Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alfaromeo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2019
    • 256
    • Suomi

    Originally posted by Tommix View Post
    Laita imulämmöt vielä celliusasteiksi, vai meneekö noin pirun ylös? Ja tosiaan toi sun LPFP huutaa kyllä jo kuolemaa . No kohta tulee talvi ja tehoilla ei ole käyttöä

    Edittiä:
    Tässä logi E50 "All In" custom softaan:



    Ei JB4, vaan pelkkä MDH flässi, isompi LPFP, kiinacooleri (paska), orkkis DP:t (kat:it tyhjennetty)

    Ja tässä JB4 trebilan custom kartta sekä hybriditurbot
    https://datazap.me/u/tommix/bmw-n54-...g=0&data=1-3-4
    Onko tuo E50 softa vakioahtimilla ? Siellä on piikki 1.9 BAR

    Ihan tajuton paine...

    Alemmassa näköjään vaihteen vaihdossa karkaa yli kahden barin

    Hienoi vehkei
    E92 335ia
    F11 535ia

    Comment

    • Georgios Terziakis
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 375
      • Imatra

      Miulla pahimmillaan ahdot käyny 21,4psi. Pitäis taas innostua testailemaan kun kelitkin mukavan viileitä. Tänään moottoritiellä n. 110km/h ulkolämpötila 7C ja IAT 14C, tuo pikkunen kiinancooleri on kesän helteillä kyl aika surkea.

      Nätti muuten alfaromeo tuo siun pornosisusta, mikä auton ulkoväri?
      Aiemmin oon ollu sitä mieltä että punanen sisusta ei käy kuin valkoiseen ja mustaan autoon.
      BMW 335i coupe -06
      BMW 330i coupe -00
      Ja pari vanhempaa menOpeliä

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5433
        • S:t Karins

        Originally posted by alfaromeo View Post
        Onko tuo E50 softa vakioahtimilla ? Siellä on piikki 1.9 BAR

        Ihan tajuton paine...

        Alemmassa näköjään vaihteen vaihdossa karkaa yli kahden barin

        Hienoi vehkei
        Eka logi on vakioahtimilla, max ahdot on siinä 23 - 24 psi mutta silloin ahtimet ovat jo mansikan väriset

        Hybridi ahtimilla sain ahdot joskus keskikierroksilla vedätettäessä 30 psi:n hetkellisesti .
        Nimesin tuon e92:n elukaksi, sitä se oikeasti myös oli

        Hienoja vehkeitä nuo on tosiaan.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • alfaromeo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2019
          • 256
          • Suomi

          Eihän se sitten toiminutkaan... Humppaa humppaa...

          Tuo "oscillation fix" ei siis toimi. Koittaa peittää ongelmaa, mutta huonolla menestyksellä.

          Noh, heti aamusta pajalle ja vielä kerran. Samalla tavalla kuin ekalla fläshillä, koko mhd poisto ja täysin vakioksi -> sen jälkeen puhdas long write race mappi sisään -> jb4 asetukset defaulttiin ja Map 5 sisään.

          Nyt toimii oikeasti ! Tuntee heti kaasupolkimesta, että nyt on tuttu ja turvallinen. Ja tosiaan, tämä on pelkästään MHD liittyvä ongelma, joka ulkomailla asti tiedetään.

          Ruksitin myös pois tuon "dp fixin".

          Varmistin virransaannin tällä kertaa


          Fläshi taas käynnissä


          Luultavasti, kun MHD fläshätään ekaa kertaa long writenä alkuperäiseen ecuun, homma toimii. Mutta tämän jälkeen esim. kartan vaihto tai optionssien säätö tehdään full writenä ja sitten alkaa ongelmat. Voisiko olla, että fläshin päälle tehty fläshi vetää jotenkin "tukkoon" ja alkaa sekoilemaan ? Ulkomailla on kokeiltu adaptioiden resettiä ilmeisesti tuloksetta. Ja myös "flash back to stock map 0" ei auta. Ainut on juuri tämä, että koko roska deletoidaan ja uusi raikas fläshi sisään.

          Joo, tuo sisusta on "Dakota Leder Coral Rot" , todella tyylikäs tumman punainen

          Ulkoväri on "Titan Silber" , eli tuo perus hopea.
          E92 335ia
          F11 535ia

          Comment

          • alfaromeo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2019
            • 256
            • Suomi

            Viikko käyntiin rutiinihuoltojen parissa.

            - Öljyt + suodatin
            - Raitisilmasuodatin
            - Sytytystulpat
            - Jarruneste

            Ölseillä ajeltu se 5tkm. Tulpilla on menty 22tkm ja vuoden päivät.

            Öljynsuodatin ja raittari oli kuin uudet. Jarruneste myös kirkasta.

            Tulpat oli tasaisen siistit


            Hiukan näkyy väriä tulpan rungossa. Kuumana on käynyt.

            Eilen tuli painettua perus "sunnuntai ajelut". Pitkää mutkatietä ja hienosti vetää. Joskus voisi ehkä uskaltautua radalle tämän kanssa. Kaikki aiemmat kokemukset rata-ajosta on etuvetoisilla 200-250hv laitteilla. Kyllä niilläkin sykkeen saa ylös ja hien pintaan Hauskaa touhua anyways
            E92 335ia
            F11 535ia

            Comment

            • alfaromeo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2019
              • 256
              • Suomi

              Taas on katiska toiminut kolme viikkoa moitteettomasti. On se jännä, miten tuo fläshäyshomma voi vaikuttaa tuohon "oscillationiin". Eli ilmeisesti throttle ja pedal ei puhu samaa kieltä kevyellä kaasulla... :think

              Tietty, jos tämmöistä tulee reflashin jälkeen, voi kokeilla mhd kautta nollata throttle adaptiot. Tässä on tärkeää tietää se, että resetin jälkeen virrat pois -> virrat päälle ja odottaa vähintään 30s ennen käynnistämistä.

