Originally posted by Smistik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nuhis View Postjuu kiitosta vaan väri on kieltämättä miellyttänyt vaikka ostohetkellä sitä vähä miettiki et onko hyvä vai ei..ei ainakaan yleisin mahdollinenvanteethan on gfg falluja kolmiosaiset(kevyehköt takavanteen paino 11kg),etu 8.5"x19 et25 ja taka 10.5"x19 et35..
jos bilsteinin alustan otat niin pistäppä vaikka privalla viestii millanen on ,itellä voipi olla et menee alusta vaihtoon kohta ja vaihtoehtoina olis bilstein,kw ja h&r..
pistäppä muuten omasta kiesistäs kuvia sitte ku on alusta ja vanteet paikallaanOnko tuossa 330i:ssä alunperin korinväriset ovenkahvat?
E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
-
Kysytääs vielä vahvistusta täältä eli käykö e46 mallin vanteet e91? ET luvut näyttäs hyvinkin erilaisilta mut onko joko koittanut? e91 et ilmeisesti 34 ja e46 ilmeisesti 46
edit: Juups unohtakaa, löyty tuolta lopulta vanhoista viesteistä että eivät käy...Last edited by thy; 06-05-2011, 18:42.
Comment
-
-
Onko jollain kokemusta miten istuu alle ja millainen on ajaa E91, jos alle laittaa M5 Replicat (vannemallihan tässä ei ole oleellinen vaan mitat) 8x18 ET 47 ja päälle on mielestäni istutettu kohtuuttomat renkaat kokoa 255x35x18?
Millainen tuo paketti olisi ajaa ja mahtuuko vanne alle / raapiiko tuolla ET'llä, kun kyseessä on E91 320D?F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
-
Originally posted by Latelammas View PostOnko jollain kokemusta miten istuu alle ja millainen on ajaa E91, jos alle laittaa M5 Replicat (vannemallihan tässä ei ole oleellinen vaan mitat) 8x18 ET 47 ja päälle on mielestäni istutettu kohtuuttomat renkaat kokoa 255x35x18?
Millainen tuo paketti olisi ajaa ja mahtuuko vanne alle / raapiiko tuolla ET'llä, kun kyseessä on E91 320D?
ai edessä ja takana tuo koko? tuskinpa vaantaakse tuo rengas on oikea, mutta vanteen leveys ja ET väärä.
Comment
-
-
ai edessä ja takana tuo koko? tuskinpa vaantaakse tuo rengas on oikea, mutta vanteen leveys ja ET väärä.
Ilmeisesti minivaatimus vanteen leveydelle tuossa rengaskoossa olisi 8,5". Mutta jos siis puhutaan 8"x18" vanteesta missä liikkuu oikea ET-luku E91 korissa?F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
-
Originally posted by Latelammas View PostKerroppa tyhmälle / tietämättömälle mikä olisi oikea ET tuolle vanteelle?
Ilmeisesti minivaatimus vanteen leveydelle tuossa rengaskoossa olisi 8,5". Mutta jos siis puhutaan 8"x18" vanteesta missä liikkuu oikea ET-luku E91 korissa?
ET30-35 on sopiva. alkuperäinen rengaskoko on eteen 225/40 ja taakse 255/35
Comment
-
-
Style 162 ja spacerit
Onko bemu2000lla tai jollain muulla heittää hiha-arviota meneekö 10mm spacerilla vielä raapimatta 18" style 162 vanteilla + 225/40 ja 255/35 kumeilla? M-Sport alusta, kaaria ei ole pokattu.
ET noissa vanteissa 34 edessä ja 37 takana. 5mm eteen 10mm taakse eli uudeet ET 29 ja 27, ilmeisen tiukalle menee ainakin takana kuorman kanssa. Schmiedmanin palikat ok vai mistä olette tilanneet?E91 320dA -06
Comment
-
-
E91 täristää ja "veippaa" hitaassa ajossa
Moron!
Menee kyllä offtopic, mutta kun en muualtakaan löytänyt apuja...
Auto on manuaali E91, 325D m-sport `07 ja mittarissa ~160tkm.
