Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dynss
    BTCF Member
    • Jul 2016
    • 179
    • Kellokoski

    Originally posted by hardyy View Post
    Miten singlen katsastus onnistuu?
    oho pelti ei millään nyt aukee, päästö kone ei tänään toimi ja ratissa teipillä vihreä seteli
    BMW huollot ja korjaukset
    https://www.micars.fi/
    Puh. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • hardyy
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 113
      • suomi

      Originally posted by dynss View Post
      oho pelti ei millään nyt aukee, päästö kone ei tänään toimi ja ratissa teipillä vihreä seteli
      Ai noin helppoa se on

      Comment

      • Crimson King
        Bimmer Rookie
        • Oct 2019
        • 32
        • Satakunta

        Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.

        Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.

        Comment

        • temeee.
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 141
          • Rovaniemi

          Originally posted by Crimson King View Post
          Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.

          Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.
          Ite ku vertailin hintoja niin halvemmaksi tai saman hintaseksi tuli tilata jenkeistä osia. Lisäksi tarjonta paljo parempaa ku Euroopassa..
          F20 M140i
          ex.
          E61 530xd M-sport
          E46 320d
          E92 335i M-sport
          E91 335d M-sport
          E39 525i M-sport
          E38 740iL

          Comment

          • tryffis
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 271
            • Vantaa

            Originally posted by Crimson King View Post
            Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.

            Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.
            Täältä:

            Comment

            • juha_335i
              BTCF Member
              • Sep 2016
              • 44
              • Vantaa

              Originally posted by tryffis View Post
              Ja toinen paikka:

              ___________
              E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

              Comment

              • hpniemi
                BTCF Member
                • Feb 2020
                • 97
                • Järvenpää

                Itse olen aikaisemmin tilannut paljon uksta ML Performancelta. He aikovat pystyttää varaston Saksaan jolloin ongelma katoaa. Siihen asti, max 150e tilaus on tullivapaa ja brittialvin ja meidän alvin erotus 4% he korvaavat alentamalla postikukuja joten tulee samalla hinnalla kun ennenkin.

                Originally posted by Crimson King View Post
                Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.

                Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5442
                  • S:t Karins

                  Onko tosiaan noin? Eihän tuolta saa kuin y-tunnuksella kamaa ilman veroja? Suomeen tulli ottaa joka tapauksessa 24% kaman hinnasta + rahdista.
                  Edittiä: Kamat voi maksaa tosiaan ilman alvia britteihin
                  Last edited by Tommix; 14-03-2021, 13:54.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • hpniemi
                    BTCF Member
                    • Feb 2020
                    • 97
                    • Järvenpää

                    MHD ver 9 kokenuksia

                    Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...

                    Comment

                    • Crimson King
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2019
                      • 32
                      • Satakunta

                      Originally posted by hpniemi View Post
                      Itse olen aikaisemmin tilannut paljon uksta ML Performancelta. He aikovat pystyttää varaston Saksaan jolloin ongelma katoaa. Siihen asti, max 150e tilaus on tullivapaa ja brittialvin ja meidän alvin erotus 4% he korvaavat alentamalla postikukuja joten tulee samalla hinnalla kun ennenkin.

                      Itsekin tilailin paljon kamaa tuolta ML Performancelta ja aina tuli sitä mitä pitikin. Hyvä tietää mitä meinaavat tehdä tulevaisuudessa.

                      Ja kiitos tryffis&juha_335i vinkeistä.

                      Comment

                      • raswa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2018
                        • 39
                        • HELSINKI

                        Originally posted by hpniemi View Post
                        Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...
                        Sillon ku 8 betat tuli niin mä pidin niistä, mutta kun se päivitettiin viralliseks ni siitä tuli vähän ponneton ylärekisteriin oman perstuntuman mukaan, logeja en oo kattellu. 9 taas tuntuu aggressiivisemmalta korkeammilla kierroksilla ja selkeästi lineaarisempi voimanjako ja pehmeämpi muutenkin. 8 jäi vähän pettymykseksi joo...
                        Nyt:
                        330e F30

                        EX:
                        335XI E91 LCI
                        330D F31
                        535D F11

                        Comment

                        • palze
                          BTCF Member
                          • Apr 2018
                          • 77
                          • Helsinki

                          Originally posted by hpniemi View Post
                          Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...
                          Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...

                          Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.

                          Väitän kuitenkin, että merkittävästi OTS-versionumeroiden välillä hyppimistä suuremman vaikutuksen saa panostamalla kunnolliseen custom-softaan esim. näiltä joka paikassa kehutuilta tyypeiltä:
                          https://www.facebook.com/DrVuTuning
                          https://www.facebook.com/DavidShoupTuning

                          Comment

                          • hpniemi
                            BTCF Member
                            • Feb 2020
                            • 97
                            • Järvenpää

                            Mielenkiintoista tietoa. Jos wgdc on selvästi korkeempi, miten mahtaa olla, onko ahtopsineissa ysiversiossa nousua myös?

                            Boost solenoidien uusintakin joskus auttaa, eikä turboissa sinänsä ole ehkä vikaa...

                            Originally posted by palze View Post
                            Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...

                            Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.

                            Väitän kuitenkin, että merkittävästi OTS-versionumeroiden välillä hyppimistä suuremman vaikutuksen saa panostamalla kunnolliseen custom-softaan esim. näiltä joka paikassa kehutuilta tyypeiltä:
                            https://www.facebook.com/DrVuTuning
                            https://www.facebook.com/DavidShoupTuning
                            Last edited by hpniemi; 15-03-2021, 21:02.

                            Comment

                            • palze
                              BTCF Member
                              • Apr 2018
                              • 77
                              • Helsinki

                              Originally posted by hpniemi View Post
                              Mielenkiintoista tietoa. Jos wgdc on selvästi korkeempi, miten mahtaa olla, onko ahtopsineissa ysiversiossa nousua myös?

                              Boost solenoidien uusintakin joskus auttaa, eikä turboissa sinänsä ole ehkä vikaa...
                              Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.

                              Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
                              - Painepuoli koestettu, ei vuotoja
                              - Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
                              - Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
                              - Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
                              - Solenoidit vaihdettu
                              - Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
                              - Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

                              Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.

                              Tässä yksi loki, jossa ongelma ilmenee 5900 kierroksen kohdalla: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31

                              Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.
                              Last edited by palze; 16-03-2021, 08:27.

                              Comment

                              • hpniemi
                                BTCF Member
                                • Feb 2020
                                • 97
                                • Järvenpää

                                Voisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...

                                Originally posted by palze View Post
                                Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.

                                Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
                                - Painepuoli koestettu, ei vuotoja
                                - Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
                                - Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
                                - Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
                                - Solenoidit vaihdettu
                                - Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
                                - Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

                                Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.

                                Tässä yksi loki, jossa ongelma ilmenee 5900 kierroksen kohdalla: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31

                                Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