Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blitz
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 260
    • Helsinki

    Originally posted by Tommi_ View Post
    Mulla on toi VRSF 7" ja sillä normiajossa ok. Mutta esim kesän lämpiminä päivinä/iltoina jos pitkään jonossa köröttelyä (esim. pääkaupunkiseudun ruuhkissa tai cruising tms), niin lämpeää ihan pirusti. Toi isompi suorastaan vaatii että välillä pitää päästä oikein ajamaankin jäähtyäkseen.

    Itse hankkisin nyt tuon wagnerin evo2:en
    Jos jäähdyttimen lävitse ei virtaa ilmaa, eli auto on paikallaan tai liikkuu hyvin hitaasti, niin sitten ei ole väliä, että mikä jäähdytin on paikallaan, jokainen lämpeää (isommat vähän hitaammin kuin pienet). Se, että kuinka nopeasti imulämmöt lähtevät liikkeessä laskuun, on ratkaisevaa.
    X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
    YV:llä lisätietoja

    Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
    996 Turbo X50
    500whp.net

    Comment

    • Blitz
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 260
      • Helsinki

      Originally posted by Tommix View Post
      Eiköhän ne ole melkein kaikki olleet noita VRSF:iä ollut.

      Eihän tuo mikään vaikea rastia ole, puskuristä pitää vähän muovia leikata pois. Näin ainakin Wagnerin ohjeen mukaan. Joten ei se tuosta modauksesta kiinni jää se hankinta.

      VRSF:n käyrästössä on aika lyhyt veto verrattuna Wagneriin. Noiden Wagnerin kahden coolerin ero on lähinnä siinä, etä isompi pitää imuilman lämpötilan alle 40 C ja pienemmällä menee hiemän yli.
      VRSF:n ja Wagnerin käyriä on melko turha vertailla keskenään, koska taustatiedot eivät ole selvillä. VRSF:n 5" taitaa vastata aika hyvin Wagnerin Evo I:stä ja 7" varmaankin sitten Evo II:sta. Luulen, että erot jäähdyttimien suorituskyvyn välillä ovat käytännössä aika pieniä. Kaikki toimivat todennäköisesti vakiota paremmin.
      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
      YV:llä lisätietoja

      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
      996 Turbo X50
      500whp.net

      Comment

      • ASDTurku
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 145
        • Turku

        Originally posted by Tommix View Post
        Eiköhän ne ole melkein kaikki olleet noita VRSF:iä ollut.

        Eihän tuo mikään vaikea rastia ole, puskuristä pitää vähän muovia leikata pois. Näin ainakin Wagnerin ohjeen mukaan. Joten ei se tuosta modauksesta kiinni jää se hankinta.

        VRSF:n käyrästössä on aika lyhyt veto verrattuna Wagneriin. Noiden Wagnerin kahden coolerin ero on lähinnä siinä, etä isompi pitää imuilman lämpötilan alle 40 C ja pienemmällä menee hiemän yli.
        Hei mulla oli tossa e82 ensin tuo Wagner performance kiinni. Meni heittämällä kiinni. Ero vakioon oli huomattava parannus.Lämpöjä ei tullut logattua. Stage 2
        vaihdoin turbot ja EVO 2 version lähinnä letkulähtöjen takia. Asenus tohon pikkaseen vaati(alle tunti) veistelyä, mutta ei mikään paha. Loppu asennus näytti alkuperäiseltä. Jäähdyttimen tehosta. Ohjelman teko rumban aikana
        pienellä etu puhaltimella imulämpö pysyi noin 40c ja ajossa 30-40c. Ulko lämpö noin 18c.
        Erittäin tehokkaalta tuntui. Varsinkin kun tehoja oli käytössä jo 560hp.
        Stage 3 olis nyt tarkoitus testata: Vaihtaa ECS ahtoputki ja dumpit.
        Jos nuo ratkaisisi yläkierrosten ahtojen hiipumisen.

        Comment

        • 315i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2014
          • 241
          • Arctopolis

          Voiskos joku admin tehdä tähän postiin äänestys tyyppisen lisäyksen, eli porukat vois laittaa mitä viritys systeemejä on, ja kuinka paljon. En tarkoita hardwarea vaan pelkkää softaa..
          JB4:
          Flash/ made by?:
          Muu mikä:
          Vakio:

          Ittee vois kiinnostaa JB4 ku ei pahan hintainen. Toisaalta joku flash vois olla helpompi, mut joskus vois olla kiva vaihataa vakioon takas, onnistuu kai molemmilla... Mut kuinka moni Suomiflashääjä päivittää vakisoftan takas.

