Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikaell
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 422
    • Kla

    Originally posted by P33P33 View Post
    Koneelle ei oo tehty mitään. Kaikki ympäriltä onkin oikeestaan päivitetty. Turbot on fin turbon heidän stage 3:set muokattuna vielä isommalla kompura siivellä. Pakopesät edelleen vakiokokoiset ja niihin niin suuri turbiiniakseli kun mahdollista. Kompurasiipi on Garrettin profiililla oleva 19T kokoluokan billetti.
    Taitaa olla ainoat tällä hetkellä mitä he ovat tehneet. Pakopainenipat on myös asennettu, mutta en ole ehtinyt vielä niitä mittailemaan.
    Ei voi, kun hattua nostaa isot on boooooollssit äijjällä +30psi stock block itsellä teki 1.6bar nurkilla jo pahaa.
    Ootko paljon kilometrejä tuolla setupilla ottanut?

    Jätän tämän vain tähän:
    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
    p. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3517
      • Raisio

      Originally posted by Silmaauki View Post
      Mulla on xhp stage 3 omassa. Kiinnostaako vertailla?

      Houkutteleva ajatus, laitan privaa ja katsotaan osuuko aikataulut yhteen.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2084
        • Naantali

        Entisellä 335 n54 oli ajettu 135 tkm kun tuli mulle. 135-145tkm 430hv ja 145-190tkm 600hv. 190tkm kohdalla tuli uudella omistajalla veivi lohkosta läpi.
        Autolla ajettiin satoja varttimaililähtöjä ja kymmeniä ratapäiviä.
        Yllättävän hyvin nämä n54 kestää vakio sisukaluilla.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Originally posted by mikaell View Post
          Ei voi, kun hattua nostaa isot on boooooollssit äijjällä +30psi stock block itsellä teki 1.6bar nurkilla jo pahaa.
          Ootko paljon kilometrejä tuolla setupilla ottanut?

          Jätän tämän vain tähän:
          No joku 15tkm ollu ahdot tuolla 30psi hujakoilla. Mä lähinnä testailen ja optimoin softaa omaks iloks ja annan samalla fin turbolle palautetta miten niiden turbot pelaa. Vähän tämmöstä pioneeri luontosta touhuu. En harrasta ratapäiviä enkä muutenkaan ajele koko aikaa kaasu pohjassa. Satunnaisia kiihdytyksiä lähinnä ja testailua.

          Eihän se ahtopaine itsessään oo se juttu vaikka aiheuttaakin ikäviä lieveilmiöitä. Enemmän se lopullinen ilman määrä siellä sylinterin sisällä ratkasee miten vehkeet lopulta kestää. Itellä vääntöhuiput tulee nyt selkeesti myöhemmin ku vakio turboilla joissa oli joskus älytön vääntö turhankin pienillä kierroksilla
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Juu on toi kova kyllä silti lähinnä vertauksena mitä itse noita jenkki foorumeita yms kytännyt niin 500-600hv (moottoritehoa) ottavat 25-28psi.
            Kai niissä sitten on viellä isommat ja tuottavammat turbot yms. :think

            Mulla itsellä loppui tuotto kesken jo tuossa 1.6bar nurkilla aikalailla finturbon tekemät nekin olisko stage2 ollut hyvin kyllä kestäneet ei valittamista sen suhteen löylyä sais enemmän kyllä olla
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • works
              BTCF Member
              • Nov 2013
              • 123
              • Espoo

              Originally posted by P33P33 View Post
              Mulla ollu nyt vajaan vuoden verran kiinni. Hyvin on pelittäny. Vaatii myös riittävästi soppaa tankista, että kokonaisuus toimii. 560hv pyöriltä mitattu pelkällä etanolilla ja ei ainakaan vielä näy merkkejä tuoton hiipumisesta.


              Tästä voi vakoilla logia.

              https://datazap.me/u/pekkapalo/e85-r...-21-22&solo=21

              Melkeen kuin mekaanisesti ahdettu, nättiä Mites tossa alussa sun throttle position ja accelerator pedal position on hassusti, pedaalia on 40% mutta throttle on kokonaan auki?


              Onko sulla Helixissä pelkästään pitkät pultit vai lisäkiinnike kans? Nimim. Pari Kertaa Tullu Harkittua.
              135 E82 flexfuel / stg1 turbot

              Comment

              • tryffis
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 271
                • Vantaa

                Tuota helixiä on tullut tääläkin mietittyä että pääsisi ajamaan 100% viinasotkulla. Mhd:llakin on kyllä nykyään se coil cut optiona jos noihin pi-hommiin sekaantuu, saapahan vähän mielenrauhaa. Toki ei varmaan tuolla kahden järjestelmän syötöllä pääse ikinä niin tarkkaan säätöön kuin käyttämällä pelkästään omia suuttimia..

