Jos ei tule varmuudella moottoritilasta, kannattaa myös tarkistaa, ettei downpipet tai loppuosan putkisto pääse koskettamaan toisiaan. Mulla kilisi tuon takia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by palze View PostJos ei tule varmuudella moottoritilasta, kannattaa myös tarkistaa, ettei downpipet tai loppuosan putkisto pääse koskettamaan toisiaan. Mulla kilisi tuon takia.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Pikkukiviä jossain sopivassa paikassa? Itsellä oli zetassa vasemman takapöntön kannaakkeen/pöntön ulkokuoren päällä/välissä pikkukiviä. Meinasi järki mennä kun yritti paikallistaa kilinää pitkän aikaaE89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Tämä kilinä on kyllä selvästi ahtimilta päin tulossa. Ääni on huomattavan kova sen puolisen minuuttia. Kokeilin takimmaisen hukkaportin tangon lukitusta joka oli kiinni. Itse tanko kyllä helisi kun sitä heiluttelin.
Sain vehkeen läjään ja kokeilin. Kovempaa kaasua painaessa veto aaltoilee ihan kuin luistoneston takia vaikka luistonesto se ei kyllä ole, lukaisen koodit ja epäilen että alipainelinjoissa voipi olla vaikka vuoto joka selittäisi molemmat oireet.---
Comment
-
-
Olisko sulla laittaa logia näytille vedosta? WGDC arvot vois kertoa jotain muiden arvojen ohella.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Ei ole lokia ainakaan vielä. Tämä on ensimmäinen laatuaan käsissäni ja kaikki JB4:set ym on ihan uutta meikäläiselle. Tunnen jo itseni vanhaksi kun käyttöliittymät eivät olekaan oletuksena läppäri ja piuha vaan kännykkä ja bluetooth tai ratin napit...
Tänään testasin alipainelinjat. Eivät vuoda. Itselleni kummastus oli että vaikka molemmille ahtimille on omat solenoidit ja letkutukset sekä alipainesäiliöt, ovat ne kuitenkin yhdistetyt letkulla solenoidien päällä. Eli eivät voi kuitenkaan toimia erikseen.
Lämpöisenä käynnistäessä ei kuulu ylimääräisiä ääniä.
Toiminta on muutenkin parantunut huomattavasti vain ajamalla. Liekö tuo vitoskartta ollut vaatinut niin paljon extraohjausta hukkaporteille vanhoilla ahtimilla että nyt uusilla on ollut menossa herkästi ylipaineen puolelle. Vanhoissa näytti olevan ainakin imusiipinä vakioista poikkeavat versiot ja nämä uudet on uusista aihioista Tohtorin koneistamat.
Vielä on 2-3 k rpm alueella välillä humppausta ja yritinkin saada valikoista öljynlämpömittarin näyttämään ahtopaineen pyynnin ja mitatun suhdetta mutta en saa noita näkymään kuin kovassa vedätyksessä. saako ne jotenkin tuonne pintakaasualueellekin "gauge hijack"-moodiin?
Harrastan huomenna bluetooth yhteydellä lisää tabletin kanssa, josko tämä tästä.---
Comment
-
-
Originally posted by N54 guy View PostMoro vaa kaikille!
Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?
Comment
-
-
Originally posted by N54 guy View PostMoro vaa kaikille!
Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?
Niistä on hyvä aloittaa, väkästelet muita sitten ajan kanssa eteenpäin.Last edited by mmie; 24-03-2021, 10:39.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Nyt on loggailtu. Vitoskarttaa ei uskallakaan käyttää enempää kun se johtaa 1,25 bar paineisiin ja 14.8 seoksiin täyskaasulla trimmien huidellessa taivaissa. Bensaa tankissa.
Kakkoskartalla painepyynti ja toteutuma barin luokkaa ja seos sopivasti n 12.5.
Kerran tosin tuli pitkässä vedossa alhaisen ahtopaineen herja vaikka loki näytti että pyynti ja toteuma olivat ihan linjassa.---
Comment
-
-
Originally posted by Jo&Po View PostPistetäänpä tännekkin linkki minkä single kitin laitoin.
