Tuli vaihdettua "uusi" vaihdelaatikko tällä viikolla. 130tkm ajettu 2008 aski laitettiin paikalleen ja samalla tietysti uusi öljypohja/suodatin ja uudet öljyt sisään. Testerillä myös vaihdelaatikon mukautusarvojen nollaus.
Vaihteistopuoli on nyt kunnossa. Vaihtaa todella nätisti ja ongelmat 4 ja 5.vaihteilla ovat poistuneet. Vaihtaa myös yllättävän nopeasti, vaikka ei ole ohjelmoitu. Vanhassa askissa oli xhp stage 2, ja en huomaa juurikaan eroa vaihdon nopeudessa.
Vaihdettiin myös tuo viallinen lambda-anturi. Eli lohko 1 anturi 2. Tämän jälkeen moottorinohjauksen adaptioiden nollaus tietysti.
Muutaman päivän ajellut uusilla osilla, ja pieni "humppaus" on edelleen läsnä. Moottoritiellä 6 tuvassa, aivan pintakaasulla ja lievään alamäkeen, niin humputtaa 200rpm kierroksia. Ihan kuin joku pumppaisi kaasua hieman
Moottorijarrulle tai kaasua hiemankin lisää, ongelma poistuu. Voiko tämä olla jopa "ominaisuus" ?
Pienemmissä nopeuksissa en huomannut mitään. Aiemmin teki tätä eri vauhdeissa, kun ajetaan pintakaasulla.
Mikä mahtaa olla syynä ?

Vaihteistopuoli on nyt kunnossa. Vaihtaa todella nätisti ja ongelmat 4 ja 5.vaihteilla ovat poistuneet. Vaihtaa myös yllättävän nopeasti, vaikka ei ole ohjelmoitu. Vanhassa askissa oli xhp stage 2, ja en huomaa juurikaan eroa vaihdon nopeudessa.
Vaihdettiin myös tuo viallinen lambda-anturi. Eli lohko 1 anturi 2. Tämän jälkeen moottorinohjauksen adaptioiden nollaus tietysti.
Muutaman päivän ajellut uusilla osilla, ja pieni "humppaus" on edelleen läsnä. Moottoritiellä 6 tuvassa, aivan pintakaasulla ja lievään alamäkeen, niin humputtaa 200rpm kierroksia. Ihan kuin joku pumppaisi kaasua hieman

Moottorijarrulle tai kaasua hiemankin lisää, ongelma poistuu. Voiko tämä olla jopa "ominaisuus" ?
Pienemmissä nopeuksissa en huomannut mitään. Aiemmin teki tätä eri vauhdeissa, kun ajetaan pintakaasulla.
Mikä mahtaa olla syynä ?


Comment