Originally posted by P33P33
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
-
-
Originally posted by Krampus View PostWalbro 535 (F90000295) pelaa oikein hyvin vaikka check valve puuttuukin. Omaan asensin pumpun viime kesänä. Olisi yksi koskematon 525 pumppu myynnissä. Ostettu Finjectorilta. Arvoin/veivasin noiden kahden kesken ja päädyin lopulta 535 pumppuun. Oli epäilyksiä minullakin check valven suhteen.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Mikä on "check valve" ? Meneekö nuo walbron pumput suoraan orkkiksen tilalle ilman ylimääräisiä virityksiä ?
Tarkoitus siis ei ole hakea maksimaalista tehoa, vaan pystyä ajamaan 100% e85 ilman vikatiloja täydellä laululla. Juuri eilen 60% seoksella veti map4 (vikatilan) päälle täydestä laulusta kesken kisailun
50% tuntuu kestävän nippanappa vakiokamoilla. Ei sekään kyllä huono ole...
Tuli muuten testattua 0-100km/h vetoja. Latasin neljä erilaista aplikaatiota iphoneen ja myös lonkalta mitattiin. Aikamoinen hajonta appien välillä. Kolmen sekunnin heittoja, joskin muutama appi lagaa niin pahasti, ettei pysy perässä...
Parhain mitä saatiin oli 4,35s 0-100km/h ja matka tähän 120m. Voiko pitää paikkansa ? :think Vakiona taitaa olla se 5,5s.
"One push DTC" on asetettu jb4 asetuksiin. Siltikin tuntuu ajonvakautus hiukan kampeavan vastaan...E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostMikä on "check valve" ? Meneekö nuo walbron pumput suoraan orkkiksen tilalle ilman ylimääräisiä virityksiä ?
Tarkoitus siis ei ole hakea maksimaalista tehoa, vaan pystyä ajamaan 100% e85 ilman vikatiloja täydellä laululla. Juuri eilen 60% seoksella veti map4 (vikatilan) päälle täydestä laulusta kesken kisailun
50% tuntuu kestävän nippanappa vakiokamoilla. Ei sekään kyllä huono ole...
Tuli muuten testattua 0-100km/h vetoja. Latasin neljä erilaista aplikaatiota iphoneen ja myös lonkalta mitattiin. Aikamoinen hajonta appien välillä. Kolmen sekunnin heittoja, joskin muutama appi lagaa niin pahasti, ettei pysy perässä...
Parhain mitä saatiin oli 4,35s 0-100km/h ja matka tähän 120m. Voiko pitää paikkansa ? :think Vakiona taitaa olla se 5,5s.
"One push DTC" on asetettu jb4 asetuksiin. Siltikin tuntuu ajonvakautus hiukan kampeavan vastaan...
Mistä vikatila tulee, korkeapainepuolelta vai matalapaine?
Onko logia?
Ei noilla puhelimen gps sovelluksilla saa luotettavaa 0-100 aikaa. Kannattaa hommata draggy gps mokkula. Nelivedolle 4,35s on mahdollinen, takavedolle epäilen kovasti.Ex Bmw e91 335d - 400hv
Bmw E91 335i - 500hv
E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.
Comment
-
-
Eipä noi walbrot suoraa sovi alkuperäisen tilalle, joutuu kyllä hiukan askartelemaan. Jos ei ole tekijämies kannattaa ostaa valmis setti. Samoin siihen kanteen hyvä olla oikeanlainen avaustyökalu ja uusi tiiiviste. Vikatila johtuu liian suuresta e85 määrästä, aika hyvin tuo 50% blendi jos alkuperäinen pumppu paikalla, millaisilla ahtopaineilla ajelet ?Last edited by miyli; 28-05-2022, 08:55.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Tein pientä testiä vakio pumpulla vasemmalla videossa ja walbron pumpulla, johon tuli suunniteltua tuollainen 3d printattu osa, tämä on ensimmäinen revisio osasta, jossa venturi linjaa on kuristettu jonkin verran. Mutta niin kuin videosta käy ilmi, niin kuristusta pitää lisätä. Ämpäri täyttyy aivan liian nopeasti ja näin ollen syö walbrolta tuottoa aivan turhaan.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Tupla-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Asia vilpitön. Yllättävän vähän tullut puljattua bensapumppujen kanssa, vaikka ammattimies olenkin... "Bolt on" kiinnostaisi kovasti, nuo "viritykset" on aina vähän niin ja näin ?
Viinalla läträämisen aikana nuo vikatilat ovat tuo "Last safety 5 , Fuel trim variance" , eli ilmeisesti matalapainepumpussa ei riitä tuotto. Logeja ei ole, koska vika on todella satunnainen ja ainoastaan täydestä laulusta. Jokainen kerta on tapahtunut, kun mennään yli 50% mixin...
Ahtopaine on aikalailla 1.2bar ja tämän yli ei menekkään Map5 kanssa (Autotune).
Isot papukaijat/isot ö-suod. avaimet on hyviä pumpun kannen avaukseen, sopivasti hampaat täsmää korkin ympärille. Tiiviste taitaa olla mallia "paksu o-rengas", menee vanhalla tod.näk. hienosti
Ilmeisesti 1.4bar on muutenkin maksimipaine vakio ahtimilla ?E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by hasba View PostSuuttimia olen itsekin epäillyt juuri tuon tuoksun takia. Täytyy testata niiden kuntoa kun ovat kaikkea muuta kuin index 12. Lisäksi tilasin nyt uudet tiivisteet turbojen ja downpipen väliin.E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
Comment
-
-
Tulipa tuossa testattua suljetulla lentokentällä auton huippunopeus. Vetää mittarin tappiin asti, eli 280km/h
Kutonen tuvassa, taisi olla 6800-7000rpm kierroksia kun höllättiin. Luultavasti kutosella rajoitin tulee tuossa hieman yli 7krpm ?
