Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoppa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 238
    • Espoo

    Originally posted by temeee. View Post
    Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

    Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2
    Noilla perus boschin tulpilla ja puolilla mä oon viimeiset 5 vuotta pärjännyt kun autossa on ollut käytössä sekaisin custom tunea ja mhd stage 2+ e30-e50 karttaa. Ei siitä tietenkään haitaakaan ole jos laitat ngk tulpat.. Puoliksi taitavat tällä hetkellä suositella delphejä.
    E92 335i M-Sport -07
    EX: E85 Z4 3.0i

    Comment

    • eljas
      BTCF Member
      • Apr 2017
      • 309
      • Vantaa

      Originally posted by temeee. View Post
      Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

      Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2
      Delphin puolat osanumerolla GN10571-12B1 ovat ainakin varsin toimivat. Näissä on siis tuo metallivaippa.

      Tulppina olen käyttänyt yhden asteen kylmempiä kuin vakio ja 0,45mm kärkivälillä. Tällä hetkellä autossa on kiinni NGK 95770 ja kohta vaihtuu NGK 97968 joka käsittääkseni korvaa tuon aiemman tulpan (on siis käytännössä sama).
      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

      Comment

      • temeee.
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 141
        • Rovaniemi

        Okei. Pakko kuitenkin kesäksi uudet hilut laittaa niin laitetaan semmoset hyväksi todetut.

        Onko se ihan jenkkien huuhaa juttua että ngk tulppien kärjet pitää kiristää pois päin suuttimista? ja miten tuo kärkiväli homma, saako ostettua valmiina vaikka tuolla 0,45 vai pitääkö ite säätää?
        F20 M140i
        ex.
        E61 530xd M-sport
        E46 320d
        E92 335i M-sport
        E91 335d M-sport
        E39 525i M-sport
        E38 740iL

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5402
          • S:t Karins

          Originally posted by temeee. View Post
          Okei. Pakko kuitenkin kesäksi uudet hilut laittaa niin laitetaan semmoset hyväksi todetut.

          Onko se ihan jenkkien huuhaa juttua että ngk tulppien kärjet pitää kiristää pois päin suuttimista? ja miten tuo kärkiväli homma, saako ostettua valmiina vaikka tuolla 0,45 vai pitääkö ite säätää?
          Kyllä laitoin aina kärjen kohti suutinta jolloin kipinä on mahdollisimman lähellä polttoainesuihkua. Ei tuolla liene merkitystä ennen kuin mennään yli 28 PSI:n ja 600 hv:n. Tarkasta/säädä kärkiväli. Muistaakseni se on alun pern hiukan isompi.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • temeee.
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 141
            • Rovaniemi

            Selvä juttu, kiitoksia https://m.autodoc.fi/ngk/15483496 nämä on vissiin oikeat tulpat?
            F20 M140i
            ex.
            E61 530xd M-sport
            E46 320d
            E92 335i M-sport
            E91 335d M-sport
            E39 525i M-sport
            E38 740iL

            Comment

            • Krampus
              BTCF Member
              • Nov 2017
              • 373
              • Keski-Suomi

              Originally posted by temeee. View Post
              Selvä juttu, kiitoksia https://m.autodoc.fi/ngk/15483496 nämä on vissiin oikeat tulpat?


              Samantien 2-pykälää kylmemmät paikalleen ja kärkiväli kuntoon. Halvemmat ja hyvin on on omassa toiminut.
              E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
              F39 X2 Xdrive20D, käyttis
              Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

              Comment

              • temeee.
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 141
                • Rovaniemi

                Nyt kyllä vähän hämmentää tietämätöntä että kummat laittaa Onko mitään perustelua kummat ois paremmat? Katuauto on kuitenkin kyseessä.

                E: vai onko ihansama laittaa n55 vakio bosch tulpat jotka on 1 pykälän kylmemmät?

                Ps. Miksihän en ite löydä ngk tulppia aeromotorsilta edes haulla, edes tuota linkattua? :think
                Last edited by temeee.; 06-02-2021, 21:43.
                F20 M140i
                ex.
                E61 530xd M-sport
                E46 320d
                E92 335i M-sport
                E91 335d M-sport
                E39 525i M-sport
                E38 740iL

                Comment

                • yarski
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 310
                  • Rauma