Vaihdoin tuossa jokunen viikko sitten kesärenkaat alle ja sen jälkeen olen ruvennut huomaamaan autossa outoa "veippausta". Renkaat (Nokian Z) ja vanteet ovat uudet 235/35/18 joka nurkassa ja ainakin tasapainottajan mukaan kaikki saatiin ns. "nolliin", vaikka aika isoja painoja oli näemmä käyttänyt lähes kaikissa vanteissa, kun äsken katselin.
Tärinä tuntuu välillä selkeämmin ja välillä sitä ei tunnu juuri yhtään. Pääsääntöisesti tärinä tuntuu enemmänkin "veippaukselta" tai siltä kuin jokin rengas olisi kantikas, eli koko saakelin auto tuntuu heiluvan. Ongelma ilmenee pahiten hitaassa ajossa (alle 70km/h) esim. kotipihasta kadulle lähdön jälkeen ja jotenkin minusta tuntuu, että se on aina pahimmillaan hetken ratin kääntämisen jälkeen ja rauhoittuu ainakin osittain, kun autolla on ajettu hetki suoraan.
Jarruttaessa ei täristä, eli en usko kieroihin jarrulevyihin. Lisäksi isoilla nopeuksilla 80km/h+ ongelmaa ei juurikaan ole, vaan auto kulkee pehmeästi. Vanteissa ei ole soviterenkaita, vaan keskireikä on oikean kokoinen sellaisenaan, eli se siitä keskitysongelmasta...
Välillä tuntuu, että tärinä ilmenee kun on ns. veto päällä, eli kiihdyttäessä, ikään kuin auto kiihtyisi hetken "nykimällä", mutta en ole saanut vakioitua ko. ongelmaa täysin siihenkään. Ongelma ei ole vielä ihan mahdoton, mutta alkaa kohta v##uttamaan muuten niin hyvin toimivassa autossa.
Mistä kannattaisi aloittaa??
-renkaat uudestaan painotukseen? (on kyllä yllättävän isoja painorivejä
vanteissa kun katselin...)
-nelipyöräsuuntaus? (tehtiin viime syksynä viimeksi - tosin en kyllä ihan
vakuuttunut kyseisen puljun touhusta (Tampereen Lakalaivan Euromaster))
- voiko koiranluut tai muut nivelten/puslien välykset aiheuttaa kyseisiä
ongelmia?
-voimansiirto?
- joku muu / mikä?:think
Auttakkie-auttakkie!!!
ps. niin joo... mistä löytyis Tampereen lähistöltä 10-15mm spacerit ja saman verran pidemmät pultit aluihin?
Comment
-
-
Originally posted by wibzu View PostOnko bemu2000lla tai jollain muulla heittää hiha-arviota meneekö 10mm spacerilla vielä raapimatta 18" style 162 vanteilla + 225/40 ja 255/35 kumeilla? M-Sport alusta, kaaria ei ole pokattu.
ET noissa vanteissa 34 edessä ja 37 takana. 5mm eteen 10mm taakse eli uudeet ET 29 ja 27, ilmeisen tiukalle menee ainakin takana kuorman kanssa. Schmiedmanin palikat ok vai mistä olette tilanneet?
Slamitiltä hommasin itse FK:n laikat.
Comment
-
-
Originally posted by laituri View PostKyllä sanoisin, että menee. Itsellä on 10mm spacerit takana rengastuksella 265/30/19 ja ET 30 spacereiten kanssa eikä ongelmia. Edessä on ET:llä 30 235/35/19 ja sielläkin on tilaa reilusti.
Slamitiltä hommasin itse FK:n laikat.
joo on kyllä aika tarkalla. mulla oli 9,5x19" ET35 255/35 kumilla, niin 10mm spacerilla otti kuorma päällä kiinni, mutta 5mm spacerilla ei enää.
Comment
-
-
Originally posted by Bemu-1 View PostMoron!
Menee kyllä offtopic, mutta kun en muualtakaan löytänyt apuja...
Auto on manuaali E91, 325D m-sport `07 ja mittarissa ~160tkm.
Vaihdoin tuossa jokunen viikko sitten kesärenkaat alle ja sen jälkeen olen ruvennut huomaamaan autossa outoa "veippausta". Renkaat (Nokian Z) ja vanteet ovat uudet 235/35/18 joka nurkassa ja ainakin tasapainottajan mukaan kaikki saatiin ns. "nolliin", vaikka aika isoja painoja oli näemmä käyttänyt lähes kaikissa vanteissa, kun äsken katselin.
Tärinä tuntuu välillä selkeämmin ja välillä sitä ei tunnu juuri yhtään. Pääsääntöisesti tärinä tuntuu enemmänkin "veippaukselta" tai siltä kuin jokin rengas olisi kantikas, eli koko saakelin auto tuntuu heiluvan. Ongelma ilmenee pahiten hitaassa ajossa (alle 70km/h) esim. kotipihasta kadulle lähdön jälkeen ja jotenkin minusta tuntuu, että se on aina pahimmillaan hetken ratin kääntämisen jälkeen ja rauhoittuu ainakin osittain, kun autolla on ajettu hetki suoraan.
Jarruttaessa ei täristä, eli en usko kieroihin jarrulevyihin. Lisäksi isoilla nopeuksilla 80km/h+ ongelmaa ei juurikaan ole, vaan auto kulkee pehmeästi. Vanteissa ei ole soviterenkaita, vaan keskireikä on oikean kokoinen sellaisenaan, eli se siitä keskitysongelmasta...
Välillä tuntuu, että tärinä ilmenee kun on ns. veto päällä, eli kiihdyttäessä, ikään kuin auto kiihtyisi hetken "nykimällä", mutta en ole saanut vakioitua ko. ongelmaa täysin siihenkään. Ongelma ei ole vielä ihan mahdoton, mutta alkaa kohta v##uttamaan muuten niin hyvin toimivassa autossa.
Mistä kannattaisi aloittaa??
-renkaat uudestaan painotukseen? (on kyllä yllättävän isoja painorivejä
vanteissa kun katselin...)
-nelipyöräsuuntaus? (tehtiin viime syksynä viimeksi - tosin en kyllä ihan
vakuuttunut kyseisen puljun touhusta (Tampereen Lakalaivan Euromaster))
- voiko koiranluut tai muut nivelten/puslien välykset aiheuttaa kyseisiä
ongelmia?
-voimansiirto?
- joku muu / mikä?:think
Auttakkie-auttakkie!!!
ps. niin joo... mistä löytyis Tampereen lähistöltä 10-15mm spacerit ja saman verran pidemmät pultit aluihin?
Tuttujen rengasmyyjien suusta en ole koskaan kuullut kehuja kotimaisista matalprofiilirenkaista laadukkuuden suhteen.
Normikokoiset renkaat kyllä hyviä ajaa ja varsinkin talvirenkaat ovat kohtuullisia mutta runkovikoja noissa on kuulemma paljon.
Ja silloin joskus kun renkaita vielä pinnoiteltiin yleisesti, (mm ekoturbo), Nokian rungot meni suoran romuksi surkean laatunsa vuoksi.
Älyttömät punttimäärätkin mielestäni kertoo jo jotain renkaiden tasalaatuisuudesta.
Tuttavalle kävi kerran jopa niin että rengas veti vanteen soikeaksi kun se pullautettiin paikoilleen. Silloin tosin kyseessä oli surkea halparengas Champiro mutta kuitenkin.
Onko renkaissa selkäheittoa, eli ovatko ne täysin pyöreät silloin kun paineet ovat kohdallaan?
Vaikka olisivatkin, renkaissa voi silti olla runkovika, eli joustavat jostain kohta enemmän kuin toisesta.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
e90 rimsss
Nonii kiitoksia vaan neuvoista, tässä on lopputulos!
MAM merkkiset M5 replicat 19" ET35 8,5" leveät
Bridgestone Potenza S001 235/35/19 joka nurkassa ja hyvät renkaat on ollut ei mitään ongelmaa, ei vetele hirveesti urissa eikä joudu sellaisia normaaleja möykkyjä sen enempää hirveesti varomaan.
Eestä tulee just sopivasti kaarelle mutta taakse olisi voinut vielä 15mm spacerit luultavasti heittää, mutta tällä hetkellä oon ainakin tyytyväinen ihan ilman niitäkin.Last edited by sLackEr; 17-05-2011, 12:35.
Comment
-
Comment