Mittarinopeutta ihan tappiin asti vingutettuna voisi olla n. 290km/h nurkilla ja rajoitin lopettaa leikin.
Aika hurja peli !Öljynlämmöt koko vedon ajan 110-120 c ja silkin sileästi veti lähdöstä tappiin asti.
Onko muut kokeilleet, varsinkin tehokkaammat ?E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Vaikea sanoa MAP:in vaikutuksesta.. JB4 asetukset olivat ainakin ihan "pisin vittuja" aikaisemman omistajan toimesta.. Suurimmat ongelmat johtuivat näistä, sekä tuo vaihdelaatikko, jossa oli 4 ja 5 vaihteilla ongelmia.
Tuli tuossa vaihdettua öljyt ja suodatin, ajettu 6tkm. Öljy oli hyvännäköistä, mutta suodatin tuttuun tyyliin keskeltä "runtussa". Ihme, että tehtaalla ovat tommoisen surkean vessapaperin rullan valinneet filtteriksi...
Uudet takarenkaat laitettiin myös. Hinta-laatu suhteelta tuli valittua Kumho Ecsta. 350€ / pari kotiovelle, ei huono. Toinen optio olisi ollut Vredestain, mutta saatavuus oli aika heikkoa... Verrokkina Pilot Sport 4:set olisi ollut aika lailla 500€ / pari....
Vanhat Falkenit sai vähän runtua
Uudet gummit kotiovella muutamassa päivässä. Todella laadukasta palvelua renkaatvaihtoon.fi palvelusta
E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Tänään tuli tarkemmin selviteltyä tuo vikatilaan meneminen joka toisella vedolla. Aiemmin tosiaan poikkeuksetta joka kerta oli tuo "Last Safety 4 , Fuel Trim Variance" , eli vilkuttaa hätävilkkujen merkkivaloa neljä kertaa. Tämä tuli todella harvoin ja aina ilmetessään oli vedelty e85:sta tankkiin ylimielisestiSeokset röyhkeimmillään lähes 70% etanolia
Läppäri kiinni ja nyt olikin "Last Safety 1 , Boost Over Safety"...
Olen ihmetellykkin miksi hätävilkut vilahtaa vain kerran ja aina vedon päätteeksi, kun höllää...
Kävin loggaamassa muutaman vedon täydellä höngällä. Kolme kertaa vedon päätteeksi löi Map4 vikatilaan.
Tällä hetkellä on aikalailla ysikasia tankissa, ehkä 10l etanolia (tankki täynnä).
Boost Safety on vakiona 19.5 PSI (1.34 Bar). Vedon lopussa karkaa yli tuon ja siksi vetää vikatilaan.
Tuossa sama homma. Kaasu pohjassa ahtaa nätisti ja suht tasaisesti, mutta kun täydestä laulusta hölläät, niin pihahtaa yli rajan.
Päättelin tästä, että mulla taitaa olla alkuperäiset Dump Valvet, jotka ei avaa tarpeeksi nopeasti venttiiliä, kun täysillä ahdoilla höllätään kaasu.. Sen melkeen kuuleekin koneen "karjahtaessa". Ja tässä siis puhutaan alle sekunnista.
Tuossa tuo 20PSI (1.37 Bar). Ja tuossahan on alkuperäinen MAP tapissa.
Noh, nostin tuon safety levelin 20PSI jahka ongelma loistaisi poissaolollaan.
On tuo JB4 kyllä todella tarkka moottorin hyvinvoinnista. Ahtopaineet karkaa 0.03 Bar sekuntti tai alle niin vetää vikatilaanIhmekkös, että markkinoi itseään "kuin olisi ammattilainen hanttarin penkillä aina kun ajat"..
Tuossa tuo perusnäkymä läppäriltä. Valikko 10 on 2500 (50%) , Valikko 11 on 1000 (25%) ja Valikko 12 on 2800. Näillä ollaan menty ja ihan ok.
Tuli myös fiksattua koko roska samaan syssyyn
Ja ainiin, tämmönen kikkare olis myynnissä jos joku tarvii. Pienellä ehostuksella jiiriin200tkm ajettu zetäffä, nelonen ja vitonen sekoilee muuten ok. Antoi koodia, olisko ollut joku "vaihtamislogiikka 4 ja 5 vaihde" tmvs.. Sisällä XHP Stage 2.
E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Ja ongelma jatkuu.. Nostin jo kerran tuon safety levelin 21PSI (1.44 bar) ja edelleen täydestä laulusta höllätessä vetää Map4...
Noh, nostin sitä vielä 22.5PSI (1.55 bar) ja joka kolmannella vetää vikatilaan. Maksimiarvo on 25PSI.
Tsekkasin dumpit yms kaikki alipaineletkut jne. Todella siistissä kunnossa, mitään silmällä havaittavaa en löytänyt.
JB4 asetukset
Täytyy alkaa kattelemaan uusia dumppeja. Tarjontaa tuntuu olevan. Joko alumiiniset vastaavat kuin alkuperäiset tai sitten "hurjapäät" tyyliset "teatteri dumpit". Flunssaiset aivastelut eivät toki minua kiinnosta...
Mittasin samalla tuon ilmansuodattimen putken halkaisijan, se on 57mm. Täytyy vaihtaa uudet tötteröt myös. Nuo alkaa olemaan jo aika paskaiset ja hieman rytyssä.
E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
Comment