Originally posted by Tommi_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
-
-
Originally posted by Tommix View PostEiköhän ne ole melkein kaikki olleet noita VRSF:iä ollut.
Eihän tuo mikään vaikea rastia ole, puskuristä pitää vähän muovia leikata pois. Näin ainakin Wagnerin ohjeen mukaan. Joten ei se tuosta modauksesta kiinni jää se hankinta.
VRSF:n käyrästössä on aika lyhyt veto verrattuna Wagneriin. Noiden Wagnerin kahden coolerin ero on lähinnä siinä, etä isompi pitää imuilman lämpötilan alle 40 C ja pienemmällä menee hiemän yli.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEiköhän ne ole melkein kaikki olleet noita VRSF:iä ollut.
Eihän tuo mikään vaikea rastia ole, puskuristä pitää vähän muovia leikata pois. Näin ainakin Wagnerin ohjeen mukaan. Joten ei se tuosta modauksesta kiinni jää se hankinta.
VRSF:n käyrästössä on aika lyhyt veto verrattuna Wagneriin. Noiden Wagnerin kahden coolerin ero on lähinnä siinä, etä isompi pitää imuilman lämpötilan alle 40 C ja pienemmällä menee hiemän yli.
vaihdoin turbot ja EVO 2 version lähinnä letkulähtöjen takia. Asenus tohon pikkaseen vaati(alle tunti) veistelyä, mutta ei mikään paha. Loppu asennus näytti alkuperäiseltä. Jäähdyttimen tehosta. Ohjelman teko rumban aikana
pienellä etu puhaltimella imulämpö pysyi noin 40c ja ajossa 30-40c. Ulko lämpö noin 18c.
Erittäin tehokkaalta tuntui. Varsinkin kun tehoja oli käytössä jo 560hp.
Stage 3 olis nyt tarkoitus testata: Vaihtaa ECS ahtoputki ja dumpit.
Jos nuo ratkaisisi yläkierrosten ahtojen hiipumisen.
Comment
-
-
Voiskos joku admin tehdä tähän postiin äänestys tyyppisen lisäyksen, eli porukat vois laittaa mitä viritys systeemejä on, ja kuinka paljon. En tarkoita hardwarea vaan pelkkää softaa..
JB4:
Flash/ made by?:
Muu mikä:
Vakio:
Ittee vois kiinnostaa JB4 ku ei pahan hintainen. Toisaalta joku flash vois olla helpompi, mut joskus vois olla kiva vaihataa vakioon takas, onnistuu kai molemmilla... Mut kuinka moni Suomiflashääjä päivittää vakisoftan takas.
Vielä vakio
Comment
-
-
Kyllä kai kuka vaan yleisin valmiiden virityssoftien myyjä laittaa sulle vakioksi takaisin, jos jostain ihmeen syystä sitä haluaisit. Viimeistään merkkihuollossa sen saa ohjelmoitua vakioksi, jollei muuten onnaa.
Jos haluat jatkojalostaa ja päästä 400hv ja yli niin JB4 on varmaankin paras vaihtoehto. Lisäksi monta hienoa featurea ja päivitysmahdollisuuksia.
Jos sulle riittää +/- 350-360 hv varmaan ohjelmointi on ihan ok, tosin JB+ tai JB4 map 1 ilman muita modeja ajaa saman asian ja asentajia jb4:lle suomessakin riittää jos ei ite halua laitella.
Jos itsellä lisätehonnälkä iskisi, niin JB4 tulis.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Ei tuo asennus ole niin kauheen ongelmallista(mitä noita videoita oon kattellu ja omia pirssejä huollellu).
Mut just jos tarve olis alle sen down pipen vaihdon ja ei nii kauhee montaa varoitus valon resettiä haluais näyttöön.
Siis aluksi tuo saattais riittää, oon kullu muilta et se tosin vie mennessää...
JB4 mappi 1 kuulostaa siltä mitä ehkä kaipaisin, mitäs muut EI JB miähet vastaa?Last edited by 315i; 29-01-2015, 21:40.
Comment
-
-
Originally posted by 315i View PostEi tuo asennus ole niin kauheen ongelmallista(mitä noita videoita oon kattellu ja omia pirssejä huollellu).
Mut just jos tarve olis alle sen down pipen vaihdon ja ei nii kauhee montaa varoitus valon resettiä haluais näyttöön.
Siis aluksi tuo saattais riittää, oon kullu muilta et se tosin vie mennessää...
JB4 mappi 1 kuulostaa siltä mitä ehkä kaipaisin, mitäs muut EI JB miähet vastaa?
Jo vakioon verrattuna +50 hv/120 Nm on pitovaikeuksia lukottomalla perällä, vakioalustalla ja itelle se on riittänyt. Ainakin vielä...G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by 315i View PostEi tuo asennus ole niin kauheen ongelmallista(mitä noita videoita oon kattellu ja omia pirssejä huollellu).
Mut just jos tarve olis alle sen down pipen vaihdon ja ei nii kauhee montaa varoitus valon resettiä haluais näyttöön.
Siis aluksi tuo saattais riittää, oon kullu muilta et se tosin vie mennessää...
JB4 mappi 1 kuulostaa siltä mitä ehkä kaipaisin, mitäs muut EI JB miähet vastaa?
