Originally posted by R1kuhh
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Paljon helpommalla pääsee kun lukee koodit ISTA:lla, niin näkee suoraan kunnon vika selitteen, niin ei tarvitse nettilistojen kanssa arpoa. Ohjainlaite version näkee ainakin BMW:n softilla, autocom tms. yleistestereistä en mene varmaksi sanomaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Kiitos vihdoin. Tässä on juuri ongelmana tuo paneelin sulakkeen palaminen. Välillä tiuhaan ja välillä muutaman kk tauon jälkeen. Ilmeisesti jokin virta piikki, kun toimii normaalisti heti sulakkeen vaihdon jälkeen. Osaako nuo bmw:n omat lukijat kertoo tarkemmin kuin tuo carly?
Antaa siis vain 009c6c koodia carlylla. Jos sulake menee niin sitten useemman. Mutta vain, jos paneelista lähtee valot päältä, mutta muuten kaikki toimii. Sulakkeen takana ei pitäisi muuta olla kuin ilmeisesti tuo paneeli ja hansikaslokero, sekä takaluukun valo. Paneeli vaihdettu, valoista n.10-20cm matka johdoista tarkastettu. Eikä mitään logiikkaa tuon sulakkeen palamisen kannalta.
Comment
-
Esim. ISTA antaa aina selityksen koodille, toki se tuon koodinumeronkin näyttää. Ne selitykset vaan avaa sitä vikaa melkoisesti. Samoin monille vikakoodeille on vielä lisäksi tieto koodin kriteereistä, eli miksi se vikakoodi tulee. Tämä tieto on usein hyvin hyödyllinen vian selvittämisessä. Moniin vikoihin löytyy myös vianselvitys polku, eli ohjelma osaa ohjata sitä käyttämään koodin perusteella. ISTA löytyy myös sähkökaaviot, jotka helpottavat sähkövikojen selvittämistä melkoisesti. Onhan siellä varmasti oikea kokoinen sulake? Näitäkin on tullut vastaan, että vaihdettu joskus liian pieni sulake ja siksi sulake palaa. Ellei näillä selviä pitäisi alkaa mittaamaan paljonko sen sulakkeen läpi menee virtaa. kaikenlaista jälkiasennus härpätystä on tullut vastaan ja virtoja on välillä ryöstetty mistä sattuu.Originally posted by R1kuhh View PostKiitos vihdoin. Tässä on juuri ongelmana tuo paneelin sulakkeen palaminen. Välillä tiuhaan ja välillä muutaman kk tauon jälkeen. Ilmeisesti jokin virta piikki, kun toimii normaalisti heti sulakkeen vaihdon jälkeen. Osaako nuo bmw:n omat lukijat kertoo tarkemmin kuin tuo carly?
Antaa siis vain 009c6c koodia carlylla. Jos sulake menee niin sitten useemman. Mutta vain, jos paneelista lähtee valot päältä, mutta muuten kaikki toimii. Sulakkeen takana ei pitäisi muuta olla kuin ilmeisesti tuo paneeli ja hansikaslokero, sekä takaluukun valo. Paneeli vaihdettu, valoista n.10-20cm matka johdoista tarkastettu. Eikä mitään logiikkaa tuon sulakkeen palamisen kannalta.
Ei ne BMW ohjelmat toki sitä auto korjaa, mutta helpottavat kyllä älyttömästi vian selvittämistä. Aivan eriluokkaa tuo ISTA, jos verrataan Carlyyn.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Nyt toimii muuten kaikki valot paitsi peruutusvalo, valot saa palamaan valotestillä mutta kun laittaa pakin päälle peruutusvalon kytkin ei aktivoidu.Originally posted by mie View PostNo homma jäi vähän vaiheeseen kun auto -05 ja selvisi että siinä on frm3 boxi
eli joutuu vaihtamaan pinnien paikkoja pistokkeissa että saa kaikki valot toimiin.
Onkohan tuo kytkin tuola vaihdevalitsin hässäkässä? Mittaristossa ja kepin vieressä toimii normaalisti vaihdenäytöt. Ja kyseessä automaatti jos joku ei arvannu.
Comment
-
Juu on koodattu, joku muu vika kai siinä on kun viime katsastuksessa oli korjauskehoitus pakkivaloista ja luulen että siihen on siksi vaihdettu tuo väärä boxi. Vähän haastavaa kun ei oikeen voi kysellä edelliseltä omistajalta, ostin auton kun halvalla sain jobbarilta joka oli ostanut auton isommalta liikkeeltä ja sitä ennen se oli ollut jollakin Hassanilla....Originally posted by alpine3 View PostOletteko koodanneet sen frm:n oletusasetuksille?
Comment
-
Pyyhkijät ei halua toimia automaattiasennossa, mikä tällaisen voi aiheuttaa?
Tai siis.. toimii ne, mutta ei voi odottaa niin pitkään sokkona, että seuraava pyyhkäisy tulee, nopeinkaan asento ei ole riittävän nopea ihan tavallisessa pienessä sateessa.
Jokin normaali ratkaisu?Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Yleensä sadetunnistimen resetointi inpalla tai istalla korjaa tuon vian.Originally posted by jluoma View PostPyyhkijät ei halua toimia automaattiasennossa, mikä tällaisen voi aiheuttaa?
Tai siis.. toimii ne, mutta ei voi odottaa niin pitkään sokkona, että seuraava pyyhkäisy tulee, nopeinkaan asento ei ole riittävän nopea ihan tavallisessa pienessä sateessa.
Jokin normaali ratkaisu?Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Tämä.Originally posted by Cunttory View PostYleensä sadetunnistimen resetointi inpalla tai istalla korjaa tuon vian.
Availlaanpa sitten uusi topikki. Joka on täällä https://www.btcf.fi/forum/showthread...20#post4312520Last edited by Haju69; 17-11-2021, 21:32.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
Comment