Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.
Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.
Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.
Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.
Ite ku vertailin hintoja niin halvemmaksi tai saman hintaseksi tuli tilata jenkeistä osia. Lisäksi tarjonta paljo parempaa ku Euroopassa..
Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.
Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.
Itse olen aikaisemmin tilannut paljon uksta ML Performancelta. He aikovat pystyttää varaston Saksaan jolloin ongelma katoaa. Siihen asti, max 150e tilaus on tullivapaa ja brittialvin ja meidän alvin erotus 4% he korvaavat alentamalla postikukuja joten tulee samalla hinnalla kun ennenkin.
Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.
Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.
Onko tosiaan noin? Eihän tuolta saa kuin y-tunnuksella kamaa ilman veroja? Suomeen tulli ottaa joka tapauksessa 24% kaman hinnasta + rahdista.
Edittiä: Kamat voi maksaa tosiaan ilman alvia britteihin
Itse olen aikaisemmin tilannut paljon uksta ML Performancelta. He aikovat pystyttää varaston Saksaan jolloin ongelma katoaa. Siihen asti, max 150e tilaus on tullivapaa ja brittialvin ja meidän alvin erotus 4% he korvaavat alentamalla postikukuja joten tulee samalla hinnalla kun ennenkin.
Itsekin tilailin paljon kamaa tuolta ML Performancelta ja aina tuli sitä mitä pitikin. Hyvä tietää mitä meinaavat tehdä tulevaisuudessa.
Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...
Sillon ku 8 betat tuli niin mä pidin niistä, mutta kun se päivitettiin viralliseks ni siitä tuli vähän ponneton ylärekisteriin oman perstuntuman mukaan, logeja en oo kattellu. 9 taas tuntuu aggressiivisemmalta korkeammilla kierroksilla ja selkeästi lineaarisempi voimanjako ja pehmeämpi muutenkin. 8 jäi vähän pettymykseksi joo...
Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...
Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...
Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.
Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...
Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.
Mielenkiintoista tietoa. Jos wgdc on selvästi korkeempi, miten mahtaa olla, onko ahtopsineissa ysiversiossa nousua myös?
Boost solenoidien uusintakin joskus auttaa, eikä turboissa sinänsä ole ehkä vikaa...
Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.
Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
- Painepuoli koestettu, ei vuotoja
- Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
- Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
- Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
- Solenoidit vaihdettu
- Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
- Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)
Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.
Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.
Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.
Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
- Painepuoli koestettu, ei vuotoja
- Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
- Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
- Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
- Solenoidit vaihdettu
- Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
- Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)
Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.
Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.
Comment