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Kyllä laitoin aina kärjen kohti suutinta jolloin kipinä on mahdollisimman lähellä polttoainesuihkua. Ei tuolla liene merkitystä ennen kuin mennään yli 28 PSI:n ja 600 hv:n. Tarkasta/säädä kärkiväli. Muistaakseni se on alun pern hiukan isompi.
                  Muutaman kerran tein tulppia vaihtaessa saman mutta sitten loppui kärsivällisyys kikkailuun... mitään eroa en huomannut meni ne tulpat sitten mihin asentoon vaan...
                  NGK 95770 tulpat 0,6mm kärkivälillä (muistaakseni) ja boschin puolat oli käytössä eikä pahaa sanaa niistä.
                  G26 i4 M50 supercharged
                  ex: F36 440i xdrive msport
                  ex: E91 335 lci xdrive msport

                  Comment

                  • Juikee
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 41
                    • Tornio

                    Mulla on N54 tulppina Bosch zr5tpp33 0,6 kärkivälillä, eli siis pykälää kylmemmät, N55 vakiot. Puolat taitaa olla Boschit. Hyvin pelaa. Ja seku merkkasin hylsyyn kärjen suunnan, ja kun tulpat laittoi oikeaan momenttiin, niin kaikki tulpat jäi samaan asentoon, n. 90° kärki suuttimesta pois päin. Eli kärki keulaan päin.

                    Comment

                    • temeee.
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 141
                      • Rovaniemi

                      Tilasin nyt nuo n55 boschit ku ei ngkn mallia löytyny aeromotorsilta, kun tuli muitaki hilppeitä sieltä tilattua Eiköhän niillä pärjää tuommosilla vireillä samalla ne delphin metalli vaippa puolat.
                      F20 M140i
                      ex.
                      E61 530xd M-sport
                      E46 320d
                      E92 335i M-sport
                      E91 335d M-sport
                      E39 525i M-sport
                      E38 740iL

                      Comment

                      • hpniemi
                        BTCF Member
                        • Feb 2020
                        • 97
                        • Järvenpää

                        Itselläni on pykälän kylmemmät NGK 97968 Laser Iridium
                        körkivälillä 0.022" ja delphin puolat, toimii.

                        Originally posted by temeee. View Post
                        Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

                        Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2
                        Last edited by hpniemi; 08-02-2021, 11:48.

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          Itse käyttänyt Boschin puolia ja niistä ei niin hyviä kokemuksia. Aika usein menee joku pimeäksi ja pari kertaa ollut uusi puola jo valmiiksi rikki. Sen takia olenkin vaihtanut puoli 20tkm välein suosiolla. Nyt on ollut viime kesän 15tkm ne Delphin metallivaippaiset N55 puolat ja ei ongelmia niiden kanssa.

                          Jos varman päälle haluaa pelata on PRECISION RACEWORKS puolat oikea vaihtoehto. Itse päivitän nämä seuraavaksi, tosin ihan pikku vireillä eivät varmasti tarpeelliset, mutta kun ruvetaan menemään 500hv paremmalle puolelle minusta välttämättömät.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Itellä oli Precision Raceworks puolat ja toimivat hienosti. Yhtään puolaa ei enää tarvinnut vaihtaa. Tulpanjohdoissa oli alkuun murheita ja ne hajos kirjaimellisesti käsiin, kun niitä irrotteli. Niihinkin nykyään järeempää tekoa olevat johdot.

                            Alla linkki uusimpaan villitykseen eli b58 puoliin. Toinen linkki pitää sisällään vertailun eri puolien välillä mm. PRn puolat. Vertailun perusteella kallistuisin tänä päivänä jopa noihin b58 puoliin.

                            Hey there everyone, I recently performed an analysis of inductive secondary spark energy on multiple ignition coils and found the stock BMW B58 coils to be quite phenomenal. If you haven't seen that analysis I highly recommend you take a look at it here. Compared to the stock N54/N55 ignition...


                            The following is an analysis between the secondary spark energy & thermals produced by various ignition coils. Secondary spark energy is the measurement of energy released from the ignition coil during the discharge event and represents energy delivered across the spark plug gap. My test setup...
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 891
                              • Oulu

                              Originally posted by miyli View Post
                              Itse käyttänyt Boschin puolia ja niistä ei niin hyviä kokemuksia. Aika usein menee joku pimeäksi ja pari kertaa ollut uusi puola jo valmiiksi rikki. Sen takia olenkin vaihtanut puoli 20tkm välein suosiolla. Nyt on ollut viime kesän 15tkm ne Delphin metallivaippaiset N55 puolat ja ei ongelmia niiden kanssa.

                              Jos varman päälle haluaa pelata on PRECISION RACEWORKS puolat oikea vaihtoehto. Itse päivitän nämä seuraavaksi, tosin ihan pikku vireillä eivät varmasti tarpeelliset, mutta kun ruvetaan menemään 500hv paremmalle puolelle minusta välttämättömät.
                              Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 502
                                • Kouvola

                                Originally posted by majgul View Post
                                Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä
                                Mulla sama tapaus.
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