Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1485

    Originally posted by Samee View Post
    Omassani tuo ainakin "karkaa" ylös aina kun avaa pelkän takalasin. Omasta mielestäni jopa ihan hyvä ominaisuus koska muutoin luukkuun/luukusta ei saa mitään koska verho on tiellä ja sen joutuisi kuitenkin itse ronkkimaan sivuun siitä.

    Jos avaan koko luukun, niin silloin verho pysyy paikallaan.
    Itse ratkaisin asian niin, että heivasin koko verhosysteemin pois takapaksista, koska ei ole tarvetta piilotella tavaroita ja muutenkin tuli tilaa luukkuun paljon enemmän ilman verhoa.
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      Originally posted by Samee View Post
      Omassani tuo ainakin "karkaa" ylös aina kun avaa pelkän takalasin. Omasta mielestäni jopa ihan hyvä ominaisuus koska muutoin luukkuun/luukusta ei saa mitään koska verho on tiellä ja sen joutuisi kuitenkin itse ronkkimaan sivuun siitä.

      Jos avaan koko luukun, niin silloin verho pysyy paikallaan.
      Tuolla 318i e91:llä, jolla tuli ajeltua taas verho karkaili muutaman kerran ylös luukkua suljettaessa, siis kun koko luukku oli ollut auki.

      Pelkkää lasia en tainnut kertaakaan edes avata.

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        Originally posted by JNIJNI View Post
        Itse ratkaisin asian niin, että heivasin koko verhosysteemin pois takapaksista, koska ei ole tarvetta piilotella tavaroita ja muutenkin tuli tilaa luukkuun paljon enemmän ilman verhoa.
        Huomasitko mitään muutosta melutasossa? VAGinoissa ainakin rengasmelusta huomaa selkeästi onko verho kiinni vai ei.

        Comment

        • yepyep
          Newbiemmer
          • Mar 2004
          • 15
          • Vnt

          Originally posted by Samee View Post
          Omassani tuo ainakin "karkaa" ylös aina kun avaa pelkän takalasin. Omasta mielestäni jopa ihan hyvä ominaisuus koska muutoin luukkuun/luukusta ei saa mitään koska verho on tiellä ja sen joutuisi kuitenkin itse ronkkimaan sivuun siitä.

          Jos avaan koko luukun, niin silloin verho pysyy paikallaan.

          ominaisuuksia....

          Verho nousee ylös automaattisesti, jos painaa luukun avauspainiketta kaksi kertaa. Eli näpit pois avauspainikkeelta, jos ei halua verhon nousevan "vahingossa".

          Comment

          • JNIJNI
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1485

            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            Huomasitko mitään muutosta melutasossa? VAGinoissa ainakin rengasmelusta huomaa selkeästi onko verho kiinni vai ei.
            Nuo 255/30/19:t mölyää jo muutenkin niin lujaa, ettei eroa huomaa mitenkään. Mutta toisaalta taas 225/40/18 Nokian R-kitkat menee sukkasillaan ilman verhoa tai sen kanssa, joten ei merkitystä äänen suhteen.
            G21 LCI 330e xDrive 2022
            E93 M3

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7418
              • Oulu

              Originally posted by yepyep View Post
              Verho nousee ylös automaattisesti, jos painaa luukun avauspainiketta kaksi kertaa. Eli näpit pois avauspainikkeelta, jos ei halua verhon nousevan "vahingossa".
              Ah, no toi selittää miksi joskus se nousi ja joskus ei vaikka avasin aina luukkua, en lasia. Kätevähän se on lasin kanssa että nousee, mutta ei kyllä keksinyt hirveesti miksi availisin lasia. Toki vähän kevyempi ehkä avata.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • haba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 723
                • Helsinki

                Originally posted by JNIJNI View Post
                Nuo 255/30/19:t mölyää jo muutenkin niin lujaa, ettei eroa huomaa mitenkään. Mutta toisaalta taas 225/40/18 Nokian R-kitkat menee sukkasillaan ilman verhoa tai sen kanssa, joten ei merkitystä äänen suhteen.