              Jos menee käynnistämään välittömästi, ilmeisesti kaasuläpän joku proseduuri jumppa sekoaa ja ongelmia on tiedossa...

              Jostain pitäisi löytää siisti oem talvipyöräsarja. Nyt jo hirvittää nuo 17" täysin kesineet spiderit Hyvät michelinit toki päällä mutta mutta....

              Täytyy ajaa kesäpyörillä "tappiin asti" ja ihmetellä
              E92 335ia
              F11 535ia

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 511
                • Kouvola

                Kysytäämpäs nyt tämmöistä, kun alkaa osa N54 koneista olla jo kategoriassa "paljon ajetut".

                Eli paljonko on päästelty ja onko jotain tyyppivikojen ulkopuoleista kulumaa / hajoamista alkanut tulla esiin?

                Omassa pyörähtää ihan just 250tkm läpi ja ei vielä merkkejä suuremmasta katastrofista.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • alfaromeo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2019
                  • 256
                  • Suomi

                  Tänään pyörähti työmatkalla 219TKM tauluun. 10/2006 tullut tehtaalta ulos.

                  Omien tietojen mukaan suurinpiirtein kaikki on alkuperäistä

                  Remonttia on toki tehty ja paljon aikaisempien omistajien toimesta sekä minun omistusaikana. Vaihdelaatikon vaihdoin yms...

                  Olis kiva tietää, mahtaako turbot olla alkuperäiset Moni sanoo, että ei voi mitenkään olla näillä kilometreillä...
                  E92 335ia
                  F11 535ia

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 511
                    • Kouvola

                    Originally posted by alfaromeo View Post
                    Tänään pyörähti työmatkalla 219TKM tauluun. 10/2006 tullut tehtaalta ulos.

                    Omien tietojen mukaan suurinpiirtein kaikki on alkuperäistä

                    Remonttia on toki tehty ja paljon aikaisempien omistajien toimesta sekä minun omistusaikana. Vaihdelaatikon vaihdoin yms...

                    Olis kiva tietää, mahtaako turbot olla alkuperäiset Moni sanoo, että ei voi mitenkään olla näillä kilometreillä...
                    Mulla vaihdettiin 220tkm kohdalla. Oiskohan mun laite 08/2006. Ei kuluttanut vielä öljyä, eikä muutenkaan pahasti edes viheltäneet, mutta hukkaportit oli jo aikas väljät. Eli voivat olla.
                    Last edited by mmie; 19-10-2022, 19:40.
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 256
                      • Suomi

                      Originally posted by mmie View Post
                      Mulla vaihdettiin 220tkm kohdalla. Oiskohan mun laite 08/2006. Ei kuluttanut vielä öljyä, eikä muutenkaan pahasti edes viheltäneet, mutta hukkaportit oli jo aikas väljät. Eli voivat olla.
                      Asia vilpitön. Öljyä ei vie normaalin 10tkm vaihtovälin aikana lainkaan. Kylmäkäynnistyksen jälkeen vislaa ekan kilometrin, jos antaa kaasua.. Yllättävän sitkiät on siis mitsupishin tekeleet
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5433
                        • S:t Karins

                        Originally posted by alfaromeo View Post
                        Yllättävän sitkiät on siis mitsupishin tekeleet
                        Ei ku liian vähän viritetty
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 256
                          • Suomi

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Ei ku liian vähän viritetty
                          Nimenomaan "Lisää boostii", niinkuin Heikkilä sanois tässä tilanteessa
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • AleksiH
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 64
                            • Lohja

                            Koodi 30BB. Ecu pöydälle ja korjaajalle, todettiin yhden olevan mykkä ja vaihdettiin kaikki 6. Ecu takas kiinni ja ennen käynnistystä yritetty nollata koodia, mutta ei vaan lähde pois... Oisko tähä mitää ideaa mistä tätä vikaa lähtis seuravaaks metsästää? :think
                            Ajossa
                            E36 320 coupé
                            E91 335i, manuaali.

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 256
                              • Suomi

                              Originally posted by AleksiH View Post
                              Koodi 30BB. Ecu pöydälle ja korjaajalle, todettiin yhden olevan mykkä ja vaihdettiin kaikki 6. Ecu takas kiinni ja ennen käynnistystä yritetty nollata koodia, mutta ei vaan lähde pois... Oisko tähä mitää ideaa mistä tätä vikaa lähtis seuravaaks metsästää? :think
                              Moottorinohjauksen ECU paskana ? Pinnit solmussa ? Onko kotelo ollut huonosti kiinni / saanut vettä sisäänsä ?
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              • AleksiH
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 64
                                • Lohja

                                Originally posted by alfaromeo View Post
                                Moottorinohjauksen ECU paskana ? Pinnit solmussa ? Onko kotelo ollut huonosti kiinni / saanut vettä sisäänsä ?
                                Pinnit suorat ja ehjät, kotelo kuiva. Kaikki johdot vaikuttaa päällepäin ehjältä kummassakin päässä. Pimee mosfetti vaihdettu samalla kaikki muut.. Msd81 swappia ei jaksais alkaa tekemään auto kuiteki myyntiin menossa.
                                Ajossa
                                E36 320 coupé
                                E91 335i, manuaali.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