Siitä olen sitten lisää muokannut tarpeen mukaan 500hp asti.
Ohjelmalla onnistuu kattien poisto ja muitakin vikakoodeja voi poistaa
käytöstä. Oman kokemusen mukaan eniten tuossa ohjelmassa ajettavuuten
vaikuttaa nokkien uudelleen ohjelmointi. Ne ovat aikalailla erinlaiset kuin
vakio kartoissa. tuo stage1 muutti muistaakseni jotan 60 karttaa..
Tuollainen ohjelmointi on aina satakertaa parempi, kuin joku ahtojen nosto
Boxi.
Comment
-
-
Itsellä ed.omistajan laittama karalan perussofta ja dynossa 350hv/520nm. Jatkovirittäminen hankalaa ja kallista, joten Jb4 ehdottomasti mitä lähipiirissä olen tsekkaillut tuttujen autoja. Niissä löylyn määrä 450-500, toki lisäpalikkaakin enempi. Mutta se jatkovirityksen helppous on kyllä iso etu!
Edit: procedestä tai cobbista ei kokemuksia.
Comment
-
-
Aika väkevä väite, että ohjelmointi olis yksinkertaisesti satakertaa parempi kuin nimenomaan JB4. JB4 kun lienee on kuitenkin suosituin viritystapa, mikä johtuu ylivertaisesta hintalaatusuhteesta. Jos se pystytään satakertaisesti lyömään, niin sulla on kyllä todellinen kultakimpale käsissä.
Missään penkkipäivillä ei ole kuitenkaan tainnut pelkkä flashäys voittaa JB4:ää? Tai kiihdytyskisoissa (varttimaili, kilsa, maili). Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka kuinka montaa parametriä säädettäis, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että ne säädettäis oikein. Ei ole ihan kerta tai kaksi kun autoja on ohjelmoitu huonosti.
JB4 toki ei ole yksistään se optimaalisin tapa. N54:ään perehtynyt ohjelmoija pystyy takuulla loihtimaan paremman flashin kuin mihin JB4 pystyy. Se on väkisinkin fakta. Mutta JB4:ssä on tosiaan jatkoviritysten suhteen tärkeitä mukavuuksia kuten helppo mahdollisuus alkomahoolin käyttöön JA se JB4 ei kuitenkaan pois lue flashin mahdollisuutta. Itseasiassa JB4-boksin kanssa yhteensopiva flashi ei maksa teoriassa mitään. Ja BMS-flash+JB4 yhdistelmä on taas siinä mielessä ylivertainen, että yhtä hyvään tulokseen ei teoriassa pelkällä flashäyksellä taas ole mahdollisuutta päästä.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostSiitä olen sitten lisää muokannut tarpeen mukaan 500hp asti.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Testailin OBD bluutuutin ja kännyn kanssa paineita ja näytti 120kPa, joka olis wanhoilla baariyksiköillä 1.2 bar.
Virrat päällä moottori sammuksissa oli 102.0 kPa.
Ilmanpaine ulkona 1024hPa eli 102.4 kPa. Pakkasta -1(lentoaseman virallinen).
Eli, R-Motorsport sanoo ahtopaineen olevan 0,35, eli kokonaispaine bar noin 1.35
Pikkasen näyttäis jäävän noista arvoista, tuo 120 kPa oli kokoajan sama kun kiihdytin kolmos vaihteella noin 3000rpm ylöspäin. Siis mitä sitä kännykkää nyt kerkes vilkuilemaan. Kännysofta on OBD Auto Doctor.
Onkos muut mittaillu vakio buusteja? Voihan tuo R-Motorsportin arvo olla tehtaan ja tuo mittaus tapahtuu hieman eri paikasta, mistä johtuisi tuo ero, vai?
Comment
-
-
Originally posted by 315i View PostTestailin OBD bluutuutin ja kännyn kanssa paineita ja näytti 120kPa, joka olis wanhoilla baariyksiköillä 1.2 bar.
Virrat päällä moottori sammuksissa oli 102.0 kPa.
Ilmanpaine ulkona 1024hPa eli 102.4 kPa. Pakkasta -1(lentoaseman virallinen).
Eli, R-Motorsport sanoo ahtopaineen olevan 0,35, eli kokonaispaine bar noin 1.35
Pikkasen näyttäis jäävän noista arvoista, tuo 120 kPa oli kokoajan sama kun kiihdytin kolmos vaihteella noin 3000rpm ylöspäin. Siis mitä sitä kännykkää nyt kerkes vilkuilemaan. Kännysofta on OBD Auto Doctor.
Onkos muut mittaillu vakio buusteja? Voihan tuo R-Motorsportin arvo olla tehtaan ja tuo mittaus tapahtuu hieman eri paikasta, mistä johtuisi tuo ero, vai?
0,6 bar oli joku mittaillutkin vakiopaineeksi muistaakseni.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
OK, mistäköhän tuo mun pikkupaineisuus mahtaa johtua? Kiihtyvyys mielestäni vakioksi kohdallaan ja ajettukin on 250kmh mittarin mukaan, joten en usko, että vuotaa paineet mistään. ELM327 käytin.
Vai onkohan OBD Docin maksimi näyttö on tuo 120, kun pysyy siinä niin kivasti.
Pitää ladata kännyyn joku toinen softa...vinkkejä?
Comment
-
Comment