                Onko porukka laittanut noille 18" M-vanteille taakse minkä kokoista talvirengasta? Sehän on 8,5" leveä vanne ilmeisesti, 225/40? Ainakaan nokialla ei 255/35 tainnut olla valikoimassa kitkana.. 235/40 kyllä.

                Comment

                • JNIJNI
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1485

                  Originally posted by haba View Post
                  Onko porukka laittanut noille 18" M-vanteille taakse minkä kokoista talvirengasta? Sehän on 8,5" leveä vanne ilmeisesti, 225/40? Ainakaan nokialla ei 255/35 tainnut olla valikoimassa kitkana.. 235/40 kyllä.
                  Itsellä juurikin nuo 18" M-vanteet ja 225-kitka istuu pirun hyvin. Ei näytä laisinkaan alikokoiselta.

                  OT: Mikäs peli on tilauksessa? Ymmärtänyt, että uutta olisi tulossa
                  G21 LCI 330e xDrive 2022
                  E93 M3

                  Comment

                  • contest
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 58

                    Mul on taaskin 235/40 kitka joka korvaa mielestäni ylimääräisen puolen tuuman leveyden vanteen osalta....

                    Kesällä onkin eri homma mut kesä on kesä ja talvi on talvi

                    Mut älä ihmeessä laita mitään nokian taviskitkoja, menee ajo-ominaisuudet ihan piloille... Suosiolla vaan jäykempää kumia alle.


                    Originally posted by haba View Post
                    Onko porukka laittanut noille 18" M-vanteille taakse minkä kokoista talvirengasta? Sehän on 8,5" leveä vanne ilmeisesti, 225/40? Ainakaan nokialla ei 255/35 tainnut olla valikoimassa kitkana.. 235/40 kyllä.

                    Comment

                    • JNIJNI
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1485

                      Originally posted by contest View Post
                      Mut älä ihmeessä laita mitään nokian taviskitkoja, menee ajo-ominaisuudet ihan piloille... Suosiolla vaan jäykempää kumia alle.
                      Hmm, en allekirjoita. Nokian R toimii ainakin M-alustalla.
                      G21 LCI 330e xDrive 2022
                      E93 M3

                      Comment

                      • haba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 723
                        • Helsinki

                        Originally posted by contest View Post
                        Mul on taaskin 235/40 kitka joka korvaa mielestäni ylimääräisen puolen tuuman leveyden vanteen osalta....

                        Kesällä onkin eri homma mut kesä on kesä ja talvi on talvi

                        Mut älä ihmeessä laita mitään nokian taviskitkoja, menee ajo-ominaisuudet ihan piloille... Suosiolla vaan jäykempää kumia alle.

                        Nää on pahoja valinta kysymyksiä.. jäykät ois paremmat toki välillä, mut sit taas pito on kun pyyhekumeilla kun on liukasta.. Molemmilla versiolla ajanu kumminkin hyvät lenkit.

                        Comment

                        • haba
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 723
                          • Helsinki

                          Originally posted by JNIJNI View Post
                          Itsellä juurikin nuo 18" M-vanteet ja 225-kitka istuu pirun hyvin. Ei näytä laisinkaan alikokoiselta.

                          OT: Mikäs peli on tilauksessa? Ymmärtänyt, että uutta olisi tulossa

                          Coupe tulee ! kuvia tulee sitten kun keretään!

                          Comment

                          • contest
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 58

                            Mielipidekysymyksiä... Mulla sama kumi mut harmittaa etten ottanut niitä jämäkämpiä kun arvoin kahden välillä, on vaan kesänakeilla niin eri peli ajaa kun rengaskoossa ei kuitenkaan järin suurta eroa ole.


                            Originally posted by JNIJNI View Post
                            Hmm, en allekirjoita. Nokian R toimii ainakin M-alustalla.

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              Originally posted by contest View Post
                              Mul on taaskin 235/40 kitka joka korvaa mielestäni ylimääräisen puolen tuuman leveyden vanteen osalta....

