Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • palze
    BTCF Member
    • Apr 2018
    • 77
    • Helsinki

    Jos ei tule varmuudella moottoritilasta, kannattaa myös tarkistaa, ettei downpipet tai loppuosan putkisto pääse koskettamaan toisiaan. Mulla kilisi tuon takia.

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 507
      • Kouvola

      Originally posted by palze View Post
      Jos ei tule varmuudella moottoritilasta, kannattaa myös tarkistaa, ettei downpipet tai loppuosan putkisto pääse koskettamaan toisiaan. Mulla kilisi tuon takia.
      Se vasemmanpuoleisen pakoputken ulostulon venttiili myös kilisee väljyyttään vanhemmiten. Mikäli semmoinen vielä siellä on.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • Krampus
        BTCF Member
        • Nov 2017
        • 379
        • Keski-Suomi

        Pikkukiviä jossain sopivassa paikassa? Itsellä oli zetassa vasemman takapöntön kannaakkeen/pöntön ulkokuoren päällä/välissä pikkukiviä. Meinasi järki mennä kun yritti paikallistaa kilinää pitkän aikaa
        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Tämä kilinä on kyllä selvästi ahtimilta päin tulossa. Ääni on huomattavan kova sen puolisen minuuttia. Kokeilin takimmaisen hukkaportin tangon lukitusta joka oli kiinni. Itse tanko kyllä helisi kun sitä heiluttelin.

          Sain vehkeen läjään ja kokeilin. Kovempaa kaasua painaessa veto aaltoilee ihan kuin luistoneston takia vaikka luistonesto se ei kyllä ole, lukaisen koodit ja epäilen että alipainelinjoissa voipi olla vaikka vuoto joka selittäisi molemmat oireet.
          ---

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            Olisko sulla laittaa logia näytille vedosta? WGDC arvot vois kertoa jotain muiden arvojen ohella.
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              Ei ole lokia ainakaan vielä. Tämä on ensimmäinen laatuaan käsissäni ja kaikki JB4:set ym on ihan uutta meikäläiselle. Tunnen jo itseni vanhaksi kun käyttöliittymät eivät olekaan oletuksena läppäri ja piuha vaan kännykkä ja bluetooth tai ratin napit...

              Tänään testasin alipainelinjat. Eivät vuoda. Itselleni kummastus oli että vaikka molemmille ahtimille on omat solenoidit ja letkutukset sekä alipainesäiliöt, ovat ne kuitenkin yhdistetyt letkulla solenoidien päällä. Eli eivät voi kuitenkaan toimia erikseen.

              Lämpöisenä käynnistäessä ei kuulu ylimääräisiä ääniä.

              Toiminta on muutenkin parantunut huomattavasti vain ajamalla. Liekö tuo vitoskartta ollut vaatinut niin paljon extraohjausta hukkaporteille vanhoilla ahtimilla että nyt uusilla on ollut menossa herkästi ylipaineen puolelle. Vanhoissa näytti olevan ainakin imusiipinä vakioista poikkeavat versiot ja nämä uudet on uusista aihioista Tohtorin koneistamat.

              Vielä on 2-3 k rpm alueella välillä humppausta ja yritinkin saada valikoista öljynlämpömittarin näyttämään ahtopaineen pyynnin ja mitatun suhdetta mutta en saa noita näkymään kuin kovassa vedätyksessä. saako ne jotenkin tuonne pintakaasualueellekin "gauge hijack"-moodiin?

              Harrastan huomenna bluetooth yhteydellä lisää tabletin kanssa, josko tämä tästä.
              ---

              Comment

              • N54 guy
                Newbiemmer
                • Mar 2021
                • 4
                • Helsinki

                N54 stage 2

                Moro vaa kaikille!

                Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  Originally posted by N54 guy View Post
                  Moro vaa kaikille!

                  Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?
                  Intaket on helppo ja halpa modi. Sen nyt voi tehdä ihan ensimmäisinä hommina. Stage 2 menee pelkillä downpipeilla. MHD löytyy myös stage 2+ johon suositellaan cooleria lisäksi
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 507
                    • Kouvola

                    Originally posted by N54 guy View Post
                    Moro vaa kaikille!

                    Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?
                    Downpipet taitaa olla ainoat "pakolliset" koneen elämän kannalta. Ei pakopaineet ja -lämmöt nouse pitkissä vedoissa.

                    Niistä on hyvä aloittaa, väkästelet muita sitten ajan kanssa eteenpäin.
                    Last edited by mmie; 24-03-2021, 10:39.
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • Jo&Po
                      BTCF Member
                      • Feb 2013
                      • 34
                      • Oulainen

                      Pistetäänpä tännekkin linkki minkä single kitin laitoin.

                      Kohta käyntiin ja sitte mennään lujaa😁😁
                      Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                      Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        Nyt on loggailtu. Vitoskarttaa ei uskallakaan käyttää enempää kun se johtaa 1,25 bar paineisiin ja 14.8 seoksiin täyskaasulla trimmien huidellessa taivaissa. Bensaa tankissa.
                        Kakkoskartalla painepyynti ja toteutuma barin luokkaa ja seos sopivasti n 12.5.
                        Kerran tosin tuli pitkässä vedossa alhaisen ahtopaineen herja vaikka loki näytti että pyynti ja toteuma olivat ihan linjassa.
                        ---

                        Comment

                        • mikaell
                          BTCF Member
                          • Jul 2017
                          • 422
                          • Kla

                          Originally posted by Jo&Po View Post
                          Pistetäänpä tännekkin linkki minkä single kitin laitoin.

