Jos suuttimet on muuta kuin index 11 tai 12 niin niitä on turha ihmetellä, hylkyyn vaan. Uudet on vaan tänä päivänä ihan sikakalliit. Ja ei, ne korjatut ei sitten toimi kuin viikon tai kaksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by hasba View PostSuuttimia olen itsekin epäillyt juuri tuon tuoksun takia. Täytyy testata niiden kuntoa kun ovat kaikkea muuta kuin index 12. Lisäksi tilasin nyt uudet tiivisteet turbojen ja downpipen väliin.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Rikkaalla käy, jos lambda-arvo on 0.980. Ysikasin pitäisi haista voimakkaasti ja kulutus korkealla. 0.970 - 1.030 on kärymittauksen raja..
Toki, jos pakoputken tiivisteet korkannut ykköslambdojen kohdilta, niin saa sieltä happea ja ecu lyö suuttimet levälleen.
Jos lambda-arvo on tasan 1.000, tällöin AFR on 14.7 , eli optimaalinen seos kulutuksen ja päästöjen osalta.
Pahimmassa tapauksessa on katit jo paskana.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Nyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.
Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.
Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostNyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.
Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.
Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?
Comment
-
-
Enemmän tehon nousun piikkiin kyllä menee E85:n käyttö (myös sekoitettuna). Säästämään sillä ei kyllä juurikaan pääse, varsinkaan jos pitäisi vielä kuolettaa käytön vaatimien osien vaihtamiseen menneet kulut. Se kulutuksen nousu kun just kuolettaa sen halvemman hinnan.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostMahtaakohan railpaineet riitää 100% E85? FuelIt! valikoimista saattais sopiva matalapainepumppuratkaisu löytyä. Kannattaa muistaa että E85 hinta nousee 98E5 mukana. Halpaa tuo E85 ei oo pitkään aikaan ollu ja kulutuksen nousu syö säästöt. Käytännöllisempää se toki on tankata yhestä pistoolista kuin tehdä blendi
Jos ei olla hakemassa tehoa tosissaan kannattaa pysyä siinä 50/50 blendissä, jolla saa jo isoimman hyödyn etanolista verrattuna kuluihin.
Ainut ehkä on jos haluaa harrastaa niin tehdä siitä flexfuel kykenevä.
Ja tuolle 50/50 blendille on myös suotavaa päivittää se matalapainepuoli jos sitä ei ole tehty, siihen kyllä löytyy suht helppoja ja halpoja ratkaisuja.Last edited by reco; 20-05-2022, 08:34.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostNyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.
Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.
Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?
Ja jos 100% E85 haluat kokeilla JB4:n kanssa niin tarviit sen E85 BEF:n tuolta N54Tech.com sivuilta.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Tietääkseni matalapainepumppu on alkuperäinen. Tossa tosiaan muutaman kerran täydellä höngällä löi vikatilaan, lähiaikoina ei ole tehnyt samaa.
Ja myös tuo, miten lasketaan "100%" etanolilla ajo. Kun E85 on kuitenkin 15% bensaa ja ysikasissa on 5% etanolia... Eli "fifti-fifti" ei pidä ihan tarkalleen paikkansa. Näyttäisi saavan AEMilta ja Walbrolta edullisesti sopivia pumppuja orkkiksen tilalle. Jos tuommoisen vaihtaisi ja kokeilisi varovasti nostaa seoksia viinan puolelle.
Ajotietokone näyttää 10,3l/100km, ei ole muuttunut mihinkään läträämisen jälkeen.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostTietääkseni matalapainepumppu on alkuperäinen. Tossa tosiaan muutaman kerran täydellä höngällä löi vikatilaan, lähiaikoina ei ole tehnyt samaa.
Ja myös tuo, miten lasketaan "100%" etanolilla ajo. Kun E85 on kuitenkin 15% bensaa ja ysikasissa on 5% etanolia... Eli "fifti-fifti" ei pidä ihan tarkalleen paikkansa. Näyttäisi saavan AEMilta ja Walbrolta edullisesti sopivia pumppuja orkkiksen tilalle. Jos tuommoisen vaihtaisi ja kokeilisi varovasti nostaa seoksia viinan puolelle.
Ajotietokone näyttää 10,3l/100km, ei ole muuttunut mihinkään läträämisen jälkeen.
Silti epäilen että suoraan pumpusta tankattua e80-85 seosta ei jaksa kyllä hpfp sylkeä ainakaan kovin kummosilla tehoilla. Itsellä sigun setissä e40 seos (alle puolet e85) ja hpfp on aivan tapissa. Youtubesta löytyy ohjeet tuon walbron bucketless asennukseen, sillon vaan kannattaa ajella muullakin kun höyryillä tankissa, ettei vaan lopu soppa wot aikana.
Comment
-
-
Mulla on Motivin flexfuel -anturi ja foorumilaisen tekemä custom flexfuel-softa (MHD:n kautta) käytössä eli voin ajella millä seoksella tahansa. Tankissa on tuo Pluton muokkaama Walbron 450.
Vakioturboilla on penkitetty 100% RE85:lla 450hp, joten ihan hyvin riittää tuo HPFP vakioturboilla. Softalla on ymmärtääkseni laitettu vähän lisää löylyä HPFP:hen, mutta ei mitään mahdottomia.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View PostMielenkiintoista, meillä on tietääkseni molemmilla saman kaverin tekemät softat ja mulla loppui soppa @522 penkissä. Silloin oli n. 50/50 seos molempia. Mutta voihan se olla että mulla sitten tuo hpfp on jo senverran ehtoopäivillä sitten.Mutta alkuperäisen kysyjän tarve taisi olla ihan vakioturboilla, jolloin HPFP riittää sinne ~450hv asti RE85:lla.
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostSiis kyllä varmasti loppuu noilla sun tehoilla ja päivitetyillä turboillaMutta alkuperäisen kysyjän tarve taisi olla ihan vakioturboilla, jolloin HPFP riittää sinne ~450hv asti RE85:lla.
Noissa pumpuissa taitaa olla aika isojakin eroja porukalla että kokeilemallahan se oikeestaan vaan selvii että paljonko sieltä uskaltaa ottaa painetta puhaltimilta full e85:lla
Comment
-
-
Tuossa nyt ollut muutama eri auto, joissa haettu maksimi tuottoa korkeepainepumpusta. Selkeesti on havaittavissa, että pumpuissa on aika paljonkin tuotto eroja. Ikä ja kuluneisuus varmasti tekijöinä. Oon myös kokeillut uusia säätöjä korkeeainepumpun ohjaukseen ja niitä voidaan teillekin kokeilla tryffis ja eljas. Uskoisin, että jos hpfp on hyvässä kunnossa, niin pelkällä RE85:lla voidaan vakioturboilla ottaa ns järkevät maksimi ahdot mihin ne kykenee ilman, että pitää rajottaa ahtoja HPFPn kustannuksella.
525 Walbro tuottaa kyllä hyvin, mutta virtaa se haukkaa enemmän kuin 450 tai 535, niin sitä en ehkä itse käyttäisi, kun EKPM joutuu aika koville. Ymmärtääkseni 535 toimii myös ihan hyvin vaikkei siinä olekaan check valvea. Omakohtaista kokemusta tästä ei vielä ole.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
Comment