                              Kesällä onkin eri homma mut kesä on kesä ja talvi on talvi

                              Mut älä ihmeessä laita mitään nokian taviskitkoja, menee ajo-ominaisuudet ihan piloille... Suosiolla vaan jäykempää kumia alle.
                              +1. Nokia ja BMW ja ei sovi yhteen, BMW suomi on itseasiassa kieltänyt laittaa noksuja mihinkään testiin missä BMW mukana.

                              Valot vilkkuu ja rengas muljuu...
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • rville
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 290
                                • Pori

                                Jos sitä jo uskaltaisi muutaman mielipiteen itsekin?
                                Vaimon e39 528 farkku -97 vaihtui maaliskuussa 320d -06 farkkuun.
                                Ensimmäiset fiilikset:
                                Todella paljon pienempi, lapset 2v ja 3,5v takapenkillä ei minulla (183cm) ole mahdollisuutta säätää penkkiä niin taakse kuin haluaisin.
                                Laatu ei lähellekään 5 sarjaa, esim maalipinta huonompi ja lakka lähtee helposti.
                                Ostettaessa alla oli väärän et:n vanteet ja nokian nastat. Vanhaa Zetoriakin oli kevyempi käännellä. Runflatit oli myös huonot ainakin lähes slikseinä, joten nekin saivat lähteä ja tilalle tuli 18" nankangit joista ei moitteen sijaa löydy. Ainut ulkonäköön liittyvä asia on se vanteissa, että saman et:n vanteet eivät ole ulkonäöllisesti kovin nätit, vaan takana pitäisi olla joko leveämmät tai pitäisi laittaa spacerit (kun vaan viittis)
                                Positiivisena asiana löytyi ensimmäisenä kulutusero tuohon vanhaan, kun 5:lla keskikulutus oli 13,1 litraa bensaa, tällä uudella on 4 tkm keskikulutus 6,3 litraa moottorinpesuainetta. Keskinopeus on molemmissa alle 50 kmh eli kaupungissa ajellaan paljon. Paha mieli meinasi vaimolle tulla kun oli jo tottunut steptroniciin ja nyt joutui palaamaan takaisin manuaaliin.
                                Myös nahkapenkeistä luopuminen oli karvas pala, varsinkin kun taloudessa kaksi tarhaikäistä jotka kätevästi kävelevät penkeillä....
                                Autossa on businessnavi joka on toiminut riittävällä tarkkuudella ja webasto kakella joka on aivan kuningas varuste! Myös cd-boxi joka toistaa mp3:t on ihan kiva juttu, eikä ipodi-liitäntää ole edes testattu meillä.
                                Ilmastointi ei ole yhtä tehokas kuin 5:sessa, mutta kyllä tuokin jäähdyttää.
                                Ärsyttävä ominaisuus on se mittaristossa näkyvä varoituskolmio, jos autossa on jotain vialla, meillä on palanut sekä vilkku että xenon ja meikäläisen työtahdilla ehtii varoitusvalo palaa muutaman viikon ennen kuin mitään tapahtuu.
                                Eräs suuri pettymys on ollut sisäosien viimeistely. Oven kahvoista on maali irtoillut ja kun kyseessä hiekan väriset kahvat, musta muovi paistaa ikävästi läpi.
                                Alavääntö on todella onneton ja autoa pitääkin ajaa hyvin paljon samalla tyylillä kuin bensakoneista vastaavaa.
                                Kaikki napit vivut yms on tosi herkkiä, jopa vähän tyttömäisiä käyttää, onko se hyvä vai huono asia, siitä voi olla montaa mieltä.

                                Summa-summarum:
                                Auto on kiva ja hyvä ja kerää huomiota yllättävänkin paljon...
                                Mutta jos saisin päättää ilman taloudellista puolta, olisi 330xda "se" jonka meidän käyttöön haluaisin. Ja varusteita jotka meiltä puuttuu on ainakin nahat, panoraama, steppi, m-sport?
                                Vielä kiinnostaisi kovasti lastuttaminen, saako siitä oikeasti vastinetta rahalle, en tiedä?
                                Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