Itse tilasin juuri omaan H&R:n 30/25 madallusvieterit ebay:stä. Laittelen vaikka kuvia kun saan laitettua alle, jos jotakuta kiinnostaa. Autossa siis valmiiksi jo M-sport alusta
Kyllä kiinnostaa paljonko ero vakio m-jousiin
Jätitkö vakio m-sport iskarit paikalleen?
Itse laitoin juuri tilaukseen madaltavat jousilautaset. Pudotusta pitäisi tulla 10-15mm mikä on melko hillitty, mutta pitäisi hiukan hillitä tuota keulimista. Hintaa postikuluineen ~60€. Katsotaan jos saisi ennen ja jälkeen kuvat otettua.
Kyllä kiinnostaa paljonko ero vakio m-jousiin
Jätitkö vakio m-sport iskarit paikalleen?
Joo m-sport iskarit jää paikallee, eli pelkkien jousien vaihto.. mittailen nuo kuhan jouset saapuvat. Eilen oli lähteny saksasta tulemaan eli varmaankin ens viikolla ois asennus..
Elikkä itselle meni e91:n alle viikko sitten Eibach prokit + poor road package taakse ja koni str.t iskarit. Alusta on nyt korkeudeltaan just sopiva n. 340mm kaaresta keskiöön eessä ja takana. Mutta jotenkin tuntuu että teiden poikkiurat täräyttää ärsyttävästi, johtuuko nuista koneista vai mistä? Viimekesänä sama rengastus eli 235/35/19 ja 265/30/19 läsähtäneellä vakioalustalla ja ei tuntunu nuo urat juuri yhtään.
Muuten alusta tuntuu kyllä varsin hyvältä.
koni fsd:tä alle?
Huomasin myös sen uudella alustalla ja talvirenkailla että perä pompottaa kun rengaspaineet 2.6. Puotin 2.3 niin pompotus loppui. koko on 225/45/17.
Sama kävi edellisen audin kanssa kun asensin eibachin jouset.
Vai voiko johtua renkaista tuo kovuus? Renkaina Fullway hp168. laskin paineet eteen 2.4bar ja taakse 2.6bar niin vähän helpotti. No fsd:t laitoin jo tilaukseen, että jos jotakin kiinnostaa ostaa koni str.t iskarit alle 1000km ajetut niin voin myydä sanotaanko vaikka 250e:lla.
edit.1
Noniin, päivitystä tilanteeseen. Eli kävin koeajamassa e90 jossa oli prokit+fsd enkä huomannut juurikaan eroa omaan prokit+str.t yhdistelmään. Eli fsd tilaus peruttu. Kiitokset exodukselle koeajomahdollisuudesta.
Kait se pitää sitten rueta katteleen 18" vannetta ja korkeampaa kumia. Vai alkaako 19" näyttään jo tyhmältä jos laittaa esim. 225/40 ja 255/35 renkaat? Entä onko nuissa renkaiden kovuuksissa paljonkin eroja? Mikä merkki ois pehmeä rengas?
Joo m-sport iskarit jää paikallee, eli pelkkien jousien vaihto.. mittailen nuo kuhan jouset saapuvat. Eilen oli lähteny saksasta tulemaan eli varmaankin ens viikolla ois asennus..
Tasan viikko meni tilauksesta että nää tulivat Saksasta kotiovelle! hintaa kerty toimituskuluineen 187€. Ainaki ite mitä olen katellu noita suomen hintoja niin n. 100€ säästin :think
onkos täällä kellään säädettävistä alustoista kokemusta? e91seen pitäs sellanen löytää ja olis kiva saada vähän tietoa mikä olis asiallisen tuntuinen ajaa?
Kyllä kiinnostaa paljonko ero vakio m-jousiin
Jätitkö vakio m-sport iskarit paikalleen?
