E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ErkkiE
    replied
    Mites E90 nelivedon etutolpat lähtee helpoiten irti? Pitääkö/kannattaako ottaa irti tukivarsia navasta/apurungosta, pitääkö raidetangon päät irrotella, pitääkö vetaria ottaa navasta irti, jarrulevyä pois tieltä, puristaa jousta paikallaan?

    E60:ssä parikin tekniikkaa kokeiltu onnistuneesti, mutta ei ole just E90:n etupäätä tarvinnut purkaa.

    E

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Vicious_e36 View Post
    Tuli ostettua suoraan uus startti ja samalla vaihtui uus hehkuboxi ja taas toimii

    Osaako joku sanoa, että mistä yleensä johtuu, kun adaptiivinen valo-ominaisuus ei toimi. Herjaa vikavaloa:think
    Hyvin tuttu vaiva, yleensä kosteus pääsee umpioon ja sitten ohjainlaite hapettuu. Koodeista voisi aloittaa, niin tietäisi mistä lähteä tutkimaan.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Vicious_e36 View Post
    Osaako joku sanoa, että mistä yleensä johtuu, kun adaptiivinen valo-ominaisuus ei toimi. Herjaa vikavaloa:think
    Omassani veikkaisin vasemmassa umpiossa olevaa ohjausboksia, joka olisi vikaantunut kun umpioon pääsi kosteutta rikkinäisen muoviluukun kautta.

    Toivoin alkavan toimia kuivattelun jälkeen, mutta näköjään ei.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nämä kyllä ehjinä ja kunnossa olevalla akulla lähtee pakkasellakin käyntiin ilman yhtään toimivaa hehkua. Käynti toki karu käynnistyksen jälkeen, hirveä katku ym. mutta lähtee. Eli startti siellä huonona tai sitten joku liitos temppuilee. Kuten sanottu maakaapeli on aika yleinen vika näissä, joten kannattaa sekin tarkistaa.
    Tuli ostettua suoraan uus startti ja samalla vaihtui uus hehkuboxi ja taas toimii

    Osaako joku sanoa, että mistä yleensä johtuu, kun adaptiivinen valo-ominaisuus ei toimi. Herjaa vikavaloa:think

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    ^kannattaa AINA laittaa tänne pelkän koodin lisäksi se selite. Kukaan ei noita ulkoa muista. Ja harva viitsii googlata koodeja.

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Vikakoodi 5D14

    Aktiivivakkari antaa oheista vikakoodia "5D14 Sensor dejustiert" eli sensori on väärässä asennossa. On kuitenkin suorassa kii puskurissa. Tämän lisäksi aktiiviohjaus antaa välillä virhettä että steering may be at angle. Koitin inpalla nollata näitä mutta ilman onnistumista. Osaisiko joku fiksumpi neuvoa miten ensin ratin keskikohta nollataan ja sen jälkeen ACC:hen palautetaan vakio asetukset? Autosta on ollut puskuria ja vaikka mitä irti kuten ACC myös.
    Last edited by hasba; 07-10-2022, 16:54.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    ^^ Silloin kun ääntelee, koita piruuttaan painaa kädellä taustapeilin edessä olevia muoveja. Itellä ne joskus resonoi tuulilasiin (kylmällä ilmalla)...
    Tuo ei ole resonanssi vaan sellainen kuin pieni pultti kolisi väljässä reiässään.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Eihän ole viime aikoina käytetty keulan poikkitukitankoja koneen päältä irti? Itsellä kuului epämääräistä kolinaa kanssa tuolta kojelaudan suunnilta. Olin huonosti kiristänyt ruuvin siitä tuulilasin edestä, sen pyöreän muovikorkin alta.
    Kesällä käytin ja jäi juurkin kyseinen ruuvi kiristämättä. Melkoista narinaa piti ennenkuin kiristi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Vicious_e36 View Post
    Hyvä tietää! Akku tähän onkin jo vaihettu. Pitää tuossa vklp vaihdella hieman osia.

    Saiko näistä vanhan startin kunnostettua, niin jäisi vanha vielä varalle?
    Jos työkalut pysyy kädessä, niin saa. Teettämällä ei taida kannattaa kun vaihtolaitteita saa melko edullisesti.

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    E91 ledbar asennus

    Asiasta monella topicilla puhetta.tarkoitus asentaa lisä valo keulalle.onko mahdollista ryöstää virta valon liittimestä josta tulee 12v kun pitkät valot laittaa päälle.kyseessä xenon pitkät ja kaarre valot umpiossa.
    Käykö tavan rele asennus vai pitääkö olla eri rele?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    ^^ Silloin kun ääntelee, koita piruuttaan painaa kädellä taustapeilin edessä olevia muoveja. Itellä ne joskus resonoi tuulilasiin (kylmällä ilmalla)...

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Pieni ärsyttävä ääni tuossa E93:ssa mutta kojelauta taitaa olla sama muissakin. Tietynlaisissa koloissa varsinkin kaupunkiajossa kuuluu kojelaudan sisältä mittariston paikkeilta tuulilasin alalaidan kohdilta sellaista kolinaa/kalinaa. Aivan kuin joku pultti olisi tuli pellissä löysällä/heiluisi reiässään miltei tippumassa ja ääntelee siellä. Oisko kellään vastaavaa tullut eteen? Käytin jos mittaristobn sekä iDriven näytön pois muttei sieltä oikein löytynyt aiheuttajaa.
    Eihän ole viime aikoina käytetty keulan poikkitukitankoja koneen päältä irti? Itsellä kuului epämääräistä kolinaa kanssa tuolta kojelaudan suunnilta. Olin huonosti kiristänyt ruuvin siitä tuulilasin edestä, sen pyöreän muovikorkin alta.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Pieni ärsyttävä ääni tuossa E93:ssa mutta kojelauta taitaa olla sama muissakin. Tietynlaisissa koloissa varsinkin kaupunkiajossa kuuluu kojelaudan sisältä mittariston paikkeilta tuulilasin alalaidan kohdilta sellaista kolinaa/kalinaa. Aivan kuin joku pultti olisi tuli pellissä löysällä/heiluisi reiässään miltei tippumassa ja ääntelee siellä. Oisko kellään vastaavaa tullut eteen? Käytin jos mittaristobn sekä iDriven näytön pois muttei sieltä oikein löytynyt aiheuttajaa.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nämä kyllä ehjinä ja kunnossa olevalla akulla lähtee pakkasellakin käyntiin ilman yhtään toimivaa hehkua. Käynti toki karu käynnistyksen jälkeen, hirveä katku ym. mutta lähtee. Eli startti siellä huonona tai sitten joku liitos temppuilee. Kuten sanottu maakaapeli on aika yleinen vika näissä, joten kannattaa sekin tarkistaa.
    Hyvä tietää! Akku tähän onkin jo vaihettu. Pitää tuossa vklp vaihdella hieman osia.

    Saiko näistä vanhan startin kunnostettua, niin jäisi vanha vielä varalle?

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    vikakoodi 483c auto ei ota kierroksia 1000rpm enemmän ja työntää putkesta valkeaa savua pirusti.onko tuon koodin perusteella turbo mennyt vai sähköpuoli turbosta? e91 318d
    turbohan sieltä oli mennyt!

    Leave a comment:

Working...
X