E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• alpine3
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Myyköhän mikään firma Suomessa/Euroopassa valmista E90 sopivaa clutch stoppia? Ei huvita tilata jenkkilästä tai UK:sta. Onhan noita tosin askarreltu itse jostain kalusteiden/pesukoneiden jalkasäätimistäkin... Jos joku on tehnyt itse niin onko pultin maksimipituus 50mm vai meneekö sinne pidempikin?

CDV:n poistoon laitettu pariin firmaan kyssäriä mutta ei ole vielä ketään kiinnostanut vastata. En ala hallitunkin varassa sitä itse tekemään
    Taisin aikoinaan tilata ebaysta e46:een clutch stopin. Sieltä tuli juurikin tuollainen kalusteisiin tarkoitettu jalkasäädin, hyvin se toimi.

Tuo varsinainen cdv:n poisto ei iso homma ole, cdv:eessä olevat letkut käyvät yhteen vaikka sitä venttiiliä ei välissä olekaan. Kytkimen ilmauksenhan se sitten vielä vaatii. Fwiw..

Leave a comment:

• aae30
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    CDV:n poistoon laitettu pariin firmaan kyssäriä mutta ei ole vielä ketään kiinnostanut vastata. En ala hallitunkin varassa sitä itse tekemään
    Futurez.fi teki mulle HEL-Performance teräspunoskytkinletkun haluamallani mitalla/liitoksilla,
    ja sivumennen sieltä emailissa muistaakseni mainittiin, että lähtökohtaisesti kaikkiin malleihin
    ko. lafkan valmiit mallikohtaiset kytkinletkut poistaa CDV:n, fwiw..

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Myyköhän mikään firma Suomessa/Euroopassa valmista E90 sopivaa clutch stoppia? Ei huvita tilata jenkkilästä tai UK:sta. Onhan noita tosin askarreltu itse jostain kalusteiden/pesukoneiden jalkasäätimistäkin... Jos joku on tehnyt itse niin onko pultin maksimipituus 50mm vai meneekö sinne pidempikin?

Last edited by Zeta; 24-09-2021, 19:07.

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Miten asentaa lämmityspistoke M-Sport puskuriin, niin ettei näytä tosi kamalalta?
    Esimerkkikuvat omastanne voisi auttaa myös.

Leave a comment:

• mmie
    replied
    Originally posted by Bmwe87 View Post
    Mistä lähtisi vikaa etsimään kun jarrujenkuluneisuus valo palaa vaikka yhdistäisi molemmat johdot edestä ja takaa? Onko jotain läpivientiä esim mistä voisi olla mennyt poikki?

Eivät tosiaan hirveitä kustanna.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Originally posted by Bmwe87 View Post
    Mistä lähtisi vikaa etsimään kun jarrujenkuluneisuus valo palaa vaikka yhdistäisi molemmat johdot edestä ja takaa? Onko jotain läpivientiä esim mistä voisi olla mennyt poikki?
    Kannattaa ensin laittaa sinne ehjät anturit ja yrittää kuitata palat vaihdetuksi vasta sitten. Muistelen, että e90 huomaa oikosuljetun anturin.

Leave a comment:

• Bmwe87
    replied
    E92 jarrujen kuluneisuusvalo

Leave a comment:

• bodimikke.
    replied
    DPF poistettu

Kuuleekohan tuon kuinka helposti jos dpf pönttöä koputtaa että onko sitä poistettu?

Leave a comment:

• Tomi T
    replied
    Originally posted by bodimikke. View Post
    Onko kellään hajua paljon jarrulevyje heitin tarkistus maksaisi?

Mulla vaihdettiin eteen molemmat reaktiotangot ja huollossa sanottiin että kannattaa katsoa levyjen perään jos kierot. Täristi siis jarruttaessa ennen tankojem vaihtoa ja haki vähän uriin ajaessa. Nyt ei täristä enää jarruttaessa, mutta pitäisikö käydä tarkistuttamassa etulevyjen heitto varmuudeksi vai uskaltaako ajaa huoletta?

Jos levyt kierot silloin varmaan reaktiotankojem puslat kuluu taas nopeasti huonoksi?
    No jos ei täristä jarruttaessa yhtään, niin jarrulevyt eivät ole kierot.

Leave a comment:

• bodimikke.
    replied
    Jarrylevyhen heitto

Onko kellään hajua paljon jarrulevyje heitin tarkistus maksaisi?

Mulla vaihdettiin eteen molemmat reaktiotangot ja huollossa sanottiin että kannattaa katsoa levyjen perään jos kierot. Täristi siis jarruttaessa ennen tankojem vaihtoa ja haki vähän uriin ajaessa. Nyt ei täristä enää jarruttaessa, mutta pitäisikö käydä tarkistuttamassa etulevyjen heitto varmuudeksi vai uskaltaako ajaa huoletta?

Jos levyt kierot silloin varmaan reaktiotankojem puslat kuluu taas nopeasti huonoksi?

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Sekin tuli mieleen, että minkäköhän kokoiset levyt tuossa mahtaa olla? Saako OEM numeron jostain helposti vai millä varmistan että levy on oikean kokoinen?
    Esimerkiksi

tai

Leave a comment:

• bodimikke.
    replied
    Tarvitseeko ostaa muuta kuin palat ja levyt kun vaihdan eteen ja taakse levyt sekä palat?

BMW E91 318d, 2012
    Sekin tuli mieleen, että minkäköhän kokoiset levyt tuossa mahtaa olla? Saako OEM numeron jostain helposti vai millä varmistan että levy on oikean kokoinen?

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Tarvitseeko ostaa muuta kuin palat ja levyt kun vaihdan eteen ja taakse levyt sekä palat?

BMW E91 318d, 2012
    Palojen kulumisesta kertovat anturit.
    Mahdollisesti käsijarrun osat jos nekin haluaa uusia samalla.

Leave a comment:

• bodimikke.
    replied
    Jarrulevyjen japalojen vaihto eteen ja taakse

BMW E91 318d, 2012

Leave a comment:

• mmie
    replied
    Eli olisi todella omituinen vika autossa, että se pudottaa aina välillä tehot kakkosella. Kierroksen nousee, mutta ei vedä kunnolla. Heti kun vaihtaa kolmoselle käy auto taas kiihtymään normaalisit. Tehokato tulee ja häviää tasaisin väliajoin.

Autosta on poistettu DPF mekaanisesti ja ohjelmoitu DPF pois myös. Tehoja ei ole ohjelmalla lisätty. Voiko olla mahdollista, että vika voisi olla viallisesta ohjelmasta? DPF ja ohjelmointi tehty entisen omistajan toimesta ja en tiedä missä ohjelmointi tehty. Auto on antanut myös vika koodin (zero-quantity adaptation, injector), että kaikki neljä ruiskusuutinta pitäisi vaihtaa, mutta auto ei oireile millään muulla tavalla ja pidän aika epätodennäköisenä siksi että suuttimet olisi rikki.

Manuaalivaihteinen.

Ongelma saatu ratkastua ja vika oli EGR ja Suutimien johdoissa.

Yllä olevassa langassa oli myös kummallisuutta vedoissa ja ratkaisu tuommoinen.

Liittyneekö sitten mitenkään sun keissiin, kun eri kone ja laatikko, mutta ehkä jotain yhtenevää voisi olla.

Leave a comment:

Working...
X