Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lassiv
    BTCF Member
    • Nov 2015
    • 312
    • Lahti

    #46
    Onkohan kaikissa N54 335i:ssä pakoputkessa tuo alipaineläppä. Muutaman kerran auton alla käynyt, mutta ei osunut silmään en toki sitä silloin erikseen etsinyt.

    Jotain harmaata muistikuvaa oli että noita läppiä oli vaan USA malleissa jossain toisessa BMW mallissa. Oliko kuitenkin niin että tuo pakoputkiston läppä on kaikissa 335i:ssä korimallista/maasta riippumatta?

    edit: Jos tuo kaikista löytyy niin ei varmaan ole haittaa jos tuosta irroittaa alipaineletkun, tukkii sen ja lukitsee auki asentoon.
    Last edited by lassiv; 29-03-2022, 17:04.

    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6214
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by lassiv View Post
      edit: Jos tuo kaikista löytyy niin ei varmaan ole haittaa jos tuosta irroittaa alipaineletkun, tukkii sen ja lukitsee auki asentoon.
      Ei oo mitään haittaa
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 256
        • Suomi

        #48
        Auton alle ei tarvitse mennä, kunhan hiukan kyyristyy ja tarkastelee vasemman ulostulon sisään. Siinä se läppä on ja mulla oli aiemmassa 330xia myös toisessa rännissä sama läppä... Ohjelmalla saa muutettua asetusta tai sitten klassinen "golf tee mod"..

        Tulipahan tilattua tämmönen kitti
        JUMPUTIJUMPUTI

        Toi Top Hifi Logic 7 on h*lvetin hyvä, mutta alapää jää yllättävän vaisuksi, equalitzerin säädöistä huolimatta.. Nyt asiaan tulee korjaus

        Tuli vielä viimeisteltyä pannuhuone minttiin. Kehtaa avata pellin taas julkisesti

        Last edited by alfaromeo; 29-03-2022, 19:52.
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1878
          • Turku

          #49
          Originally posted by alfaromeo View Post
          Auton alle ei tarvitse mennä, kunhan hiukan kyyristyy ja tarkastelee vasemman ulostulon sisään. Siinä se läppä on ja mulla oli aiemmassa 330xia myös toisessa rännissä sama läppä... Ohjelmalla saa muutettua asetusta tai sitten klassinen "golf tee mod"..
          Mun ymmärtääkseni E9X-sarjassa ei ohjelmalla tätä asetusta saa muutettua. Joissain muissa malleissa kyllä.

          Jos tuo on ohjelmallisesti muutettavissa, niin miten?
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • alfaromeo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2019
            • 256
            • Suomi

            #50
            Originally posted by Silmaauki View Post
            Mun ymmärtääkseni E9X-sarjassa ei ohjelmalla tätä asetusta saa muutettua. Joissain muissa malleissa kyllä.

            Jos tuo on ohjelmallisesti muutettavissa, niin miten?
            JB4 valikko 4 - 5

            Ja MHD Flashin lisäoptioista pystyy myös räpläämään kaikenlaista.
            E92 335ia
            F11 535ia

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1878
              • Turku

              #51
              Ok, siis JB4:lla. Mutta vakioon ei sitä pysty tekemään. Kait?
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • alfaromeo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2019
                • 256
                • Suomi

                #52
                Originally posted by Silmaauki View Post
                Ok, siis JB4:lla. Mutta vakioon ei sitä pysty tekemään. Kait?
                Juu ei. Ainoastaan vasemmasta takapöntöstä alipaineletku irti ja tukit sen jollain. Sitten läppä on auki kokoajan. Itse pidän nimenomaan kiinni sitä, ei jaksa kuunnella
                E92 335ia
                F11 535ia

                Comment

                • ozi
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 268
                  • .

                  #53
                  Kertokaas kokemuksia Dual Coneista. Tekisi mieli ostaa äänien parantumisen toivossa. Vai tuleeko noista liikaa whooswhoosia ja korvien huminaa jos tuntia pidempää ajelee ?
                  No turbo shit - just real shit
                  e92 335i

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 511
                    • Kouvola

                    #54
                    Originally posted by ozi View Post
                    Kertokaas kokemuksia Dual Coneista. Tekisi mieli ostaa äänien parantumisen toivossa. Vai tuleeko noista liikaa whooswhoosia ja korvien huminaa jos tuntia pidempää ajelee ?
                    Ei mielestäni tule, koska minullakin ne on vielä paikoillaan (en ole "yliäänien" ystävä). Paitsi jos ottaa sen konepellin takareunan tiivisteen moottoritilasta pois, sitten ei jaksanut viikkoa enempää sitä suhinaa kuunnella.
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 256
                      • Suomi

                      #55
                      Originally posted by ozi View Post
                      Kertokaas kokemuksia Dual Coneista. Tekisi mieli ostaa äänien parantumisen toivossa. Vai tuleeko noista liikaa whooswhoosia ja korvien huminaa jos tuntia pidempää ajelee ?
                      Todella hiljainen. Toki, vertauskuvaa ei ole alkuperäiseen.. Radio kiinni, niin kyllä kuulee, kun ahdot nousee ja ihana puhahdus kuuluu. En tosin tiedä, kuuluuko tuo filttereiden läpi vaiko "dumpista" ? :think

                      Anyways, tuli tänään asennettua nuo upgrade subwooferit. Ground Zeron mokkulat. Asennus oli todella iisi, penkit irti ja siinä se sitten olikin. Menee suoraan orkkis paikoille ja liittimet yms suoraan paikalleen.

                      16-vuotta vanha logic7 subbari


                      Ground Zero Upgrade Subwoofer Kit


                      Alkuperäiset subbarit


                      Logic7 asetus (tämä on selvästi parhain)


                      Equalitzerin sopivat säädöt uusilla subeilla. Aiemmin tuo alin taajuus oli 4 pykälää plussalla ja alkaa jo kyykkäämään...


                      Nyt soi todella nätisti ! Alataajuudet poislukien top hifi dsp on aivan loistava. Nyt soi ja kukkuu niinkuin voisi tehtaalta asti ollakkin alunperin
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3622
                        • Raisio

                        #56
                        Aika mielenkiintoiset säädöt, no, basso paukkuu ja lautaset kihisee.
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 256
                          • Suomi

                          #57
                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Aika mielenkiintoiset säädöt, no, basso paukkuu ja lautaset kihisee.
                          Juu, aina tykännyt hiukan alapainoisesta saundista. Tietty, sisäänajoa ajatellen myös vähän rajumpi säätö alapäähän. Sitä voi sitten myöhemmin muutaman napsun laskea..
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • alfaromeo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2019
                            • 256
                            • Suomi

                            #58
                            Jaahas sano hans. Aamun työmatkalla meni kalsarit vaihtoon Kävin tankilla aamutuimaan pistämässä vähän lisää viinaa ja ysikasia sisään. Tämän jälkeen nousin rampista ohikulkutielle, oikealla kaistalla kolme pitkää rekkaa peräkkäin ja pitäisi itse nousta seuraavasta heti ylös. Noh, kick-down ja komiasti vetää ja kerää kierroksia. Kolmannen rekan kohdalla aivan järjetön pamaus pellin alta ja simmoinen nykäys, että veti turvavyön piukkaan ja tämän jälkeen ei kulje mihenkään Aivan tunnoton kaasupoljin.

                            Syke toistasataa, nopea tsekkaus mittaristoon. Ei mennyt vikatilaan, vikavalo ei pala, lämpötilat normaalit. Peileistä ei näy öljysuihkua tai muuta metalliromua leviävän tielle.

                            Tyhjäkäynnillä ajelin työpaikalle ja pelti auki.

                            Tämmöinen näky oli heti havaittavissa


                            Oli taiwanin laadukas letkuklemmari haljennut kappaleiksi ja välijäähdyttimeltä tuleva ahtoputki irronnut !



                            Selvittiin siis säikähdyksellä tällä kertaa... Yllättävän kova pamaus tulee, kun 1.2bar päästetään millisekunneissa taivaan tuuliin.

                            Homma kuntoon ja wurthin kunnollinen letkukiristin paikalleen ja tiukkaan. Samalla tarkistin noi muut.



                            Tsekkasin samalla vikakoodit. Viinalla läträämisen jälkeen on vetänyt 4 kertaa vikatilaan täydellä höngällä. Pakko myöntää, että muutaman kerran mixi on ollu lähemmäs 60% etanolia

                            Vikakoodeja ei ollut yhtään. Last safety oli tuo Fuel Trim Variance. Eli suoraan johtuu tuosta viinasta...



                            Tulevaisuudessa voisi vaihtaa tuon matalapainepumpun etanoli versioon ja nostaa seoksia
                            E92 335ia
                            F11 535ia

                            Comment

                            • 135valtteri
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2016
                              • 64
                              • HKI

                              #59
                              Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

                              Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

                              Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

                              High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

                              Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.

                              Comment

                              • strmix
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 65
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by 135valtteri View Post
                                Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

                                Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

                                Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

                                High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

                                Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.
                                Tankin pumppu todennäköisesti rikki tai ei tuota painetta korkeapainepumpulle.
                                Ex Bmw e91 335d - 400hv
                                Bmw E91 335i - 500hv

                                E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