Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikaell
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 422
    • Kla

    Dampperin päivityksellä tuskin mitään tekee, mutta tolla MikeDryn linkkaamalla osalla voi säästää moottorin huonossa tapauksessa.
    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
    p. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • Bmwongelmat123
      BTCF Member
      • Aug 2018
      • 47
      • Uusimaa

      Tuohan on must buy osa. Eipä tuota ole tullutkaan missään vastaan. Kyllä ajattelin tuon dampperin, hihnan ja samalla sitten tuon mikedryn osoittaman osan laittaa kerralla. Ainakin saisi mielenrauhan ja keksitään taas seuraavaa osaa mihin tuhlata rahat

      Edittiä. Löysin tälläisen mikä vaikutti paljon paremmalta osalta ja youtubevideokin löytyi kiinnostuneille. Pistänpä tilaukseen ASAP.


      Last edited by Bmwongelmat123; 07-06-2021, 22:45.

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
        Tuohan on must buy osa. Eipä tuota ole tullutkaan missään vastaan. Kyllä ajattelin tuon dampperin, hihnan ja samalla sitten tuon mikedryn osoittaman osan laittaa kerralla. Ainakin saisi mielenrauhan ja keksitään taas seuraavaa osaa mihin tuhlata rahat

        Edittiä. Löysin tälläisen mikä vaikutti paljon paremmalta osalta ja youtubevideokin löytyi kiinnostuneille. Pistänpä tilaukseen ASAP.


        https://youtu.be/a-AGwB1hlhg

        Ihan jees nakata tuo suoja siinä tapauksessa mikäli hihnahommia muutenkin tekee. Lähtökohtaisesti nuo hihnat katkeaa lähinnä vuotavan öljynsuodatinkopan takia, josta valunut öljy rikkoo hihnan, tärkeämpänä pitäisin lohkon pitämistä puhtaana ja hihnan pyörät/kiristimen kunnossa mutta kai tuosta jotain mielenrauhaa saa.

        Joissain vuosimalleissa taisi olla kanssa apurungon ja tehostimenpyörän väli aika nafti, ja tietysti näissä kun on tuo hihnamitta ja reitti kerran vaihtunut niin väärin asentamalla voi saada tuhoa aikaan.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6169
          • Helsinki

          Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
          Toi vaikuttaa oikeasti todella hyvältä suojalta, eikä oo hinnalla pilattu
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • hpniemi
            BTCF Member
            • Feb 2020
            • 97
            • Järvenpää

            Eikös noi molemmat ole alumiinista koneistettuja... En oikein näe muuta eroa, kuin hinnan.

            Description It is a well-known issue on the BMW N54/55 platforms that your serpentine belt can fail for various reasons, when this happens you have a high chance of the belt getting sucked behind the front damper, and then being pushed past the crank seal into your oil pan. From there it can get sucked into the oil pick up causing total engine failure, even if you do not lose the engine it is a COSTLY repair to remove the sub-frame and drop the oil pan to remove the belt. The best way to combat this is to watch for oil leaks and keep up on your maintenance. BUT Even with those preventative measures, pre-mature belt failure can occur. This crank seal guard installs over your front crank seal and will keep the belt from being sucked in if a belt failure does occur. This is a cheap way to ensure you do not end up having to replace your motor from oil starvation due to an ingested belt. Our seal is different from those already on market, it is 100% billet, with no welds on the tabs to break, no cheap bent thin steel pieces. 100% Billet 6061-T6 aluminium, anodized black for long time corrosion resistance. We highly recommend you install WITH a crank bolt capture at the same time, as you have to remove the damper anyway. Then you will get the benefit of helping eliminate the dreaded spun crank hub and the crank seal issue In The Box One VTT Billet N54/55 Crank Seal Guard Two extended 12.9 Grade bolts, and two stainless washers Fitted Photo Compatibility Check To ensure the part(s) you have ordered fits your vehicle, we run a compatibility check prior to dispatch. We can do this either using your registration number (UK) or the last 7 digits of your VIN. Simply enter your car details prior to checkout. Compatibility All BMW N54 & N55 engines. Manufactured by VTT - Vargas Turbocharger Technologies Part Number VTT-CRANK-GUARD-1 (Seal Guard Only) VTT-CRANK-GUARD-2 (Seal Guard With N54 CBC) Dimensions 26 x 36 x 6 cm Weight 1 kg


            Onhan noita ihan pellistä tms tehtyjäkin kaupan ja niihin varmaan Kies viittaa kun puhuu huonoista.

            Originally posted by MikeDry View Post
            Toi vaikuttaa oikeasti todella hyvältä suojalta, eikä oo hinnalla pilattu
            Last edited by hpniemi; 09-06-2021, 09:52.

            Comment

            • hpniemi
              BTCF Member
              • Feb 2020
              • 97
              • Järvenpää

              30EE Superknocking?

