Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    En pikaisella haulla löytänyt mitään koskien single turbo konversioita.. Onko foorumilaiset rakentanut moisia ja mitä kokemuksia on eri valmistajien paketeista?

    Comment

    • hpniemi
      BTCF Member
      • Feb 2020
      • 97
      • Järvenpää

      Oon miettinyt samaa ja ajatellut, että niin vittumaisessa paikassa kuin ne orkkikset onkin, katsastuksen takia lienee pakko katsella vain bottom mount - singlejä, koska jos top mountin laittaa, se on sitten aina stressi että jos setä katsoo pellin alle niin se oli sitten siinä...


      Originally posted by Venom View Post
      En pikaisella haulla löytänyt mitään koskien single turbo konversioita.. Onko foorumilaiset rakentanut moisia ja mitä kokemuksia on eri valmistajien paketeista?

      Comment

      • Jo&Po
        BTCF Member
        • Feb 2013
        • 34
        • Oulainen

        Mulla rakentaminen kesken. Ces Motorsportin kitti. Keväällä käyntii. Tosi tiukka sovitus ainaki tolla garretin 3582r turbolla. Hukka portti kans tosi ahtaassa paikkassa melkein tulipellissä kiinni. Laadultaan on hyvä.
        Attached Files
        Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
        Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

        Comment

        • mikaell
          BTCF Member
          • Jul 2017
          • 422
          • Kla

          Sun olis pitänyt tehdä projekti topikki tosta singlestä tänne, en oo pahemmin itse ainakaan törmännyt Suomessa moisiin.

          Ei voi kun hattua nostaa..
          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
          p. 040 166 7576 / Whatsapp

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5401
            • S:t Karins

            Originally posted by mikaell View Post
            Sun olis pitänyt tehdä projekti topikki tosta singlestä tänne, en oo pahemmin itse ainakaan törmännyt Suomessa moisiin.

            Ei voi kun hattua nostaa..
            Totta, ja kun Jarmo rakensi koneenkin vielä kokonaan uudestaan kestämään sen tuhannen heppaa
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Venom
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2002
              • 623
              • Vantaa

              Originally posted by Jo&Po View Post
              Mulla rakentaminen kesken. Ces Motorsportin kitti. Keväällä käyntii. Tosi tiukka sovitus ainaki tolla garretin 3582r turbolla. Hukka portti kans tosi ahtaassa paikkassa melkein tulipellissä kiinni. Laadultaan on hyvä.
              Hyvältä kuulostaa, kiva olisi kuulla lisää projektista. Varsinkin jos koneelle on tehty muutakin kuin turbo kitti..

              Docracelta on kans juuri julkaistu bottom mount setti, joka vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta..

              Comment

              • Roope135i
                Newbiemmer
                • Jan 2021
                • 3
                • Finland

                Mitä ootte tehny ylimääräisillä katillisilla downpipeillä? Maksaako joku niistä sen verran, että kannattaa myydä pois?

                Comment

                • Jo&Po
                  BTCF Member
                  • Feb 2013
                  • 34
                  • Oulainen

                  No olen niin huono kirjotteleen. Koneeseen tuli closed deck Porin special Motor engineering teki. Cp carrillo kanget venymättömät pultit, Cp carrillo tako männät. Männät pinnotutin Nf Metals firmassa. Vahvemmat männän tapit. Männät vakio porauksella 84 mm. Syliterit mitattiin suoriksi. Athena liekkirengas kannen tiiviste. Kannelle tehtiin perus jutut. Masatan imusarja 750 cc pi suuttimilla tulossa. Ni meni siihen satoja uusia pultteja ja tiivisteitä. Siinä silleen suurin piirtein. Korona on vaan siirtäny tätä valmistumista mut kyl se keväällä liikkuu. E85 fuilina.
                  Attached Files
                  Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                  Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Originally posted by Jo&Po View Post
                    No olen niin huono kirjotteleen. Koneeseen tuli closed deck Porin special Motor engineering teki. Cp carrillo kanget venymättömät pultit, Cp carrillo tako männät. Männät pinnotutin Nf Metals firmassa. Vahvemmat männän tapit. Männät vakio porauksella 84 mm. Syliterit mitattiin suoriksi. Athena liekkirengas kannen tiiviste. Kannelle tehtiin perus jutut. Masatan imusarja 750 cc pi suuttimilla tulossa. Ni meni siihen satoja uusia pultteja ja tiivisteitä. Siinä silleen suurin piirtein. Korona on vaan siirtäny tätä valmistumista mut kyl se keväällä liikkuu. E85 fuilina.
                    Tästä tulee kyllä kova peli!