                          Kohta käyntiin ja sitte mennään lujaa😁😁
                          Vaipat jalkaan ja starttia painamaan, kun olis jo!
                          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                          p. 040 166 7576 / Whatsapp

                          Comment

                          • tryffis
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 271
                            • Vantaa

                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Ei ole lokia ainakaan vielä. Tämä on ensimmäinen laatuaan käsissäni ja kaikki JB4:set ym on ihan uutta meikäläiselle. Tunnen jo itseni vanhaksi kun käyttöliittymät eivät olekaan oletuksena läppäri ja piuha vaan kännykkä ja bluetooth tai ratin napit...

                            Tänään testasin alipainelinjat. Eivät vuoda. Itselleni kummastus oli että vaikka molemmille ahtimille on omat solenoidit ja letkutukset sekä alipainesäiliöt, ovat ne kuitenkin yhdistetyt letkulla solenoidien päällä. Eli eivät voi kuitenkaan toimia erikseen.

                            Lämpöisenä käynnistäessä ei kuulu ylimääräisiä ääniä.

                            Toiminta on muutenkin parantunut huomattavasti vain ajamalla. Liekö tuo vitoskartta ollut vaatinut niin paljon extraohjausta hukkaporteille vanhoilla ahtimilla että nyt uusilla on ollut menossa herkästi ylipaineen puolelle. Vanhoissa näytti olevan ainakin imusiipinä vakioista poikkeavat versiot ja nämä uudet on uusista aihioista Tohtorin koneistamat.

                            Vielä on 2-3 k rpm alueella välillä humppausta ja yritinkin saada valikoista öljynlämpömittarin näyttämään ahtopaineen pyynnin ja mitatun suhdetta mutta en saa noita näkymään kuin kovassa vedätyksessä. saako ne jotenkin tuonne pintakaasualueellekin "gauge hijack"-moodiin?

                            Harrastan huomenna bluetooth yhteydellä lisää tabletin kanssa, josko tämä tästä.
                            Saako noita jb4 logeja ladattua esim datazappiin? Sieltä ainakin selviäisi että johtuuko afr liiasta ahdosta vaiko menoveden puutteesta.

                            Suosittelisin kuitenkin uuden custom flashin teettämistä uusille ahtimille, kun todennäköisesti täysin erilaiset kuin edelliset puhaltimet. Esim nick p33p33 tekee näitä, mullakin hänen kartta käytössä.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3580
                              • Raisio

                              Ei nyt varsinaisesti liity virittämiseen, vaan lähinnä käyttö ja toimintavarmuuteen ja ehkä samalla hyvää pohjaa mahdolliselle lievälle softaamiselle.

                              Lähtökohtana kaikki pelaa ookoosti ja perusjutut pumput, suuttimet, puolat ja tulpat jees kunnossa.

                              Mitä kannattaa, esim MAP anturi vaihtoon ( putsaukesta mitään hyötyä koskaan? ), PVC valve parempaan, charge pipe vaihtoon( joku huono tai suositeltava tms ) jne...
                              Last edited by ritariässä; 28-03-2021, 17:30.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • hpniemi
                                BTCF Member
                                • Feb 2020
                                • 97
                                • Järvenpää

                                Perusasiat ennen softaa:

                                - 1 step kylmemmät tulpat
                                - uudet puolat
                                - toimivat ja riittävän tuoreet suuttimet
                                - toimivat bensapumput, kannattaa lokittaa ja katsoa että toimii riittävän hyvin
                                - pcv kannattaa vaihtaa, tmap joo, mutta stage 1- tasolle ei nyt välttämätön
                                - ahtoputki kannattaa vaihtaa, samalla päätös blowoff vai diverterit ja jos diverterit, ainakin jollain aikataululla kannattaa päivittää ne parempiin. Orkkis putkellakin voi ajaa, se saattaa kestää ihan hyvin tai sitten ei
                                - vanoksen solenoidit saattaa olla ongelma jo stage 1lläkin ja menee sitten vaihtoon, mutta sen näkee sitten jos alkaa vedoissa koodia pukkaamaan

                                Tietenkin voi myös vaan softata ensin ja todeta sitten, että mitkä palikat ei toimi, jos niinpäin haluaa tehdä. Kyllä perustoimivan koneen voi stage 1lle laittaa koska vaan aika huoletta, mutta lokittaa kannattaa kyllä sitten alkuun ahkerasti.


                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Ei nyt varsinaisesti liity virittämiseen, vaan lähinnä käyttö ja toimintavarmuuteen ja ehkä samalla hyvää pohjaa mahdolliselle lievälle softaamiselle.

                                Lähtökohtana kaikki pelaa ookoosti ja perusjutut pumput, suuttimet, puolat ja tulpat jees kunnossa.

                                Mitä kannattaa, esim MAP anturi vaihtoon ( putsaukesta mitään hyötyä koskaan? ), PVC valve parempaan, charge pipe vaihtoon( joku huono tai suositeltava tms ) jne...
                                Last edited by hpniemi; 29-03-2021, 08:19.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