              Onko kellään ollut / keksitty syytä koodille 30EE Dme Superknocking cylinder x?

              Kyseinen koodi oli ilmaantunut shadow koodiksi hiljattain. Puolat ja tulpat on kohtuu uudet, injektorit myös pitäs olla ok. Koodi oli vain yhdestä sylinteristä ja 98:lla ajelen. Wot-vetoja en ole tänä aikana tehnyt vaan ajellut hyvin vähällä pahennuksenaiheutustasolla.

              Kävin tuossa Lahdenväylällä koeajolla just ja lokituksen mukaan auto toimii niin ajoituksien korjauksien, ahtojen kuin afr:nkin suhteen näennäisen ok ja ajokorttikin on vielä kas kummaa taskussa
              Last edited by hpniemi; 09-06-2021, 12:38.

              Comment

              • naigel
                BTCF Member
                • Oct 2018
                • 14
                • JKL

                Originally posted by hpniemi View Post
                Onko kellään ollut / keksitty syytä koodille 30EE Dme Superknocking cylinder x?

                Kyseinen koodi oli ilmaantunut shadow koodiksi hiljattain. Puolat ja tulpat on kohtuu uudet, injektorit myös pitäs olla ok. Koodi oli vain yhdestä sylinteristä ja 98:lla ajelen. Wot-vetoja en ole tänä aikana tehnyt vaan ajellut hyvin vähällä pahennuksenaiheutustasolla.

                Kävin tuossa Lahdenväylällä koeajolla just ja lokituksen mukaan auto toimii niin ajoituksien korjauksien, ahtojen kuin afr:nkin suhteen näennäisen ok ja ajokorttikin on vielä kas kummaa taskussa
                Itsellä heitti samat koodit viime viikolla 2- ja 6-sylintereistä. 98% todennäköisyydellä korjaantui octamne boosterilla. Just ennen vikaa tankattu tankillinen 95:sta ABC:lta ja ensimmäinen WOT veto aiheutti viat. Purkillinen octane boosteria sen jälkeen tankkii eikä oo vaivannu.
                E92 335i 04/07 Montegoblau
                ex. E91 320D LCI Alpinweiss III

                Comment

                • hpniemi
                  BTCF Member
                  • Feb 2020
                  • 97
                  • Järvenpää

                  Kiitos tiedosta.

                  Sivistyksen vuoksi katselin Istasta ja se kuvailee asian näin:

                  "Super-knocking
                  Super-knocking is irregular combustion that occurs on highly turbocharged engines. Here, the maximum combustion pressure of approx. 100 bar rises to up to 200 bar. The causes of this are impurities in the combustion chamber (oil, residual gas, carbon particles) that trigger inflammation of the mixture before the actual point of ignition. This is why super-knocking cannot be eliminated by means of ignition interventions.

                  If the DME detects super-knocking, the power output is reduced to protect against engine damage. Brief super-knocking is caused by individual dirt particles. Super-knocking leads to short-term shutdown of the fuel injection (3 to 6 cycles) at the cylinder concerned. A fault is also entered in the fault code memory."

                  Originally posted by naigel View Post
                  Itsellä heitti samat koodit viime viikolla 2- ja 6-sylintereistä. 98% todennäköisyydellä korjaantui octamne boosterilla. Just ennen vikaa tankattu tankillinen 95:sta ABC:lta ja ensimmäinen WOT veto aiheutti viat. Purkillinen octane boosteria sen jälkeen tankkii eikä oo vaivannu.

                  Comment

                  • Bmwongelmat123
                    BTCF Member
                    • Aug 2018
                    • 47
                    • Uusimaa

                    Originally posted by hpniemi View Post
                    Eikös noi molemmat ole alumiinista koneistettuja... En oikein näe muuta eroa, kuin hinnan.

                    Description It is a well-known issue on the BMW N54/55 platforms that your serpentine belt can fail for various reasons, when this happens you have a high chance of the belt getting sucked behind the front damper, and then being pushed past the crank seal into your oil pan. From there it can get sucked into the oil pick up causing total engine failure, even if you do not lose the engine it is a COSTLY repair to remove the sub-frame and drop the oil pan to remove the belt. The best way to combat this is to watch for oil leaks and keep up on your maintenance. BUT Even with those preventative measures, pre-mature belt failure can occur. This crank seal guard installs over your front crank seal and will keep the belt from being sucked in if a belt failure does occur. This is a cheap way to ensure you do not end up having to replace your motor from oil starvation due to an ingested belt. Our seal is different from those already on market, it is 100% billet, with no welds on the tabs to break, no cheap bent thin steel pieces. 100% Billet 6061-T6 aluminium, anodized black for long time corrosion resistance. We highly recommend you install WITH a crank bolt capture at the same time, as you have to remove the damper anyway. Then you will get the benefit of helping eliminate the dreaded spun crank hub and the crank seal issue In The Box One VTT Billet N54/55 Crank Seal Guard Two extended 12.9 Grade bolts, and two stainless washers Fitted Photo Compatibility Check To ensure the part(s) you have ordered fits your vehicle, we run a compatibility check prior to dispatch. We can do this either using your registration number (UK) or the last 7 digits of your VIN. Simply enter your car details prior to checkout. Compatibility All BMW N54 & N55 engines. Manufactured by VTT - Vargas Turbocharger Technologies Part Number VTT-CRANK-GUARD-1 (Seal Guard Only) VTT-CRANK-GUARD-2 (Seal Guard With N54 CBC) Dimensions 26 x 36 x 6 cm Weight 1 kg


