Ok. Itsellä oli tuollainen 520da F10 ja eipä sen kanssa mitään ollut. Kaverilla on myös samanlainen yli 100tkm ajettu ja ei mitään ongelmaa. Onhan noita Suomessa jo aika paljon ja varmaan mahtuu sekaan jokunen konerikko. En näkisi tuossa mitään epidemiaa. Suurin osa ajaa tyytyväisenä autollaan, mutta ne eivät tänne kirjoittele.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...
Collapse
X
-
Originally posted by MarttiKK View PostOk. Itsellä oli tuollainen 520da F10 ja eipä sen kanssa mitään ollut. Kaverilla on myös samanlainen yli 100tkm ajettu ja ei mitään ongelmaa. Onhan noita Suomessa jo aika paljon ja varmaan mahtuu sekaan jokunen konerikko. En näkisi tuossa mitään epidemiaa. Suurin osa ajaa tyytyväisenä autollaan, mutta ne eivät tänne kirjoittele.
Valtaosa epätyytyväisistäkään BMW:n omistajista ei kirjoittele Tuning Clubin foorumille.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostKyllä se nyt vaan epidemia on jos vaikka joku olisi onnistunutkin ko. moottorilla jonkin matkaan ajamaan. Kyseisestä viasta on tehty ihan TV-ohjelman jaksokin briteissä. Ainoa sukulainen kellä on tuon mallin kone ollut, on kärsinyt moottoririkon. Se toki vois olla sattumaakin. Eiköhän nuo pääasiassa ala porsimaan jotain 150-300tkm ajettuina. Itäblokin, Saksan ja Italian tuonneissa voi toki olla sellaisia yksilöitä, joissa on pienemmilläkin mittarilukemilla kosahtanut moottori.
Valtaosa epätyytyväisistäkään BMW:n omistajista ei kirjoittele Tuning Clubin foorumille.
Kävin juuri äsken ajamassa 140tkm ajettua 320 (184hp) farkkua, eikä konetta ole korjattu, eikä mitään ylimääräistä kuulunut moottorista vaikka kuin luimistelin korvia ajettaessa ja vieressä kuunnellen.
Tuosta foorumikirjoittelusta vielä, että aika moni etsii ongelmiin tietoutta netistä ja törmää siinä haussa tähän saittiin ja kirjoittamiskynnys on varmasti matala. Tyytyväinen kuski ei ehkä mieti, että mille saitille sitä tänään kehuisi omaa autoa (no ehkä Suomi 24:lle...).
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostNo, jos niitä moottoririkkoja on promillen luokkaa koko määrästä niin suhteellisen pientähän tuo vielä on. Suomessa on useita tuhansia N47 moottorilla varustettuja autoja, joten jonkun kymmenen moottorin hajoamista ei voi epidemiaksi kutsua. Sitten kun 40 % moottoreista menee, niin sanoisin sitä epidemiaksi. Nyt puheet ovat sellaisia, että kaikki menee verkonpainoiksi varmuudella.
Kävin juuri äsken ajamassa 140tkm ajettua 320 (184hp) farkkua, eikä konetta ole korjattu, eikä mitään ylimääräistä kuulunut moottorista vaikka kuin luimistelin korvia ajettaessa ja vieressä kuunnellen.
Tuosta foorumikirjoittelusta vielä, että aika moni etsii ongelmiin tietoutta netistä ja törmää siinä haussa tähän saittiin ja kirjoittamiskynnys on varmasti matala. Tyytyväinen kuski ei ehkä mieti, että mille saitille sitä tänään kehuisi omaa autoa (no ehkä Suomi 24:lle...).
Harmi sinänsä kun kone muuten omienkin koeajojen perusteella olisi ihan mukiinmenevä kone.
Ilmeisesti E90:iin on kiristintä paranneltu 3/11 valmistettuihin autoihin joten se lienee jo hieman "varmempi" ostos.
Tietysti halvemmalla pääsee jos tuon koneen omistaa niin kuuntelee mahdollisia kalkatuksia ja korjaa hyvissä ajoin.
