Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Originally posted by BFI18 View Post
    Nyt ihan vertailun vuoksi haluaisin tietää mitä porukka on noista N54:sta saanut ihan pelkällä softauksella oikeita mitattuja numeroita?
    Siis vakio dp:t paikallaan.
    Kahden ohjelmoidun 335i:n numerot olen tällä foorumilla nähnyt tähän mennessä, olisko ollu Karalan ja Harisen softalla.
    Usein lupailevat >360hv/>520Nm.

    Joo ja tiedän, että JB4:sen potentiaali on aivan eri (viina ja DP:t).
    Anteeksi kun vastaan vähän ohi kysymyksen ja mutuilen, mutta mitä itselle noita on tullu vastaan niin siinä 350-360 paikkeilla ne pyörii. JOS haluat vain flashata softan, niin älä missään nimessä rupee ostamaan Karalan tai Harisen tai muunkaan puljun softaa. Vaan hanki silloin se BT-kaapeli ja laita sisään ILMAINEN Burger Tuningin tai vastaava open flashi. Ei varmasti ole huonompi, mutta on ilmainen JA jos sit joskus haluat jatkaa viritystä (esim. JB4:llä) niin se on rutosti helpompaa ja tuo flashäys ei ole mennyt hukkaan vaan auttaa viritystä.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Pohjoisen Poika
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 464
      • Lappi

      R-motorspostilta www.rmotorsport.com sai, ainakin alkukesästä, JB4 ISO G5 version (=uusin ja USB johto mukana) VRSF-dp:T suoraa hyllystä. Jb4 539€ ja dp:T 452€. Ei taida isoa säästöä saada jenkkilästä tilaamalla.

      Comment

      • Blitz
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 260
        • Helsinki

        Originally posted by Veeksi View Post
        Tosi hienot tulosket ja hyvät virit.

        Sitä en kyllä usko, että kytkin ei muka luista!? Ei ainakaan kauaa voi kestää tommosia voimia.
        Kiitos! Hyvin tuntui vetävän. Vähän oli vielä viime hetkellä ongelmia, kun alkoivat sytytyskatkokset tosissaan vaivaamaan juuri ennen tapahtumaa flashin ja metanolin asennuksen jälkeen. Olin varma, että katkokset johtuvat vuotavista suuttimista, mutta ongelma korjaantui tällä kertaa uusilla puolilla ja NGK 5992-tulpilla. Vaihdon yhteydessä kävi ilmi, että autossa oli vielä alkuperäiset puolat paikallaan, joten ei mikään ihme, että vähän pätki.

        Tehtaan kytkin on paikallaan, mutta kyllähän se jonkin verran luistaa. Etenkin, jos kiihdytän isolla vaihteella n.3000rpm ylöspäin. Tätä ei tapahtunut maililla, koska liiallinen metanoli rajoitti vaihdon jälkeistä menoa ja vaihdot tippuivat muutenkin vähän ylemmäs kierrosalueella. Parilla ekalla vaihteella kytkin saattoi kyllä vähän vinkaista sutimisen lomassa... Spec:n kytkin ja vauhtipyörä olisi kyllä tarkoitus asentaa yhdessä Wavetracin kanssa.
        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
        YV:llä lisätietoja

        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
        996 Turbo X50
        500whp.net

        Comment

        • Blitz
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 260
          • Helsinki

          Originally posted by ReDDog View Post
          Millä toimenpiteillä näistä saa sen reilu 400 kaakkia irti? Jb4, DP:t? muuta :think ite vaan tässä puntaroin tulevia menoja
          Yksi foorumilainen penkitti ymmärtääkseni pelkällä JB4:llä ja 30% Re85:llä 409hv. Showroomista löytyy threadi.

          Asensin pari viikkoa sitten melko vakioon 335i:een JB4:n (takakatit poistettu, BMS kartiot) ja kävimme ottamassa datalogeja asennuksen jälkeen. Kävi ilmi, että meidän 98RON bensa ei oikein riitä edes Map 1:n ennakoille ja paineille. Vaihdoimme Map 5:lle ja sama juttu, yhden vedon jälkeen ahdot tippuivat Map 1:n tasolle (13psi) ja ennakot olivat yli 5 astetta perässä (tavoite on alle 1,5). Auton omistaja ei olisi halunnut lähteä leikkimään RE85:llä, mutta sain miehen ylipuhuttua ja kävimme tankkaamassa 17 litraa RE85:sta ja loput 98:a eli n. 27% seos. Tämän jälkeen "Avg Ign" tippui heti alle 1,5:n ja Map 5:llä ahdot nousivat jo yli 15psi:n, ja kulku muuttui tietenkin selvästi.

          Eli yhteenvetona: auto ei todellakaan hajoa 98:lla, mutta amerikan poikien mainostamiin teholukemiin sillä ei pääse.
          Last edited by Blitz; 09-07-2014, 16:33.
          X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
          YV:llä lisätietoja

          Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
          996 Turbo X50
          500whp.net

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            Originally posted by BFI18 View Post
            Nyt ihan vertailun vuoksi haluaisin tietää mitä porukka on noista N54:sta saanut ihan pelkällä softauksella oikeita mitattuja numeroita?
            Siis vakio dp:t paikallaan.
            Kahden ohjelmoidun 335i:n numerot olen tällä foorumilla nähnyt tähän mennessä, olisko ollu Karalan ja Harisen softalla.
            Usein lupailevat >360hv/>520Nm.

            Joo ja tiedän, että JB4:sen potentiaali on aivan eri (viina ja DP:t).
            Mulla tosiaan se Karalan, mitattu 353hp / 520nm ohenmähen tehon penkissä. Ja performanceputkisto jos se tuo sen 2 hp lisää. Lupaus tuohon karalan softaan oli ed.omistajan mukaan 380, eli paljon jäätiin siitä
            Jb-hommat tulee omaankin kunhan saan budjettia kasaan. Sen verran kovemmat todistetut lukemat maililla ja penkissä noilla saa, että en lähtisi enää perinteisiin ecuhommiin 335i:ssä. Dieseleissä toki oikea ohjelma tuottaa parhaan tuloksen viribokseihin verrattuna.
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • ReDDog
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 456
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Blitz View Post
              Yksi foorumilainen penkitti ymmärtääkseni pelkällä JB4:llä ja 30% Re85:llä 409hv. Showroomista löytyy threadi.

              Asensin pari viikkoa sitten melko vakioon 335i:een JB4:n (takakatit poistettu, BMS kartiot) ja kävimme ottamassa datalogeja asennuksen jälkeen. Kävi ilmi, että meidän 98RON bensa ei oikein riitä edes Map 1:n ennakoille ja paineille. Vaihdoimme Map 5:lle ja sama juttu, yhden vedon jälkeen ahdot tippuivat Map 1:n tasolle (13psi) ja ennakot olivat yli 5 astetta perässä (tavoite on alle 1,5). Auton omistaja ei olisi halunnut lähteä leikkimään RE85:llä, mutta sain miehen ylipuhuttua ja kävimme tankkaamassa 17 litraa RE85:sta ja loput 98:a eli n. 27% seos. Tämän jälkeen "Avg Ign" tippui heti alle 1,5:n ja Map 5:llä ahdot nousivat jo yli 15psi:n, ja kulku muuttui tietenkin selvästi.

              Eli yhteenvetona: auto ei todellakaan hajoa 98:lla, mutta amerikan poikien mainostamiin teholukemiin sillä ei pääse.
              Okei no hyvä tietää itelläki on vähän kerättävä budjettia kasaan ensin, eka menee tilaukseen toi jb ja kartiot ja myöhemmin DP:t iha sen takia olin kiinnostunu että miten toimii pelkällä jb4 ku sillä mennään aluksi!
              Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
              Ex:
              E92 ///M3 Silverstone II
              E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
              E46 ///M3 Phoenix Gelb
              E90 320i '05

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by Hiace View Post
                Mulla tosiaan se Karalan, mitattu 353hp / 520nm ohenmähen tehon penkissä. Ja performanceputkisto jos se tuo sen 2 hp lisää. Lupaus tuohon karalan softaan oli ed.omistajan mukaan 380, eli paljon jäätiin siitä
                Jb-hommat tulee omaankin kunhan saan budjettia kasaan. Sen verran kovemmat todistetut lukemat maililla ja penkissä noilla saa, että en lähtisi enää perinteisiin ecuhommiin 335i:ssä. Dieseleissä toki oikea ohjelma tuottaa parhaan tuloksen viribokseihin verrattuna.
                360/520 luvataan Karalan perusohjelmalla manuaali 335i:lle, tietty sulla on putkistokin vaihdettu. Mutta siis aika lähellä Karalan lupausta ollaan sun autossa kylläkin?

                Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo JB4+Re85/98 mix vaatisi ne katittomat downpipetkin yhtälailla kun map 2 ja siitä ylöspäin??
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Anteeksi kun vastaan vähän ohi kysymyksen ja mutuilen, mutta mitä itselle noita on tullu vastaan niin siinä 350-360 paikkeilla ne pyörii. JOS haluat vain flashata softan, niin älä missään nimessä rupee ostamaan Karalan tai Harisen tai muunkaan puljun softaa. Vaan hanki silloin se BT-kaapeli ja laita sisään ILMAINEN Burger Tuningin tai vastaava open flashi. Ei varmasti ole huonompi, mutta on ilmainen JA jos sit joskus haluat jatkaa viritystä (esim. JB4:llä) niin se on rutosti helpompaa ja tuo flashäys ei ole mennyt hukkaan vaan auttaa viritystä.
                  Tämä alkoi kinnostamaan. Siis tällaistako tarkoitat?
                  Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


                  Onko porukalla kokemuksia tästä?
                  Last edited by BFI18; 10-07-2014, 10:19.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by BFI18 View Post
                    Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo JB4+Re85/98 mix vaatisi ne katittomat downpipetkin yhtälailla kun map 2 ja siitä ylöspäin??
                    Ainakaan valmistajan mukaan ei tarvita mitään muita muutoksia kuin kuin E85:t tankkiin ja map 5 päälle.

                    Comment

                    • ReDDog
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 456
                      • Nurmijärvi

                      Tähän komppaan vielä että onko jollakulla tollasta johtoa et vois testaa miten tollanen ilmaisflash toimii nyt alkuun, ennenkuin on kaikki osat saatu suomeen?

                      Originally posted by BFI18 View Post
                      Tämä alkoi kinnostamaan. Siis tällaistako tarkoitat?
                      Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


                      Onko porukalla kokemuksia tästä?
                      Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                      Ex:
                      E92 ///M3 Silverstone II
                      E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                      E46 ///M3 Phoenix Gelb
                      E90 320i '05

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        360/520 luvataan Karalan perusohjelmalla manuaali 335i:lle, tietty sulla on putkistokin vaihdettu. Mutta siis aika lähellä Karalan lupausta ollaan sun autossa kylläkin?

                        Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo JB4+Re85/98 mix vaatisi ne katittomat downpipetkin yhtälailla kun map 2 ja siitä ylöspäin??
                        Takaputkistolla ei ole näissä vehkeissä mitään merkitystä tehojen suhteen. Downpipet rajoittaa eniten, sit takakatit ja lopulla ei ole mitään merkitystä.
                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Tämä alkoi kinnostamaan. Siis tällaistako tarkoitat?
                        Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


                        Onko porukalla kokemuksia tästä?
                        Juurikin tuota. Itselläkin tuo on "to do" -listalla. Mutta epäilen, että kenelläkään täällä ei ole kokemusta eteenkään pelkästä flashistä. Bimmerboost foorumilla varmaan olisi tietoa ja kokemuksia.
                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Ainakaan valmistajan mukaan ei tarvita mitään muita muutoksia kuin kuin E85:t tankkiin ja map 5 päälle.
                        Tämä on totta vaikka se oudolta kuulostaakin. Miten map 2:ssa pakopaineet on ongelma 14.5psi:n ahdoilla mutta map 5:ssä on ihan ok vaikka menee tuon ylikin?
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Takaputkistolla ei ole näissä vehkeissä mitään merkitystä tehojen suhteen. Downpipet rajoittaa eniten, sit takakatit ja lopulla ei ole mitään merkitystä.

                          Juurikin tuota. Itselläkin tuo on "to do" -listalla. Mutta epäilen, että kenelläkään täällä ei ole kokemusta eteenkään pelkästä flashistä. Bimmerboost foorumilla varmaan olisi tietoa ja kokemuksia.

                          Tämä on totta vaikka se oudolta kuulostaakin. Miten map 2:ssa pakopaineet on ongelma 14.5psi:n ahdoilla mutta map 5:ssä on ihan ok vaikka menee tuon ylikin?
                          Tätä itsekin ihmettelen miksi map 5 + RE85 ja korkeammat paineet voi käyttää ilman DP:tä, mutta esimerkiksi map 2:kaan ei suositella ilman?

