Originally posted by BFI18
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
-
-
R-motorspostilta www.rmotorsport.com sai, ainakin alkukesästä, JB4 ISO G5 version (=uusin ja USB johto mukana) VRSF-dp:T suoraa hyllystä. Jb4 539€ ja dp:T 452€. Ei taida isoa säästöä saada jenkkilästä tilaamalla.
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostTosi hienot tulosket ja hyvät virit.
Sitä en kyllä usko, että kytkin ei muka luista!? Ei ainakaan kauaa voi kestää tommosia voimia.Hyvin tuntui vetävän. Vähän oli vielä viime hetkellä ongelmia, kun alkoivat sytytyskatkokset tosissaan vaivaamaan juuri ennen tapahtumaa flashin ja metanolin asennuksen jälkeen. Olin varma, että katkokset johtuvat vuotavista suuttimista, mutta ongelma korjaantui tällä kertaa uusilla puolilla ja NGK 5992-tulpilla. Vaihdon yhteydessä kävi ilmi, että autossa oli vielä alkuperäiset puolat paikallaan, joten ei mikään ihme, että vähän pätki.
Tehtaan kytkin on paikallaan, mutta kyllähän se jonkin verran luistaa. Etenkin, jos kiihdytän isolla vaihteella n.3000rpm ylöspäin. Tätä ei tapahtunut maililla, koska liiallinen metanoli rajoitti vaihdon jälkeistä menoa ja vaihdot tippuivat muutenkin vähän ylemmäs kierrosalueella. Parilla ekalla vaihteella kytkin saattoi kyllä vähän vinkaista sutimisen lomassa... Spec:n kytkin ja vauhtipyörä olisi kyllä tarkoitus asentaa yhdessä Wavetracin kanssa.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Originally posted by ReDDog View PostMillä toimenpiteillä näistä saa sen reilu 400 kaakkia irti? Jb4, DP:t? muuta :think ite vaan tässä puntaroin tulevia menoja
Asensin pari viikkoa sitten melko vakioon 335i:een JB4:n (takakatit poistettu, BMS kartiot) ja kävimme ottamassa datalogeja asennuksen jälkeen. Kävi ilmi, että meidän 98RON bensa ei oikein riitä edes Map 1:n ennakoille ja paineille. Vaihdoimme Map 5:lle ja sama juttu, yhden vedon jälkeen ahdot tippuivat Map 1:n tasolle (13psi) ja ennakot olivat yli 5 astetta perässä (tavoite on alle 1,5). Auton omistaja ei olisi halunnut lähteä leikkimään RE85:llä, mutta sain miehen ylipuhuttua ja kävimme tankkaamassa 17 litraa RE85:sta ja loput 98:a eli n. 27% seos. Tämän jälkeen "Avg Ign" tippui heti alle 1,5:n ja Map 5:llä ahdot nousivat jo yli 15psi:n, ja kulku muuttui tietenkin selvästi.
Eli yhteenvetona: auto ei todellakaan hajoa 98:lla, mutta amerikan poikien mainostamiin teholukemiin sillä ei pääse.Last edited by Blitz; 09-07-2014, 16:33.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostNyt ihan vertailun vuoksi haluaisin tietää mitä porukka on noista N54:sta saanut ihan pelkällä softauksella oikeita mitattuja numeroita?
Siis vakio dp:t paikallaan.
Kahden ohjelmoidun 335i:n numerot olen tällä foorumilla nähnyt tähän mennessä, olisko ollu Karalan ja Harisen softalla.
Usein lupailevat >360hv/>520Nm.
Joo ja tiedän, että JB4:sen potentiaali on aivan eri (viina ja DP:t).
Jb-hommat tulee omaankin kunhan saan budjettia kasaan. Sen verran kovemmat todistetut lukemat maililla ja penkissä noilla saa, että en lähtisi enää perinteisiin ecuhommiin 335i:ssä. Dieseleissä toki oikea ohjelma tuottaa parhaan tuloksen viribokseihin verrattuna.
