E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Käykö se rhd-mallin kuljettajan kytkinpaneeli siihen lhd ovipaneeliin? Vasempaan oveen siis...




    Ei taida ilman veistelyä istua nätisti...
    Sekä vahva veikkaus että moduuli olisi sama, rhd että lhd. Koodauksessa sitten eroa.
    Last edited by bemmeri; 25-10-2021, 11:46.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by mie View Post
    No tietenki jos FRM purkki on enkku aitosta eikä sitä ole koodattu oikein.
    En tiedä miten se on toteutettu, mutta joko toi on FRM-purkissa tehty muutos tai sitten UK-mallin kytkimien johdotus on erilainen (menee ristiin vs. euromalli).

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Taannoin kirjottelin moniurahihnavammaisesta e90 335i:sta.

    Auto jätti taas tielle ja traikulla tallille.
    Tällä kertaa vauhti pois ja ajan kanssa syynäämään kaikkea.
    Tiedossa oli ohjaustehostimen rullan vaihto, alla kuva.
    Ohjaustehostin pitäisi olla 3 pultilla kiinni. Näistä yksi puuttui, toinen löysällä ja kolmas poikki. Ei ihme ettei hihna pysy paikallaan. Tehostin nyt kahdella kunnolla kiinni. Kolmannen katkenneen nysän pois saamiseksi täytyy tiputtaa öljypohja pöydälle.

    Mutta tuossa nyt jotain, jos joku taistelee saman asian kanssa joskus.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Heh. Eikai se vaikuta nappien järjestykseen vaikka se katkaisija oiski toisellapuolella.
    No tietenki jos FRM purkki on enkku aitosta eikä sitä ole koodattu oikein.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    UK-malliin vaihdettu euro-osia tai toisinpäin?
    Heh. Eikai se vaikuta nappien järjestykseen vaikka se katkaisija oiski toisellapuolella.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Miten voi olla mahdollista että e90 sähkölasien napit toimii väärin kuskin ovesta. Eli kuskin napista aukeaa vänkärin lasit ja vänkärin nappuloista kuskinpuolen?
    UK-malliin vaihdettu euro-osia tai toisinpäin?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Miten voi olla mahdollista että e90 sähkölasien napit toimii väärin kuskin ovesta. Eli kuskin napista aukeaa vänkärin lasit ja vänkärin nappuloista kuskinpuolen?

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Mitkäs tässä mallissa oli niitä ns heikoimpia kohtia jäähdytysneste vuodoille? Välillä tiputtaa johki kuumalle kun käryää sisälle. Lisäileen joutuu kerran kaks/3kk. Moottorina n43b20.

    Kiitos etukäteen. Nimimerkillä päätä särkee haju 😅

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by potkuri View Post
    Onko porukka mistä tilannu osia n54:seen esim vrsf tai bms valmistamia.
    Jenkeistä löytyy mutta onko mitää eurooppalaista sivustoa?

    Leave a comment:


  • Tokenator1000
    replied
    Originally posted by potkuri View Post
    Onko porukka mistä tilannu osia n54:seen esim vrsf tai bms valmistamia.
    Jenkeistä löytyy mutta onko mitää eurooppalaista sivustoa?
    Itse tilasin Schmiedmannin kautta. Ainakin BMS:ää myyvät. Mutta hinnat tietenkin tuplat sen, mitä suoraan BMS:ltä, koska tullit, ALVit ja katteet lisättynä.

    Seuraavaksi ajattelin tilata joitain osia ML Performancelta UK:sta, koska näyttävät myyvän ilman ALVeja UK:n ulkopuolelle.

    Myös 55parts.de kiinnostaisi kokeilla, mutta siellä ei näytä olevan juurikaan mitään tunnettuja brändejä, vaan valmistajana usein "55parts" eli ovatkohan vain kiinavalmisteita heidän leimalla tms

    Leave a comment:


  • potkuri
    replied
    Onko porukka mistä tilannu osia n54:seen esim vrsf tai bms valmistamia.
    Jenkeistä löytyy mutta onko mitää eurooppalaista sivustoa?

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Samalla toki voi laskurit tarkistaa kaiken varalta.

    Millä ohjelmalla tämä tarkistetaan ja miten?:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Markojs View Post
    Autocom cdp+ testerillä. Täytynee kysästä jos naapuri lukasisi Istalla jos ei tuo meidän kikotin vaan osaa etsiä.
    Täytynee kuitenkin varmaan kokeilla noita ballastien vaihtoa ristiin kunhan saa edellisen projektin valmiiksi.
    Sitten kokeilisin vielä ISTA:lla lukaista. Samalla toki voi laskurit tarkistaa kaiken varalta.

    Leave a comment:


  • Markojs
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Millä koodit on luettu? FRM voi laskuri mennä täyteen ja ei sytytä vaikka vaihtaakin ehjät osat paikalleen. Tuosta tosin pitäisi kyllä tulla koodia.
    Autocom cdp+ testerillä. Täytynee kysästä jos naapuri lukasisi Istalla jos ei tuo meidän kikotin vaan osaa etsiä.
    Täytynee kuitenkin varmaan kokeilla noita ballastien vaihtoa ristiin kunhan saa edellisen projektin valmiiksi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Markojs View Post
    e92 xenonit, apukuskin puolen ajovalo ja kaukovalo pimeenä.
    vaihdoin uuden d1s polttimon tuohon ajovaloon mutta eipä pala vieläkään.
    ei mitään vikakoodeja, missäköhän voisi olla vika?

    Ballastit ristiin ja kattomaan siirtyykö vika kuskin puolelle vai vaikuttaako tuo ballasti vain tuohon xenoniin?
    Millä koodit on luettu? FRM voi laskuri mennä täyteen ja ei sytytä vaikka vaihtaakin ehjät osat paikalleen. Tuosta tosin pitäisi kyllä tulla koodia.

    Leave a comment:

Working...
X