Eli 35/20 H&R jouset m-sport jousien tilalle ja tulos ennen jousien asennusta (mitattu kaaresta vanteen keskiöön rullamitalla eli millin heittoja on ). edessä 345 ja takana 345
Jousien asennuksen jälkeen edessä 325 ja takana 340, eli edessä tiputus n. 20mm ja takana 5mm :think
Ei ollu kummonen ero perän madaltumisessa alkuperäseen, mutta kaipa nuo jouset tuosta vähän asettuu vielä paikalleen mut eipähä keuli enää
Hintaa projektille tuli Jousineen, Asennuksineen ja Kulmiensäätöineen noin. 430€ ja vielä pienenä lisälaskuna tuli jumittuneet iskareiden yläpäänlaakerit edessä, jotka jouduttiin vaihtamaan..
Ei oo muuten helppo kuvata mustaa autoo auringon paisteessa!!
Siitähän tuli tasapainoinen paketti. Pitää miettiä noita H&R:n jousia itsellekin, jos ei madallu riittävästi jousilautasilla. Mitenkäs alustan kovuus verrattuna m-sporttiin?
Siitähän tuli tasapainoinen paketti. Pitää miettiä noita H&R:n jousia itsellekin, jos ei madallu riittävästi jousilautasilla. Mitenkäs alustan kovuus verrattuna m-sporttiin?
No vähäsellä ajolla ei mitää merkittävää muutosta, kun onhan toi m-sportti itesääki jo melko ''kova''. Tuntu tosin että vetely hieman väheni madalluksen jälkeen.. Asentaja kyl sanoki että sääti kulmat sillee että ei Pitäs vedellä niin pahasti ku näillä on tapana
Mutta laittelen käyttökokemuksia kun kerkeen ajella enemmän..
No vähäsellä ajolla ei mitää merkittävää muutosta, kun onhan toi m-sportti itesääki jo melko ''kova''. Tuntu tosin että vetely hieman väheni madalluksen jälkeen.. Asentaja kyl sanoki että sääti kulmat sillee että ei Pitäs vedellä niin pahasti ku näillä on tapana
Mutta laittelen käyttökokemuksia kun kerkeen ajella enemmän..
Mistä ebay-putkasta tilasit jouset? Testailin omaan pirssiin spacereita ja keuliminen alkoi vaivaamaan entistä enemmän. Keula tuntuu olevan nyt entistä korkeammalla, kun takana olevat leveämmät spacerit tuo renkaan lähemmäs kaarta.
-Antti
G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Mistä ebay-putkasta tilasit jouset? Testailin omaan pirssiin spacereita ja keuliminen alkoi vaivaamaan entistä enemmän. Keula tuntuu olevan nyt entistä korkeammalla, kun takana olevat leveämmät spacerit tuo renkaan lähemmäs kaarta.
Eli 35/20 H&R jouset m-sport jousien tilalle ja tulos ennen jousien asennusta (mitattu kaaresta vanteen keskiöön rullamitalla eli millin heittoja on ). edessä 345 ja takana 345
Jousien asennuksen jälkeen edessä 325 ja takana 340, eli edessä tiputus n. 20mm ja takana 5mm :think
Ottaen huomioon -15mm mitä m-sportti tuo niin ihan oikeat lukemat.
Noiden speksien tiputuksethan lasketaan normaalikorkuisen version mukaan eikä madalletun version mukaan.
Ottaen huomioon -15mm mitä m-sportti tuo niin ihan oikeat lukemat.
Noiden speksien tiputuksethan lasketaan normaalikorkuisen version mukaan eikä madalletun version mukaan.
Juu kyllä toi oli tiedossakin että ei tuu tota ilmotettua laskemaan ja sano asentajakin että ei ollut perän jousissa kummosta eroa vakioihin..
Itse laitoin juuri tilaukseen madaltavat jousilautaset. Pudotusta pitäisi tulla 10-15mm mikä on melko hillitty, mutta pitäisi hiukan hillitä tuota keulimista. Hintaa postikuluineen ~60€. Katsotaan jos saisi ennen ja jälkeen kuvat otettua.
Tänään tuli jumpattua jousilautaset paikoilleen. En huomannut ottaa ennen-jälkeen mittoja, mutta kuvat tuli otettua. Paketti tulikin ilman postikuluja, joten hinnaksi jäi 40€.
Jos haluaa huomattavan madalluksen kannattaa suosiolla laittaa jouset alle, koska työmäärä on sama keulan osalta.
Comment