          Vielä vakio

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Kyllä kai kuka vaan yleisin valmiiden virityssoftien myyjä laittaa sulle vakioksi takaisin, jos jostain ihmeen syystä sitä haluaisit. Viimeistään merkkihuollossa sen saa ohjelmoitua vakioksi, jollei muuten onnaa.

            Jos haluat jatkojalostaa ja päästä 400hv ja yli niin JB4 on varmaankin paras vaihtoehto. Lisäksi monta hienoa featurea ja päivitysmahdollisuuksia.

            Jos sulle riittää +/- 350-360 hv varmaan ohjelmointi on ihan ok, tosin JB+ tai JB4 map 1 ilman muita modeja ajaa saman asian ja asentajia jb4:lle suomessakin riittää jos ei ite halua laitella.

            Jos itsellä lisätehonnälkä iskisi, niin JB4 tulis.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • Deadbeat111
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 143
              • Kouvola/Savitaipale

              Mikähän helvetti tuossa hinta politiikassa on, kun toi JB4 on hinnoittelultaan tosi edullinen noihin Flash-viriin? :think
              ***E92 335i***

              Comment

              • 315i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2014
                • 241
                • Arctopolis

                Ei tuo asennus ole niin kauheen ongelmallista(mitä noita videoita oon kattellu ja omia pirssejä huollellu).
                Mut just jos tarve olis alle sen down pipen vaihdon ja ei nii kauhee montaa varoitus valon resettiä haluais näyttöön.
                Siis aluksi tuo saattais riittää, oon kullu muilta et se tosin vie mennessää...

                JB4 mappi 1 kuulostaa siltä mitä ehkä kaipaisin, mitäs muut EI JB miähet vastaa?
                Last edited by 315i; 29-01-2015, 21:40.

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by 315i View Post
                  Ei tuo asennus ole niin kauheen ongelmallista(mitä noita videoita oon kattellu ja omia pirssejä huollellu).
                  Mut just jos tarve olis alle sen down pipen vaihdon ja ei nii kauhee montaa varoitus valon resettiä haluais näyttöön.
                  Siis aluksi tuo saattais riittää, oon kullu muilta et se tosin vie mennessää...

                  JB4 mappi 1 kuulostaa siltä mitä ehkä kaipaisin, mitäs muut EI JB miähet vastaa?
                  Pelkällä JB4 map 5:llä vakio dp:llä ja 98:lla on vedetty karvan päälle 400 hv rullilla, nähty on.
                  Jo vakioon verrattuna +50 hv/120 Nm on pitovaikeuksia lukottomalla perällä, vakioalustalla ja itelle se on riittänyt. Ainakin vielä...
                  Last edited by BFI18; 29-01-2015, 22:06. Reason: Lisäys
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • ASDTurku
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 145
                    • Turku

                    Originally posted by 315i View Post
                    Ei tuo asennus ole niin kauheen ongelmallista(mitä noita videoita oon kattellu ja omia pirssejä huollellu).
                    Mut just jos tarve olis alle sen down pipen vaihdon ja ei nii kauhee montaa varoitus valon resettiä haluais näyttöön.
                    Siis aluksi tuo saattais riittää, oon kullu muilta et se tosin vie mennessää...

                    JB4 mappi 1 kuulostaa siltä mitä ehkä kaipaisin, mitäs muut EI JB miähet vastaa?
                    Prosede Tuningin stage1 ohjelmalla olen ohjelmoinut autoja ja tullut 400-430hp.
                    Siitä olen sitten lisää muokannut tarpeen mukaan 500hp asti.
                    Ohjelmalla onnistuu kattien poisto ja muitakin vikakoodeja voi poistaa
                    käytöstä. Oman kokemusen mukaan eniten tuossa ohjelmassa ajettavuuten
                    vaikuttaa nokkien uudelleen ohjelmointi. Ne ovat aikalailla erinlaiset kuin
                    vakio kartoissa. tuo stage1 muutti muistaakseni jotan 60 karttaa..
                    Tuollainen ohjelmointi on aina satakertaa parempi, kuin joku ahtojen nosto
                    Boxi.

                    Comment

                    • Hiace
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2011
                      • 1203
                      • Helsinki/Joensuu

                      Itsellä ed.omistajan laittama karalan perussofta ja dynossa 350hv/520nm. Jatkovirittäminen hankalaa ja kallista, joten Jb4 ehdottomasti mitä lähipiirissä olen tsekkaillut tuttujen autoja. Niissä löylyn määrä 450-500, toki lisäpalikkaakin enempi. Mutta se jatkovirityksen helppous on kyllä iso etu!