Comment
-
-
Originally posted by Blitz View PostYksi foorumilainen penkitti ymmärtääkseni pelkällä JB4:llä ja 30% Re85:llä 409hv. Showroomista löytyy threadi.
Asensin pari viikkoa sitten melko vakioon 335i:een JB4:n (takakatit poistettu, BMS kartiot) ja kävimme ottamassa datalogeja asennuksen jälkeen. Kävi ilmi, että meidän 98RON bensa ei oikein riitä edes Map 1:n ennakoille ja paineille. Vaihdoimme Map 5:lle ja sama juttu, yhden vedon jälkeen ahdot tippuivat Map 1:n tasolle (13psi) ja ennakot olivat yli 5 astetta perässä (tavoite on alle 1,5). Auton omistaja ei olisi halunnut lähteä leikkimään RE85:llä, mutta sain miehen ylipuhuttua ja kävimme tankkaamassa 17 litraa RE85:sta ja loput 98:a eli n. 27% seos. Tämän jälkeen "Avg Ign" tippui heti alle 1,5:n ja Map 5:llä ahdot nousivat jo yli 15psi:n, ja kulku muuttui tietenkin selvästi.
Eli yhteenvetona: auto ei todellakaan hajoa 98:lla, mutta amerikan poikien mainostamiin teholukemiin sillä ei pääse.Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostMulla tosiaan se Karalan, mitattu 353hp / 520nm ohenmähen tehon penkissä. Ja performanceputkisto jos se tuo sen 2 hp lisää. Lupaus tuohon karalan softaan oli ed.omistajan mukaan 380, eli paljon jäätiin siitä
Jb-hommat tulee omaankin kunhan saan budjettia kasaan. Sen verran kovemmat todistetut lukemat maililla ja penkissä noilla saa, että en lähtisi enää perinteisiin ecuhommiin 335i:ssä. Dieseleissä toki oikea ohjelma tuottaa parhaan tuloksen viribokseihin verrattuna.
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo JB4+Re85/98 mix vaatisi ne katittomat downpipetkin yhtälailla kun map 2 ja siitä ylöspäin??G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostAnteeksi kun vastaan vähän ohi kysymyksen ja mutuilen, mutta mitä itselle noita on tullu vastaan niin siinä 350-360 paikkeilla ne pyörii. JOS haluat vain flashata softan, niin älä missään nimessä rupee ostamaan Karalan tai Harisen tai muunkaan puljun softaa. Vaan hanki silloin se BT-kaapeli ja laita sisään ILMAINEN Burger Tuningin tai vastaava open flashi. Ei varmasti ole huonompi, mutta on ilmainen JA jos sit joskus haluat jatkaa viritystä (esim. JB4:llä) niin se on rutosti helpompaa ja tuo flashäys ei ole mennyt hukkaan vaan auttaa viritystä.
Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.
Onko porukalla kokemuksia tästä?Last edited by BFI18; 10-07-2014, 10:19.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Tähän komppaan vielä että onko jollakulla tollasta johtoa et vois testaa miten tollanen ilmaisflash toimii nyt alkuun, ennenkuin on kaikki osat saatu suomeen?
Originally posted by BFI18 View PostBmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View Post360/520 luvataan Karalan perusohjelmalla manuaali 335i:lle, tietty sulla on putkistokin vaihdettu. Mutta siis aika lähellä Karalan lupausta ollaan sun autossa kylläkin?
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo JB4+Re85/98 mix vaatisi ne katittomat downpipetkin yhtälailla kun map 2 ja siitä ylöspäin??
Originally posted by BFI18 View Post
Originally posted by brainsurgery View PostAinakaan valmistajan mukaan ei tarvita mitään muita muutoksia kuin kuin E85:t tankkiin ja map 5 päälle.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostTakaputkistolla ei ole näissä vehkeissä mitään merkitystä tehojen suhteen. Downpipet rajoittaa eniten, sit takakatit ja lopulla ei ole mitään merkitystä.
