Tuohan on must buy osa. Eipä tuota ole tullutkaan missään vastaan. Kyllä ajattelin tuon dampperin, hihnan ja samalla sitten tuon mikedryn osoittaman osan laittaa kerralla. Ainakin saisi mielenrauhan ja keksitään taas seuraavaa osaa mihin tuhlata rahat
Edittiä. Löysin tälläisen mikä vaikutti paljon paremmalta osalta ja youtubevideokin löytyi kiinnostuneille. Pistänpä tilaukseen ASAP.
Tuohan on must buy osa. Eipä tuota ole tullutkaan missään vastaan. Kyllä ajattelin tuon dampperin, hihnan ja samalla sitten tuon mikedryn osoittaman osan laittaa kerralla. Ainakin saisi mielenrauhan ja keksitään taas seuraavaa osaa mihin tuhlata rahat
Edittiä. Löysin tälläisen mikä vaikutti paljon paremmalta osalta ja youtubevideokin löytyi kiinnostuneille. Pistänpä tilaukseen ASAP.
Ihan jees nakata tuo suoja siinä tapauksessa mikäli hihnahommia muutenkin tekee. Lähtökohtaisesti nuo hihnat katkeaa lähinnä vuotavan öljynsuodatinkopan takia, josta valunut öljy rikkoo hihnan, tärkeämpänä pitäisin lohkon pitämistä puhtaana ja hihnan pyörät/kiristimen kunnossa mutta kai tuosta jotain mielenrauhaa saa.
Joissain vuosimalleissa taisi olla kanssa apurungon ja tehostimenpyörän väli aika nafti, ja tietysti näissä kun on tuo hihnamitta ja reitti kerran vaihtunut niin väärin asentamalla voi saada tuhoa aikaan.
Description It is a well-known issue on the BMW N54/55 platforms that your serpentine belt can fail for various reasons, when this happens you have a high chance of the belt getting sucked behind the front damper, and then being pushed past the crank seal into your oil pan. From there it can get sucked into the oil pick up causing total engine failure, even if you do not lose the engine it is a COSTLY repair to remove the sub-frame and drop the oil pan to remove the belt. The best way to combat this is to watch for oil leaks and keep up on your maintenance. BUT Even with those preventative measures, pre-mature belt failure can occur. This crank seal guard installs over your front crank seal and will keep the belt from being sucked in if a belt failure does occur. This is a cheap way to ensure you do not end up having to replace your motor from oil starvation due to an ingested belt. Our seal is different from those already on market, it is 100% billet, with no welds on the tabs to break, no cheap bent thin steel pieces. 100% Billet 6061-T6 aluminium, anodized black for long time corrosion resistance. We highly recommend you install WITH a crank bolt capture at the same time, as you have to remove the damper anyway. Then you will get the benefit of helping eliminate the dreaded spun crank hub and the crank seal issue In The Box One VTT Billet N54/55 Crank Seal Guard Two extended 12.9 Grade bolts, and two stainless washers Fitted Photo Compatibility Check To ensure the part(s) you have ordered fits your vehicle, we run a compatibility check prior to dispatch. We can do this either using your registration number (UK) or the last 7 digits of your VIN. Simply enter your car details prior to checkout. Compatibility All BMW N54 & N55 engines. Manufactured by VTT - Vargas Turbocharger Technologies Part Number VTT-CRANK-GUARD-1 (Seal Guard Only) VTT-CRANK-GUARD-2 (Seal Guard With N54 CBC) Dimensions 26 x 36 x 6 cm Weight 1 kg
Onhan noita ihan pellistä tms tehtyjäkin kaupan ja niihin varmaan Kies viittaa kun puhuu huonoista.
Onko kellään ollut / keksitty syytä koodille 30EE Dme Superknocking cylinder x?
Kyseinen koodi oli ilmaantunut shadow koodiksi hiljattain. Puolat ja tulpat on kohtuu uudet, injektorit myös pitäs olla ok. Koodi oli vain yhdestä sylinteristä ja 98:lla ajelen. Wot-vetoja en ole tänä aikana tehnyt vaan ajellut hyvin vähällä pahennuksenaiheutustasolla.
Kävin tuossa Lahdenväylällä koeajolla just ja lokituksen mukaan auto toimii niin ajoituksien korjauksien, ahtojen kuin afr:nkin suhteen näennäisen ok ja ajokorttikin on vielä kas kummaa taskussa
Onko kellään ollut / keksitty syytä koodille 30EE Dme Superknocking cylinder x?
Kyseinen koodi oli ilmaantunut shadow koodiksi hiljattain. Puolat ja tulpat on kohtuu uudet, injektorit myös pitäs olla ok. Koodi oli vain yhdestä sylinteristä ja 98:lla ajelen. Wot-vetoja en ole tänä aikana tehnyt vaan ajellut hyvin vähällä pahennuksenaiheutustasolla.
Kävin tuossa Lahdenväylällä koeajolla just ja lokituksen mukaan auto toimii niin ajoituksien korjauksien, ahtojen kuin afr:nkin suhteen näennäisen ok ja ajokorttikin on vielä kas kummaa taskussa
Itsellä heitti samat koodit viime viikolla 2- ja 6-sylintereistä. 98% todennäköisyydellä korjaantui octamne boosterilla. Just ennen vikaa tankattu tankillinen 95:sta ABC:lta ja ensimmäinen WOT veto aiheutti viat. Purkillinen octane boosteria sen jälkeen tankkii eikä oo vaivannu.