                          Joo kiinnostais kyllä jos jollain tuollainen BT-kaapeli löytyy (ilmaisiin) burgerin flasheihin.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Blitz
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 260
                            • Helsinki

                            Mulla on tuo BT-kaapeli ja Burgerin backend flash käytössä, kylläkin yhdessä JB4:n kanssa. Tuosta Burgerin flashistä ei ole hirveästi hyötyä ilman JB4:sta, koska flashin kanssa JB4 hoitaa edelleen ahtopaineen ohjauksen. Eli ilman JB4:sta eivät tuolla flashillä ahdot nouse vakiota korkeammiksi. Yhdessä toimivat kyllä hienosti, kun JB4:llä saa kaikki lisäominaisuudet (ahtopaineen ohjauksen, autotunen, metanoliohjauksen, dataloggauksen jne.) ja flash siirtää seokset, ennakot, vanoksen, jne. suoraan DME:lle.

                            On muitakin ilmaisia Bimmerboost-flasheja tarjolla, joilla saatetaan ohjata myös ahtopainetta, mutta itse luotan tässä tapauksessa Burgerin kaltaisen tahon flashiin enemmän kuin "kotikoodaajien" vastaviin. Tuossa flashäyksessä on kuitenkin aina riskinsä, että jotain menee pieleen ja DME jää "tiedottomaan" tilaan. Itselläni oli ilmeisesti kaikista hankalin flashättävä DME eli ns. KLINE-versio, mutta kyllä senkin sai ohjelmoitua pienellä taistelulla.
                            Last edited by Blitz; 10-07-2014, 15:07. Reason: Lisätty "Bimmerboost-flash" selvennykseksi
                            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                            YV:llä lisätietoja

                            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                            996 Turbo X50
                            500whp.net

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by Blitz View Post
                              Mulla on tuo BT-kaapeli ja Burgerin backend flash käytössä, kylläkin yhdessä JB4:n kanssa. Tuosta Burgerin flashistä ei ole hirveästi hyötyä ilman JB4:sta, koska flashin kanssa JB4 hoitaa edelleen ahtopaineen ohjauksen. Eli ilman JB4:sta eivät tuolla flashillä ahdot nouse vakiota korkeammiksi. Yhdessä toimivat kyllä hienosti, kun JB4:llä saa kaikki lisäominaisuudet (ahtopaineen ohjauksen, autotunen, metanoliohjauksen, dataloggauksen jne.) ja flash siirtää seokset, ennakot, vanoksen, jne. suoraan DME:lle.

                              On muitakin ilmaisia flasheja tarjolla, joilla saatetaan ohjata myös ahtopainetta, mutta itse luotan tässä tapauksessa Burgerin kaltaisen tahon flashiin enemmän kuin "kotikoodaajien" vastaviin. Tuossa flashäyksessä on kuitenkin aina riskinsä, että jotain menee pieleen ja DME jää "tiedottomaan" tilaan. Itselläni oli ilmeisesti kaikista hankalin flashättävä DME eli ns. KLINE-versio, mutta kyllä senkin sai ohjelmoitua pienellä taistelulla.
                              Burgerin karttoja ei toki voi laittaa ilman JB4:ää, mutta esim. COBBin kartat ei ole mitää kotikoodajien tekemiä ja toimii ilman JB4:ää (ohjaa ahtoja).
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Blitz
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 260
                                • Helsinki

                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Burgerin karttoja ei toki voi laittaa ilman JB4:ää, mutta esim. COBBin kartat ei ole mitää kotikoodajien tekemiä ja toimii ilman JB4:ää (ohjaa ahtoja).
                                Tarkoitin ilmaisia Bimmerboost-softalla ja BT-kaapelilla ladattavia karttoja.

                                EDIT: Bimmerboost-softa toimii opensource-pohjalta ja kuka tahansa voi tehdä oman flashin ja ladata sen Bimmerboostin sivuille. Tätä tarkoitin "kotikoodaajilla", en muita firmoja. On myös pari ihan pätevänä ja luotettavana pidettyä yksityishenkilöä, jotka tekevät custom-flashejä, esim. Wedge. Itsekin ajattelin joskus perehtyä tuohon flashin muokkaukseen.
                                Last edited by Blitz; 10-07-2014, 15:18.
                                X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                                YV:llä lisätietoja

                                Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                                996 Turbo X50
                                500whp.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