Kohta käyntiin ja sitte mennään lujaa😁😁BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi ole lokia ainakaan vielä. Tämä on ensimmäinen laatuaan käsissäni ja kaikki JB4:set ym on ihan uutta meikäläiselle. Tunnen jo itseni vanhaksi kun käyttöliittymät eivät olekaan oletuksena läppäri ja piuha vaan kännykkä ja bluetooth tai ratin napit...
Tänään testasin alipainelinjat. Eivät vuoda. Itselleni kummastus oli että vaikka molemmille ahtimille on omat solenoidit ja letkutukset sekä alipainesäiliöt, ovat ne kuitenkin yhdistetyt letkulla solenoidien päällä. Eli eivät voi kuitenkaan toimia erikseen.
Lämpöisenä käynnistäessä ei kuulu ylimääräisiä ääniä.
Toiminta on muutenkin parantunut huomattavasti vain ajamalla. Liekö tuo vitoskartta ollut vaatinut niin paljon extraohjausta hukkaporteille vanhoilla ahtimilla että nyt uusilla on ollut menossa herkästi ylipaineen puolelle. Vanhoissa näytti olevan ainakin imusiipinä vakioista poikkeavat versiot ja nämä uudet on uusista aihioista Tohtorin koneistamat.
Vielä on 2-3 k rpm alueella välillä humppausta ja yritinkin saada valikoista öljynlämpömittarin näyttämään ahtopaineen pyynnin ja mitatun suhdetta mutta en saa noita näkymään kuin kovassa vedätyksessä. saako ne jotenkin tuonne pintakaasualueellekin "gauge hijack"-moodiin?
Harrastan huomenna bluetooth yhteydellä lisää tabletin kanssa, josko tämä tästä.
Suosittelisin kuitenkin uuden custom flashin teettämistä uusille ahtimille, kun todennäköisesti täysin erilaiset kuin edelliset puhaltimet. Esim nick p33p33 tekee näitä, mullakin hänen kartta käytössä.
Comment
-
-
Ei nyt varsinaisesti liity virittämiseen, vaan lähinnä käyttö ja toimintavarmuuteen ja ehkä samalla hyvää pohjaa mahdolliselle lievälle softaamiselle.
Lähtökohtana kaikki pelaa ookoosti ja perusjutut pumput, suuttimet, puolat ja tulpat jees kunnossa.
Mitä kannattaa, esim MAP anturi vaihtoon ( putsaukesta mitään hyötyä koskaan? ), PVC valve parempaan, charge pipe vaihtoon( joku huono tai suositeltava tms ) jne...Last edited by ritariässä; 28-03-2021, 17:30.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Perusasiat ennen softaa:
- 1 step kylmemmät tulpat
- uudet puolat
- toimivat ja riittävän tuoreet suuttimet
- toimivat bensapumput, kannattaa lokittaa ja katsoa että toimii riittävän hyvin
- pcv kannattaa vaihtaa, tmap joo, mutta stage 1- tasolle ei nyt välttämätön
- ahtoputki kannattaa vaihtaa, samalla päätös blowoff vai diverterit ja jos diverterit, ainakin jollain aikataululla kannattaa päivittää ne parempiin. Orkkis putkellakin voi ajaa, se saattaa kestää ihan hyvin tai sitten ei
- vanoksen solenoidit saattaa olla ongelma jo stage 1lläkin ja menee sitten vaihtoon, mutta sen näkee sitten jos alkaa vedoissa koodia pukkaamaan
Tietenkin voi myös vaan softata ensin ja todeta sitten, että mitkä palikat ei toimi, jos niinpäin haluaa tehdä. Kyllä perustoimivan koneen voi stage 1lle laittaa koska vaan aika huoletta, mutta lokittaa kannattaa kyllä sitten alkuun ahkerasti.
Originally posted by ritariässä View PostEi nyt varsinaisesti liity virittämiseen, vaan lähinnä käyttö ja toimintavarmuuteen ja ehkä samalla hyvää pohjaa mahdolliselle lievälle softaamiselle.
Lähtökohtana kaikki pelaa ookoosti ja perusjutut pumput, suuttimet, puolat ja tulpat jees kunnossa.
Mitä kannattaa, esim MAP anturi vaihtoon ( putsaukesta mitään hyötyä koskaan? ), PVC valve parempaan, charge pipe vaihtoon( joku huono tai suositeltava tms ) jne...Last edited by hpniemi; 29-03-2021, 08:19.
Comment
-
Comment