E92 335i 04/07 Montegoblau ex. E91 320D LCI Alpinweiss III
Sivistyksen vuoksi katselin Istasta ja se kuvailee asian näin:
"Super-knocking
Super-knocking is irregular combustion that occurs on highly turbocharged engines. Here, the maximum combustion pressure of approx. 100 bar rises to up to 200 bar. The causes of this are impurities in the combustion chamber (oil, residual gas, carbon particles) that trigger inflammation of the mixture before the actual point of ignition. This is why super-knocking cannot be eliminated by means of ignition interventions.
If the DME detects super-knocking, the power output is reduced to protect against engine damage. Brief super-knocking is caused by individual dirt particles. Super-knocking leads to short-term shutdown of the fuel injection (3 to 6 cycles) at the cylinder concerned. A fault is also entered in the fault code memory."
Itsellä heitti samat koodit viime viikolla 2- ja 6-sylintereistä. 98% todennäköisyydellä korjaantui octamne boosterilla. Just ennen vikaa tankattu tankillinen 95:sta ABC:lta ja ensimmäinen WOT veto aiheutti viat. Purkillinen octane boosteria sen jälkeen tankkii eikä oo vaivannu.
Description It is a well-known issue on the BMW N54/55 platforms that your serpentine belt can fail for various reasons, when this happens you have a high chance of the belt getting sucked behind the front damper, and then being pushed past the crank seal into your oil pan. From there it can get sucked into the oil pick up causing total engine failure, even if you do not lose the engine it is a COSTLY repair to remove the sub-frame and drop the oil pan to remove the belt. The best way to combat this is to watch for oil leaks and keep up on your maintenance. BUT Even with those preventative measures, pre-mature belt failure can occur. This crank seal guard installs over your front crank seal and will keep the belt from being sucked in if a belt failure does occur. This is a cheap way to ensure you do not end up having to replace your motor from oil starvation due to an ingested belt. Our seal is different from those already on market, it is 100% billet, with no welds on the tabs to break, no cheap bent thin steel pieces. 100% Billet 6061-T6 aluminium, anodized black for long time corrosion resistance. We highly recommend you install WITH a crank bolt capture at the same time, as you have to remove the damper anyway. Then you will get the benefit of helping eliminate the dreaded spun crank hub and the crank seal issue In The Box One VTT Billet N54/55 Crank Seal Guard Two extended 12.9 Grade bolts, and two stainless washers Fitted Photo Compatibility Check To ensure the part(s) you have ordered fits your vehicle, we run a compatibility check prior to dispatch. We can do this either using your registration number (UK) or the last 7 digits of your VIN. Simply enter your car details prior to checkout. Compatibility All BMW N54 & N55 engines. Manufactured by VTT - Vargas Turbocharger Technologies Part Number VTT-CRANK-GUARD-1 (Seal Guard Only) VTT-CRANK-GUARD-2 (Seal Guard With N54 CBC) Dimensions 26 x 36 x 6 cm Weight 1 kg
Onhan noita ihan pellistä tms tehtyjäkin kaupan ja niihin varmaan Kies viittaa kun puhuu huonoista.
Videosta aika selkeästi näkyi ero, hieman erilainen ja tarkemmin mitoitettu kun tuo toinen osa taas oli vähän väljempi niin herkemmin laittaa väärään asentoon.
Sivistyksen vuoksi katselin Istasta ja se kuvailee asian näin:
"Super-knocking
Super-knocking is irregular combustion that occurs on highly turbocharged engines. Here, the maximum combustion pressure of approx. 100 bar rises to up to 200 bar. The causes of this are impurities in the combustion chamber (oil, residual gas, carbon particles) that trigger inflammation of the mixture before the actual point of ignition. This is why super-knocking cannot be eliminated by means of ignition interventions.
If the DME detects super-knocking, the power output is reduced to protect against engine damage. Brief super-knocking is caused by individual dirt particles. Super-knocking leads to short-term shutdown of the fuel injection (3 to 6 cycles) at the cylinder concerned. A fault is also entered in the fault code memory."
Tän perusteella vois siis ajatella, että esimerkiksi imukanavissa tavaraa. Itellä ainakin hetki jos toinenki viime putsauksesta.
E92 335i 04/07 Montegoblau ex. E91 320D LCI Alpinweiss III
Tähän liittyen vielä, kun en ole asiaan aikaisemmin perehtynyt, mutta kun nyt auto muisti minua tuollaisellakin koodilla, niin pitää perehtyä...
Superknocking eli seuraus lspi:stä (low speed pre-ignition) on siis jotensakin hallitsemattomissa oleva asia, jota tapahtuu tai ei tapahdu ja jos taphtuu, se hajottaa koneen tai ei hajota.
Huomaan kuitenkin, että öljyissä on pari vuotta sitten tullut uusi lisästandardi API SN Plus, jonka pitäisi nimenomaan parantaa vielä tämän ongelman ehkäisyä perus-SN-standardista.
Käyttääkö joku tämän ongelman vuoksi jo sn plus-öljyä ja jos niin mitä? Esim Castrol Edgestä voisi saada käsityksen, että on sn plus, mutta sitten kuitenkin luetelluissa spekseissä ei ole plussaa. Ainoa selvä varma, mitä löysin oli Castrol Edge M, jossa on plus...
Comment