                    Onhan noita ihan pellistä tms tehtyjäkin kaupan ja niihin varmaan Kies viittaa kun puhuu huonoista.

                    Videosta aika selkeästi näkyi ero, hieman erilainen ja tarkemmin mitoitettu kun tuo toinen osa taas oli vähän väljempi niin herkemmin laittaa väärään asentoon.

                    Comment

                    • naigel
                      BTCF Member
                      • Oct 2018
                      • 14
                      • JKL

                      Originally posted by hpniemi View Post
                      Kiitos tiedosta.

                      Sivistyksen vuoksi katselin Istasta ja se kuvailee asian näin:

                      "Super-knocking
                      Super-knocking is irregular combustion that occurs on highly turbocharged engines. Here, the maximum combustion pressure of approx. 100 bar rises to up to 200 bar. The causes of this are impurities in the combustion chamber (oil, residual gas, carbon particles) that trigger inflammation of the mixture before the actual point of ignition. This is why super-knocking cannot be eliminated by means of ignition interventions.

                      If the DME detects super-knocking, the power output is reduced to protect against engine damage. Brief super-knocking is caused by individual dirt particles. Super-knocking leads to short-term shutdown of the fuel injection (3 to 6 cycles) at the cylinder concerned. A fault is also entered in the fault code memory."
                      Tän perusteella vois siis ajatella, että esimerkiksi imukanavissa tavaraa. Itellä ainakin hetki jos toinenki viime putsauksesta.
                      E92 335i 04/07 Montegoblau
                      ex. E91 320D LCI Alpinweiss III

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Originally posted by naigel View Post
                        Tän perusteella vois siis ajatella, että esimerkiksi imukanavissa tavaraa. Itellä ainakin hetki jos toinenki viime putsauksesta.
                        Imukanavassa oleva karsta ei vaikuta tähän. Siksi tuossakin puhutaan palotilasta, ja siellä olevasta liasta
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • hpniemi
                          BTCF Member
                          • Feb 2020
                          • 97
                          • Järvenpää

                          Tähän liittyen vielä, kun en ole asiaan aikaisemmin perehtynyt, mutta kun nyt auto muisti minua tuollaisellakin koodilla, niin pitää perehtyä...

                          Superknocking eli seuraus lspi:stä (low speed pre-ignition) on siis jotensakin hallitsemattomissa oleva asia, jota tapahtuu tai ei tapahdu ja jos taphtuu, se hajottaa koneen tai ei hajota.

                          Huomaan kuitenkin, että öljyissä on pari vuotta sitten tullut uusi lisästandardi API SN Plus, jonka pitäisi nimenomaan parantaa vielä tämän ongelman ehkäisyä perus-SN-standardista.

                          Käyttääkö joku tämän ongelman vuoksi jo sn plus-öljyä ja jos niin mitä? Esim Castrol Edgestä voisi saada käsityksen, että on sn plus, mutta sitten kuitenkin luetelluissa spekseissä ei ole plussaa. Ainoa selvä varma, mitä löysin oli Castrol Edge M, jossa on plus...



                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Imukanavassa oleva karsta ei vaikuta tähän. Siksi tuossakin puhutaan palotilasta, ja siellä olevasta liasta

                          Comment

                          • N54 guy
                            Newbiemmer
                            • Mar 2021
                            • 4
                            • Helsinki

                            Akku

                            Moro

                            Minkälainen akkulaturi oisi hyvä mhd flashaukseen ja xhp flashaukseen?

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              Originally posted by N54 guy View Post
                              Moro

                              Minkälainen akkulaturi oisi hyvä mhd flashaukseen ja xhp flashaukseen?
                              Karttojen ensikirjoitukseen 7A ylläpitolaturi niin ei lopu kakku kesken kaiken
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • Jabbe
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2019
                                • 62
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by N54 guy View Post
                                Moro

                                Minkälainen akkulaturi oisi hyvä mhd flashaukseen ja xhp flashaukseen?
                                Ostat kerralla jonku kunnollisen 30A virtalähteen, niin sillä onnistuu pidemmänkin päälle koodaukset ongelmitta .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