Juurikin tuota. Itselläkin tuo on "to do" -listalla. Mutta epäilen, että kenelläkään täällä ei ole kokemusta eteenkään pelkästä flashistä. Bimmerboost foorumilla varmaan olisi tietoa ja kokemuksia.
Tämä on totta vaikka se oudolta kuulostaakin. Miten map 2:ssa pakopaineet on ongelma 14.5psi:n ahdoilla mutta map 5:ssä on ihan ok vaikka menee tuon ylikin?
Joo kiinnostais kyllä jos jollain tuollainen BT-kaapeli löytyy (ilmaisiin) burgerin flasheihin.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Mulla on tuo BT-kaapeli ja Burgerin backend flash käytössä, kylläkin yhdessä JB4:n kanssa. Tuosta Burgerin flashistä ei ole hirveästi hyötyä ilman JB4:sta, koska flashin kanssa JB4 hoitaa edelleen ahtopaineen ohjauksen. Eli ilman JB4:sta eivät tuolla flashillä ahdot nouse vakiota korkeammiksi. Yhdessä toimivat kyllä hienosti, kun JB4:llä saa kaikki lisäominaisuudet (ahtopaineen ohjauksen, autotunen, metanoliohjauksen, dataloggauksen jne.) ja flash siirtää seokset, ennakot, vanoksen, jne. suoraan DME:lle.
On muitakin ilmaisia Bimmerboost-flasheja tarjolla, joilla saatetaan ohjata myös ahtopainetta, mutta itse luotan tässä tapauksessa Burgerin kaltaisen tahon flashiin enemmän kuin "kotikoodaajien" vastaviin. Tuossa flashäyksessä on kuitenkin aina riskinsä, että jotain menee pieleen ja DME jää "tiedottomaan" tilaan. Itselläni oli ilmeisesti kaikista hankalin flashättävä DME eli ns. KLINE-versio, mutta kyllä senkin sai ohjelmoitua pienellä taistelulla.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Originally posted by Blitz View PostMulla on tuo BT-kaapeli ja Burgerin backend flash käytössä, kylläkin yhdessä JB4:n kanssa. Tuosta Burgerin flashistä ei ole hirveästi hyötyä ilman JB4:sta, koska flashin kanssa JB4 hoitaa edelleen ahtopaineen ohjauksen. Eli ilman JB4:sta eivät tuolla flashillä ahdot nouse vakiota korkeammiksi. Yhdessä toimivat kyllä hienosti, kun JB4:llä saa kaikki lisäominaisuudet (ahtopaineen ohjauksen, autotunen, metanoliohjauksen, dataloggauksen jne.) ja flash siirtää seokset, ennakot, vanoksen, jne. suoraan DME:lle.
On muitakin ilmaisia flasheja tarjolla, joilla saatetaan ohjata myös ahtopainetta, mutta itse luotan tässä tapauksessa Burgerin kaltaisen tahon flashiin enemmän kuin "kotikoodaajien" vastaviin. Tuossa flashäyksessä on kuitenkin aina riskinsä, että jotain menee pieleen ja DME jää "tiedottomaan" tilaan. Itselläni oli ilmeisesti kaikista hankalin flashättävä DME eli ns. KLINE-versio, mutta kyllä senkin sai ohjelmoitua pienellä taistelulla.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostBurgerin karttoja ei toki voi laittaa ilman JB4:ää, mutta esim. COBBin kartat ei ole mitää kotikoodajien tekemiä ja toimii ilman JB4:ää (ohjaa ahtoja).
EDIT: Bimmerboost-softa toimii opensource-pohjalta ja kuka tahansa voi tehdä oman flashin ja ladata sen Bimmerboostin sivuille. Tätä tarkoitin "kotikoodaajilla", en muita firmoja. On myös pari ihan pätevänä ja luotettavana pidettyä yksityishenkilöä, jotka tekevät custom-flashejä, esim. Wedge. Itsekin ajattelin joskus perehtyä tuohon flashin muokkaukseen.Last edited by Blitz; 10-07-2014, 15:18.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
Comment