                Tosta helixin stage 4:sta on vaan tullut jotain kauhutarinoita vastaan liittyen sen aiheuttamaan tärinään tuossa apulaiteketjussa. Joku väitti jopa öljypumpun pultin irronneen ja siitä nyt voi sitten arvata miltä jakopään ja alakerran romut näyttää senjälkeen..

                Mutta se stage 4 on ollutkin kyllä vasta beta-vaiheessa ja ilmeisesti useampi revisio tehty. Oliko p33p33:llä mikä käytössä? Miehekkäät paineet näyttäis linjoissa pysyvän

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Originally posted by mikaell View Post
                  Juu on toi kova kyllä silti lähinnä vertauksena mitä itse noita jenkki foorumeita yms kytännyt niin 500-600hv (moottoritehoa) ottavat 25-28psi.
                  Kai niissä sitten on viellä isommat ja tuottavammat turbot yms. :think


                  Mulla itsellä loppui tuotto kesken jo tuossa 1.6bar nurkilla aikalailla finturbon tekemät nekin olisko stage2 ollut hyvin kyllä kestäneet ei valittamista sen suhteen löylyä sais enemmän kyllä olla

                  Tuossa yhdesta fin turbon stage 2 ahtimilla olevasta tuli 570hv koneesta 50/50 seoksella. Ahtoja oli luokkaa 26-28psi. Tämä oli R-Motorsportilla.


                  Originally posted by works View Post
                  Melkeen kuin mekaanisesti ahdettu, nättiä Mites tossa alussa sun throttle position ja accelerator pedal position on hassusti, pedaalia on 40% mutta throttle on kokonaan auki?



                  Onko sulla Helixissä pelkästään pitkät pultit vai lisäkiinnike kans? Nimim. Pari Kertaa Tullu Harkittua.

                  Noinhan tuo saattaa tietyissä tilanteissa mennä. Kaaspolkimen asennolla annetaan periaatteessa vääntötoive ja 40% polkimen asennolla pyytää 90% maksimiväännöstä. Boost ja load targettihan on joo aika korkeella, niin siks kaasuläppäkin on jo täysin levällään, koska pyritään saavuttamaan tuo targetti. Sen verran näillä ahtimilla jo kestää tuo herääminen, että pienillä kierroksilla tollanen tilanne tulee helposti mahdolliseksi. Sit oikeestaan, kun kierroksia on yli 3000 ja annetaan saman verran kaasua ni saattais käydä niin, että kaasuläppä rajottais ahtojen nousua jos WGDC kartat on päin mäntyä. Monta muuttujaa, joiden toiminta paljastuu vaan logien kautta.

                  Moni saattaa huomata, että tulee overboost vikakoodi vaikka annetaan vaan kevyesti kaasua vaikka motarin rampissa, joka korjautuu sillä että ahtopainekarttoja eli WGDC bank arvoa otetaan alaspäin. Ei tarvitse kaasuläpäjällä rajottaa vaan rajotus tapahtuu turbojen päässä ja kaasut virtaa nätisti avonaisen kaasuläpän ohi. Kaasuläppä ja ilma yleensäkin on tässä ECUssa ns. slow path ja ignition on fast path. Eli aina, kun pitää rajottaa vääntöä, niin se tehdään lähtökohtasesti aina ensin sytkällä ja jossei se riitä, niin se tehdään ilman kautta eli kaasuläppää kiinni.



                  Mulla on helixissä myös tukirauta, eikä ainakaan vielä oo hajonnu/murtunu mikään paikka. Käynnistäessä noi tahtoo hetken rallattaa, mutta mulla on kartat sitä kylmäkäynnistys rallatusta varten.


                  Originally posted by tryffis View Post
                  Mutta se stage 4 on ollutkin kyllä vasta beta-vaiheessa ja ilmeisesti useampi revisio tehty. Oliko p33p33:llä mikä käytössä? Miehekkäät paineet näyttäis linjoissa pysyvän

                  Mulla on se 3x versio. Ja tosiaan 2x 450 walbro tankissa. Myös helixin kanssa paineet kyykkää, jossei LPFP tuota tarpeeks.
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • works
                    BTCF Member
                    • Nov 2013
                    • 123
                    • Espoo

                    Originally posted by P33P33 View Post
                    Kaasuläppä ja ilma yleensäkin on tässä ECUssa ns. slow path ja ignition on fast path. Eli aina, kun pitää rajottaa vääntöä, niin se tehdään lähtökohtasesti aina ensin sytkällä ja jossei se riitä, niin se tehdään ilman kautta eli kaasuläppää kiinni.