                      Edit: procedestä tai cobbista ei kokemuksia.
                      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Aika väkevä väite, että ohjelmointi olis yksinkertaisesti satakertaa parempi kuin nimenomaan JB4. JB4 kun lienee on kuitenkin suosituin viritystapa, mikä johtuu ylivertaisesta hintalaatusuhteesta. Jos se pystytään satakertaisesti lyömään, niin sulla on kyllä todellinen kultakimpale käsissä.

                        Missään penkkipäivillä ei ole kuitenkaan tainnut pelkkä flashäys voittaa JB4:ää? Tai kiihdytyskisoissa (varttimaili, kilsa, maili). Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka kuinka montaa parametriä säädettäis, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että ne säädettäis oikein. Ei ole ihan kerta tai kaksi kun autoja on ohjelmoitu huonosti.

                        JB4 toki ei ole yksistään se optimaalisin tapa. N54:ään perehtynyt ohjelmoija pystyy takuulla loihtimaan paremman flashin kuin mihin JB4 pystyy. Se on väkisinkin fakta. Mutta JB4:ssä on tosiaan jatkoviritysten suhteen tärkeitä mukavuuksia kuten helppo mahdollisuus alkomahoolin käyttöön JA se JB4 ei kuitenkaan pois lue flashin mahdollisuutta. Itseasiassa JB4-boksin kanssa yhteensopiva flashi ei maksa teoriassa mitään. Ja BMS-flash+JB4 yhdistelmä on taas siinä mielessä ylivertainen, että yhtä hyvään tulokseen ei teoriassa pelkällä flashäyksellä taas ole mahdollisuutta päästä.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5425
                          • S:t Karins

                          Originally posted by ASDTurku View Post
                          Siitä olen sitten lisää muokannut tarpeen mukaan 500hp asti.
                          Vakioahtimilla?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • 315i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2014
                            • 241
                            • Arctopolis

                            Testailin OBD bluutuutin ja kännyn kanssa paineita ja näytti 120kPa, joka olis wanhoilla baariyksiköillä 1.2 bar.
                            Virrat päällä moottori sammuksissa oli 102.0 kPa.

                            Ilmanpaine ulkona 1024hPa eli 102.4 kPa. Pakkasta -1(lentoaseman virallinen).

                            Eli, R-Motorsport sanoo ahtopaineen olevan 0,35, eli kokonaispaine bar noin 1.35
                            Pikkasen näyttäis jäävän noista arvoista, tuo 120 kPa oli kokoajan sama kun kiihdytin kolmos vaihteella noin 3000rpm ylöspäin. Siis mitä sitä kännykkää nyt kerkes vilkuilemaan. Kännysofta on OBD Auto Doctor.

                            Onkos muut mittaillu vakio buusteja? Voihan tuo R-Motorsportin arvo olla tehtaan ja tuo mittaus tapahtuu hieman eri paikasta, mistä johtuisi tuo ero, vai?

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by 315i View Post
                              Testailin OBD bluutuutin ja kännyn kanssa paineita ja näytti 120kPa, joka olis wanhoilla baariyksiköillä 1.2 bar.
                              Virrat päällä moottori sammuksissa oli 102.0 kPa.

                              Ilmanpaine ulkona 1024hPa eli 102.4 kPa. Pakkasta -1(lentoaseman virallinen).

                              Eli, R-Motorsport sanoo ahtopaineen olevan 0,35, eli kokonaispaine bar noin 1.35
                              Pikkasen näyttäis jäävän noista arvoista, tuo 120 kPa oli kokoajan sama kun kiihdytin kolmos vaihteella noin 3000rpm ylöspäin. Siis mitä sitä kännykkää nyt kerkes vilkuilemaan. Kännysofta on OBD Auto Doctor.

                              Onkos muut mittaillu vakio buusteja? Voihan tuo R-Motorsportin arvo olla tehtaan ja tuo mittaus tapahtuu hieman eri paikasta, mistä johtuisi tuo ero, vai?
                              N54 vakioahtopaine on tietääkseni lähteestä riippuen 8-8,8 psi, eli 0,55-0,6 bar (ylipainetta), tuo 0,35 bar ei kyllä pidä paikkaansa.
                              0,6 bar oli joku mittaillutkin vakiopaineeksi muistaakseni.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • 315i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2014
                                • 241
                                • Arctopolis

                                OK, mistäköhän tuo mun pikkupaineisuus mahtaa johtua? Kiihtyvyys mielestäni vakioksi kohdallaan ja ajettukin on 250kmh mittarin mukaan, joten en usko, että vuotaa paineet mistään. ELM327 käytin.
                                Vai onkohan OBD Docin maksimi näyttö on tuo 120, kun pysyy siinä niin kivasti.
                                Pitää ladata kännyyn joku toinen softa...vinkkejä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