hp

Leave a comment:

Working...
X