                    Totta, kun asiaa vähän ajettelee niin tämähän käy hyvinkin järkeen. Kiitos selvennyksestä
                    135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                    Comment

                    • Crimson King
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2019
                      • 32
                      • Satakunta

                      Originally posted by hpniemi View Post
                      Eikös tämä mene näin:

                      - MHD-wifiadapteri obd-porttiin ja kännykällä siihen wifi-verkkoon yhteys, eli valitset laitteen wifi-verkoista MHD:n ja kytkeydyt siihen. Kun kerrankin olet siihen (eli autoon) kytkeytynyt, MHD appi muistaa sun vinnin, se muistaa aina viimeisen auton vinnin, mihin on kytkeytynyt viimeksi

                      - Tämän jälkeen katkaiset yhteyden MHD-wifistä ja aktivoit normaaliin tapaan lisenssin sille vinnille. Aktivoinnin aikana ei tarvi olla kytkeytyneenä MHD-wifiin, sillä se aktivoi lisenssin sille vinnille, mikä oli viimeksi kiinni. (Jos käytät kaapelia, se viimeisin on tietnekin senhetkinen)

                      Piti sua tästä kiitellä eli pelitti se aktivointi

                      Mutta. Nyt ollaankin sitten seuraavan ongelman edessä eli jostain syystä en saa kirjoitettua sitä custom-karttaa kun joka kerta yhteys katkeaa puhelimen ja sen langattoman MHD:n palikan väillä syystä x. 6 kertaa kokeilin ja korkeintaan 65% pääsi ennen syntax erroria.

                      Puhelimena on Galaxy S7. Voiko ne ongelmat johtua tuosta puhelimesta? Vai laturista? Mulla on kaverilta lainassa ctekin multi xs 7000 laturi. Ei vissiin riitä tuo vaan pitäisi olla järeämpi laturi?

                      Tein mielestäni asiat oikein eli luurista lentotila+wifi päälle, valot ja ilmastoinnit kiinni, en koskenut polkimiin tai avannut ovia jne. Turvavyötä en laittanut. Voiko se vaikuttaa tuohon?

                      Hyvinvointini on taas vaakalaudalla jos en saa sitä pelittämään. Nyt auto ei käynnisty kun ecun ohjelmointi jäi kesken.

                      Auttakaa nyt joku

                      Kysyn taas että onko Pori/Rauma/Tampere/Turku-akselilla kaveria jolla olisi lainata sitä kaapelia henkisen tuen lisäksi? Laturiakin voisin lainata tähän hätään.

                      Vaivannäöstä korvaus totta kai.

                      Comment

                      • tryffis
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 271
                        • Vantaa

                        Originally posted by Crimson King View Post

                        Hyvinvointini on taas vaakalaudalla jos en saa sitä pelittämään. Nyt auto ei käynnisty kun ecun ohjelmointi jäi kesken.

                        Kyllä tuollaisen älylaturinkin pitäisi riittää tuohon kartanvaihtoon jos vain akku on kunnossa. Monesti tulee itse nakeltua ihan lennosta karttoja ilman mitään laturia.

                        Ilmeisesti sulla on kuitenkin se pitkä runkoflashi tehty? Enpä oo ite saanu ikinä erroria vaikka kuinka olis luukkuja auottu, tota turvavyöhommaa en oo tainu ikinä tehdä. 1-virroilla ei kannata flashätä, sillä saa vehkeen kyllä jumiin.. Meinas olla kerran tilanne päällä kun nakkasin norjanreissulla ennen rajaa bensasoftaa sisään ykkösillä Poistaa kartan mutta ei alota uuden flashiä, ja uudella yrityksellä väittää että väärä dme. Sai senkin kuitenkin kikkailtua custom flashin kautta.

                        Kyllä mä melkein hankkisin tuon kaapelin tohon rinnalle, käyttelee sit tota palikkaa vaikka logittamiseen.

                        Ilmeisesti olet kuitenkin saanut aina flashättyä uudelleen vaikka on jäänyt kesken, vai oletko jatkanut failannutta flashiä?