Itsekin joskus harkitsin kyseistä kulkinetta nelivetoisena... mutta olen tuon koneongelman takia siirtänyt hankinnan tulevaisuuteen...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostIlmeisesti E90:iin on kiristintä paranneltu 3/11 valmistettuihin autoihin joten se lienee jo hieman "varmempi" ostos.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
N47-moottorillisen bemarin osto on riski, koska mahdollisuus on osua kohdalle juuri se yksilö mikä kajahtaa, miksi ottaa tieten tahtoen sellaisen riskin kun muitakin malleja on olemassa! Itse en ainakaan haluaisi miettiä ja kuunnella, että rahiseeko se nyt vai ei, viikon päästä kuitenkin kuulostaisi kuin rahisisi jokin, ahdistavaa...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostN47-moottorillisen bemarin osto on riski, koska mahdollisuus on osua kohdalle juuri se yksilö mikä kajahtaa, miksi ottaa tieten tahtoen sellaisen riskin kun muitakin malleja on olemassa! Itse en ainakaan haluaisi miettiä ja kuunnella, että rahiseeko se nyt vai ei, viikon päästä kuitenkin kuulostaisi kuin rahisisi jokin, ahdistavaa...
Kaikissa malleissa on vikansa, itse jättäisin koko e60/61 sarjan väliin koska se nettikirjoittelujen perusteella täysi pommi. Itselläni oli sellainen (premium selection), joka oli aivan avuton esitys vioista johtuen.
Kun lukee nettien juttuja, niin tulee itsellekin sellainen fiilis että kaikki autot merkistä riippumatta on pommeja.
Comment
-
-
318i
Jep jep... Kokemuksia e91 318i LCI touring. En todellakaan voi suositella sitä itse saatanallekkaan. Vaimolla on kyseinen paskavankkuri alla. Normaali vuosihuollon yhteydessa havaittiin että (ylläripylläri) jakopään ketju on joko kulunut tai venynyt, kustannusarvio 2500-3000e. Jippii sillälailla. Autollahan on ajettu massiiviset 52 000km. Se on taivaan tosi että jos BMW ei tule tuossa asiassa vastaan ja reilusti niin merkki vaihtuu niin minulla kuin vaimollakin. En voi sanoa että olen tyytyväinen tuohon omaankaan autoon (e61 525ia). Vikoja ja kaikkea paskaa on vaikka muille jakaa. On se vaan mukavaa ajaa premium luokan laatukulkineella... VMP! Autot on aivan mahtavia ajaa.... mutta nuo laatuongelmat. Ei jumalauta ole mahdollista että 3 vuotta vanhassa autossa ja noilla kilometreillä on jakopää sorsana! Senhän pitäis kestää 300 000km. Hoh heijaa, HEIL BMW! Kiertäkää bemarin neloskoneet kaukaa ne on susia! Vituttaa niin kovin että veri kiertää väärin päin!g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
-
Originally posted by baijerilainen View PostEi jumalauta ole mahdollista että 3 vuotta vanhassa autossa ja noilla kilometreillä on jakopää sorsana! Senhän pitäis kestää 300 000km. Hoh heijaa, HEIL BMW! Kiertäkää bemarin neloskoneet kaukaa ne on susia! Vituttaa niin kovin että veri kiertää väärin päin!
Nimimerkillä: 2 TSI'tä yhtä aikaa, ensimmäinen ja viimeinen...F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
-
Originally posted by baijerilainen View PostKiertäkää bemarin neloskoneet kaukaa ne on susia!
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostAmen. Ostakaa bemarit kutoskoneella, hintaerot eivät yleensä montaa tonnia ole
Sen jälkeen tuskaillaan sitten N52/53 koneitten ongelmien kanssa 2005-2010 on kyllä tullut aikamoista paskaa pihalle tehtaalta ja sitä vanhemmissa imusarjaläppä ongelmat.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostSen jälkeen tuskaillaan sitten N52/53 koneitten ongelmien kanssa
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostMitäs vikaa niissä on? Puolaviat, nokka/kampiakselin anturit yms. ovat edullisia vaihtaa ja niitä menee mutta varsinaisesti moottorissa ei pitäisi olla mitään isompaa murhetta. :think
Joo ei moottorissa ole kuin vanos ongelmat ja kaikki muu siitä ympäriltä. Suuttimet, puolat, korkeapainepumppu, Nox sensori + kaikki oudot nykimis ongelmat mihin ei löydy ratkaisua.
Comment
-
-
kyll
Originally posted by Latelammas View PostEt sitten vissiin ole koskaan kuullut VAG-konsernin murheenkryynistä, 1.4 TSI. Vie ylivoimaisen luokkavoiton jakopääongelmissa.
Nimimerkillä: 2 TSI'tä yhtä aikaa, ensimmäinen ja viimeinen...g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
-
Tätä ketjua kun lukee voi tehdä pari päätelmää:
-Yhden romu, toisen aarre
-Kaikissa malleissa on jotain vikoja ja varmasti sekin vika jota sinulla ei ole, on jollain muulla ollut
-Nettiä kun lukee tulee vainoharhaiseksi
-Toisille ihmisille ei olisi pitänyt antaa koko BMW:tä alkujaankaan
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment