Hetken aikaa oli kaverin varasarja alla. 18" bmw replicat ja päällä roskalavalta kerätyt renkaat. Tilasin uuden sarjan Style 128 replicat ja m3 sarjasta gummit siihen päälle. Takaset tilasin uudet linglongit.
Hiukan ujo ET35 noissa on, vaatii spacerit. Todenäköisesti ensi kevään hommia.
Lievä öljynkäry / pölly on havaittavissa edelleen, varsinkin kylmällä koneella. Huomasin myös, että vk-tiiviste vuotaa takanurkasta taaemman turbon alipainekellon päälle ja siitä suoraan downpipeille. Tuo täytynee vaihtaa siis uuteen.
Nyt oli katsastuksen aika. Meni läpi, mutta suullinen huomautus tuli oikea taka narinanivel (vuosi sitten sama homma) ja vasen taka ylätukivarren sisempi nivel väljä. Ajattelin laittaa sitten kerralla kaikki kuntoon. Molemmille puolille uudet narinanivelet ja ylävarret. Oli myös pakko vaihtaa raidetangot täydellisenä uusiin, koska ohjauskulmia ei vanhoilla säädetä. Kolmeen kertaan aiemmin vedetty punahehkuun ja silti täysin jumissa... Käytännössä "sulaneet" kiinni...
Kolme vuotta vanhat K-Sportin iskarit, kolme neljästä ajanut kastiketta ulos. Iskaritesti näytti kuitenkin tasaisen hyvää.
Vaihdettua osaa

Takapää levällään

Uutta narinaniveltä

Narinanivelen vaihtoon työkalu

Uusi ylävarsi

Uutta raidetankoa

Nosturilla

Kaikki rasvattu reilulla kädellä

Ohjauskulmien säätö

Style 128 uudet replicat

Nyt olis sitten alustan osalta kaikki jiirissä. Talvea kohti. Mittarissa nyt miehekkäät 244tkm ja ihana lämmin öljynkatku hivelee sieraimia. Todenäköisesti vk-tiivisteen vuoto pakoputken päälle ja takapöntöistä tuleva lievä pölly yhteensä aiheuttaa kysymysmerkkejä. Ja todenäköisesti turbot ovat tosiaan alkuperäiset.


Leave a comment: