Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    #16
    Mulla on noiden M-sporttien kanssa Eibachin sportline 50/30mm jouset ja ainakin näin talvella kaupunki ajossa välillä tuntuu että hampaat kolisee suusta, eli pirun pintakova ja joskus isommassa terävässä montussa tuntuu että jousto loppuu kokonaan kesken. Onkohan tuo liika kova madallus noille vakio M-sporteille ja minkähänlaisia iskareita noille jousille kannattais ensi kesäks harkita?? Nyt mittarissa 146tkm ja viimeset 25tkm ajettu noilla päivityksillä.
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by alttu View Post
      Mulla on noiden M-sporttien kanssa Eibachin sportline 50/30mm jouset ja ainakin näin talvella kaupunki ajossa välillä tuntuu että hampaat kolisee suusta, eli pirun pintakova ja joskus isommassa terävässä montussa tuntuu että jousto loppuu kokonaan kesken. Onkohan tuo liika kova madallus noille vakio M-sporteille ja minkähänlaisia iskareita noille jousille kannattais ensi kesäks harkita?? Nyt mittarissa 146tkm ja viimeset 25tkm ajettu noilla päivityksillä.

      Bilstein B8
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • alttu
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 519
        • Nummela

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Bilstein B8
        Jaa tuosta lueskeltuani kyllä lähinnä kommentit oli että on pintakova..?

        Voihan se olla kun 150tkm alkaa täyttymään niin alkuperäiset tulee tiensä päähän. Mutta noita B8 jossain verrattiin M-sportteihinkin. Olis tarkotus saada pintapehmeämpi kuin alkuperäinen...:think
        F15 30d ///M-SPORT
        Ex.
        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by alttu View Post
          Jaa tuosta lueskeltuani kyllä lähinnä kommentit oli että on pintakova..?

          Voihan se olla kun 150tkm alkaa täyttymään niin alkuperäiset tulee tiensä päähän. Mutta noita B8 jossain verrattiin M-sportteihinkin. Olis tarkotus saada pintapehmeämpi kuin alkuperäinen...:think

          no sitten jouset vaihtoon, niistä se pintakovuus riippuu. H&R tekee pehmeitä jousia.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            #20
            Moro,

            Mä laitoin meidän E91 Xi:hin H&R:n coiloverit viime keväänä. Ovat toimineet ihan moitteettomasti. Ei mielestäni liian kova, saisi jopa olla hieman jämäkämpi mutta luulen että kallistuksenvakaajien vaihto toisi lisää jämeryyttä ajoon.



            Itse ostin paikallisesta rengasliikkeestä ja taisin maksaa 1100Eur tuosta paketista. Asennukseen meni muistaakseni 3h. Liike olisi laittanut alle 1400Euroon mutta halusin ropata itse...
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • laituri
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 28
              • Lahti

              #21
              Mikähän mahtaa olla tuon M-Sport alustan madallus normaalialustaan nähden? Pitäisi myös keväällä uusia settia ja olisi hyvä tietää minkälaisesta madalluksesta lähdetään liikkeelle. Edellisissä autoissa (Audeja) ollut H&R ja K.A.W alustoja ja molemmat olleet erittäin hyviä. Ei missään tapauksessa liian kovia. Korkeussäädettävän hankinta varmaankin edessä, jotta talveksi voi hieman kasvattaa maavaraa.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by bemu2000 View Post
                no sitten jouset vaihtoon, niistä se pintakovuus riippuu. H&R tekee pehmeitä jousia.
                kokemuksen tuomaa mutua :
                -Tuo kovuus tai pintakovuus on subjektiivinen juttu
                -Yllättävää kyllä olen törmännyt tapauksiin jossa iskarin ruuvaaminen kovemmaksi (jousi pysyy samana) on vähentänyt omistajan kokemaa pintakovuutta. Noh , ainakaan ei pompota epätasaisella tiellä isommassa nopeudessa.


                Vaikea noihin sanoa mitään kun "alustan parantamisella" eri kuskit tarkoittaa niin eri asiaa. Joku haluaa mukavaa , toinen vetelyä pois , kolmas nättiä stanceataiwhatever, jotkut harvat haluaa viilata ohjautuvuutta...

                Jatkakaa.
                Last edited by petrolhead; 27-12-2010, 12:01.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #23
                  Originally posted by laituri View Post
                  Mikähän mahtaa olla tuon M-Sport alustan madallus normaalialustaan nähden? Pitäisi myös keväällä uusia settia ja olisi hyvä tietää minkälaisesta madalluksesta lähdetään liikkeelle. Edellisissä autoissa (Audeja) ollut H&R ja K.A.W alustoja ja molemmat olleet erittäin hyviä. Ei missään tapauksessa liian kovia. Korkeussäädettävän hankinta varmaankin edessä, jotta talveksi voi hieman kasvattaa maavaraa.
                  Eiköstä tuo M sport alusta ole n25mm?Normaalin ja M:n väliin kun mahtuu sitten viellä ns."sport suspension" joka sit käsittääkseni n10mm??