                        Comment

                        • Crimson King
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2019
                          • 32
                          • Satakunta

                          Originally posted by tryffis View Post
                          Kyllä tuollaisen älylaturinkin pitäisi riittää tuohon kartanvaihtoon jos vain akku on kunnossa. Monesti tulee itse nakeltua ihan lennosta karttoja ilman mitään laturia.

                          Ilmeisesti sulla on kuitenkin se pitkä runkoflashi tehty? Enpä oo ite saanu ikinä erroria vaikka kuinka olis luukkuja auottu, tota turvavyöhommaa en oo tainu ikinä tehdä. 1-virroilla ei kannata flashätä, sillä saa vehkeen kyllä jumiin.. Meinas olla kerran tilanne päällä kun nakkasin norjanreissulla ennen rajaa bensasoftaa sisään ykkösillä Poistaa kartan mutta ei alota uuden flashiä, ja uudella yrityksellä väittää että väärä dme. Sai senkin kuitenkin kikkailtua custom flashin kautta.

                          Kyllä mä melkein hankkisin tuon kaapelin tohon rinnalle, käyttelee sit tota palikkaa vaikka logittamiseen.

                          Ilmeisesti olet kuitenkin saanut aina flashättyä uudelleen vaikka on jäänyt kesken, vai oletko jatkanut failannutta flashiä?

                          En ole varma osaanko nyt selittää tämän oikein, mutta siis nyt oli eka kerta kun yritin sitä flashia säätää. Ei ole vielä tehty mitään runkoflashia. Eikö se nyt mene siinä samalla kun sitä custom-karttaa kirjoitetaan vai pitääkö se jotenkin ensin tehdä? Tarvis apuja näiden kanssa kun olen ihan pihalla.

                          Yritin ensin sen errorin jälkeen jatkaa suoraan siitä, mutta tuli teksti: failed to write the ecu, unable to erase memory. Siihen auttoi kun sammutti sekä auton että MHD:n ja kokeili uudelleen. Sen jälkeen tuli taas se failed to write the ecu kun pääsin sinne 65%.

                          Comment

                          • Venom
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2002
                            • 623
                            • Vantaa

                            Kysytäänpäs vähän ajatuksia suuttimien vaihtoon..

                            Eli kyseessä siis -07 335:nen vähän piristettynä (470whp) Aavistuksen tuoksahtaa bensa ja ehkä hivenen on epätasainen tyhjäkäynti. Tsekkasin suuttimet ja kaikki on index 01, eli lienevät alkuperäiset..

                            Mistäs tuon suuttimien mahdollisen vuotamisen voisi helposti indikoida? Ei huvikseen viitsi vaihtaa, mutta näillä on nyt ajettu ~150 tkm eli voisi ehkä jopa ennakoivasti suuttimet uusia..

                            Comment

                            • mikaell
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 422
                              • Kla

                              INPA ja suuttimien arvoja katsoo onko vihreällä vai punaisella alueella.
                              Tai antaa yön yli seistä auton ja ottaa sitten tulpat irti > onko jossain tulpassa bensaa varma vuoto.
                              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                              p. 040 166 7576 / Whatsapp

                              Comment

                              • tryffis
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 271
                                • Vantaa

                                Originally posted by Crimson King View Post
                                En ole varma osaanko nyt selittää tämän oikein, mutta siis nyt oli eka kerta kun yritin sitä flashia säätää. Ei ole vielä tehty mitään runkoflashia. Eikö se nyt mene siinä samalla kun sitä custom-karttaa kirjoitetaan vai pitääkö se jotenkin ensin tehdä? Tarvis apuja näiden kanssa kun olen ihan pihalla.

                                Yritin ensin sen errorin jälkeen jatkaa suoraan siitä, mutta tuli teksti: failed to write the ecu, unable to erase memory. Siihen auttoi kun sammutti sekä auton että MHD:n ja kokeili uudelleen. Sen jälkeen tuli taas se failed to write the ecu kun pääsin sinne 65%.
                                Joo se menee samalla jos sulla ei ole aikaisemmin ollut softaa autossa. Siihenkin luulisin todellisuudessa tuon 7A laturin riittävän, mutta noi älylaturit on välillä vähän mystisiä että lataako vai ei, sentakia pitäis olla ihan virtalähde. Kannattaa kysellä alueellisilta forumeilta sitä kaapelia lainaan. Yks toimiva laturi on tietysti käynnissä oleva toinen auto, kaapelit kiinni ja saisit sen jänniteongelman poissuljettua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