                    Comment

                    • raswa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2018
                      • 39
                      • HELSINKI

                      Originally posted by Roope135i View Post
                      Mitä ootte tehny ylimääräisillä katillisilla downpipeillä? Maksaako joku niistä sen verran, että kannattaa myydä pois?
                      Se on suorastaan tuottoisaa, mikäli myy oikeaan paikkaan. Kyselin PK-seudulta useasta paikasta ja hinta vaihteli 96€ aina 360€ asti.

                      Lohjan Reteko Oy antoi parhaan tarjouksen. Nää siis selvennykseksi vielä N54 kaksi kattia.
                      Nyt:
                      330e F30

                      EX:
                      335XI E91 LCI
                      330D F31
                      535D F11

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Jo&Po View Post
                        No olen niin huono kirjotteleen. Koneeseen tuli closed deck Porin special Motor engineering teki. Cp carrillo kanget venymättömät pultit, Cp carrillo tako männät. Männät pinnotutin Nf Metals firmassa. Vahvemmat männän tapit. Männät vakio porauksella 84 mm. Syliterit mitattiin suoriksi. Athena liekkirengas kannen tiiviste. Kannelle tehtiin perus jutut. Masatan imusarja 750 cc pi suuttimilla tulossa. Ni meni siihen satoja uusia pultteja ja tiivisteitä. Siinä silleen suurin piirtein. Korona on vaan siirtäny tätä valmistumista mut kyl se keväällä liikkuu. E85 fuilina.

                        Hieno paketti tulossa. Ohjataanko edelleen orkkis ECUlla? Kuka tekee softan?
                        Näillä spekseillä kun tehdään, niin tahtoo syntyä melua selkeesti enemmän ja naku anturit työntää false knockia turhankin ilkeesti. Jos orkkis ECUlla tehdään säädöt, niin joudut varmaan säätään sytkän jonkun osaavan penkissä, jolla kunnolliset nakutusanturit kiinni ja orkkikset pitää softan puolelta vaimentaa, ettei tule turhaa sytkänkorjausta.
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • Jo&Po
                          BTCF Member
                          • Feb 2013
                          • 34
                          • Oulainen

                          Joo luin tosta false knock jutusta. Varmaan trebila tekee softan jb4 käytössä.
                          Last edited by Jo&Po; 08-01-2021, 13:43. Reason: Muutos
                          Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                          Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                          Comment

                          • Venom
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2002
                            • 623
                            • Vantaa

                            Trebilan flashin kun ajaa mhd:lla sisään niin sieltähän voi valita nakuantureiden "epäherkistyksen" En tiedä sitten miten käytännössä toimii, ettei mene liian epäherkiksi eikä tunnista vaarallista nakutusta..

                            Comment

                            • temeee.
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 141
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by Juikee View Post
                              Mulla on juurikin tuo Kanadasta tilattu 7". Asiallisen oloinen jäähy, kuin myös ne letkut ja klemmarit mitä mukana tuli. Vähän piti silpoa muoveja puskurin takaa, jäivät piiloon. Ja mikä tärkeintä, pysyy lämmöt kurissa
                              Tämä tuli tilattua mutta nyt viikko jälkeenpäin laittoivat rahat takaisin kun eivät saa lähetyskuluja alle 248$ mistään Mistähän sitte seuraavaksi alkais katteleen, oisko se Vrsf 5” stepped seuraava vaihtoehto:think
                              Last edited by temeee.; 09-01-2021, 02:41.
                              F20 M140i
                              ex.
                              E61 530xd M-sport
                              E46 320d
                              E92 335i M-sport
                              E91 335d M-sport
                              E39 525i M-sport
                              E38 740iL

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                Mikä on budjetti välijäähdyttimen suhteen?
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