                  Kuinkahan tonttiin m-iskareiden kans tippuu e91 jos jouset 35-40mm h&r?Ja mahtuukohan siellä viellä pyöriin 8" 225/40/19 ja 10" 255/35/19??ET35..
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • Balle
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3413
                    • UKI, Suomen New York

                    #24
                    Originally posted by kemo81 View Post
                    Kuinkahan tonttiin m-iskareiden kans tippuu e91 jos jouset 35-40mm h&r?Ja mahtuukohan siellä viellä pyöriin 8" 225/40/19 ja 10" 255/35/19??ET35..

                    Mulla olis tuollaiset H&R -40mm jouset E91:een ylimääräisinä. Ajettu n. 50tkm Floridan hyvillä teillä ja yksi talvi Suomessa. Saat satasella koko kierroksen.
                    Possuja ja Bemareita

                    Comment

                    • Tom1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 669
                      • .

                      #25
                      Jenkkifoorumilla sanoivat että FK olisi hintalaatu suhteeltaan parhaita näissä missä on pelkkä korkeudensäätö ei vaimennuksen säätöjä..

                      Onko täällä kokemuksia FK:n alustoista?

                      Vaan saksassa näyttävät olevan vajaasta 800-> 3 eri mallia. Toi on se hintaluokka mihin melkein kaikki taitavat osua.
                      Last edited by Tom1s; 31-12-2010, 11:16.
                      F31 328i M-Sport

                      Comment

                      • JayJay-
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 625
                        • jkl

                        #26
                        takana 19"x9,5,et 25,255/30 ja edessä 19"x8,5 ja et 35. Jousina 60/40, m-sport iskarit ja hyvin mahtuu pyörimään.




                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Eiköstä tuo M sport alusta ole n25mm?Normaalin ja M:n väliin kun mahtuu sitten viellä ns."sport suspension" joka sit käsittääkseni n10mm??

                        Kuinkahan tonttiin m-iskareiden kans tippuu e91 jos jouset 35-40mm h&r?Ja mahtuukohan siellä viellä pyöriin 8" 225/40/19 ja 10" 255/35/19??ET35..
                        Autoton..
                        ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                        Comment

                        • kemo81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1248
                          • ylöjärvi

                          #27
                          Originally posted by JayJay- View Post
                          takana 19"x9,5,et 25,255/30 ja edessä 19"x8,5 ja et 35. Jousina 60/40, m-sport iskarit ja hyvin mahtuu pyörimään.
                          Kiitokset tuosta
                          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                          Ex.
                          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                          e91 325i 2005 ArktisMetal
                          e46 320ci 2001 TobassBlue
                          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                          S1000rr 2010 Thunder grey

                          Comment

                          • coupe1
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 3
                            • West coast

                            #28
                            Originally posted by JayJay- View Post
                            takana 19"x9,5,et 25,255/30 ja edessä 19"x8,5 ja et 35. Jousina 60/40, m-sport iskarit ja hyvin mahtuu pyörimään.
                            Pitäisi kans saada keulaa alemmaksi m-sport e90. 50 tkm ajettu, joten vois vielä ämmän tolpat pitää. Mistä sais sopivat jouset ja -40 ois ehkä passeli, suosituksia?

                            Vai säädettävän alusta (korkeus, jäykkyys) suosituksia? Toki aikaisemmassa kehuttiin H&Rää
                            Last edited by coupe1; 12-01-2011, 19:43.

                            Comment

                            • FusionWolf
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 96

                              #29
                              Originally posted by coupe1 View Post
                              Pitäisi kans saada keulaa alemmaksi m-sport e90. 50 tkm ajettu, joten vois vielä ämmän tolpat pitää. Mistä sais sopivat jouset ja -40 ois ehkä passeli, suosituksia?

                              Vai säädettävän alusta (korkeus, jäykkyys) suosituksia? Toki aikaisemmassa kehuttiin H&Rää
                              Pistin sulle privaa...

                              Comment

                              • Mikaatm
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 559
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by coupe1 View Post
                                Pitäisi kans saada keulaa alemmaksi m-sport e90. 50 tkm ajettu, joten vois vielä ämmän tolpat pitää. Mistä sais sopivat jouset ja -40 ois ehkä passeli, suosituksia?

                                Vai säädettävän alusta (korkeus, jäykkyys) suosituksia? Toki aikaisemmassa kehuttiin H&Rää
                                Itse päivitin oman e90:n m-sport alustan orkkis performance alustasarjalla. On noin 10mm m-sport alustasarjaa matalampi. Itse olen todella tyytyväinen performance alustaan. Todella hyvä kompromissi muille alustasarjoilla.

                                Itse kun tutkin vaihtoehtoja niin kaikki jouset mitä mulle tarjottiin oli vakio alustasta -XXmm madaltavia. Eli laske m-sport alustan noin 15mm pois niistä luvuista.

                                ***MYYTY*** Mulla on ylimääräisen noin 10tkm ajettu m-sport iskarit+jouset jos joku tarvii.

                                Kiitos kaikille kyselijöille ja ostajalle
                                Last edited by Mikaatm; 24-01-2011, 21:27. Reason: Alusta myyty
                                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